Universet & dets hemmeligheter ⇒ Link til kjempebra dokumentar!
Moderatorer: Asbjørn, mod univers
-
- Nybegynner
- Startet: 25 Sep 2004 20:01
- 20
- Lokalisering: Oslo
- Har takket: 58 ganger
- Blitt takket: 40 ganger
Link til kjempebra dokumentar!
http://www.youtube.com/watch?v=8S0bj76389U
Dette er en dokumentar i 5 deler som dere burde se. Den viser vitenskapelige og historiske fakta, og legger frem både teori og skepsis. Dere må se alle delene.
Så kan vi diskutere etterpå :mozilla_smile:
Dette er en dokumentar i 5 deler som dere burde se. Den viser vitenskapelige og historiske fakta, og legger frem både teori og skepsis. Dere må se alle delene.
Så kan vi diskutere etterpå :mozilla_smile:
Antall ord: 44
In silence fall the skies
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 14 Nov 2005 09:09
- 19
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: (Hehe)
- Blitt takket: 3 ganger
Takk for titten du.
Desverre er det ikke så mye å diskutere her. Allerede de første sekundene av denne "dokumentaren" avslører dens spekulative misjon. Forsøket på å kamuflere ville tåpelige fantasier som et faktadokument er bare så hjernedødt..
Men for all del, jeg har sett sketsjer med norske standup "komikere" som er dårligere.
Desverre er det ikke så mye å diskutere her. Allerede de første sekundene av denne "dokumentaren" avslører dens spekulative misjon. Forsøket på å kamuflere ville tåpelige fantasier som et faktadokument er bare så hjernedødt..
Men for all del, jeg har sett sketsjer med norske standup "komikere" som er dårligere.
Antall ord: 57
Nu går alt sikkert så mye bedre..
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 15 Jan 2007 15:06
- 17
- Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
- Lokalisering: Hordaland
- Har takket: 1 gang
- Blitt takket: 1 gang
Syns du er tåplig i kjeften jeg zyg.Zyq skrev:Takk for titten du.
Man må da få legge frem en dokumentar og oppfordre til diskusjon om den.
Jeg så del 1, den var litt treg og kjedelig så jeg hoppet til del 3.
Den er nok litt tynn når den prøver og dra ting i bibelen mot en viss tolkning, nemlig att det går ad dundas i 2012:
men så har jeg bare sett litt da.
Antall ord: 134
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 27 Feb 2007 15:33
- 17
- Lokalisering: Oslo
Jo men zyg har utvilsomt noen gode poenger her. Er vi ikke lei sånne "dommedagsvideoer" nå, folkens?!
Antall ord: 18
Hvem som helst kan være hvem som helst (Terningmannen)
Hide post links |
Dokumentaren tar opp letingen etter planeten som visstnok skal befinne seg i vårt solsystem, planeten blir kalt planet x, eller nibiru, eller nemesis... osv.
At den har blitt spekulert rundt er jo ikke en fantasi, altså.
Grunnen til at forskerne trodde det var en stor planet der, var fordi banene til planetene antydet at det var en stor planets tyngekraft som virket på dem.
I filmen sa de at NASA hadde sett denne planeten/brune dvergen med i det infrarøde spekteret med IRAS satelitten. (hvor brune dverger visstnok vises ganske godt)
Mens andre plasser, står det, som jeg sa:
Så, det er nå litt rot rundt det her:P
Men NASA og andre forskere benekter det nå stort sett...
At den har blitt spekulert rundt er jo ikke en fantasi, altså.
Grunnen til at forskerne trodde det var en stor planet der, var fordi banene til planetene antydet at det var en stor planets tyngekraft som virket på dem.
I filmen sa de at NASA hadde sett denne planeten/brune dvergen med i det infrarøde spekteret med IRAS satelitten. (hvor brune dverger visstnok vises ganske godt)
http://www.space.com/scienceastronomy/c ... 30228.htmlThe rumors are all based on a comet called NEAT, discovered late last year and imaged in mid-February by the SOHO spacecraft, which is operated jointly by NASA and the European Space Agency.
Mens andre plasser, står det, som jeg sa:
http://www.forskning.no/Artikler/2006/j ... kkel_printHan kalte den Planet X. Denne troen baserte han på uregelmessigheter som var observert i banene til Uranus og Neptun.
Så, det er nå litt rot rundt det her:P
Men NASA og andre forskere benekter det nå stort sett...
Antall ord: 193
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Ettersom enkelte her ikke vet forskjell på et personangrep og en påstått dokumentasjon:
Hva i dette video"dokumentet" er det som er fakta?
Bare så det er klart: Å beskylde meg for å være tåpelig er så sin sak, men å ikke orke å se igjennom det jeg finner tåpelig, - og etterpå si at jeg er tåpelig: Det holder ikke mål!
Igjen:
Hva i linken til Regn er ekte dokumenterte fakta, - og dermed kvalifisert til å kunne kalles dokumentar?
Lykke til i leteaksjonen. :mozilla_smile:
Bare så det er klart: Å beskylde meg for å være tåpelig er så sin sak, men å ikke orke å se igjennom det jeg finner tåpelig, - og etterpå si at jeg er tåpelig: Det holder ikke mål!
Igjen:
Hva i linken til Regn er ekte dokumenterte fakta, - og dermed kvalifisert til å kunne kalles dokumentar?
Antall ord: 87
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 15 Jan 2007 15:06
- 17
- Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
- Lokalisering: Hordaland
- Har takket: 1 gang
- Blitt takket: 1 gang
Det er veldig mye i dokumentaren som er fakta.Zyq skrev:Ettersom enkelte her ikke vet forskjell på et personangrep og en påstått dokumentasjon:
Igjen:
Nå som jeg har sett litt mere gjenom den. Det som ikke går så lett og dokumentere er de fakta kan være linket til teorien om det som kan skje 2012.
Så den leteaksjonen var fort overstått.
Det som er tåpelig har ikke med dokumentaren og gjøre i seg.
Det har med att du stempler den selvsikkert som ville fantasier og att du har hørt standup komikere som er dårligere.
Nå forsto jeg veldig fort att du har en elendig sans for humor, men allikevel.
regn bare legger en frem og spør etter reaksjoner.
Antall ord: 200
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
At jeg har en elendig sans for humor er vel da inneforstått med at din humoristiske sans er ypperlig? :mozilla_wink:Metodisten skrev:Det er veldig mye i dokumentaren som er fakta.Zyq skrev:Ettersom enkelte her ikke vet forskjell på et personangrep og en påstått dokumentasjon:
Igjen:
Nå som jeg har sett litt mere gjenom den. Det som ikke går så lett og dokumentere er de fakta kan være linket til teorien om det som kan skje 2012.
Så den leteaksjonen var fort overstått.
Det som er tåpelig har ikke med dokumentaren og gjøre i seg.
Det har med att du stempler den selvsikkert som ville fantasier og att du har hørt standup komikere som er dårligere.
Nå forsto jeg veldig fort att du har en elendig sans for humor, men allikevel.
regn bare legger en frem og spør etter reaksjoner.
Siden du sier det du sier om fakta: Hvor finner jeg dem? Eller rettere, - kan du konkretisere hva som er fakta, slik at det blir etterrettelig for hvermansen?
Jeg finner ingen fakta i den videoen overhodet ..
Antall ord: 260
Hide post links |
Vel
Nå hadde det visst stått i aviser (washington post, iallefall) at NASA hadde sett denne planeten bevege seg ved solen, med denne satelitten IRAS.
For å sitere enda en gang:
Noen av disse punktene, eller hva det nå var, viste seg å være gasskyer i vår egen galakse, mens andre var fjerne galakser.
De hadde altså ikke sett en planet.
Men, er vel fremdeles noen som tror på at det er tildekking og konspirasjonsteorier.
Og når det gjelder det med personangrep og sånn...
Å kalle det som noen vil diskutere hjernedødt og tåpelige fantasier... velvel...
ikke så høflig, iallefall...
Nå hadde det visst stått i aviser (washington post, iallefall) at NASA hadde sett denne planeten bevege seg ved solen, med denne satelitten IRAS.
http://www.badastronomy.com/bad/misc/pl ... .html#irasTo everyone's surprise, several bright point sources were found that did not correspond to anything seen on optical images taken of the same areas. In the press conference, the two scientists said that these objects could be almost anything, from a tenth planet in our solar system to distant galaxies.
Noen av disse punktene, eller hva det nå var, viste seg å være gasskyer i vår egen galakse, mens andre var fjerne galakser.
Men, er vel fremdeles noen som tror på at det er tildekking og konspirasjonsteorier.
Å kalle det som noen vil diskutere hjernedødt og tåpelige fantasier... velvel...
Antall ord: 165
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Den videoen virker på meg som tåpelige fantasier når den ikke inneholder mere sannhet nesten enn hvem som har laget den!wicced skrev:Vel
http://www.badastronomy.com/bad/misc/pl ... .html#irasTo everyone's surprise, several bright point sources were found that did not correspond to anything seen on optical images taken of the same areas. In the press conference, the two scientists said that these objects could be almost anything, from a tenth planet in our solar system to distant galaxies.
Høflig? En vanlig norsk spade er en spade, samme hvordan du vrir på den..
Røkelse og myrra er det andre som driver med, ikke jeg. :mozilla_wink:
Antall ord: 219
Hide post links |
Jaja, jeg sier ikke at noe av det som står i videoen stemmer.
Sa vel egentlig det motsatte.
Syns ihvertfall jeg skjønte hva metodisten siktet til.
Dine innlegg er ikke så enkle å tyde bestandig, og det er vel sikkert ikke uten vilje.
Menmen. En vanlig norsk spade er en spade samme hvordan du vrir på den...
Javel? Betyr det at det ikke går an å være høflig?
Og hva har røkelse og myrra med denne diskusjonen å gjøre?
Mulig du siktet til meg (og nicket mitt) men det har fremdeles ikke noe med denne diskusjonen å gjøre...
Dine innlegg er ikke så enkle å tyde bestandig, og det er vel sikkert ikke uten vilje.
Mulig du siktet til meg (og nicket mitt) men det har fremdeles ikke noe med denne diskusjonen å gjøre...
Antall ord: 102
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 30 Mai 2005 14:27
- 19
- Lokalisering: Care Avenue
Antall ord: 17
- People fake a lot of human interactions, but I feel like I fake them all, and I fake them very well. That’s my burden, I guess.
- Dexter Morgan
- Dexter Morgan
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Hvordan ser en høflig spade ut da?wicced skrev:Jaja, jeg sier ikke at noe av det som står i videoen stemmer.
Går du tilbake i epistlene her i tråden, vil jeg kalle deg nokså pedantisk hvis du finner noe jeg har skrevet uhøflig. At noen påstår noe, og en annen henger seg på, gjør ikke en påstand sannere.
Jeg har ikke med ett ord dradd trådstarters person inn i mitt innlegg først her. Bare saken!
Derimot har andre kallt meg tåpelig, og det har vel lite med selve saken å gjøre. At du finner denne påstanden om min tåpelighet forståelig får da bli din sak.
Å dra inn forsøk på å tyde meg ditt at jeg har snakket om nicket ditt, får bli din sak.
At jeg holder meg til saken (nemlig at linken fører til et, etter min mening tåpelig forsøk på en kvasi-dokumentar) ser ikke ut til å affisere noen her. Jeg er uhøflig allikevel?
Er det min person som skal diskuteres, eller har du mere angående saken i tråden?
Jeg diskuterer gjerne videoen videre, langt inn i natten.
Antall ord: 292
Hide post links |
ikke vet jeg...Zyq skrev:
Hvordan ser en høflig spade ut da?
de var det du som trakk inn i diskusjonen:P
hmm... javel, da har man vel forskjellig oppfatning av hva som er uhøflig, da.zyq skrev:
Går du tilbake i epistlene her i tråden, vil jeg kalle deg nokså pedantisk hvis du finner noe jeg har skrevet uhøflig. At noen påstår noe, og en annen henger seg på, gjør ikke en påstand sannere.
Jeg beskrev hva som for meg virket uhøflig tidligere, jeg.
Nei, det har du rett i.zyq skrev: Jeg har ikke med ett ord dradd trådstarters person inn i mitt innlegg først her. Bare saken!
Neida, jeg har ikke sagt meg enig i at du er tåpelig.zyq skrev: Derimot har andre kallt meg tåpelig, og det har vel lite med selve saken å gjøre. At du finner denne påstanden om min tåpelighet forståelig får da bli din sak.
Du er så vanskelig å tyde noen ganger, derfor.zyq skrev: Å dra inn forsøk på å tyde meg ditt at jeg har snakket om nicket ditt, får bli din sak.
Hadde vært bedre å si rett ut hva man egentlig mener.
Ikke sikkert at den videoen egentlig var så tåpelig da den kom ut... Jeg vet ikke hvor gammel den er. Men den kan ha kommet ut da de ikke visste hva IRAS hadde observert.zyq skrev: At jeg holder meg til saken (nemlig at linken fører til et, etter min mening tåpelig forsøk på en kvasi-dokumentar) ser ikke ut til å affisere noen her. Jeg er uhøflig allikevel?
Er det min person som skal diskuteres, eller har du mere angående saken i tråden?
Jeg diskuterer gjerne videoen videre, langt inn i natten.
Kan jo selvfølgelig også være konspirasjonsteorier.
Jeg har iallefall lest at det er vanskelig for forskerne å finne objektene som er med i vårt solsystem, bl.a fordi det avhenger veldig av hvor de peker teleskopet... osv.
Pluto f.eks ble vel ikke oppdaget før sent på 70-tallet... hvis jeg ikke har lest feil.
Antall ord: 370
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 25 Aug 2004 16:02
- 20
- Har takket: 967 ganger
- Blitt takket: 892 ganger
Man må få komme med kritikk, men man trenger ikke spre negativitet fremfor positivitet. Det vitner om et svakt sinn bak kvasse ord.
Er det dog konstruktiv kritikk eller bakenforliggende konstruktivitet på sikt, og det kan bidra til å utvide horisonter og se ting fra andre perspektiv, så er det ikke noe problem. Det burde heller ikke være noe problem for voksne mennesker å sile unna negativ kritikk hvis den bare er grunnløs eller irrelevant. Men ettertanke er en dyd, da...
Forresten tror jeg tråden dreide seg om dokumentaren, så jeg skal ikke spore av mer enn som så. Bare lekte litt moralist og lot som jeg var litt diplomatisk.
*sovemodus*
Er det dog konstruktiv kritikk eller bakenforliggende konstruktivitet på sikt, og det kan bidra til å utvide horisonter og se ting fra andre perspektiv, så er det ikke noe problem. Det burde heller ikke være noe problem for voksne mennesker å sile unna negativ kritikk hvis den bare er grunnløs eller irrelevant. Men ettertanke er en dyd, da...
Forresten tror jeg tråden dreide seg om dokumentaren, så jeg skal ikke spore av mer enn som så. Bare lekte litt moralist og lot som jeg var litt diplomatisk.
*sovemodus*
Antall ord: 112
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”
leave the house before you find something worth staying in for.”
Hide post links |