Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderAlvefolket!

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.


Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
skytte
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 167
Startet: 01 Jun 2005 02:13
18

Innlegg av skytte »

ja, nå så jeg de :P hmm...
Antall ord: 6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Marris
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 72
Startet: 14 Jun 2005 02:15
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Alta

Innlegg av Marris »

Man må legge til mye godvilje og fri fantasi for å se de alvene der da... Men det er jo bare koselig :)
Antall ord: 21
"Det finnes ikke tilfeldigheter"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TheEdge
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 155
Startet: 12 Des 2002 20:28
21
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Øvre Årdal

Innlegg av TheEdge »

Så jo de ansiktsformene med en gang da, men om det er alver vet jeg ikke om jeg tror da.. Kan like gjerne være tilfeldig formasjon av bladverk. Men men, hvem vet..
Antall ord: 33
The Edge

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nienna.Melwasul
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 317
Startet: 18 Apr 2005 11:50
19
Kjønn (valgfri): Kvinnfolk
Lokalisering: Bergen

Innlegg av Nienna.Melwasul »

eller kanskje Max Mekker er på ferde.. :D
Antall ord: 7

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ToneG
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 986
Startet: 04 Jan 2005 13:56
19
Kjønn (valgfri): Jente :)
Lokalisering: Porsgrunn
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av ToneG »

Om det er alver vet jeg ikke helt sikkert, men jeg er ganske sikker på at det er småfolk*S*
Antall ord: 21

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2133
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

Men de som titter fram bak buskene er jo svære? Og småfolket er vel... hva skal jeg si? Små?
Antall ord: 21

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Biejjie
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 369
Startet: 16 Jan 2005 02:27
19

Innlegg av Biejjie »

Utsnitt med forstørring av vettene i busken på j.i.ms foto finnes her.

Ifølge gammel nordisk tro fantes det alver i verden før asagudene - som sies å være menneskenes opphav - ankom. Det fantes også vaner - en annen gudeætt. Alvenes konge er vanaguden Frøy, så de er tydelig i slekt med vanagudene på en eller annen måte, eller står i et veldig nært forhold til disse.

Jeg tror at alvene er en egen gudeslekt, på samme måte som vanene og æsene er det, og at de har inngått diverse avtaler med vanene litt på samme måte som vanene har inngått avtaler med æsene. I visse tilfeller kan mennesker bli guddommeliggjort, altså bli opphøyet til guder, og dyrket som alver etter at de dør, og for disse - og andre alver man har et forhold til, så klart - holder man årlige alveblot.

Snorre Sturlasson (1179–1241) mente at det finnes lysalver og svartalver (døkkalver), og at de sistnevnte er samme folkeslag som dverger. Denne inndelingen i to typer alver finnes ikke nevnt noe annet sted i mytene og sagaene (det jeg vet), så det er godt mulig at den gode Snorre bare diktet slik han iblant hadde det med å gjøre. Muligens blandet han sammen alver og dverger fordi de begge er flinke smeder og begge har sine boliger i naturformasjoner som hauger, åser og berg. Det finnes dessuten flere dverger med "alv" i navnet sitt - en heter til og med Alv, mens en annen heter Gandalf. Selvfølgelig, dette kan like så godt være bevis på at Snorre har rett!
Antall ord: 275
1200 er et slikt fint, rundt tall, så jeg stopper der.

Om du har sendt meg meldinger har jeg ikke fått dem - bare mail om dem. O_o

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Så først litt overflatisk på bildet, og figuren som stikker opp helt synlig, er jo som tatt utav smurfene ( som nevnt i kommentar av bildet ).

Etter å ha kikket litt med PSP, justert litt på lys / kontrast, forsøkt negativt bilde, med mer, så tror jeg faktisk det er noe mer i bildet, men det er godt skjult!

Har dere sett at det er en eldre person i profil oppe til høyre ?
Hodet er nesten større enn jenta's.

Siden bildet er digitalisert, så har komprimeringen desverre ødelagt mye av bildeinnholdet, og også forårsaket at diverse "nye" pussigheter vises i bildet.

Men det er NOE der ! JA!
Ikke noe hverken vondt eller godt ; mer som en tilfeldig tilskuer.

Angående alver, vetter, og andre diverse navn på vesener ;
Hvorfor skulle ikke de finnes ?
Ok, det er mye "overtro" om saker og ting, men :
det bygger på noe ! Slike ting blir ikke viderelevert uten videre, at man utbroderer og overdriver endel ting ; ja, men ting finnes!

Om vi ikke ser alt rundt oss, eller skjønner alt rundt oss, hvorfor skal vi da på død og liv benekte at det finnes ?

Skal vi lære om tingene, og eventuelt få bevist dette, så MÅ eventuelle forekomster undersøkes !
Så spørs det; Får vi LOV ????

Asbjørn.
Antall ord: 221

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Biejjie
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 369
Startet: 16 Jan 2005 02:27
19

Innlegg av Biejjie »

Asbj. Aamot. PPVt skrev:Så først litt overflatisk på bildet, og figuren som stikker opp helt synlig, er jo som tatt utav smurfene ( som nevnt i kommentar av bildet ).
Ja, du sier noe... Skaperne av smurfene har jo også hentet inspirasjonen sin et eller annet sted ifra! ;)
Antall ord: 48
1200 er et slikt fint, rundt tall, så jeg stopper der.

Om du har sendt meg meldinger har jeg ikke fått dem - bare mail om dem. O_o

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TheEdge
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 155
Startet: 12 Des 2002 20:28
21
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Øvre Årdal

Innlegg av TheEdge »

Asbj. Aamot. PPVt skrev:
Om vi ikke ser alt rundt oss, eller skjønner alt rundt oss, hvorfor skal vi da på død og liv benekte at det finnes ?

Skal vi lære om tingene, og eventuelt få bevist dette, så MÅ eventuelle forekomster undersøkes !
Så spørs det; Får vi LOV ????

Asbjørn.
Om du oppfatter min kommentar som om dere ikke skulle få lov til å undersøke, så ble det missoppfattet, eller kanskje dårlig formulert av meg.
Eller kanskje du mente at småfolkene ikke lar oss få lov??

Jeg er enig i at det er mye rundt oss som vi ikke skjønner, men som vi må akseptere er der alikevel.
Det er mye jeg tro på finnes selv om jeg på ingen måte har opplevd det selv, eller fått det bevist.

Det bildet er, etter min mening, for dårlig kvalitet til å endelig bestemme om det er noe der, eller om det bare er tilfeldige løvformasjoner. Men for all del, vi må undersøke det på alle måter. Jeg har selv justert og styret på i photoshop for å prøve å få det klarere. Jeg klarer desverre ikke å få frem noe håndfast der. Ansiktene er tydelige nok, men det kan også være
løvformasjoner.. De som har sett sånne småfolk og har en formening om hvordan de kan se ut, er kanskje fullstendig sikre på at det er noe der på bildet. De har sikkert rett, men jeg kan ikke overbevise meg selv om at det er noe der..
Nå det er vel enkelte av dere her som har evner og kanskje kan "sense" ting bare ved å se på bildet. Slike evner har ikke jeg iallefall.


Men på den annen side, når det fremkommer veldig klare bilder hvor det ikke er noen tvil om hva man ser, så blir det jo alltid stilt spørsmål om det er fake eller ikke.. Som hun som tok bilde av seg foran speilet der den gutten dukket opp... Alle ser jo at der er et barn der, det er ikke til å ta feil av, man da blir spørsmålet om det er fake eller ekte..
Vil det ikke alltid være sånn??

Bare for å ha gjort det helt klart, jeg er åpen for alle disse tingene, men prøver alikevel å ha føttene på jorda.
For å si det slik.
Det var da en tid da alle mente at jorden var flat, og de som påstod noe annet de ble betegnet som gale. Vi vet jo idag hvem som hadde rett..
Jeg kommer ikke til å befinne meg i denne gruppen som påstår at noen tar feil bare fordi de har en annen ide enn den generelle oppfatning. Men jeg forbeholder meg retten til å finne enkelte ting mer sannsynlig enn andre ting. Vi vet jo aldri hva som blir bevist og alment akseptert i morgen.

Jeg synes disse tingene er spennende og har jo hatt enkelte opplevelser selv som får meg til å undre, så jeg også ønsker å finne ut av disse tingene, er derfor jeg er her på forumet..
Antall ord: 527
The Edge

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Sparrow

Innlegg av Slettet_Sparrow »

Biejjie skrev:
Asbj. Aamot. PPVt skrev:Så først litt overflatisk på bildet, og figuren som stikker opp helt synlig, er jo som tatt utav smurfene ( som nevnt i kommentar av bildet ).
Ja, du sier noe... Skaperne av smurfene har jo også hentet inspirasjonen sin et eller annet sted ifra! ;)


Skaperne av smurfene ja..
La meg få nevne Walt Disney også. Vet dere at folk som har vært på besøk i romskip, har sett en tjener der som er til forveksling lik "lille hjelper"?? Så walt visste nok mere enn han noengang sa i klar tekst...
Antall ord: 98

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

The Edge skrev:
Asbj. Aamot. PPVt skrev:Skal vi lære om tingene, og eventuelt få bevist dette, så MÅ eventuelle forekomster undersøkes !
Så spørs det; Får vi LOV ????Asbjørn.
Eller kanskje du mente at småfolkene ikke lar oss få lov??
RIKTIG !


Jeg er enig i at det er mye rundt oss som vi ikke skjønner, men som vi må akseptere er der alikevel.
Det er mye jeg tro på finnes selv om jeg på ingen måte har opplevd det selv, eller fått det bevist.

Jeg synes disse tingene er spennende og har jo hatt enkelte opplevelser selv som får meg til å undre, så jeg også ønsker å finne ut av disse tingene, er derfor jeg er her på forumet..
Godt innlegg !
Det er sunt å være skeptisk, og ikke ta alt for god fisk.

Som nevnt øverst, Om vi får lov ; Det var ikke deg jeg refererte til, men derimot de som er der...

Jeg ser ikke vekk fra at det forekommer "glipper" på andre siden, som gjør at vi oppdager ting.
Men når vi så forsøker å kontrollere, så "sklir" det unna, rett og slett fordi "andre siden" saboterer undersøkelsene....

mvh Asbjørn. PPV
Se og Parapsykologiens Venner sitt forum.
Antall ord: 214

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
The Cryptozoolog
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 31
Startet: 14 Jun 2005 18:42
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Frekk´sta på en gård

Innlegg av The Cryptozoolog »

:-({|= tramp, tramp ,tramp på en smurf. de løper ikke fort, så tråkk de ned og tørk det bort :-({|=
LOL

Jeg synes det ser ut som noen rare blader. Joa det er sikker noen smurfer. (plager de deg bare tramp på dem) :twisted:
Antall ord: 45

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Kessa

Innlegg av Kessa »

Jeg ser de, så herlige de er:)
Antall ord: 7

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Biejjie
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 369
Startet: 16 Jan 2005 02:27
19

Innlegg av Biejjie »

larsi skrev::-({|= tramp, tramp ,tramp på en smurf. de løper ikke fort, så tråkk de ned og tørk det bort :-({|=
LOL

Jeg synes det ser ut som noen rare blader. Joa det er sikker noen smurfer. (plager de deg bare tramp på dem) :twisted:
Akk, larsi... ølen din kommer til å smake piss etter dette... :?
Antall ord: 57
1200 er et slikt fint, rundt tall, så jeg stopper der.

Om du har sendt meg meldinger har jeg ikke fått dem - bare mail om dem. O_o

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links