Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderOnd statue

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
mcskummel
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 01 Mar 2007 21:23
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: akershus

Ond statue

Innlegg av mcskummel »

På en gravlund er det en statue ved en grav. Forrige gang jeg gikk forbi den statuen så den på meg og fulgte meg med blikket, og jeg følte en enorm ondhet. Jeg gikk fort fort og uten å tørre snu meg.
Noen dager senere opplevde en venninne det samme, hun merket det onde og det onde blikket som fulgte henne .
Noen som vet hva det kan være?
Antall ord: 70
Det er mer mellom himmel og jord enn andre steder.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 29 Sep 2006 00:01
18
Lokalisering: Tranby
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 38 ganger

Innlegg av livingdeaddoll »

dere synes statuene er så skummel, at dere er blitt redd for den.??
Antall ord: 13

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mcskummel
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av mcskummel »

ja må si vi ble skremt. At en av oss skulle syns den statuen var ond kan jo være innbilning og livlig fantasi men når begge to merker det samme er det noe rart der. Det var skikkelig ond stemning.
Må også si at vi begge bruker pendel, og begges pendeler sier at dette er ondt og at vi skal holde oss unna.
Antall ord: 65

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Frodo
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 26 Sep 2006 17:18
18
Lokalisering: Smurfeland?

Re: Ond statue

Innlegg av Frodo »

mcskummel skrev:På en gravlund er det en statue ved en grav. Forrige gang jeg gikk forbi den statuen så den på meg og fulgte meg med blikket, og jeg følte en enorm ondhet. Jeg gikk fort fort og uten å tørre snu meg.
Noen dager senere opplevde en venninne det samme, hun merket det onde og det onde blikket som fulgte henne .
Noen som vet hva det kan være?
dem sier hver 3 person som dør blir ond
Antall ord: 82
i am a ghost hunter,doent you fuck with me

I am 66% addicted to Counterstrike. What about you?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beautiful mind
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Feb 2007 18:38
17

Innlegg av beautiful mind »

dere sier mye rart.

Jeg tror det er pendelene som er onde som har ført dere til dette stedet og vil at dere skal gå tilbake og hjelpe vedkommende over i lyset.

Jeg hadde aldri turt å bruke pendel.
Antall ord: 39

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mcskummel
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av mcskummel »

vi gikk begge forbi den statuen lenge før vi spurte pendlene våre. Vi spurte pendlene i ettertid. Og vi gikk tilfeldigvis forbi den grava/statuen fordi det er korteste vei til en bussholdeplass.
Antall ord: 35

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dr. Doktor
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 10 Feb 2007 23:12
17
Blitt takket: 5 ganger

Innlegg av Dr. Doktor »

Dette betyr nok at ondskapen har kommet inn i livene deres, og at dere kommer til å dø.
Antall ord: 17

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mcskummel
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av mcskummel »

Du milde skaper, går det ikke an å få seriøse svar her eller?
Hadde ventet mer seriøse og voksne svar på dette forumet.
Antall ord: 25

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

Oi...
Antall ord: 1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Sep 2006 01:35
18
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Innlegg av Svartepus »

Aner ikke hva det kan være, men siden jeg ikke tror på at det finnes noe som er 100% ondt, vil jeg tro at det enten henger negative energier igjen der eller at en sint ånd holder seg der.

Kanskje dere burde gå tilbake og konfrontere ånden med hva den er så sint for.
Sinte mennesker er ikke alltid slemme mennesker, og jeg velger å tro at det samme gjelder ånder.

Jeg har dessverre lite peiling på åndelige aktiviteter, men dette var nå ihvertfall forsøk på et seriøst svar...

(...Og hvis du tuller med oss nå er du ille ute. Da skal jeg kaste en spell over deg som gir deg evig kløe på unevnelige steder, og eneste måten å stille kløen på er å klø seg mot den onde figuren! Mohahaaa!)
Sist redigert av Svartepus på 02 Mar 2007 01:02, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 135
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dr. Doktor
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 10 Feb 2007 23:12
17
Blitt takket: 5 ganger

Innlegg av Dr. Doktor »

mcskummel skrev:Du milde skaper, går det ikke an å få seriøse svar her eller?
Å, du mener det på ordentlig? At denne klumpen av stein eller metall er ond? Jeg vet ikke hvorfor jeg trodde du tullet. Selvfølgelig er den ond.
Antall ord: 54

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Metodisten »

Det er vel i så fall ikke statuen som det er noe med du føler.

Da er det heller noe ved eller rundt grava.
Antall ord: 25

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
JUNE
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 11 Mar 2005 23:15
19
Lokalisering: Jessheim
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av JUNE »

mcskummel skrev:Du milde skaper, går det ikke an å få seriøse svar her eller?
nå skal du høre....
dette forumet er for vanlige folk som har en smule interesse for det paranormale. og så har du de som er så skeptiske at det lyser lang vei. så når noen da kanskje synes det høres litt merkelig ut, kommer de med en artig kommentar. sånn er det bare her inne. tok en stund før jeg skjønte det, men nå går det bare sååå greit.

lykke til. :)
Antall ord: 105

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

For det første; pendler er ikke ondt. Det er reinspikka overtro og fanatisme som er opphav til den misforståelsen. Pendler er et verktøy som svinger v.h.a. små muskelbevegelser som styres ubevisst. En får stort sett bare kontakt med sin egen underbevissthet, som ved ouija, men noen ganger klarer noen heldige å få kontakt med noe annet.

Statuen er neppe ond, men det er fort gjort at en oppfattelse av at noe er skummelt leder til at det skumle må være noe ondt.

På den annen side kan det være energier med veldig lave svingninger der. Gravplasser har mye energi; ikke så mye fra de avdøde, for de er sjelden der, men fra de som frigjør sine følelser der. D.v.s. de levende som kommer dit på besøk. Kan hende denne statuen er så skummel at all frykten den har påført andre rett og slett henger igjen. Dersom det er mulig...?
Antall ord: 164
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu

Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
minah
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 21 Jan 2007 20:23
17
Lokalisering: Helgeland

Innlegg av minah »

kan godt skjønne at dere følte det slik , men tror ikke statuen i seg selv er ond . kan vel være som skrevet tidligere at det har med energier på stedet å gjøre . kirkegårder er jo typiske steder i så måte.

( er vel vanskelig å definere hva det rette ordet er :ondskap , negativ energi ... uansett hva man velger å kalle det skulle jeg tro at folk generelt skjønner hva man snakker om )

en annen ting er at man kan ofte kjenne det slik i mange forbindelser : statuer , malerier, speil...
SPEILET . det ene , verste , mest grusomme , forferdelige speilet jeg noensinne har vært i nærheten av.. er kansje noe i likhet med det du snakker om.
jeg og min daværende samboer hadde en tid snakket om at vi skulle hatt et speil som kunne henge i stuen. ikke for stort eller prangende. det viste seg at en annen som bodde i samme hus som oss hadde et par speil stående stuet boer på jobben . han tilbød seg å ta de med så vi fikk se på dem . vi takket ja , men sjelden har jeg angret så fælt på noe . speilene kom de . men det minste speilet var så skrekkelig at jeg ante ikke hvordan jeg skulle klare å ha det i hus over natta .
rammen på speilet var kelt mørk , nesten svart. med utskjæringer . klarte ikke å studere dem heller ( syns vanligvis sånt kan være spennende , spesielt på gamle ting) så jeg kan ikke si hvordan de var eller om det forestilte noe spesielt.
kunne ikke , klarte ikke å se inn i det speilet . kjentes ut som det ville sluke meg hvis jeg gjorde det , eller få se masse som jeg ikke ville se.
speilet ble satt på gulvet, lent mot veggen . men jeg måtte få dem til å snu baksiden ut mot rommet , å kunne ikke være alene mens det var hos oss . måtte følges på do om natta , klarte ikke å sove .
plaget meg virkelig .
speilet ville huske meg .
helt grusomt.
det ble fjernet neste morgen .
sov ikke godt på lange tider etterpå , merkelige drømmer i etterkant av dette.
Antall ord: 360

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links