Hjemsøkt, Gjenferd & Ånderså bør brettet rett og slett brennes! ??

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
@ngel
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 07 Feb 2007 22:13
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: nittedal

så bør brettet rett og slett brennes! ??

Innlegg av @ngel »

Jeg leste nu nettopp på denne link

https://www.paran.no/forum/phpbb2/viewtopic.php?t=13632

Det jeg har blitt fortalt, er at hvis brettet (spesielt om det er brukt galt) har skapt tilsynelatende "mere problemer" /hendelser enn føre, så bør brettet rett og slett brennes!
Er brettet blitt brukt feil, ikke fåtta avslutta seanse skikkelig, kan det åpne opp portaler, og slippe "ondskapen" løs, så mitt råd BRENN brettet hvis "NN" mener dette har skapt mye negativt i etterkant han brukte det!
- som ble skrevet av mysticool.

Det var noe nytt for meg...

Hvorfor brenn brettet??? For å "lukket" igjen portaler og hindre "ondskap" som kunne kom??
-dumt spørsmål ja men jeg er interessert i å høre mer hvorfor hvis noen har peiling på det-

For jeg og en venninne har spilt noe likner men ikke Ouji brett men en annen spill og jeg aner ikke hva det var noe.

Vi var helt hekta på sånn "spøkelse" og hekskunst da vi var mellom 12 og 15 år. Vi har sett masse filmer om slik (ja det var ikke bra hehehehehe)
Så på de flest filmer brukte de stjerne som symbol for mot ondskap hvis jeg husker riktig.
Jeg var på besøk hos venninnen og vi bestemt oss for å prøve å finne noe måte å kunne kommunisere ånd med. Men vi turde ikke å spille oujibrett for jeg fikk advarsel av fetteren min. Vi satt oss ned og tegnet et stort ark av "jødestjerne" men det var 6 kanter i stjerne, hver kante stod det et ord. (1) jord og på den motsatt av side stod det himmel (2). neste stod det ja (3) motsatt side stod det nei (4) de siste stod det ond (5) og motsatt stod det god (6)

Og vi hadde en telysholder i stjernefirgur. med en telys hver kantet og en i midtet..

Det var lys rundt oss. altså vi satt inn i ring med arket midt mellom oss. Vi holdte hverandre i hånd og "påkalte" ånd. Så det skjedde ingenting... så prøvde vi igjen med lukket øyne. Plutselig kjente vi begge noe som gikk gjennom oss, slik at vi fikk gåshud bare på ryggen. Vi åpnet øyne og tittet rundt rommet (vi spilte på soverommet til venninnen) Så spurte jeg : Er du her?? Kan du gi oss et tegn at du er her.

Så sluknet det en telys på denne kant der hvor det stod "ond"... Vi satt bare der og stirret på den lys som sluknet.... Og røyk av telys røykte.. Vi ventet og ventet på den skulle slutte å røyke... Men nei... Så spurte jeg,- er du her? Så røyk begevet seg mot ja kanten. Så begevet den på plass igjen... Vi tenkte det var merkelig men fortsatt og stillet spørsmålene.. den begevet seg hver gang når vi stilte spørsmål og så er den på plass etter den har gitt sitt svar... (ja merkelig) Så jeg spurte om vi kunne avslutte.. Og vi fikk et strengt nei svar.. Så vi fortsatt litt til.. Men da jeg så på klokka og den var mange, pappa min skulle hente meg. Jeg fortalt at jeg må dessverre gå nu snart siden pappa min skal hente meg snart, er det greit vi avslutte nå. Så den sa ja. Så spurte jeg hva vi skulle gjøre med arket? Skal spare på den? vi fikk et strengt beskjed nei. Så spurte jeg om vi skulle kaste den. Nei svarte den igjen. Så spurte venninnen min om vi skulle brenne den. Så fikk vi svaret ja... Deretter vi sa det er greit da få vi brenne den med det samme. Så plutselig sluknet den røyk....

Vi reiste oss opp og blåste all lysene i rommet og åpne vindu med det samme og tente på dette ark.....
Vi har snakket mye om det etter det. For vi gjorde det for moro skyld siden vi regnet med at det ikke fungerte siden det var bare noe vi fant på... Og det størst mystikk var at røyk fra telys varte faktisk i 20 minutter... mhm...

Etter det spilte jeg aldri noe spill mer igjen!! Syntes det var skikkeli ekkel..
Som det sies, man kan ikke spill et spill når man ikke kan regler.......
Antall ord: 729
Image

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
sahara
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 07 Jun 2004 00:30
20
Lokalisering: Østfold, Halden

Re: så bør brettet rett og slett brennes! ??

Innlegg av sahara »

@ngel skrev:Jeg leste nu nettopp på denne link

https://www.paran.no/forum/phpbb2/viewtopic.php?t=13632

Det jeg har blitt fortalt, er at hvis brettet (spesielt om det er brukt galt) har skapt tilsynelatende "mere problemer" /hendelser enn føre, så bør brettet rett og slett brennes!
Er brettet blitt brukt feil, ikke fåtta avslutta seanse skikkelig, kan det åpne opp portaler, og slippe "ondskapen" løs, så mitt råd BRENN brettet hvis "NN" mener dette har skapt mye negativt i etterkant han brukte det!
- som ble skrevet av mysticool.

Det var noe nytt for meg...

Hvorfor brenn brettet??? For å "lukket" igjen portaler og hindre "ondskap" som kunne kom??
-dumt spørsmål ja men jeg er interessert i å høre mer hvorfor hvis noen har peiling på det-

For jeg og en venninne har spilt noe likner men ikke Ouji brett men en annen spill og jeg aner ikke hva det var noe.

Vi var helt hekta på sånn "spøkelse" og hekskunst da vi var mellom 12 og 15 år. Vi har sett masse filmer om slik (ja det var ikke bra hehehehehe)
Så på de flest filmer brukte de stjerne som symbol for mot ondskap hvis jeg husker riktig.
Jeg var på besøk hos venninnen og vi bestemt oss for å prøve å finne noe måte å kunne kommunisere ånd med. Men vi turde ikke å spille oujibrett for jeg fikk advarsel av fetteren min. Vi satt oss ned og tegnet et stort ark av "jødestjerne" men det var 6 kanter i stjerne, hver kante stod det et ord. (1) jord og på den motsatt av side stod det himmel (2). neste stod det ja (3) motsatt side stod det nei (4) de siste stod det ond (5) og motsatt stod det god (6)

Og vi hadde en telysholder i stjernefirgur. med en telys hver kantet og en i midtet..

Det var lys rundt oss. altså vi satt inn i ring med arket midt mellom oss. Vi holdte hverandre i hånd og "påkalte" ånd. Så det skjedde ingenting... så prøvde vi igjen med lukket øyne. Plutselig kjente vi begge noe som gikk gjennom oss, slik at vi fikk gåshud bare på ryggen. Vi åpnet øyne og tittet rundt rommet (vi spilte på soverommet til venninnen) Så spurte jeg : Er du her?? Kan du gi oss et tegn at du er her.

Så sluknet det en telys på denne kant der hvor det stod "ond"... Vi satt bare der og stirret på den lys som sluknet.... Og røyk av telys røykte.. Vi ventet og ventet på den skulle slutte å røyke... Men nei... Så spurte jeg,- er du her? Så røyk begevet seg mot ja kanten. Så begevet den på plass igjen... Vi tenkte det var merkelig men fortsatt og stillet spørsmålene.. den begevet seg hver gang når vi stilte spørsmål og så er den på plass etter den har gitt sitt svar... (ja merkelig) Så jeg spurte om vi kunne avslutte.. Og vi fikk et strengt nei svar.. Så vi fortsatt litt til.. Men da jeg så på klokka og den var mange, pappa min skulle hente meg. Jeg fortalt at jeg må dessverre gå nu snart siden pappa min skal hente meg snart, er det greit vi avslutte nå. Så den sa ja. Så spurte jeg hva vi skulle gjøre med arket? Skal spare på den? vi fikk et strengt beskjed nei. Så spurte jeg om vi skulle kaste den. Nei svarte den igjen. Så spurte venninnen min om vi skulle brenne den. Så fikk vi svaret ja... Deretter vi sa det er greit da få vi brenne den med det samme. Så plutselig sluknet den røyk....

Vi reiste oss opp og blåste all lysene i rommet og åpne vindu med det samme og tente på dette ark.....
Vi har snakket mye om det etter det. For vi gjorde det for moro skyld siden vi regnet med at det ikke fungerte siden det var bare noe vi fant på... Og det størst mystikk var at røyk fra telys varte faktisk i 20 minutter... mhm...

Etter det spilte jeg aldri noe spill mer igjen!! Syntes det var skikkeli ekkel..
Som det sies, man kan ikke spill et spill når man ikke kan regler.......
Man skal ikke leke med og undervurdere åndeverdenen..
Det finnes heller ikke noe ondt, bare frykt.
Antall ord: 747
Min oppgave i nåværende liv, er å være en kilde. Til å hjelpe, opplyse og inspirere andre.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
@ngel
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av @ngel »

Man skal ikke leke med og undervurdere åndeverdenen..
Jeg vet... Jeg visste ikke bedre der og da.. det var jo over 10 år sia nu... :)

Så sier du at det ikke finnes noe ond??? menere noe annet jeg.!
Antall ord: 38
Image

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Qwizleiz
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 14 Nov 2005 09:09
19
Lokalisering: (Hehe)
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Qwizleiz »

Ondskap finnes nok det. Hvis ikke det, hvor kommer så ordet ondskap fra da?

Ellers, - for å finne seg et sted å stikke ned fingeren i jorden:
Velvære finnes nok også, men det er lite vi kan gjøre for å motvirke det (også).. Definisjoner av ord blir egentlig ordkløver i de fleste tilfeller, da tvil og tro spiller inn på de fleste områder i menneskets psyke. Å gi seg ut på å definere ondskap kan bli en lang vei mot en skumring man blir sittende fast i lenge..

Ellers vil jeg også få anføre her at tegn har mennesket alltid laget seg Det at f.eks. "jødestjernen" ligner på et mørkere symbol i historien er vel neppe tilfeldig, eller tror man det?

Det er ikke tilrådelig å ta et merke\tegn for god fisk sånn automatisk: Gjennom århundrene har et tegn lett for å bety noe annet enn det opprinnelig var..

Bare noen tanker for å røre litt om i gryten. :mozilla_wink:
Antall ord: 165
Nu går alt sikkert så mye bedre..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
@ngel
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av @ngel »

Ja nemlig...

Og etter min mening så er det alltid to sider av en ting... el motsatt av noe..
Gode og onde... Svart og hvit... bra og dårlig... himmel og jord.. smil og sur... osv..

Derfor aner jeg at det finnes ond.. men det betyr ikke noe som vil "drepe" deg som det er i filmer el fortelling.. Mhm....

Og amerikansk etterforske inni paranormale område, de drev med å se på tv, høre på bånd og slikt.. De har fått 80 trusel av 100 budskap via bånd/tvopptak. så hvor kommer trusel fra da??
Antall ord: 99
Image

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
sahara
Nybegynner
Nybegynner
20

Innlegg av sahara »

@ngel skrev:Man skal ikke leke med og undervurdere åndeverdenen..

Jeg mener det ja, sånt har med innstilling å gjøre. Om ånder eller mennesker oppfører seg ondt, er det alltid en grunn til det!
Som du sikkert vet er det alltid to sider av en sak.

Om ikke du bruker brettet lengre kan du vel bare kvitte deg med det?
Antall ord: 92
Min oppgave i nåværende liv, er å være en kilde. Til å hjelpe, opplyse og inspirere andre.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
@ngel
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av @ngel »

sahara skrev:

Jeg mener det ja, sånt har med innstilling å gjøre. Om ånder eller mennesker oppfører seg ondt, er det alltid en grunn til det!

Jeg brukte den kun en gang og har alt brent den....
Antall ord: 105
Image

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
sahara
Nybegynner
Nybegynner
20

Innlegg av sahara »

@ngel skrev:
sahara skrev:

Jeg brukte den kun en gang og har alt brent den....
Aha, da så..spørsmålet var vel da heller om HVORFOR man skulle brenne dette? :mozilla_oops: Vel, det har jeg personlig aldri hørt snakk om. Men om ånden selv sa det så antar jeg at det var der som skulle gjøres..
Antall ord: 150

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
bjørnekvinnen
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 08 Aug 2007 15:50
17

Innlegg av bjørnekvinnen »

Du gjorde rett i å brenne brettet. Uansett hvilket brett du bruker, så lenge du bruker et glass vil du kun komme i kontakt med lavere energier som ikke har vandret inn i lyset. Ånder er som mennesker noen er positive andre negative. Du kaller dem onde, men de trenger ikke ønske å gjøre det vondt, selv om du oppfatter det negativt. Sjeler som ikke har vandret inn i lyset brukte din energi og tappet det. Det er slitsomt og kan gjøre deg ganske syk. Prøv allikevel å se på det som en positiv erfaring selv om det var slitsomt å oppleve det. Det var en menig med det, og du skal lære noe av det. Folk som ikke har erfart det du har erfart kan heller ikke forstå din situasjon, så bry deg ikke om hva andre mener. Du vet hva du har erfart, prøv å finn ut hva det skal lære deg. Lykke til :)
Antall ord: 157
bjørnekvinnen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Lille Drøm
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 01 Jul 2005 21:40
19

Innlegg av Lille Drøm »

Dette er en ting jeg har endel erfaring med.. Jeg prøvde dette da jeg var 15..
Vi hadde ett ekte brett fra statene (bestilt for gøy) Men ting ble alvorlig... noen fikk svar som stemte, noen så det de ikke ville! Jeg husker vi hadde regler, men husker ikke hvor vi hadde de fra.. I ettertid har jeg spurt, men ingen husker konkret hvor de reglene er fra... Kansje logikk ;-)
1. Spør aldri om hvor gammel du blir
2. Spør aldri om å se hvem du prater med
3. Be aldri om ett tegn
4. Avslutt alltid med å be dem gå, å gå alldri før de sier hadet ( eller goodbye)
5. VIKTIG!!! Hvis du er så korka at du spør om ett svar, så er det nesten aldri riktig! Du spør sikkert hvorfor??? Men de åndene du prøver å da få igjennom, er ALDRI den du tror!
Så enden på visa er... IKKE PRØV DET!!
Antall ord: 161

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
@ngel
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av @ngel »

Ja.. vi har "fulgte" disse regler... Men bortsett fra at vi ba om å få et tegn på at h*n er her... Men godt at det ikke "skjedde" noe annet enn lys sluknet....
Antall ord: 33
Image

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fjellsau
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 11 Sep 2007 15:23
17

Innlegg av Fjellsau »

Man må ALDRI brenne et brett etter bruk!! Dette stenger visstnok portalen, men uten at åndene man har sluppet ut har gått tilbake. De blir rett og slett stengt ute (evt. inne i "vår" verden) når portalen brennes!
Antall ord: 41

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
@ngel
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av @ngel »

Hmm... noen sier "brenn brett" mens andre sier "ikke brenn brett".... Mhm....
Antall ord: 12
Image

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
bjørnekvinnen
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 08 Aug 2007 15:50
17

Innlegg av bjørnekvinnen »

Hvis noen skulle bli hengende igjen etter at brettet er brent er det jo bare til å få fatt i et medium som kan hjelpe ånden inn i lyset., hvis den vil inn da......Den trneger jo ikke å forsvinne hvis brettet ikke brennes, men hvis portalen er åpen da er det jo fri adgang for alle hvileløse sjeler til å ta seg en tur innom? Må være bedre med en hengende igjen enn nye besøk hver kveld? Eller hva Fjellsau?
Antall ord: 81
bjørnekvinnen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
@ngel
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av @ngel »

Jeg har ingen noe problem etter jeg har spilt dette spillet... Ingen besøking el no :)
Antall ord: 16
Image

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links