Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Spiritisme og ouijabrettBevis på det uforklarlige / Ouija

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Puff
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 6
Startet: 19 Feb 2008 13:42
16

Innlegg av Puff »

FEUER skrev:jeg tror oilja brett er: fake... det puff sa:varm opp glasset. blir et glass oppvarmet så er det lett og bevege pga luften presser seg ut av glasset, det kan føre tilk at glasset flytter på seg eller når fingrene varmer opp så, skjer eventuelt det samme....


tror på spiritisme...men av og til så kan fantasien spille deg et puss.

så denne ene gangen, er jeg på skeptikerens sin side :) !
Sure, kan være du har rett, men som dannys sa, ord staves rett osv, det er litt snodig?

For all del, dere behøver ikke tro meg, men det fungerte da VI prøvde det, eller det virket som det fungerte i alle fall.
Antall ord: 121
:- )

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

Ha ha ha, ja utrolig snodig når man leder glasset ditt selv, er det mulig, ha ha :D
Antall ord: 18

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Puff
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 6
Startet: 19 Feb 2008 13:42
16

Innlegg av Puff »

Sol@ngelica skrev:Ha ha ha, ja utrolig snodig når man leder glasset ditt selv, er det mulig, ha ha :D

Fullt mulig at noen rørte glasset, men det var isåfall ikke bevisst. Stoler fullt og helt på de jeg gjorde dette med, og de ville ikke gjort noe som dette.
Antall ord: 53
:- )

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
lundei
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 53
Startet: 16 Nov 2007 10:49
16
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av lundei »

Metodisten skrev:Sev om Sylvia kansje er diskutabel er det vanlig å advare sterkt mot det der.

http://uk.youtube.com/watch?v=Ugo13V8cnXc
Hun er jo den største svindleren av alle disse "synske"...
Antall ord: 34

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

Innlegg av Gjest »

Xen min og venninna som han jobbet med på lifjell hotell skulle teste ouija brettet på det mest aktive rommet på nattevakta. De rigget seg til i spisesalen med stor glassvegg som pekte ut mot en gammel gravplass utenfor hotellets steingjerde. De startet med og spørre -er du her? -ja
-Hva heter du (her husker jeg ikke la oss bare si) - Olav
-Hvor gammel er du (husker ikke her heller så vi sier bare) -1889
Plutselig bare begynner glasset og bevege seg uten og vente på spørsmål, og den staver - De der ute ser på dere.
De spør -Er de onde -Ja, men ikke jeg. Ikke se ut.
Xen min som vanligvis er en skikkelig "maaan" bare stirret stivt ned i brettet for ikke og se ut. De endte hele seansen og gikk ut av spisestuen, han tok en liten titt ut av vinduet i det han gikk ut døren men så ingenting da.Nå er han veldig usikker på hva han egentlig skal tro om spøkelser. Idet de gikk ut så hørte de døra smalt hardt igjen bak de men døra stod fortsatt åpen.

De sjekket hotellets register over annsatte og fant : Olav født 1889 (husker ikke det riktige årstallet og navnet).

Litt kult da :D
Antall ord: 216

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
FandenTa
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 249
Startet: 12 Mar 2008 05:09
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av FandenTa »

akasha memoria skrev:Xen min og venninna som han jobbet med på lifjell hotell skulle teste ouija brettet på det mest aktive rommet på nattevakta. De rigget seg til i spisesalen med stor glassvegg som pekte ut mot en gammel gravplass utenfor hotellets steingjerde. De startet med og spørre -er du her? -ja
-Hva heter du (her husker jeg ikke la oss bare si) - Olav
-Hvor gammel er du (husker ikke her heller så vi sier bare) -1889
Plutselig bare begynner glasset og bevege seg uten og vente på spørsmål, og den staver - De der ute ser på dere.
De spør -Er de onde -Ja, men ikke jeg. Ikke se ut.
Xen min som vanligvis er en skikkelig "maaan" bare stirret stivt ned i brettet for ikke og se ut. De endte hele seansen og gikk ut av spisestuen, han tok en liten titt ut av vinduet i det han gikk ut døren men så ingenting da.Nå er han veldig usikker på hva han egentlig skal tro om spøkelser. Idet de gikk ut så hørte de døra smalt hardt igjen bak de men døra stod fortsatt åpen.

De sjekket hotellets register over annsatte og fant : Olav født 1889 (husker ikke det riktige årstallet og navnet).

Litt kult da :D

Morsom fortelling =)
Det er så enormt mange som har opplevd noe med et slikt brett, garantert mange som kødder med venna sine osv, det er det som gjør at det er vanskelig å tro selv.
Man må prøve og oppleve selv for å tro.

Men dette var vel den beste erfaringen jeg har lest om så langt =)
Antall ord: 277
FandenTa de som nekter for alt det ukjente, mystiske!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

Innlegg av Gjest »

FandenTa skrev:
akasha memoria skrev:Xen min og venninna som han jobbet med på lifjell hotell skulle teste ouija brettet på det mest aktive rommet på nattevakta. De rigget seg til i spisesalen med stor glassvegg som pekte ut mot en gammel gravplass utenfor hotellets steingjerde. De startet med og spørre -er du her? -ja
-Hva heter du (her husker jeg ikke la oss bare si) - Olav
-Hvor gammel er du (husker ikke her heller så vi sier bare) -1889
Plutselig bare begynner glasset og bevege seg uten og vente på spørsmål, og den staver - De der ute ser på dere.
De spør -Er de onde -Ja, men ikke jeg. Ikke se ut.
Xen min som vanligvis er en skikkelig "maaan" bare stirret stivt ned i brettet for ikke og se ut. De endte hele seansen og gikk ut av spisestuen, han tok en liten titt ut av vinduet i det han gikk ut døren men så ingenting da.Nå er han veldig usikker på hva han egentlig skal tro om spøkelser. Idet de gikk ut så hørte de døra smalt hardt igjen bak de men døra stod fortsatt åpen.

De sjekket hotellets register over annsatte og fant : Olav født 1889 (husker ikke det riktige årstallet og navnet).

Litt kult da :D

Morsom fortelling =)
Det er så enormt mange som har opplevd noe med et slikt brett, garantert mange som kødder med venna sine osv, det er det som gjør at det er vanskelig å tro selv.
Man må prøve og oppleve selv for å tro.

Men dette var vel den beste erfaringen jeg har lest om så langt =)
Ja asså, jeg var jo ikke der selv, men jeg veit at han snakket sant. Desutten er jo ikke denne fortellingen en av disse "tanten til venninnen til søskenbarnet mitt opplevde..".

Jeg har veldig lyst til og prøve selv, men jeg tør rett og slett ikke for jeg er så redd for hva jeg kan se. Siden jeg "ser" litt så tar jeg avstand fra tvilsomme ting for jeg veit at jeg blir helt uttavmeg når jeg ser. Men det er jo så SPENNENDE!!! ](*,) Uff, må nesten filleriste meg selv for ikke og kikke for mye på spøkelsesførumet her :D Åsså skrekkfilmer! GAH!
Antall ord: 387

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Re: Mye bra

Innlegg av BA. »

FandenTa skrev:Mye bra svar her, håper flere kan dele sine erfaringer og meninger, erfaringer er det beste jeg kan få her.

Det jeg tenkte på er å teste et Ouija bord alene, da vet jeg ihvertfall selv om det er jeg selv som beveger glasset eller om det er noe annet.

Jeg hadde satt stor pris på om det var noen her inne som har ekstremt god peiling på dette, hvordan alt børr gjøres, hvilken rekkefølge, og noen gode spørsmål, for deretter å kunne avslutte ganske raskt med hele greia. Får jeg et par svar ved at noe beveger seg av seg selv, så har jeg svar nok ;)

Trenger ikke utforske mer :p
Prinsippet ved ouijabrett, søkepinner, ønskekvister, pendler osv. er de ideomotoriske bevegelsene.

Dettte er ørsmå bevegelser en selv gjør uten å vite om det og uten å merke det. Det er slike bevegelser som kan få en ring i et snøre til å gå frem og tilbake eller i ring.

For å være sikker på at du ikke lar slike bevegelser påvirke undersøkelsen din, må du på å aldri være nær glasset/pekeren. Du kan nok være nærme, men ikke i direkte eller indirekte kontakt.
Antall ord: 207

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Puff
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 6
Startet: 19 Feb 2008 13:42
16

Re: Mye bra

Innlegg av Puff »

BA. skrev:
FandenTa skrev:Mye bra svar her, håper flere kan dele sine erfaringer og meninger, erfaringer er det beste jeg kan få her.

Det jeg tenkte på er å teste et Ouija bord alene, da vet jeg ihvertfall selv om det er jeg selv som beveger glasset eller om det er noe annet.

Jeg hadde satt stor pris på om det var noen her inne som har ekstremt god peiling på dette, hvordan alt børr gjøres, hvilken rekkefølge, og noen gode spørsmål, for deretter å kunne avslutte ganske raskt med hele greia. Får jeg et par svar ved at noe beveger seg av seg selv, så har jeg svar nok ;)

Trenger ikke utforske mer :p
Prinsippet ved ouijabrett, søkepinner, ønskekvister, pendler osv. er de ideomotoriske bevegelsene.

Dettte er ørsmå bevegelser en selv gjør uten å vite om det og uten å merke det. Det er slike bevegelser som kan få en ring i et snøre til å gå frem og tilbake eller i ring.

For å være sikker på at du ikke lar slike bevegelser påvirke undersøkelsen din, må du på å aldri være nær glasset/pekeren. Du kan nok være nærme, men ikke i direkte eller indirekte kontakt.
Har hørt det du sier før, og det høres VELDIG fornuftig ut, det er bare det at det virker så utrolig, så rart når man får svar som er presise, svar som er uforrutsigbart osv.
Synes du ikke det er det minste rart?
Antall ord: 257
:- )

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
BJ
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 28
Startet: 08 Jun 2006 16:17
17

Innlegg av BJ »

FEUER skrev:jeg tror oilja brett er: fake... det puff sa:varm opp glasset. blir et glass oppvarmet så er det lett og bevege pga luften presser seg ut av glasset, det kan føre tilk at glasset flytter på seg eller når fingrene varmer opp så, skjer eventuelt det samme....


tror på spiritisme...men av og til så kan fantasien spille deg et puss.

så denne ene gangen, er jeg på skeptikerens sin side :) !
beklager men det der blir bare for dumt, har du lest hva du skriver? du mener at litt oppvarmet luft skal flytte ett glass rundt på ett brett, eller varme ifra noen fingre? Hehe, det er litt for langsøkt.... Hvis du har hatt kontakt med noe dårlig på ett ouija brett så skjønner du veldig fort at verken de som sitter rundt brettet eller varm luft har med saken og gjøre.
Antall ord: 151

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

BJ skrev:beklager men det der blir bare for dumt, har du lest hva du skriver? du mener at litt oppvarmet luft skal flytte ett glass rundt på ett brett, eller varme ifra noen fingre? Hehe, det er litt for langsøkt.... Hvis du har hatt kontakt med noe dårlig på ett ouija brett så skjønner du veldig fort at verken de som sitter rundt brettet eller varm luft har med saken og gjøre.
Beklager, men dette blir bare alt for dumt. Har du lest hva du selv skriver?

Har du overhodet ikke lært noe fysikk på skolen?

Du kan gjøre et forsøk hjemme selv. Legg et glass i nesten kokende varmt vann en stund, og sett det deretter oppned på benken, uten å tørke det.

Hvis du tror at ikke du selv eller de andre har all betydning for å bevege glasset, så kan du prøve å spille uten å berøre glasset.
Antall ord: 158

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DjevelMilla
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 7
Startet: 15 Apr 2007 23:32
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo

Innlegg av DjevelMilla »

Du kan jo prøve å sette opp brettet på et speil eller glassplate og sette glasset på brettet men holde fingrene i kanten av brettet. ikke på glasset i seg selv. da kan du være sikker på at det ikke er noen som beveger glasset.
men etter personlig mening og opplevelser så burde du sette opp beskyttelse.
du vet jo kke hva som kan komme frem.. :mozilla_wink:
Antall ord: 69

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ahn
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 1
Startet: 20 Mar 2008 13:55
16

Re: Bevis på det uforklarlige / Ouija

Innlegg av Ahn »

FandenTa skrev:Hei, jeg er helt ny her inne. Jeg er veldig nysgjerrig på Ouija brett, hvordan man lager dette selv, så det blir helt korrekt. Evt hvor får jeg kjøpt dette ?

Hvor kan jeg finne "regler" som man børr holde, og "regler" over ting man ikke børr snakke om.

Hvordan få tak i de jeg vil snakke med ? Eller er det umulig å velge dette selv ?

Har lest mye, og noen plasser står det at det er lurt å ikke være helt alene når man bruker et Ouija brett, mens andre sier det er helt i orden å gjøre det alene.

Hva mener folk flest ?


Finnes det noe "klubber" eller plasser man kan se på at noen driver med dette ? Da i Oslo.
Evt delta selv også.


Jeg er av den troende typen, jeg tror det finnes noe både før og etter livet som Jordboer, men jeg vil ha bevis. Jeg føler dette er måten å få et bevis på dette.

Takker for alle tips, nettsider, evt andre tips og alt jeg kan få med meg herfra!
Er det noen som har faste kvelder med ting jeg har nevnt her, og dere har plass til en nysgjerrig person, så si gjerne ifra =) :D



PS : Serien "Supernatural" er å anbefale til alle som liker spiritisme, demoner, og annet.
Det er film, men likevel meget bra underholdning for oss overtroiske =)

FandenTa håper han blir vel tatt i mot på denne nettsiden jeg fant i natt =)
Hei FT!

Ta kontakt med Olav Moldestad. Han er proff.
se nettstedet hans:
http://www.utdrivelse.no/

Uansett om du beveger deg i denne eller andre verdener er det en god ting å be om
lys, beskydd og gudomlig veiledning!

Lykke til!
Antall ord: 292

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
FandenTa
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 249
Startet: 12 Mar 2008 05:09
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 1 gang

Re: Bevis på det uforklarlige / Ouija

Innlegg av FandenTa »

Ahn skrev:
FandenTa skrev:Hei, jeg er helt ny her inne. Jeg er veldig nysgjerrig på Ouija brett, hvordan man lager dette selv, så det blir helt korrekt. Evt hvor får jeg kjøpt dette ?

Hvor kan jeg finne "regler" som man børr holde, og "regler" over ting man ikke børr snakke om.

Hvordan få tak i de jeg vil snakke med ? Eller er det umulig å velge dette selv ?

Har lest mye, og noen plasser står det at det er lurt å ikke være helt alene når man bruker et Ouija brett, mens andre sier det er helt i orden å gjøre det alene.

Hva mener folk flest ?


Finnes det noe "klubber" eller plasser man kan se på at noen driver med dette ? Da i Oslo.
Evt delta selv også.


Jeg er av den troende typen, jeg tror det finnes noe både før og etter livet som Jordboer, men jeg vil ha bevis. Jeg føler dette er måten å få et bevis på dette.

Takker for alle tips, nettsider, evt andre tips og alt jeg kan få med meg herfra!
Er det noen som har faste kvelder med ting jeg har nevnt her, og dere har plass til en nysgjerrig person, så si gjerne ifra =) :D



PS : Serien "Supernatural" er å anbefale til alle som liker spiritisme, demoner, og annet.
Det er film, men likevel meget bra underholdning for oss overtroiske =)

FandenTa håper han blir vel tatt i mot på denne nettsiden jeg fant i natt =)
Hei FT!

Ta kontakt med Olav Moldestad. Han er proff.
se nettstedet hans:
http://www.utdrivelse.no/

Uansett om du beveger deg i denne eller andre verdener er det en god ting å be om
lys, beskydd og gudomlig veiledning!

Lykke til!

Han der har jeg sett på åndenes makt på TVNorge ;) Flink han! Takk for hjemmeside info!
Antall ord: 310
FandenTa de som nekter for alt det ukjente, mystiske!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
BJ
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 28
Startet: 08 Jun 2006 16:17
17

Innlegg av BJ »

BA. skrev:
BJ skrev:beklager men det der blir bare for dumt, har du lest hva du skriver? du mener at litt oppvarmet luft skal flytte ett glass rundt på ett brett, eller varme ifra noen fingre? Hehe, det er litt for langsøkt.... Hvis du har hatt kontakt med noe dårlig på ett ouija brett så skjønner du veldig fort at verken de som sitter rundt brettet eller varm luft har med saken og gjøre.
Beklager, men dette blir bare alt for dumt. Har du lest hva du selv skriver?

Har du overhodet ikke lært noe fysikk på skolen?

Du kan gjøre et forsøk hjemme selv. Legg et glass i nesten kokende varmt vann en stund, og sett det deretter oppned på benken, uten å tørke det.

Hvis du tror at ikke du selv eller de andre har all betydning for å bevege glasset, så kan du prøve å spille uten å berøre glasset.
Hvordan kan du sammenligne kokende vann og kropps temperatur? heha... ja godt mulig glasset kan bevege litt på seg i ett rimelig treigt tempo, men hvis du får kontakt på ett ouija brett noen gang, skjønner du fort at det er ikke er mulig at ett oppvarmet glass kan føre til sånne bevegelser, enda mindre røre seg dit du ber "det" om

ps, be alltid om beskyttelse ifra gud, de høyeste og din hjelper. det er en veldig god start. ha respekt, du veit ikke hva du "leker" med før du plutselig sitter der likbleik og lurer på hva fan som akkurat skjedde
Antall ord: 270

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links