Drømmer, NDO & ut av kroppenHvorfor rister senga? Drømmerier?

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Bruker avatar
Kråka
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 29 Sep 2007 17:53
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Østlandet

Hvorfor rister senga? Drømmerier?

Innlegg av Kråka »

Hva betyr det at senga "rister" når man holder på å sovne? Har forstått at man kan gjøre mye rart i søvne og styre reiser osv, etter å ha lest litt her og der på para.
Men ikke kommet over noe med risting enda.

Senga vår bruker å være fullt belagt med samboer, meg og datter (hun tør nemlig ikke sove på rommet sitt hele natten, og kommer alltid over i løpet av natten til oss. Hun sier at hun er redd for "mørten")
Jeg bruker å være den siste som legger seg. Og da Jon Blund endelig er på veg, opplever jeg stadig vekk at senga begynner å riste, skikkelig.. :mozilla_surprised: .Alltid nederst. Jeg blir selvfølgelig lysvåken og tror det er samboer som er ute å "løper" i søvne, men han er alltid musestille i dette øyeblikk. Vi har også opplevd at en dyne har tatt seg en vandretur i løpet av natten.Alle tre deler på to dyner, så da den ene er borte, våkner den som blir "skadelidende", selvfølgelig.
Har noen opplevd dette med at senga rister? Er det drømmerier bare?
Antall ord: 197

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mysticool
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 19 Sep 2005 15:25
19
Lokalisering: Lørenskog

Re: Hvorfor rister senga? Drømmerier?

Innlegg av Mysticool »

Kråka skrev:Hva betyr det at senga "rister" når man holder på å sovne? Har forstått at man kan gjøre mye rart i søvne og styre reiser osv, etter å ha lest litt her og der på para.
Men ikke kommet over noe med risting enda.

Senga vår bruker å være fullt belagt med samboer, meg og datter (hun tør nemlig ikke sove på rommet sitt hele natten, og kommer alltid over i løpet av natten til oss. Hun sier at hun er redd for "mørten")
Jeg bruker å være den siste som legger seg. Og da Jon Blund endelig er på veg, opplever jeg stadig vekk at senga begynner å riste, skikkelig.. :mozilla_surprised: .Alltid nederst. Jeg blir selvfølgelig lysvåken og tror det er samboer som er ute å "løper" i søvne, men han er alltid musestille i dette øyeblikk. Vi har også opplevd at en dyne har tatt seg en vandretur i løpet av natten.Alle tre deler på to dyner, så da den ene er borte, våkner den som blir "skadelidende", selvfølgelig.
Har noen opplevd dette med at senga rister? Er det drømmerier bare?
At barn er redd for mørker, eller "mørten" da, hehe, er jo ikke uvanlig.
Var selv slik da jeg var liten, ikke mørkeredd, men redd for noe, for jeg visste noe
ikke var som det skulle så endte ofte opp på gulvet på madrass ved siden av mor og far.

Er samboer og barn våkne når denne ristingen foregår? Har de opplevd det noen gang, eller er det kun deg som opplever dette fenomenet?
Klart alt kan kun være en drøm, men det vriker jo som skriver at det oppleves veldig reelt.
Antall ord: 300
Mysticool

Digger Frognerfitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kråka
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av Kråka »

De sover den søteste drøm de. Jeg har spurt samboer om han har merket at senga har ristet noen gang, og det har han ikke. Han sier at jeg leser for mye om spøkelser, så jeg blir rar av det bare :D
Antall ord: 44

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mysticool
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av Mysticool »

Kråka skrev:De sover den søteste drøm de. Jeg har spurt samboer om han har merket at senga har ristet noen gang, og det har han ikke. Han sier at jeg leser for mye om spøkelser, så jeg blir rar av det bare :D
Ja man kan smile av det!

Hvor ofte skjer dette, hver kveld/natt?
Vurdert evn å sette på et kamera?
Antall ord: 66
Mysticool

Digger Frognerfitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

Innlegg av Gjest »

Hei kråka :)

Du tror ikke denne ristingen og dynevandringen kan ha noe med det dama så over hodet ditt da ?
Antall ord: 21

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kråka
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av Kråka »

Akasha memoria skrev:Hei kråka :)

Du tror ikke denne ristingen og dynevandringen kan ha noe med det dama så over hodet ditt da ?
Hei :D
Det er det jeg begynner å lure på da...Om det er noe som vil erte/ skremme meg. Men jeg er ikke lettskremt, så da får vi se hvem som vinner. hehe
Antall ord: 57

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mysticool
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av Mysticool »

Kråka skrev:

Det er det jeg begynner å lure på da...Om det er noe som vil erte/ skremme meg. Men jeg er ikke lettskremt, så da får vi se hvem som vinner. hehe
Da erre du som vinner kampen skarru se!! :mozilla_wink:
Antall ord: 70
Mysticool

Digger Frognerfitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

Innlegg av Gjest »

Kråka skrev:

Åh, da er du heldig. Jeg er meeega lettskremt :D
Antall ord: 69

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Innlegg av Bearchild »

Hørt om "søvnparalyse"?

Er skrivd mye om dette på Paranormal tidligere, forsøk søkefunksjonen..

Kort fortalt ting/ opplevelser som skjer i tilstand mellom våken/ søvn, som f.eks følelse av å lette/ fly, lyder, syner osv.
Antall ord: 41
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.

http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kråka
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av Kråka »

Mysticool skrev:
Kråka skrev:De sover den søteste drøm de. Jeg har spurt samboer om han har merket at senga har ristet noen gang, og det har han ikke. Han sier at jeg leser for mye om spøkelser, så jeg blir rar av det bare :D
Ja man kan smile av det!

Hei
Nå ble jeg litt skremt, trodde ingen skulle ta dette seriøst...
Det tror jeg ikke jeg hadde turt, å ha ett kamera som surret og gikk i nattens mulm og mørke..Ikke etter drømmene jeg hadde for en stund siden... Da jeg sov og"våknet" og visste at jeg sov, og at jeg hadde noen i rommet som ville ta meg. Denne "drømmen" kom tre ganger med noen ukers mellomrom. Jeg "så" soverommet med "noen" som var ute etter meg. Første gangen våknet jeg og var dritredd og fikk nesten ikke sove igjen. Andre gangen visste jeg hva som kom til å skje, så jeg blir redd, men "sier" høyt: Gi dere! Og dra dit dere kommer fra, og våkner. Tredje gangen drømmer jeg at jeg ligger på sofaen og sover og våkner av det samme igjen, men da er jeg forberedt og brøler gi dere og kom aldri tilbake, og jeg har ikke "sett" dem siden. Klokka har alltid vært rundt 2 da dette har skjedd, og nå er den det, og jeg burde ha lagt meg, for jeg liker ikke denne tiden,fra 2-4....hjelp....
Og så må jeg ha en røyk, tror jeg, og da må jeg ut...
Antall ord: 283

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kråka
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av Kråka »

Bearchild skrev:Hørt om "søvnparalyse"?

Er skrivd mye om dette på Paranormal tidligere, forsøk søkefunksjonen..

Kort fortalt ting/ opplevelser som skjer i tilstand mellom våken/ søvn, som f.eks følelse av å lette/ fly, lyder, syner osv.
Hei. Velger å tro at det er noe sånn, ja. Ikke noe vits å skremme seg opp unødvendig om at det er noe fysisk som skjer...
Antall ord: 69

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

Innlegg av Gjest »

Kråka skrev:
Mysticool skrev:
Ja man kan smile av det!

Hei
Det tror jeg ikke jeg hadde turt, å ha ett kamera som surret og gikk i nattens mulm og mørke..Ikke etter drømmene jeg hadde for en stund siden... Da jeg sov og"våknet" og visste at jeg sov, og at jeg hadde noen i rommet som ville ta meg. Denne "drømmen" kom tre ganger med noen ukers mellomrom. Jeg "så" soverommet med "noen" som var ute etter meg. Første gangen våknet jeg og var dritredd og fikk nesten ikke sove igjen. Andre gangen visste jeg hva som kom til å skje, så jeg blir redd, men "sier" høyt: Gi dere! Og dra dit dere kommer fra, og våkner. Tredje gangen drømmer jeg at jeg ligger på sofaen og sover og våkner av det samme igjen, men da er jeg forberedt og brøler gi dere og kom aldri tilbake, og jeg har ikke "sett" dem siden. Klokka har alltid vært rundt 2 da dette har skjedd, og nå er den det, og jeg burde ha lagt meg, for jeg liker ikke denne tiden,fra 2-4....hjelp....
Jeg kan bli med deg ut og røyke jeg :D Om 5 min fra kl 02.08. da er du ikke alene :D
Antall ord: 308

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kråka
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av Kråka »

Akasha memoria skrev:
Kråka skrev:

Åh, da er du heldig. Jeg er meeega lettskremt :D
Innerst inne er jeg vel ikke så tøff allikevel :mozilla_yell: For nå er klokka over to, og da er det dritt og prøve å sove, I know...Man ser så mye skygger i mørket :mozilla_frown: ...
Antall ord: 109

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kråka
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av Kråka »

Akasha memoria skrev:
Kråka skrev:
Mysticool skrev:
Ja man kan smile av det!

Hei
Jeg kan bli med deg ut og røyke jeg :D Om 5 min fra kl 02.08. da er du ikke alene :D
greit det :D
Antall ord: 313

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

Innlegg av Gjest »

Ferdig :D
Antall ord: 1

Link: