Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Healing og annen alternativ medisinMirakelet i Stavanger

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1249
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

misty-gutt;
Historia lukter svindel lang vei.

På møtet den 17. januar 1915 ble darwinister, prester, sosialister, rasjonalister, gudsfornektere og tvilere spesiellt invitert. Man kan spørre seg kvifor desse var så viktige til akkurat dette møtet? Når så Ludvig Monsen følte seg uvel og fekk angst, fekk han samtidig "beskjed fra oven" om å stå opp. Det gjorde han og salen vart stille. Kanskje ikkje så rart når samtlige var vant med at Håkon Storm alltid trilla rundt på Ludvig Monsen i ei senge-vogn.

Nå er det mange som meinte at Ludvig Monsen var blitt frisk før møtet, noko som kan forklare kvifor darwinister, prester, sosialister, rasjonalister, gudsfornektere og tvilere ble spesiellt invitert til møtet 17. januar 1915. Ser man så nærmere på opplegget med at både Håkon Storm og Ludvig Monsen ble uvel idet Ludvig Monsen er ferdig å tale, samt at håkon Storm reiser seg opp samtidig som Ludvig Monsen setter seg opp i senge-vogna og så står ved sida av senge-vogna, minner dette om eit godt innøvd skuespill mynta på dei som var spesiellt invitert.

Noko anna er at helsa til Ludvig Monsen liksom er verre enn nokon gang før til akkurat dette møtet, han er heilt lam fra hode til føttene, men prate kan han og det i ein heil time...

22. janur 1915 ble det holdt 2 møter, "Hva mener vi om leger" og "Helbredelse ved bønn". Til det siste møtet er leger spesiellt invitert og her roser Ludvig Monsen legenes innsats og forteller at han ikkje er tilhenger av helbredelse ved salvelse og bønn. Kan nokon av legane ha visst den egentlige årsaken til Ludvig Monsens betra helse?
Antall ord: 298
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
18
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

madjava skrev:misty-gutt;
Historia lukter svindel lang vei.
Legene kunne nok ikke hjelpe mot en sådan lammelse, heller ikke i 1915.

Her forteller den helbredede selv:

- Nå spør du: Hvordan var tilstanden din den dagen da du ble helbredet? Jo, den var dårligere enn den hadde vært i de siste 9 år, altså med andre ord: Det gikk stadig nedover. Og da jeg kom til møtet var jeg fullstendig nedbrutt. Om jeg skulle ha spurt noen lege til råds, hadde jeg aldri blitt kjørt til møtet den 17.januar, så kritisk var tilstanden min når det gjaldt kroppen.
Antall ord: 108
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

misty-gutt skrev:
BA. skrev:Misty-gutt, har du sjekket at denne historien faktisk stemmer da? Eller legger du frem enda en løgnhistorie, slik jeg har vist deg at du har gjort så mange ganger før?
Du tenker på den historien ombord i krigsskipet? Ja, antar at jeg gikk fem på ved den historien. Noe jeg også har skrevet til deg allerede BA. :)

Ellers vet jeg at du ikke har tro verken på Gud eller åndeverdenen forøvrig.
Da du sendte ut løgnen om det krigsskipet, så spurte jeg deg om du hadde dobbeltsjekketden historien. Du har også tidligere viderefortalt løgner, som var "historier du hadde lyst til å dele". Poenget er at kristne lyver.

De lager slike historier for å overbevise andre om sin falske tro.

Og noen fortsetter med å videreformidle disse løgnene i "det godes tjeneste".

Som jeg skrev til deg tidligere, hvis du fortsetter å spre disse løgnene, uten å dobbeltsjekke dem, så er du selv en av disse løgnerne.

Det kan du ikke unnskylde med at du gikk på limpinnen. Du gjør det til tross for at du vet de aller fleste av disse mirakelhistoriene er løgner.

Det gjør deg også til en løgner, misty-gutt.

Ellers så ser det igjen ut til at madjava har undersøkt saken bedre, og funnet gode grunner til å tro at også dette var humbug. Takk, madjava.
Antall ord: 234

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
18
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

Du har vel lest min berettning om min mors mirakuløse helbredelse BA? Hvis ikke så kan du lese om det her på forumet. Men du vil nok alikevel kalle meg en "løgner" og du om det.
Antall ord: 38
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

misty-gutt skrev:
madjava skrev:misty-gutt;
Historia lukter svindel lang vei.
Legene kunne nok ikke hjelpe mot en sådan lammelse, heller ikke i 1915.

Her forteller den helbredede selv:

- Nå spør du: Hvordan var tilstanden din den dagen da du ble helbredet? Jo, den var dårligere enn den hadde vært i de siste 9 år, altså med andre ord: Det gikk stadig nedover. Og da jeg kom til møtet var jeg fullstendig nedbrutt. Om jeg skulle ha spurt noen lege til råds, hadde jeg aldri blitt kjørt til møtet den 17.januar, så kritisk var tilstanden min når det gjaldt kroppen.
Selvfølgelig kan han si noe slikt. Han lyver. Som møtet 22/1 viste, så var han klar over at det var legene som hadde gjort ham frisk.
Antall ord: 140

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

misty-gutt skrev:Du har vel lest min berettning om min mors mirakuløse helbredelse BA? Hvis ikke så kan du lese om det her på forumet. Men du vil nok alikevel kalle meg en "løgner" og du om det.
Ne, jeg har ikke lest om din mors mirakuløse helbredelse, men jeg antar at du har passet på å nevne en masse irrelevante ting, og valgt å ikke fortelle en del relevante ting, som kan gi den skikelige grunnen til helbredelsen, slik du gjorde ved iallefall ett annet tilfelle her.

det er fullt mulig å gi feil personer/entiteter æren for ting, hvis man unnlater å fortelle om alle relevante hendelser.
Antall ord: 109

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
18
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

BA. skrev:
misty-gutt skrev:Du har vel lest min berettning om min mors mirakuløse helbredelse BA? Hvis ikke så kan du lese om det her på forumet. Men du vil nok alikevel kalle meg en "løgner" og du om det.
Ne, jeg har ikke lest om din mors mirakuløse helbredelse..
Du kan lese om det her: https://www.paran.no/forum/phpbb2/viewt ... sc&start=0
Antall ord: 70
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

misty-gutt skrev:
BA. skrev:
misty-gutt skrev:Du har vel lest min berettning om min mors mirakuløse helbredelse BA? Hvis ikke så kan du lese om det her på forumet. Men du vil nok alikevel kalle meg en "løgner" og du om det.
Ne, jeg har ikke lest om din mors mirakuløse helbredelse..
Du kan lese om det her: https://www.paran.no/forum/phpbb2/viewt ... sc&start=0
Da har jeg sett det, og kan si med ganske stor sikerhet at det er mange vesentlige detaljer du har unnlatt å fortelle om. Det er mao. enda en av dine tvilsomme mirakelhistorier.
Antall ord: 104

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
18
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

BA. skrev:
misty-gutt skrev:
BA. skrev:
misty-gutt skrev:Du har vel lest min berettning om min mors mirakuløse helbredelse BA? Hvis ikke så kan du lese om det her på forumet. Men du vil nok alikevel kalle meg en "løgner" og du om det.
Ne, jeg har ikke lest om din mors mirakuløse helbredelse..
Du kan lese om det her: https://www.paran.no/forum/phpbb2/viewt ... sc&start=0
Da har jeg sett det, og kan si med ganske stor sikerhet at det er mange vesentlige detaljer du har unnlatt å fortelle om. Det er mao. enda en av dine tvilsomme mirakelhistorier.
Hadde du skrevet noe annet, hadde jeg nesten blitt "redd" heh..

Mirakler skjer enn idag, uavhengig om du tror det eller ikke.
Antall ord: 128
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

misty-gutt skrev:Hadde du skrevet noe annet, hadde jeg nesten blitt "redd" heh..

Mirakler skjer enn idag, uavhengig om du tror det eller ikke.
Hehe. Ja, du hadde vel blitt skremt om jeg hadde blitt lurt av dine metoder.

Mirakler skjer hele tiden. Et elektron som skifter energibane og sender ut lys, et barn som unnfanges, to mennesker som forelsker seg. Dette er mirakler som skjer hele tiden, men det er ikke noe overnaturlig med dem.

Slike mirakler som du forteller om er derimot høyst tvilsomme. Vi har ingen gode grunner til å tro det finnes slike mirakler. Alle disse mirakelhistoriene er nok bare løgner og halvsannheter fra kristne som bruker alle midler til å omvende andre til sin tro.
Antall ord: 121

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
18
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

BA. skrev:
misty-gutt skrev:Hadde du skrevet noe annet, hadde jeg nesten blitt "redd" heh..

Mirakler skjer enn idag, uavhengig om du tror det eller ikke.
Hehe. Ja, du hadde vel blitt skremt om jeg hadde blitt lurt av dine metoder.
Mine metoder? He.., selv er jeg ikke istand til å helbrede en liten flue engang. Nei, her er det tro til Gud og bønn som gjelder, og så tar Han seg av resten.

Men tror man ikke, så får en la det være da. Mange bruker istedet mye av sin dyrebare tid her på jorden til å prøve å forklare the big bang, hvordan det hele skulle ha oppstått av seg selv. Noe det altså ikke har gjort. Dermed blir det løgn, og mange dras med i løgnen.

Ingen, heller ingen professor eller vitenskapsmann kan overbevise meg om at jeg ikke har opplevd og opplever fellesskapet med Jesus. Heller ingen falne engler kan det, selv hvor mye de enn ønsker det.

Gud er og blir sterkest. Sannheten er sterkere enn løgnen. Lyset er sterkere enn mørket. Kjærligheten er sterkere enn hatet. Rettferdigheten er sterkere enn urettferdigheten, og det gode er sterkere enn det onde. Nå lever vi i en fallen verden, men en dag skal Gud som er kjærlighet råde grunnen alene. Og da gjelder det om man kjenner den rette Personen, eller ikke.

Det hele handler altså om hva og hvem man tror på. Og ja jeg vet, en sådan tale setter nok mange sinn i kok, men likefullt, sånn er det.
Antall ord: 266
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1249
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

Er jo godt å sjå at du er sterk i troen...men sia denne guden din ikkje eksisterer...og du ikkje får ein tur til himmelporten...vel...det er jo ikkje så farlig...du vil ikkje merke noko når kroppen din dør uannsett...

Det einaste som er leit er at mange religiøse er så oppsatt på at alle andre skal tro på det samme som di sjølve...predikerer løgner for å "fange" nokre fleire inn i det største bedraget menneskeheten står overfor...religionenes krav på sannheten om livet...på mange måter er forsatt mange mennesker fortapt i middelalderens kunnskapsløshet...
Antall ord: 107
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

misty-gutt skrev:Mine metoder? He.., selv er jeg ikke istand til å helbrede en liten flue engang. Nei, her er det tro til Gud og bønn som gjelder, og så tar Han seg av resten.
Nei, du er nok ikke istand til det, men dine metoder består av løgner. Og hensikten er å oppfylle Jesu krav om misjonering. Sannheten er ikke så nøye, hvis du kan omvende folk til din kristne tro.

Jeg tror imidlertid ikke din metode virker til å omvende noen.
Men tror man ikke, så får en la det være da. Mange bruker istedet mye av sin dyrebare tid her på jorden til å prøve å forklare the big bang, hvordan det hele skulle ha oppstått av seg selv. Noe det altså ikke har gjort. Dermed blir det løgn, og mange dras med i løgnen.
Man forsøker ikke å forklare Big Bang, men man forsøker å finne ut av den. Det er stor forskjell, og et forsøk på å øke kunnskapen er ikke det dummeste man kan bruke tiden på. En tro, slik som din, der man må begrense kunnskapen, er heldigvis en marginal tro i det kristne fellesskapet. Du stiller på linje med kreasjonistene der. :)
Ingen, heller ingen professor eller vitenskapsmann kan overbevise meg om at jeg ikke har opplevd og opplever fellesskapet med Jesus. Heller ingen falne engler kan det, selv hvor mye de enn ønsker det.
Dette utsagnet viser med all tydelighet at du er blind i din tro. Du nekter å ta til deg kunnskap, hvis det ikke stemmer med den troen du har.
Gud er og blir sterkest. Sannheten er sterkere enn løgnen. Lyset er sterkere enn mørket. Kjærligheten er sterkere enn hatet. Rettferdigheten er sterkere enn urettferdigheten, og det gode er sterkere enn det onde. Nå lever vi i en fallen verden, men en dag skal Gud som er kjærlighet råde grunnen alene. Og da gjelder det om man kjenner den rette Personen, eller ikke.
Du har rett i at sannheten er sterkere enn løgnen, så du bør slutte med å spre disse løgnene dine.
Det hele handler altså om hva og hvem man tror på. Og ja jeg vet, en sådan tale setter nok mange sinn i kok, men likefullt, sånn er det.
Du vet ikke, du tror blindt. Det er kjempestor forskjell. :)
Antall ord: 397

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
18
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

BA. skrev:
misty-gutt skrev:Mine metoder? He.., selv er jeg ikke istand til å helbrede en liten flue engang. Nei, her er det tro til Gud og bønn som gjelder, og så tar Han seg av resten.
Nei, du er nok ikke istand til det, men dine metoder består av løgner. Og hensikten er å oppfylle Jesu krav om misjonering. Sannheten er ikke så nøye, hvis du kan omvende folk til din kristne tro.

Jeg tror imidlertid ikke din metode virker til å omvende noen.
Det meste har vel en misjon. Slik som solen har sin, regnet har sin, jeg min og du din misjon. I motsettning til sol og regn så skal du og jeg en dag stå til regnskap for vår misjon.
Man forsøker ikke å forklare Big Bang, men man forsøker å finne ut av den.
Har funnet ut av det forlengst. :) Trenger ikke bruke tid på det mer. Svaret finnes ikke utenom Gud. Og jeg tror mange vil kaste bort tiden på dette helt til Jesu gjenkomst, men da vil de og samtidig få svaret. Noen vil aldri lære før det er for sent.
Dette utsagnet viser med all tydelighet at du er blind i din tro. Du nekter å ta til deg kunnskap, hvis det ikke stemmer med den troen du har.
Som sagt, ingen professor eller vitenskapsmann vil finne svaret utenom Gud. Så da sier det seg selv hvem som er blind. Denne verdens visdom er dårskap for Gud og vise versa.
Du har rett i at sannheten er sterkere enn løgnen, så du bør slutte med å spre disse løgnene dine.
Skal ikke hindre deg i å TRO det, selv til the bitter end, om du velger det da. Men jeg håper ikke det, for din skyld da, ikke min.
Du vet ikke, du tror blindt. Det er kjempestor forskjell.
Tiden, ja Gud vil vise deg hvem som er blind, eller tror blindt om du vil.
Antall ord: 330
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Astarte
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5078
Startet: 21 Jun 2006 14:54
17
Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
Lokalisering: Borti natta
Har takket: 163 ganger
Blitt takket: 171 ganger

Innlegg av Astarte »

Siden du ikke var født så regner jeg ikke med du var tilstede.. Er du fra Stavanger? Har du gjort research på dette?
Dette tror jeg ikke på. og jeg har ikke tenkt å beklage at jeg ikke tror deg heller.
Jeg har stor respekt for at andre tror anderledes enn meg, men det er veldig mye kristenpropaganda ute på siden her nå...
Disse underene har visse likheter med "hjelp-jeg-var-hjemme-alene-og-så-en-skygge" trådene...
Antall ord: 80
BildeBilde Memento mori

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links