Drømmer, NDO & ut av kroppen ⇒ en rar ting som har skjedd meg
Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer
-
- Nybegynner
- Startet: 17 Feb 2008 21:02
- 16
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: 30 min fra drammen xP
en rar ting som har skjedd meg
Jeg vet ikke akkurat hva det er/heter.. eller hva det nå enn er.. men her er historien:
Jeg var hos min mormor 9 timer hjememfra. En morgenen våknet jeg, og alt var stille. Jeg lukket øynene og tenkte på kattungene mine hjemme (hadde nettopp fått kattunger), Så plutselig står jeg på gulvet hjemme. Jeg hadde ikek kropp eller noen ting, og jeg kunne ikke fly. Min mor og stefar lå og sov, og jeg gikk bort til kattungene som sto der inne. jeg klappet på dem osv. så tenkte jeg på en måte, eller ikek akkurat tenkite, men umulig å forklare. så plutselig var jeg tilbake i huset til mormor. Hun vekket meg akkurat da jeg ville.
Neste dag skjedde det samme, bare at nå var foreldrene mine våkne, og hadde de av kattungene i sengen. puseliten og missi. Jeg gikk ned, og fant en 50 lapp. jeg tok den med meg, men vet ikke hvordan jeg fikk det til uten kropp.. den liksom bare, ble med. Det var ingen nede heller. for broren min lå og sov. Jeg vilel gjenre tilbake nå, og plutselig våknet jeg av at mormor vekekt meg igjen, på den tiden jeg ville det.
når foreldrene kom for og hente meg så sourte jeg stefaren min, På torsdag ( som da var en torsdag) hadde dere en 50 lapp ligende på bordet? han svarte meg og sa '' ja men den tok (broren min) og han påstår at han ikek tok den.. han blånektet for det'' så spør jeg om de hadde puseliten og missi oppi senga før det, og da sa de ja. De spurte meg også åssen jeg visste alt det jeg spurte om, og jeg sa.. jeg vet ikke.
Så er det noe spesiellt der? eller bare tilfeldighet? :S dette er noe jeg har lurt på i 2-3 år nå. Håper virkelig på svar
Jeg var hos min mormor 9 timer hjememfra. En morgenen våknet jeg, og alt var stille. Jeg lukket øynene og tenkte på kattungene mine hjemme (hadde nettopp fått kattunger), Så plutselig står jeg på gulvet hjemme. Jeg hadde ikek kropp eller noen ting, og jeg kunne ikke fly. Min mor og stefar lå og sov, og jeg gikk bort til kattungene som sto der inne. jeg klappet på dem osv. så tenkte jeg på en måte, eller ikek akkurat tenkite, men umulig å forklare. så plutselig var jeg tilbake i huset til mormor. Hun vekket meg akkurat da jeg ville.
Neste dag skjedde det samme, bare at nå var foreldrene mine våkne, og hadde de av kattungene i sengen. puseliten og missi. Jeg gikk ned, og fant en 50 lapp. jeg tok den med meg, men vet ikke hvordan jeg fikk det til uten kropp.. den liksom bare, ble med. Det var ingen nede heller. for broren min lå og sov. Jeg vilel gjenre tilbake nå, og plutselig våknet jeg av at mormor vekekt meg igjen, på den tiden jeg ville det.
når foreldrene kom for og hente meg så sourte jeg stefaren min, På torsdag ( som da var en torsdag) hadde dere en 50 lapp ligende på bordet? han svarte meg og sa '' ja men den tok (broren min) og han påstår at han ikek tok den.. han blånektet for det'' så spør jeg om de hadde puseliten og missi oppi senga før det, og da sa de ja. De spurte meg også åssen jeg visste alt det jeg spurte om, og jeg sa.. jeg vet ikke.
Så er det noe spesiellt der? eller bare tilfeldighet? :S dette er noe jeg har lurt på i 2-3 år nå. Håper virkelig på svar
Antall ord: 324
O_o
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Nybegynner
- 16
Det var på en måte som om jeg forlatet kroppen min, og sjelen min dro hjem :S og beklager alle skrivefeilene. skrev for fort
Antall ord: 25
O_o
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 15 Jan 2008 13:59
- 16
høres ut som du er veldig dyktig til å flytte bevisstheten din,om det nå er med vilje eller ikke
Antall ord: 20
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 16
Er så rart :S Jeg har prøvd det flere ganger.. men har ikek fått det til siden.. og det skjedde 3 dager på rad :S Kalles det noe spesiellt?open_palm skrev:høres ut som du er veldig dyktig til å flytte bevisstheten din,om det nå er med vilje eller ikke
Antall ord: 54
O_o
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 15 Jan 2008 13:59
- 16
er ikke sikker jeg,kanskje en slags astralreise?Hørtes veldig morro ut ihvartfall :mozilla_smile:
Jeg har gjort det noen ganger selv men ikke så kraftig som det du beskriver,blir misunnelig jeg..hehe
Jeg har gjort det noen ganger selv men ikke så kraftig som det du beskriver,blir misunnelig jeg..hehe
Antall ord: 35
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 16
det er innmari morsommt å tenke seg at jeg tok femtilappen da og de skyldte på broren min xD lol det var kjempe gøy de 3 dagene det varteopen_palm skrev:er ikke sikker jeg,kanskje en slags astralreise?Hørtes veldig morro ut ihvartfall :mozilla_smile:
Antall ord: 66
O_o
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 05 Nov 2007 20:54
- 17
Det er nok ikke sjelen din som drar hjem, snarer bevisstheteten. Drar sjelen så dør man vel da...Blackyuni skrev:Det var på en måte som om jeg forlatet kroppen min, og sjelen min dro hjem :S og beklager alle skrivefeilene. skrev for fort
Antall ord: 46
Queen Gorgo
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 09 Nov 2006 18:06
- 18
Kan du definere foskjellen?? ;-)Queen Gorgo skrev:Det er nok ikke sjelen din som drar hjem, snarer bevisstheteten. Drar sjelen så dør man vel da...Blackyuni skrev:Det var på en måte som om jeg forlatet kroppen min, og sjelen min dro hjem :S og beklager alle skrivefeilene. skrev for fort
Antall ord: 53
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 05 Nov 2007 20:54
- 17
Jah... sjelen er det du er, en flik av gud elns
mens bevisstheten er det du har fokus på?
Et forslag bare.
Et forslag bare.
Antall ord: 22
Queen Gorgo
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 09 Nov 2006 18:06
- 18
Vel...det er vel heller bevistheten man bruker for å skape fokus om ting. Den bevisstheten vi gjenkjenner til daglig i livene våre er vel like mye sjel som alt annet ved oss. Men det er ulike måter å oppfatte disse tingene på...Queen Gorgo skrev:Jah... sjelen er det du er, en flik av gud elns
Et forslag bare.
Antall ord: 68
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 18 Feb 2008 20:30
- 16
- Lokalisering: Der ingen sku tru at eg kan bu!
Re: en rar ting som har skjedd meg
Veldig spennende!
var på alternativmessen i høst, på et foredrag. Han fortalte at dette kunne han gjøre når som helst. han kunne legge seg i sofaen og reise og se hvordan hans farmor hadde det. hun stod da og laget middag. etterpå stod han opp og ringte henne. han lurte på om hun laget middag, og det gjorde hun. (han forklarte seff mer detaljert...) men han kunne lissom bare legge seg ned og reise til syden på en måte. bare tenkte på en destinasjon, så havnet han der. husker ikke hva han heter, men han har vært med i "åndenes makt".
Jeg opplevde også dette da jeg var liten. jeg sov hos min farmor og farfar. plutselig svevde jeg over meg selv. . . meget spesielt, men har hørt at dette ikke er så uvanlig. Husker ikke om jeg har gjort det flere ganger, men jeg skulle ønske jeg kunne klare det igjen!
var på alternativmessen i høst, på et foredrag. Han fortalte at dette kunne han gjøre når som helst. han kunne legge seg i sofaen og reise og se hvordan hans farmor hadde det. hun stod da og laget middag. etterpå stod han opp og ringte henne. han lurte på om hun laget middag, og det gjorde hun. (han forklarte seff mer detaljert...) men han kunne lissom bare legge seg ned og reise til syden på en måte. bare tenkte på en destinasjon, så havnet han der. husker ikke hva han heter, men han har vært med i "åndenes makt".
Jeg opplevde også dette da jeg var liten. jeg sov hos min farmor og farfar. plutselig svevde jeg over meg selv. . . meget spesielt, men har hørt at dette ikke er så uvanlig. Husker ikke om jeg har gjort det flere ganger, men jeg skulle ønske jeg kunne klare det igjen!
Antall ord: 157
Just another brick in the wall..
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 25 Aug 2004 16:02
- 20
- Har takket: 967 ganger
- Blitt takket: 892 ganger
Blackyuni:
Du har nok opplevd en ut-av-kroppen opplevelse. (UKO)
Noen kaller det også astralprojeksjon, eller astralreise.
Jeg vet egentlig ikke helt hva forskjellen er, men har alltid forestilt meg at astralreise mer brukes som å "reise" dit en vil med bevisstheten/sjelen i drømme, mens ut-av-kroppen opplevelser skjer i mer eller mindre våken tilstand.
Kanskje det også er det som kalles remote viewing.
Jeg har også hatt en opplevelse der jeg gikk ut av kroppen, men den varte ikke mange sekundene. Jeg ble skremt og "reiste tilbake" med en gang da jeg fant meg selv ved siden av meg selv i senga. Når jeg våknet, lå jeg med diverse lammelser i kroppen... midlertidig altså... beina mine var f.eks. ikke til å røre på.
Spennende dette her!
Hadde jeg vært deg og hatt så god kontroll, ville jeg prøvd å videreutvikle dette enda mer. Det er mange som strever lenge med å få til det du fikk til.
Neste gang kan du jo ta en titt i dagboka til noen, slik at du får vite noe du aldri kunne ha visst... eventuelt se om noen gutter du kjenner har noen Boyband-plakater hengende på veggen på soverommet... eller finne ut hvem som bor i det og det huset i nabolaget... osv...
Selvsagt KAN det være at du bare har vært flink til å forestille deg eller å gjette. Og at du har vært veldig heldig. Men jeg har stor tro på at det kan ligge noe mer bak.
Du har nok opplevd en ut-av-kroppen opplevelse. (UKO)
Noen kaller det også astralprojeksjon, eller astralreise.
Jeg vet egentlig ikke helt hva forskjellen er, men har alltid forestilt meg at astralreise mer brukes som å "reise" dit en vil med bevisstheten/sjelen i drømme, mens ut-av-kroppen opplevelser skjer i mer eller mindre våken tilstand.
Kanskje det også er det som kalles remote viewing.
Jeg har også hatt en opplevelse der jeg gikk ut av kroppen, men den varte ikke mange sekundene. Jeg ble skremt og "reiste tilbake" med en gang da jeg fant meg selv ved siden av meg selv i senga. Når jeg våknet, lå jeg med diverse lammelser i kroppen... midlertidig altså... beina mine var f.eks. ikke til å røre på.
Spennende dette her!
Hadde jeg vært deg og hatt så god kontroll, ville jeg prøvd å videreutvikle dette enda mer. Det er mange som strever lenge med å få til det du fikk til.
Neste gang kan du jo ta en titt i dagboka til noen, slik at du får vite noe du aldri kunne ha visst... eventuelt se om noen gutter du kjenner har noen Boyband-plakater hengende på veggen på soverommet... eller finne ut hvem som bor i det og det huset i nabolaget... osv...
Selvsagt KAN det være at du bare har vært flink til å forestille deg eller å gjette. Og at du har vært veldig heldig. Men jeg har stor tro på at det kan ligge noe mer bak.
Antall ord: 257
Hide post links |
Jeg lurer på om det er slik spøkelsene gjør det?Blackyuni skrev:det er innmari morsommt å tenke seg at jeg tok femtilappen da og de skyldte på broren min xD lol det var kjempe gøy de 3 dagene det varteopen_palm skrev:er ikke sikker jeg,kanskje en slags astralreise?Hørtes veldig morro ut ihvartfall :mozilla_smile:
Tror ikke det, sålenge sølvtråden er intakt så dør ikke kroppen.queen gorgo skrev: Det er nok ikke sjelen din som drar hjem, snarer bevisstheteten. Drar sjelen så dør man vel da...
Antall ord: 117
Hide post links |