Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenHvilke drømmer drømmer du?

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Bruker avatar
Snow
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 54
Startet: 17 Mar 2013 17:04
11
Kjønn (valgfri): jente
Lokalisering: Oslo, Norway
Har takket: 33 ganger
Blitt takket: 22 ganger

- Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av Snow »

Søstern min har en samboer med kreft.

i natt drømte jeg at jeg og søstern min satt ved middagsbordet å pratet. Jeg drakk fra glasset mitt, det var tomt så jeg satte det ned. Idet det traff bordet "teleporterte" det bort til søstern min å jeg visste med en gang at dette var et dårlig omen så jeg ba søstern om å sjekke hvordan det gikk med samboern hennes.

Jeg våknet av telefonen min idag, med beskjeden om at han var gått bort i natt...


Jeg har prøvd å tyde drømmen, men budskapet er vel klart... :(
noen som har noen meninger?
Antall ord: 107

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av jeditrond »

Snow skrev:Søstern min har en samboer med kreft.

i natt drømte jeg at jeg og søstern min satt ved middagsbordet å pratet. Jeg drakk fra glasset mitt, det var tomt så jeg satte det ned. Idet det traff bordet "teleporterte" det bort til søstern min å jeg visste med en gang at dette var et dårlig omen så jeg ba søstern om å sjekke hvordan det gikk med samboern hennes.

Jeg våknet av telefonen min idag, med beskjeden om at han var gått bort i natt...


Jeg har prøvd å tyde drømmen, men budskapet er vel klart... :(
noen som har noen meninger?
Det var nok et slags budskap om nettopp det du fikk vite pr telefon når du våknet. Et forsøk på å forberede deg kanskje.
Antall ord: 135
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
eile-joha
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1483
Startet: 09 Nov 2005 15:50
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 30 ganger
Blitt takket: 17 ganger

- Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av eile-joha »

Inatt drømte jeg at jeg laget en tråd om dobbeltliv.. Hmm.. sikkert fordi noen nevnte det her en dag.
Antall ord: 21

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Snow
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 54
Startet: 17 Mar 2013 17:04
11
Kjønn (valgfri): jente
Lokalisering: Oslo, Norway
Har takket: 33 ganger
Blitt takket: 22 ganger

- - - Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av Snow »

jeditrond skrev:
Snow skrev:Søstern min har en samboer med kreft.

i natt drømte jeg at jeg og søstern min satt ved middagsbordet å pratet. Jeg drakk fra glasset mitt, det var tomt så jeg satte det ned. Idet det traff bordet "teleporterte" det bort til søstern min å jeg visste med en gang at dette var et dårlig omen så jeg ba søstern om å sjekke hvordan det gikk med samboern hennes.

Jeg våknet av telefonen min idag, med beskjeden om at han var gått bort i natt...


Jeg har prøvd å tyde drømmen, men budskapet er vel klart... :(
noen som har noen meninger?
Det var nok et slags budskap om nettopp det du fikk vite pr telefon når du våknet. Et forsøk på å forberede deg kanskje.

Du har veldig rett i det.
Pleier alltid å drømme noe rart natten før det skjer noe som forandrer noe følesesmessig.
Antall ord: 160

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av jeditrond »

Jeg drømte om en slange i stua mi i natt, den lå helt stille der, var ikke så altfor stor. Men; den var kullsort og hadde en nærmest neonblå stripe langs siden. Noen som har noen ideer? Eneste jeg kommer på er at slanger i drømme representerer forandring for en selv?
Antall ord: 54
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av Nephandi »

Jeg har drømnt mye om geometriske figurer i det siste, for noen netter siden så drømnte jeg om en boks eller kube i matt metall men den skiftet på en måte litt form hele tiden og bar både en metall kube og en boks.
Antall ord: 48
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av Lilja »

Jeg drømte om et forferdelig tordenvær i natt! Det skal være skikkelig uvær før jeg syns det er skummelt, men i drømmen var jeg så redd at jeg sto og skalv! Det lynte og smalt i ett sett, og jeg sto i midt en sal full av mennesker, med vinduer på alle kanter, og kjente bygningen riste. Alle instinkter ville ha meg til å løpe, men jeg var stiv av skrekk og kom ikke av flekken. Bilde

Skummelt :(
Antall ord: 83

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diablesse
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 785
Startet: 19 Nov 2006 19:19
17
Kjønn (valgfri): jinte
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 53 ganger

- Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av Diablesse »

Hei, folkens!! Det må være minst to år siden sist jeg skrev noe her?? Husker ikke helt, men det er kanskje på tide at jeg lar høre fra meg igjen.

Jeg lar høre fra meg nå fordi jeg forleden natt drømte det mest creepye jeg noen gang har drømt.

De første delene av drømmen husker jeg ikke noe særlig av, men det gikk ut på at jeg var en reporter eller journalist som skulle intervjue en familie i en vanskelig situasjon for å sette en sak på dagsorden. Familien bestod av en mor og fire døtre i ulike aldre. Moren var ikke gammel, kanskje i slutten av tredveårene, og den eldste datteren må ha vært i slutten av tenårene, mens den yngste kanskje var ned i ni-ti-årsalderen. Familien hadde vanskeligheter med... jeg husker ikke om det bare var én mann (eksmann?) eller flere (stefar, ny kjæreste? Vet ikke helt), men han/disse forfulgte familien med drapstrusler. Jeg skulle altså skrive om hvordan det var å være en familie på flukt fra et eks-familiemedlem, og fulgte med moren og jentene i hverdagen deres. Før jeg visste ordet av det var jeg blitt dratt inn i en dramatisk kamp om å overleve for denne familien. Stadig vekk måtte vi gjemme oss og dra nye steder, og følelsen i drømmen var hele tiden hektisk og redd, med høy puls. Et av glimtene jeg husker fra drømmen er at vi alle løper igjennom en skog, løper fra noe, og vi jentene splittes opp. Et øyeblikk går jeg sammen med moren, og vi hører skrik og høye lyder, og haster mot bråket, der vi finner den ene datteren død mellom noen bregner. I det neste glimtet jeg husker, har ytterligere en av døtrene mistet livet, og jeg og de to gjenlevende døtrene ser moren forlate oss mens hun står i kø for et eller annet (nå er vi i en by), der hun står og småtramper nervøst og håper å få hjelp. Jeg og de to eldste døtrene kommer tilbake til stedet neste morgen for å se etter moren, som har blitt lovlig lenge borte. Når vi kommer tilbake, ligger moren på fortauet utenfor der hun stod kvelden før, med hodet i en vannpytt, det har regnet, håret hennes og bakken er våt, hun er iskald og likblek, og folkene rundt bryr seg ikke, det ligger sigarettstumper rundt henne og hun er umulig å få liv i.

Mellom dette og det neste glimtet har enda en av døtrene blitt drept, så nå er det bare journalisten og den eldste datteren igjen. Jeg er ikke journalisten lenger, nå er jeg den eldste datteren. Vi er i en leilighet, det er daggry og vi forsøker å få roen over oss. Journalisten går til toalettet, og det banker på døren. Jeg går for å åpne, men leter en liten stund etter sikkerhetslåsen, og får satt den på før jeg forsøker å åpne. Jeg lukker døren forsiktig opp, kan ikke se noen, jeg spør hvem det er - og i glipen mellom døren og dørkarmen kommer brått et manneansikt til syne, han glefser etter hånden min som en hund og gjør sitt beste for å bryte opp døren. Jeg skriker og journalisten kommer løpende.

Så våkner jeg. Klokken er 04:27 og ikke faen om jeg har tenkt til å sove igjen på en stund, av frykt for å drømme fortsettelsen. Så jeg tar meg litt juice og ser en episode av Friends, før jeg setter på The Doors og sovner til The Crystal Ship.


Hele resten av dagen gikk jeg med en jævlig guffen følelse, og jeg skjønner ikke hvorfor jeg har drømt det her. Er sykt redd for å drømme det igjen, eller for å drømme fortsettelsen. HVA I HVEWPTEWP()¤=RQWUDICJDSLG fordi æsj!! Noia!!!
Antall ord: 681

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av jeditrond »

Det kan være minner fra tidligere liv som blandes med symbolikk for din nåværende utvikling uten at jeg helt greier å se symbolikken i alle som blir drept. Men dødsfall i drømmer er vanligvis symbolsk for ting du kan legge dødt, ting du ikke trenger å bry deg om lenger.

Min siste drøm som jeg husker ordentlig var natt til torsdag. Først vises et lik av en ung kvinne i rød kjole liggende i sjøen rett ved en holme jeg kjenner godt. Så ser jeg meg selv i en plastjolle, en pioner 14, beige i fargen. Hvorfor akkurat den fargen? Vel bestefaren til en kamerat hadde akkurat en slik jolle. Kort tid etter er jeg ikke alene i jolla lenger, kattegudinnen Bast sitter i baugen og speider og ser ut til å være klar for å fange inn liket. Når jeg snur meg rundt er mesteparten av skjærgården jeg kjenner fra hvor denne holmen ligger, borte. Men noen meter bak oss svever en flygende tallerken, den samme som min far bygde en modell av og som var fluktskipet vårt fra Atlantis i sin tid. Synes faktisk å kunne skimte min far stående i døra/luftslusen på farkosten som for å holde øye med oss og leteaksjonen.

Deler av dette må jo være minner fra Atlantis som dukker opp, pionerjoller fantes neppe den gangen, ikke lå Atlantis i Viksfjord i Larvik heller :) Hvorfor vises jolla min kamerats bestefar mon tro? Og hvem er den druknede unge damen, får ingen spesifikke følelser ifm. henne og Bast ser ikke ut til å være mer lei seg enn normalt over å finne noen som er døde. Dermed sannsynligvis ikke et familiemedlem eller god venn skulle jeg tro. Rent logisk skulle jeg tro det var svært få lik å finne etter Atlantis undergang pga. jordskjelv og eksplosjoner før flodbølgene skyllet over mens restene sank i havet for godt. At Bast er med meg i båten er ikke så rart, for de som er nye her se kjærestetråden; https://www.paran.no/forum/phpbb3/viewt ... =7&t=25207 :)
Antall ord: 361
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diablesse
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 785
Startet: 19 Nov 2006 19:19
17
Kjønn (valgfri): jinte
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 53 ganger

- - Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av Diablesse »

jeditrond skrev: Deler av dette må jo være minner fra Atlantis som dukker opp, pionerjoller fantes neppe den gangen, ikke lå Atlantis i Viksfjord i Larvik heller :) Hvorfor vises jolla min kamerats bestefar mon tro? Og hvem er den druknede unge damen, får ingen spesifikke følelser ifm. henne og Bast ser ikke ut til å være mer lei seg enn normalt over å finne noen som er døde. Dermed sannsynligvis ikke et familiemedlem eller god venn skulle jeg tro. Rent logisk skulle jeg tro det var svært få lik å finne etter Atlantis undergang pga. jordskjelv og eksplosjoner før flodbølgene skyllet over mens restene sank i havet for godt. At Bast er med meg i båten er ikke så rart, for de som er nye her se kjærestetråden; https://www.paran.no/forum/phpbb3/viewt ... =7&t=25207 :)

(Vil bare kommentere at jeg ble veldig nysgjerrig på det med Atlantis? Finnes det en hel tråd hvor du forteller om dette temaet noe sted, eller forklarer du rett og slett litt her og der? Det låt veldig spennende!)
Antall ord: 187

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - - Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av jeditrond »

Diablesse skrev:
jeditrond skrev: Deler av dette må jo være minner fra Atlantis som dukker opp, pionerjoller fantes neppe den gangen, ikke lå Atlantis i Viksfjord i Larvik heller :) Hvorfor vises jolla min kamerats bestefar mon tro? Og hvem er den druknede unge damen, får ingen spesifikke følelser ifm. henne og Bast ser ikke ut til å være mer lei seg enn normalt over å finne noen som er døde. Dermed sannsynligvis ikke et familiemedlem eller god venn skulle jeg tro. Rent logisk skulle jeg tro det var svært få lik å finne etter Atlantis undergang pga. jordskjelv og eksplosjoner før flodbølgene skyllet over mens restene sank i havet for godt. At Bast er med meg i båten er ikke så rart, for de som er nye her se kjærestetråden; https://www.paran.no/forum/phpbb3/viewt ... =7&t=25207 :)

(Vil bare kommentere at jeg ble veldig nysgjerrig på det med Atlantis? Finnes det en hel tråd hvor du forteller om dette temaet noe sted, eller forklarer du rett og slett litt her og der? Det låt veldig spennende!)
Jeg har en egen blogg om Atlantis; http://atlantisbloggen.wordpress.com/ :) Og så har jeg en egen tråd om paranormale opplevelser ifm. boka mi utenom kattegudinnen her; https://www.paran.no/forum/phpbb3/viewt ... 16&t=24488 Når jeg tenker meg om burde kanskje drømmesekvensen fra livet i Atlantis puttes inn i den tråden også :)
Antall ord: 248
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diablesse
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 785
Startet: 19 Nov 2006 19:19
17
Kjønn (valgfri): jinte
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 53 ganger

- - - - Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av Diablesse »

jeditrond skrev: Jeg har en egen blogg om Atlantis; http://atlantisbloggen.wordpress.com/ :) Og så har jeg en egen tråd om paranormale opplevelser ifm. boka mi utenom kattegudinnen her; https://www.paran.no/forum/phpbb3/viewt ... 16&t=24488 Når jeg tenker meg om burde kanskje drømmesekvensen fra livet i Atlantis puttes inn i den tråden også :)

Så kult! Takk, gleder meg til å lese om det her! :)
Antall ord: 71

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - - - - Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av jeditrond »

Diablesse skrev:
jeditrond skrev: Jeg har en egen blogg om Atlantis; http://atlantisbloggen.wordpress.com/ :) Og så har jeg en egen tråd om paranormale opplevelser ifm. boka mi utenom kattegudinnen her; https://www.paran.no/forum/phpbb3/viewt ... 16&t=24488 Når jeg tenker meg om burde kanskje drømmesekvensen fra livet i Atlantis puttes inn i den tråden også :)

Så kult! Takk, gleder meg til å lese om det her! :)
Kult at du har lyst til å lese skriveriene mine :)

Hadde nok en rar drøm, denne gang kan jeg ikke se at det har noe som helst med Atlantis å gjøre. Det begynner med at to kamerater, dvs. en kamerat og en for meg ukjent kar, skal på campingferie, men stopper utenfor en Prixbutikk. Vi har hengeren full av bagasje inkl. en stasjonær pc, uvisst hva den skulle brukes til :) Det dukket også opp navn på enten et sted eller etternavn eller noe ifm. Helgeroa. Helgeroa er jo rett utenfor byen jeg bor i, men det andre navnet må jeg fundere litt på hva betyr. Og så plutselig var jeg hjemme og koblet fra pc'n fra ei seng(!) og i rommet ved siden av hørtes en mannlig stemme med amerikansk aksent si noe om "Rebel Alliance radio". Akkurat det siste lurer jeg på om ikke er en Star Wars podcast av noe slag. Og etter å ha sjekket, det er det, Radio Rebel Alliance, menne ser ut til å være hovedsakelig musikk av trance og ymse dj-ing. Hva inn i granskauen er viktig med dette mon tro?

Noen som har lyst til å analysere? :D
Antall ord: 269
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
galaxy - sluttet

- - Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av galaxy - sluttet »

eile-joha skrev:Inatt drømte jeg at jeg laget en tråd om dobbeltliv.. Hmm.. sikkert fordi noen nevnte det her en dag.

Ja det kan jo godt være det, men så er det jo mange av oss som har dobbeltliv som vi ikke er bevisste, at vi sette opp en maske og tilpasser oss diverse rundt oss for å gli inn og det kan skje på et ubevisst plan og noe som gjør at man står mindre i sin egen kraft, dersom det sklir inn i mot ubalanse. Kan være verdt å ta en kikk på for noen.
Antall ord: 102

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
galaxy - sluttet

- - - - - - Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av galaxy - sluttet »

jeditrond skrev: Hadde nok en rar drøm, denne gang kan jeg ikke se at det har noe som helst med Atlantis å gjøre. Det begynner med at to kamerater, dvs. en kamerat og en for meg ukjent kar, skal på campingferie, men stopper utenfor en Prixbutikk. Vi har hengeren full av bagasje inkl. en stasjonær pc, uvisst hva den skulle brukes til :) Det dukket også opp navn på enten et sted eller etternavn eller noe ifm. Helgeroa. Helgeroa er jo rett utenfor byen jeg bor i, men det andre navnet må jeg fundere litt på hva betyr. Og så plutselig var jeg hjemme og koblet fra pc'n fra ei seng(!) og i rommet ved siden av hørtes en mannlig stemme med amerikansk aksent si noe om "Rebel Alliance radio". Akkurat det siste lurer jeg på om ikke er en Star Wars podcast av noe slag. Og etter å ha sjekket, det er det, Radio Rebel Alliance, menne ser ut til å være hovedsakelig musikk av trance og ymse dj-ing. Hva inn i granskauen er viktig med dette mon tro?

Noen som har lyst til å analysere? :D

Veldig lett å analysere; trance er den kuleste musikken som fins, så siden du ikke har skjønt det så kommer det til deg i drømmen så du har muligheten til å oppdage det :mrgreen:
Antall ord: 222

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links