Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenHvilke drømmer drømmer du?

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av Arven »

Forrige natt hadde jeg en drøm som jeg ikke greier å riste av meg. Ikke fordi jeg opplevde den som skremmende, men fordi jeg blir ikke kvitt følelsen av at den vil fortelle meg noe. Så da legger jeg den her i håp om noen tanker :-).
Drømmen var enkel. Jeg var kledd i en lang, enkel hvit kjole og hadde det bra helt til noen ved siden av meg sa " se ! Du blør !"
Jeg så ned og oppdaget at hele kjolen, fra brystet og ned, var gjennomtrukket av mitt eget blod.
Jeg ble stående en stund og se på hvordan blodet trakk seg inn og spredte seg, også våknet jeg.
Drømmen føles viktig.
Noen tanker ?
Antall ord: 123
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av ludoburgero »

Lå våken inatt, men duppet av et par minutter mellom 6 og 6.10.
Drømte at jeg våknet og gikk ut i stua der det brant og var hull i taket.
Ganske panisk ble jeg, og fikk med det samme enda en false awakening. To for prisen av en liksom. Da drepte jeg nesten hunden som lå og kravlet fordi jeg hadde lagt meg oppå den. Våknet igjen på ordentlig, og nå sitter jeg her. Hunden lever.

Jeg tror iallefall jeg er våken nå.
Vennligst bekreft.
Antall ord: 91
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av Lilja »

Det er kanskje stygt å le, Ludo, men det var akkurat det jeg gjorde nå! :lol:
Du er våken, forresten! Men du kan jo tygge litt på tanken om at du kanskje bare drømmer at jeg bekrefter at du er våken. Hva er bekreftelsen verdt da, liksom? :badgrin:
Antall ord: 48

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av ludoburgero »

Det var det jeg også tenkte da jeg spurte.
For alt jeg vet kan det jo hende at jeg fremdeles drømmer en drøm jeg hadde da jeg var 22 år, og at den bare føles veldig langdryg. Men siden jeg bare er et menneske, jeg og, så må jeg bare handle i god tro og stole på det du sier.
Antall ord: 63
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- - Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av Lilja »

Arven skrev:Forrige natt hadde jeg en drøm som jeg ikke greier å riste av meg. Ikke fordi jeg opplevde den som skremmende, men fordi jeg blir ikke kvitt følelsen av at den vil fortelle meg noe. Så da legger jeg den her i håp om noen tanker :-).
Drømmen var enkel. Jeg var kledd i en lang, enkel hvit kjole og hadde det bra helt til noen ved siden av meg sa " se ! Du blør !"
Jeg så ned og oppdaget at hele kjolen, fra brystet og ned, var gjennomtrukket av mitt eget blod.
Jeg ble stående en stund og se på hvordan blodet trakk seg inn og spredte seg, også våknet jeg.
Drømmen føles viktig.
Noen tanker ?
Jeg syns denne drømmen var ekkel :( Sånn støkk i magen-ekkel!

Jeg vet ikke hvor langt inn på personlige ting du er komfortabel med å gå i tråden her, men mine fem cent settes på at denne drømmen kan tolkes ganske direkte.
Altså at dette går på alt du står i, i våken-livet ditt.


(*Har skrevet og slettet setninger i lange tider her*)
:rasende Jeg klarer ikke formulere meg på en vettug måte. Sender deg en pm, jeg, så slipper jeg å tenke meg sånn om før jeg rabler ting ned ;)
Antall ord: 225

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
galaxy - sluttet

- - Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av galaxy - sluttet »

Arven skrev:Forrige natt hadde jeg en drøm som jeg ikke greier å riste av meg. Ikke fordi jeg opplevde den som skremmende, men fordi jeg blir ikke kvitt følelsen av at den vil fortelle meg noe. Så da legger jeg den her i håp om noen tanker :-).
Drømmen var enkel. Jeg var kledd i en lang, enkel hvit kjole og hadde det bra helt til noen ved siden av meg sa " se ! Du blør !"
Jeg så ned og oppdaget at hele kjolen, fra brystet og ned, var gjennomtrukket av mitt eget blod.
Jeg ble stående en stund og se på hvordan blodet trakk seg inn og spredte seg, også våknet jeg.
Drømmen føles viktig.
Noen tanker ?

Hvit lang kjole virker og ha noe med renhet ærlighet uskyldighet og gjøre så vet ikke om du føler enten noe sår eller blødende på et psykisk plan av deg selv (som som setter seg fysisk) kan linkes til hen mot de stedene på kroppen i drømmen .. eller føler noe "jordisk" drar deg litt ned ift hva kanskje du ønsker, eller at det gjør det og at det bare viser til det ... :)
Sist redigert av galaxy - sluttet på 11 Feb 2013 12:40, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 204

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
galaxy - sluttet

- - Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av galaxy - sluttet »

Svartepus skrev:Jeg drømte at vi hadde et mindre lekkert toalettrom. Det som var spesielt med drømmen var at alt var så innmari detaljert og jeg husker mesteparten av detaljene inne på denne doen. Halvparten av veggene var lys mintgrønne (malt på murvegg og litt avskallet), andre halvparten var en skikkelig julete nissetapet. Jeg sto og klødde meg litt i hodet over at det gikk an å ha så sesongbetont tapet, men det føltes likevel høvelig normalt. Det sto en liten krakk ved siden av doen med oransje plastblomster i en krukke. På gulvet lå to matter halvveis oppå hverandre (den nederste husker jeg ikke helt men den var mindre pen, den øverste var ei mørkerød fillerye) og på døra hang en plakat ala denne:

Image

Jeg var visst spesielt stolt av den kunstneriske pynten på døra... :mrgreen: Men egentlig var jeg i overkant fornøyd med dette rare doet med tanke på at det var mildt sagt smakløst malt og innredet. Jeg måtte le litt når jeg våknet :D
det og drømme om renhold, toalett, bad og do :maapaadoo
,, ..........før man våkner kan omhandle eller er symbol på rensing og det og kvitte seg med emosjonelt/mentalt avfall før man våkner og det og drømme om farger kan omhandle et fokus på den fargebevisstheten i drømmen .. som i en bok jeg har står det om lysergrønn fant ikke mintgrønn :dontknow ;
mental forfinelse vennlighet og forståelse fx, men her kan det ha med et syn har på enten farge bevisstheten, oppussing av den under søvn, kanskje er den mer på tur inn .. .. .. :whee
--
åh hadde ikke fått med meg hele drømmen, så nå ser jeg der var juletapet også .. hørtes stilii ut :oops:
firekanter har jo med orden og gjøre og trygghet - symbol på rotchakra.
sommer- og vinteregngjørig før du stod opp heh nå er julen litt rar der det er tillatt og dra inn små nissemenn til pynt .. :P

den nederste matta mindre pen kan vise være noe grums på bakkenivå i energisystemet mens det derimot lå en fin og dyprød matte oppå derigjen som tyder på at = bra
Antall ord: 375

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av jeditrond »

Noen som har noen formening om denne? Har postet den før, men fikk ikke noe respons, så prøver igjen, har ikke fått noe ny informasjon selv utenom at jeg fortsetter med husrens og spøkelses"jakt" :)

"Jeg husker faktisk drømmen fra i natt, ihvertfall deler av den. Lite i den som kan relateres til hendelser i hverdagen i går :)

Kort fortalt er jeg i et rom med flere personer, uvisst hvilket kjønn, muligens bare menn. Jeg har på meg militæruniform, men tar den av meg og tar på en kjeledress som er gulhvit med et Ghostbustersmerke på venstre arm. Det med ghostbusters var visst det viktigste i drømmen tror jeg fordi jeg ble ferdig med militærtjenesten for snart 19 år siden og neste år er det da 20 år siden jeg dimmiterte :D Det bør tilføyes at jeg har så smått begynt med husrens, begynte i slutten av oktober i fjor, men har ikke gjort det til noe business ennå og har bare renset hos familie/venner og en noe urolig skog ved siden av huset til noen i familien. Vet at jeg på sikt skal hjelpe både her og der, men "sanndrømmer" pleier sjelden å være så tydelige på yrkesvei fremover? :)

Faktisk så "uniformen" omtrent sånn ut, dog uten fangstutstyr, men merket på venstre arm mindre og nærmere skulderen;
Image"
Antall ord: 235
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
galaxy - sluttet

- Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av galaxy - sluttet »

Den kan jo symbolisere at du trer inn i en verden i ditt liv der du gjør mer som du selv vil i ditt liv (miltæret symbol på fastlagte militante arbeidsrammer kanskje) - vet ikke hvilket forhold du har til det og ta over ånder om det føles som en plikt, et kall. Noen du gjør med glede og frivillighet og som du virkelig liker ? :) lys gul er jo en mild, snill og glad farge, selv om det ikke står konkret i min bok hva lys gul betyr . .
Antall ord: 92

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av jeditrond »

galaxy skrev:Den kan jo symbolisere at du trer inn i en verden i ditt liv der du gjør mer som du selv vil i ditt liv (miltæret symbol på fastlagte militante arbeidsrammer kanskje) - vet ikke hvilket forhold du har til det og ta over ånder om det føles som en plikt, et kall. Noen du gjør med glede og frivillighet og som du virkelig liker ? :) lys gul er jo en mild, snill og glad farge, selv om det ikke står konkret i min bok hva lys gul betyr . .
Interessant tolkning :) Hadde ikke tenkt i de baner i det hele tatt. Men jo, du har rett i at jeg ikke er så gira på firkanta systemer selv om jeg jobber greit innenfor disse. Mer glad i å kunne styre arbeidsdagen/tiden selv, så frilanser er veien jeg holder på med. Det å overføre ånder gjøres høyst frivillig, elementet fri vilje er alltid der, men for meg er det kanskje et slags kall, ja, jeg hjelper både døde og levende egentlig. De døde har jo ting å gjøre på den andre siden og de levende får et bedre liv når "plageånder" og negative energier tas vekk. Med tanke på hvem jeg har som hovedhjelper gir det jo mening, de par siste gangene har jo til og med ånden(e) bedt om å få holde meg i hånden i det jeg hjelper dem over. Det holdt ikke å bare vise dem døra, de måtte leies over, da var det greit. Virkelig snodig :) Fargen er kanskje ikke så viktig her, om den da ikke er et symbol på sola? Min kommende samboer som jeg ikke har møtt ennå, har solens datter, vel en av dem, som hjelper. Og jeg har slått av en prat med solguden Ra på astralplanet et par ganger under meditasjon :D
Antall ord: 316
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av ludoburgero »

Når jeg tenker meg om så har jeg drømt mye rart i det siste.
Og som vanlig, ifølge teorien min, så gjør man det mest i perioder med store omveltninger i livet.

Nå er jeg i ny jobb, og det er mye nytt å lære.
Alt dette fører jo også til det vitenskapen kaller "hjernens defragmentering" som skjer når vi drømmer.
Hjernen sorterer informasjon. Alt blir gjort i gåter. Metaforer. Symbolikk.

Og ifølge Freudærn dreier det seg jo alltid om egoet og sex og skam og sånt snacks!
Antall ord: 99
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
galaxy - sluttet

- - Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av galaxy - sluttet »

ludoburgero skrev:Når jeg tenker meg om så har jeg drømt mye rart i det siste.
Og som vanlig, ifølge teorien min, så gjør man det mest i perioder med store omveltninger i livet.


Ja det er min erfaring også :)




ludoburgero skrev: Og ifølge Freudærn dreier det seg jo alltid om egoet og sex og skam og sånt snacks!
Virkelig ?

Har ikke lest Freud . . . men det hørtes ikke veldig vitenskapelig ut men forteller mer om hans skam in that case .............. :vismann
Antall ord: 88

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
galaxy - sluttet

- - - Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av galaxy - sluttet »

jeditrond skrev:Fargen er kanskje ikke så viktig her, om den da ikke er et symbol på sola? Min kommende samboer som jeg ikke har møtt ennå, har solens datter, vel en av dem, som hjelper. Og jeg har slått av en prat med solguden Ra på astralplanet et par ganger under meditasjon :D
Hææ dette her tror jeg ikke jeg forstod helt, solens datter som hjelper og solguden Ra :roll:
veel det hørtes jo ...... strålende ut :sunny , tror jeg ;)
Antall ord: 81

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - - - Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av jeditrond »

galaxy skrev:
jeditrond skrev:Fargen er kanskje ikke så viktig her, om den da ikke er et symbol på sola? Min kommende samboer som jeg ikke har møtt ennå, har solens datter, vel en av dem, som hjelper. Og jeg har slått av en prat med solguden Ra på astralplanet et par ganger under meditasjon :D
Hææ dette her tror jeg ikke jeg forstod helt, solens datter som hjelper og solguden Ra :roll:
veel det hørtes jo ...... strålende ut :sunny , tror jeg ;)
På hjelpersiden hos meg er det mye egyptisk ute og går, gamle guder og gudinner som kommer tilbake :)

Så iht. egyptisk mytologi er hhv. Bast og Sekhmet, kattegudinnen og løvegudinnen, søstre. Begge var døtre av solguden Ra :) De har helt forskjellige oppgaver, en gang i tiden var Bast løvinne også, men "tapte" kampen mot storesøster som beskytter av Egypt. Istedenfor ble Bast beskytter av kvinner og barn, vern mot onde ånder, men også en gudinne kvinner som ville bli gravide ba om hjelp. I tillegg til dette var Bast også gudinne for salver og parfymer. Det er vanligvis sistnevnte som kobler henne til Anubis som er min hovedhjelper. Men nå har jeg jo fått uutrykkelig beskjed fra hjelperne om å ikke henge meg for mye opp i de gamle egyptiske legendene. Bast er hjelperen til en jeg kommer til å møte og som det vil oppstå søt musikk med for å bruke et slitt uttrykk. Kan tenke meg at Basts evner som beskytter og fordriver av "slemme" ånder har noe med saken å gjøre. At damen jeg skal møte også romsterer innenfor samme "bransje" eller kommer til å gjøre det. Time vill sjåvv som vanlig, når jeg spør om mer informasjon om damen, får jeg bare svaret "vent og se" :D

Og sist men ikke minst, om disse hjelperne er guder/gudinner aner jeg ikke, føler ikke noe religiøst ift. det som dukker opp. Men de benytter seg av navn og evner og tildels utseendet til de gamle egyptiske gudene. Kanskje fordi det gir mening for meg på noe vis :)
Antall ord: 355
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av Svartepus »

Jeg tror jeg henger litt mye her og ser alt for mange rare filmer, for i natt/morges hadde jeg en skummel UFO-drøm. Jeg drømte at jeg var hjemme i huset til pappa og tuslet rundt i pysjen. Mens jeg gikk og grublet på om jeg skulle spise frokost eller kle på meg først (eh ja, valgets kvaler) ble det plutselig et rart lyseblått lys ute. Jeg hørte også gjentakende toner gjennom lufta, nesten som en liten melodi (ikke den fra "Nærkontakt av tredje grad" nei). Jeg løp bort til vinduet som vender nedmot veien og så at en diger UFO/alienfarkost hang over naboens hus og sugde opp folk. Det skumleste var at det kom en hel hær med aliens marsjerende oppover veien mot huset der jeg var. Det var litt tåkete så jeg så ikke stort annet enn omrisset på dem, men de var høye, bredskuldrede, hadde spisse ører og gikk i frakker. Jeg ble pissredd, tenkte "shit" og løp mot døren, antakelig for å prøve å rømme derfra. Men så tenkte jeg plutselig at dette var litt for vilt til å være sant, så det måtte være bare en drøm. Heldigvis var det en drøm og jeg våknet med et rykk. Veldig lettet over å ikke være invadert av skumle aliens i frakker.

Jeg hadde tonene/melodien fra drømmen i hodet lenge etterpå, men har glemt alt nå...
Antall ord: 250
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links