Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderMange bilder med orbs...

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.


Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Innlegg av Svartepus »

Gliset... skrev:
Svartepus skrev:
Gliset... skrev:Svartepus, er det du som har tatt bildene? Stilig!!
Nei, det er ei jeg var på studietur sammen med som har tatt dem. Jeg fikk bildene kopiert hos henne (overført via USB-nøkkel) fordi jeg ikke hadde tatt bilder fra turen selv. Da jeg kikket gjennom bildene så jeg plutselig disse rare prikkene og måtte bare dele bildene med dere :)

Mortex, bildet er av en gammel bygning i Praha, men jeg vet ikke hva den heter eller hva slags bygning det er.

Jeg skal forøvrig sende originalbildene til Asbjørn så han kan se nærmere på dem.
Ååå, kanskje jeg må be om å få låne bildene til mamma og pappa da. De var jo i Praha i fjor, og tok masse bilder. Spennende!
Ja gjør det! Kanskje du finner noen orber her og der... :mozilla_wink:
Hehe, ser for meg et ivrig glis som leter entusiastisk gjennom Prahabildene til mor og far med forstørrelsesglass og lupe! :D
Antall ord: 169
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Catzy
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 49
Startet: 01 Nov 2006 20:26
17

Innlegg av Catzy »

Disse orbene ser for meg ekte ut. De ligner på orber jeg har lest om(som visstnok skal være ekte). Og siden de "går" oppover kan det ikke være snø eller regn o.l., for etter det jeg vet pleier snø og regn å gå nedover :mozilla_wink:

Mange av "orbene" her inne på forumet er ofte regndråper. Dette bildet er av typiske regndråper:
Bilde

Og dette er jo helt forskjellig fra det du har funnet. Flotte og klare bilder :D
Antall ord: 83

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Innlegg av Svartepus »

Men nå ble jo alle så positive her... Hvor er skeptikerne? Hva mener de om disse "orbene"?
(Ja, det er et ærlig spørsmål og ikke sarkasme...)
Antall ord: 28
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1468
Startet: 29 Sep 2006 00:01
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tranby
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 38 ganger

Innlegg av livingdeaddoll »

jeg er skeptisk til alle orber som plutselig dukker opp på bilder, jeg er av den tro at orber er synlige for det menneskelige øyet også.. så der har du meg..
Antall ord: 31

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Innlegg av Svartepus »

livingdeaddoll skrev:jeg er skeptisk til alle orber som plutselig dukker opp på bilder, jeg er av den tro at orber er synlige for det menneskelige øyet også.. så der har du meg..
Ja, den skjønner jeg... Jeg er, som jeg før har nevnt, også litt skeptisk til orber.

Jeg tenkte mer i retning av hva skeptikerne mener akkurat disse spesifikke orbene er for noe. Det er jo ett eller annet som har blitt registrert av kameraet, spørsmålet er hva. Ingen av de andre bildene har antydninger til sånne prikker.

Jeg vet heller ikke om disse orbene var synlig for det blotte øye eller ikke, siden jeg ikke var tilstede når bildet ble tatt. Tør egentlig ikke spørre fotografen og/eller personene på bildet heller, med fare for å bli sett rimelig rart på... :roll:
Antall ord: 141
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Gliset
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 56
Startet: 07 Nov 2006 09:53
17
Kjønn (valgfri): Kjærringlørv'
Lokalisering: Fauske

Innlegg av Gliset »

Svartepus skrev:
Gliset... skrev:
Svartepus skrev:
Gliset... skrev:Svartepus, er det du som har tatt bildene? Stilig!!
Nei, det er ei jeg var på studietur sammen med som har tatt dem. Jeg fikk bildene kopiert hos henne (overført via USB-nøkkel) fordi jeg ikke hadde tatt bilder fra turen selv. Da jeg kikket gjennom bildene så jeg plutselig disse rare prikkene og måtte bare dele bildene med dere :)

Mortex, bildet er av en gammel bygning i Praha, men jeg vet ikke hva den heter eller hva slags bygning det er.

Jeg skal forøvrig sende originalbildene til Asbjørn så han kan se nærmere på dem.
Ååå, kanskje jeg må be om å få låne bildene til mamma og pappa da. De var jo i Praha i fjor, og tok masse bilder. Spennende!
Ja gjør det! Kanskje du finner noen orber her og der... :mozilla_wink:
Hehe, ser for meg et ivrig glis som leter entusiastisk gjennom Prahabildene til mor og far med forstørrelsesglass og lupe! :D
Håhå, da skal jeg kle på meg detektivlua, fyre opp pipa og studere bildene som pokker ;)
Antall ord: 188
Jeg er ikke med i det hele tatt...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Innlegg av Svartepus »

Gliset... skrev:
Håhå, da skal jeg kle på meg detektivlua, fyre opp pipa og studere bildene som pokker ;)
Hadde du nå endelig kunnet komme hjem til påske og gjort det f.eks... Så kunne vi ha hatt sånn orn'tlig familiesamling med latter og mormor/farmors ørti sorter kake! Det hadde vært noe det... :mozilla_smile:
Antall ord: 60
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Gliset
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 56
Startet: 07 Nov 2006 09:53
17
Kjønn (valgfri): Kjærringlørv'
Lokalisering: Fauske

Innlegg av Gliset »

Åååå sjokoladekaka til farmor!
Det hadde vært koselig, men så koster det litt også da. :(

Gratulerer med fiiin ny avatar forresten :D

*litt avsporing, men pytt pytt*
Antall ord: 26
Jeg er ikke med i det hele tatt...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Det var nok litt regn i lufta den dagen disse bildene ble tatt. Det ser ut som de går oppover, men det er bare en ganske vanlig effekt.

Som dere kan se på dette bildet, som er et eksperiment for å vise hvordan man kan få "orbs" på bilder, har vi en helt identisk effekt. Bildet er tatt i regn ja.

Bilde
Antall ord: 61
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Innlegg av Svartepus »

Jupp. Da var det avklart, bare regn folkens. Var litt redd for det, men uansett stilige orber da :)
Antall ord: 18
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nattstjerne
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 95
Startet: 20 Feb 2011 22:17
13
Kjønn (valgfri): Dame
Lokalisering: Sunnmøre
Har takket: 40 ganger
Blitt takket: 18 ganger

Re: Mange bilder med orbs...

Innlegg av Nattstjerne »

Det er delte meninger om orbs.Noen mener det er støv eller vanndråper på kamera og noen mener det er høyere energier.Som engler og hjelpere og avdøde kan også ta form av en lyskule når dei er på besøk.Orbs =lys .Lys fra den andre siden.
Antall ord: 53

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links