Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Universet & dets hemmeligheterJordens rensning i 2007

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Det er bare én sannhet, men det er uendelig mange oppfatninger av den.
Antall ord: 13
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

BA skrev:
Hecate skrev:
BA skrev:...så skjønner jeg ikke hvorfor man skal kalle det kanaliseringer og ikke felles kunnskap. Disse utrolig kunnskapsløse fantasifostrene fra pleiadene f.eks., hvor kommer da de inn i bildet?
Det er felles kunnskap.
Hvor kommer så disse pleiadistene inn i bildet?
Pleiadere er del av den universelle bevisstheten de også. Alle som er del av den, har tilgang til den felles kunnskapen.
Antall ord: 70
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 632
Startet: 05 Jan 2005 22:41
19
Lokalisering: streifdyr
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 20 ganger

Innlegg av Gaute »

BA skrev:Generelt er etterettelige kilder mer troverdige enn uetterettelige.
For for den logiske venstre hjernehalvdelen vår er det det. Den krever håndfaste bevis. Og den slo inn hos meg også da jeg 4. januar kanaliserte at det var rundt 2 måneder til en flodbølge ville ramme norskekysten. Dette er et uvirkelig scenarie som er vanskelig å fatte ettersom vi aldri har opplevd lignende.

Når det ikke er troverdig for deg så trenger du ikke å tenke noe mer på det heller, verre er det ikke. Bare lat som om du ikke leste dette "tullet" :) De som trenger å ta til seg dette de gjør det uansett, fordi det er i samsvar med hva de vet i sjelen.
Antall ord: 121

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
triaz
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 14
Startet: 14 Nov 2006 19:28
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo

Innlegg av triaz »

BA: Du minner meg om en misjonær, en som prøver å dytte sannheten på de som allerede har det helt flott og fint med hva de allerede tror. Hva er det du er ute etter å oppnå? Å fremme DIN sannhet? Har du noen gang tenkt over at du faktisk bare er en definisjon blandt rundt seks milliarder andre definisjoner, som vi definerer som "like" pga. likhetstrekk? Skal man definere andres opplevelser på grunnlag av dine egne? Det er latterlig! Din definisjon kjære definisjon er på lik linje med mine definisjoner. Alt i alt er alt definisjon. Hvorfor argumentere så til de grader over det som rokker ved din definisjon hvis du nesten utelokkende får motstand tilbake? Og be om beviser på ett paranormalt forum er jo bare teit hvis det ikke byr opp til annet enn denne sinnsyke diskusjonen dere har gående her.

Og hvis du har så store problemer med å finne noe som treffer deg ved Gautes kanaliseringer, hva faen skal vi med dine problemer da? Jeg har neppe lest noe med mer positive vibber enn det jeg leser fra Gaute!

1 - 0 til oss. :P
Antall ord: 189
"How do you achieve and maintain an enlightened sense of existence when you are surrounded by those whose consciousness is stuck in an inferior state?"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Hecate skrev:
BA skrev:
Hecate skrev:
BA skrev:...så skjønner jeg ikke hvorfor man skal kalle det kanaliseringer og ikke felles kunnskap. Disse utrolig kunnskapsløse fantasifostrene fra pleiadene f.eks., hvor kommer da de inn i bildet?
Det er felles kunnskap.
Hvor kommer så disse pleiadistene inn i bildet?
Pleiadere er del av den universelle bevisstheten de også. Alle som er del av den, har tilgang til den felles kunnskapen.
Så er det avstanden og dermed tiden informasjonen bruker i begge retninger som gjør at de henger etter med informasjonen sin? Er det grunnen til at de fortsatt tror vi er på vei mot en ny istid? :D
Antall ord: 110

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Qwizleiz
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 543
Startet: 14 Nov 2005 09:09
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: (Hehe)
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Qwizleiz »

BA - hvis du innehar svaret (her godtas kun den eneste sannhet) på om vi er på vei mot en ny istid eller en "global overoppheting", er du et større orakel enn min navnefar..
Sannheten kan enkelte ganger være avhengig av avstandsbedømmelse - og ikke alltid finnes det bare en eneste dom.

Seierherrens sannhet er ikke alltid sann - men det er som regel den som blir lest - inntil neste seierherre skriver sin sannhet..
Antall ord: 74
Nu går alt sikkert så mye bedre..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1249
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

Gaute skrev:
BA skrev:
Gaute skrev:
Waterman skrev:Dette er kanalisering fra en uren kilde..
Les i gjennom så ser dere at det er ulogisk mye av det som står der.
Dere som føler frykt for det som er skrevet. Spør deg selv om dette er logisk eller sannhet. :mozilla_innocent:
Ja, du har helt i at du skal spørre deg selv om dette er logisk eller ikke. Føles det feil, så er ikke dette en sannhet for deg. Og da skal du ikke ta det til deg heller, men bare la det passere. Dette står nærmere forklart i innlegget jeg skrev om "Hvordan lese kanaliseringer". Så derfor er ingen tolkning gal. Alle ulike tolkninger fører til et perfekt valg, et valg som er i samsvar med deg selv. Alt er perfekt og det er en mening med alt, selv om det kanskje ikke oppleves slik.
Mener du at vi har hver vår sannhet, og at alle slike sannheter er likeverdige?

Vil det isåfall si at min tro er min sannhet, og likeverdig med din sannhet?
Selvfølgelig mener jeg det! :D

Alle sannheter har en hensikt, og alle er like verdifulle. Skapelsen trenger ulike sannheter, fordi hver sannhet åpner opp for en ny sannhet. Haddet det vært kun en sannhet, så hadde vi aldri kommet noen vei. :)

Er det rart vi aldri kommer noen vei i diskusjoner ;)
Så kanaliseringa di er ein perfekt sannhet for kvar og ein uannsett korleis kanaliseringa vert tolka?

Ein ting er eg sikker på, du kjem til å ramle hardt den dagen virkeligheten banker på di dør, for maken til ansvarsfråskriving og tilrettelegging for at dine "kanaliseringer" skal overleve sjølv om dei både er feil, fulle av skremselspropaganda og innehar ein totalt mangel på logikk, greie ikkje eingang JV å oppdrive når dei dukker opp på dørene til folk.

Eg ynskje virkelig at du ser lyset før mørket sluker ditt sinn...virkelighetens lys vel å merke.
Antall ord: 335
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1249
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

wicced skrev:BA: Du er litt av en argumenterer! Flotte logiske argumenter du kommer med! Håper virkelig du har rett og at det ikke kommer noen flodbølge og vasker med seg huset mitt...

Bare for å kverulere litt, så vet du jo ikke om det finnes flere sannheter enn en (om ett gitt tema) for det kan finnes flere dimensjoner der det eksisterer en annen sannhet om akkurat det samme... hehe
Klart det kan finnast fleire sannheter, viss det eksisterer fleire dimensjoner og vi bestemmer at desse dimensjonane er likeverdige på alle vis. Reknar jo med at du her tenker på fleire dimensjoner som at det eksisterer fleire univers som er likt vårt univers. Dette er desverre fantasi og tankespill. Kva om fleire univers eksisterer og desse er unike? :mozilla_laughing:

Viss vi forutsetter at vi har eit univers, så er det ikkje fleire sannheter for eit gitt tema. Det vil være ein sannhet, men fleire oppfatninger av sannheten fordi vi alle har forskjellig ballast pga arv og miljø osv. :)

Oppfatninger er ikkje ein sannhet men ei tolkning av den ene sannhet. Menneskelige tolkninger er som baken, nokre små og konkrete samt nokre store og utydelig og uendelige... :mozilla_tongue:
Antall ord: 201
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1249
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

triaz skrev:BA: Du minner meg om en misjonær, en som prøver å dytte sannheten på de som allerede har det helt flott og fint med hva de allerede tror. Hva er det du er ute etter å oppnå? Å fremme DIN sannhet? Har du noen gang tenkt over at du faktisk bare er en definisjon blandt rundt seks milliarder andre definisjoner, som vi definerer som "like" pga. likhetstrekk? Skal man definere andres opplevelser på grunnlag av dine egne? Det er latterlig! Din definisjon kjære definisjon er på lik linje med mine definisjoner. Alt i alt er alt definisjon. Hvorfor argumentere så til de grader over det som rokker ved din definisjon hvis du nesten utelokkende får motstand tilbake? Og be om beviser på ett paranormalt forum er jo bare teit hvis det ikke byr opp til annet enn denne sinnsyke diskusjonen dere har gående her.

Og hvis du har så store problemer med å finne noe som treffer deg ved Gautes kanaliseringer, hva **BANNEORD!?** skal vi med dine problemer da? Jeg har neppe lest noe med mer positive vibber enn det jeg leser fra Gaute!

1 - 0 til oss. :P
Kan ikkje seie at eg oppfatter BA som misjonær. BA spør faktisk om mykje som mange "alternative" ikkje tør å tenke høgt fordi det strir mot indoktrineringa ein vart utsatt for på kurs eller da ein las siste bok om gumleklukkefizzane i solsystemet Hvoordah.

Ser jaffal at BA sine argumenter får deg ut på bana, kanskje har du noko å tilføre etterkvart som du deltar aktivt. Det i seg sjølv beviser behovet for fleire syn på ei sak og dermed rettferdiggjere det og BA sine argumenter for å føre bevis for det ein legger fram som påstander.

Korleis kan du påstå at det Gaute skriver innehar positive vibber? Det er jo pokker ikkje anna enn skremselspropaganda innsmurt med ulogisk pisspreik. Prøv å fjern det som ikkje seie noko, sjå så på essensen i kanaliseringa og tolk det som står der. Elles kan du jo byrja å lese noko som er positivt, så som religioner... :mozilla_wink:

Og sia eg ikkje er dommer verken i nokas-saka eller her, legger eg inn klage på scoringa di grunna hands og ufin ordbruk...annuller målet Asbjørn elles kanaliserer eg ein Rotweiler'n med nagleutstyr bortpå leggen din... :mozilla_tongue:
Antall ord: 394
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

BA skrev:
Hecate skrev:
BA skrev:
Hecate skrev:
BA skrev:...så skjønner jeg ikke hvorfor man skal kalle det kanaliseringer og ikke felles kunnskap. Disse utrolig kunnskapsløse fantasifostrene fra pleiadene f.eks., hvor kommer da de inn i bildet?
Det er felles kunnskap.
Hvor kommer så disse pleiadistene inn i bildet?
Pleiadere er del av den universelle bevisstheten de også. Alle som er del av den, har tilgang til den felles kunnskapen.
Så er det avstanden og dermed tiden informasjonen bruker i begge retninger som gjør at de henger etter med informasjonen sin? Er det grunnen til at de fortsatt tror vi er på vei mot en ny istid? :D
Eller kanskje de er forut for vår tid?
Antall ord: 121
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 632
Startet: 05 Jan 2005 22:41
19
Lokalisering: streifdyr
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 20 ganger

Innlegg av Gaute »

madjava skrev:Så kanaliseringa di er ein perfekt sannhet for kvar og ein uannsett korleis kanaliseringa vert tolka?
Nei, det har jeg ikke sagt.
Den er en sannhet på et visst bevissthetsnivå. På samme måte som det du ser på som sannhet er det på ditt bevissthetsnivå. Og som jeg har sagt flere ganger før, dersom kanaliseringen ikke treffer deg - så er ikke dette noe du trenger å ta med deg videre i livet. Da er ikke den en sannhet for deg. Er ikke det enkelt og greit å forholde seg til da? :)
Du må bare godta at folk er forskjellige, at ingen kan mene det samme som deg, for vi er på ulike bevissthetsnivå alle sammen.

Du nevner indoktrinering... Jeg har også stolt mest på det jeg har blitt opplært til å tro på i samfunnet, på det vi leser i offisielle tidsskrifter. Men jeg har erfart at det finnes mye, mye mer enn det vi leser der som er sant her i verden. Og egne erfaringer er noe ganske annet enn å bli opplært til å tro. Det er faktisk det motsatte av å bli indoktrinert.
Antall ord: 186

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
triaz
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 14
Startet: 14 Nov 2006 19:28
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo

Innlegg av triaz »

madjava:

Kan ikkje seie at eg oppfatter BA som misjonær.
Neivell, men det gjør jeg.

Ser jaffal at BA sine argumenter får deg ut på bana, kanskje har du noko å tilføre etterkvart som du deltar aktivt. Det i seg sjølv beviser behovet for fleire syn på ei sak og dermed rettferdiggjere det og BA sine argumenter for å føre bevis for det ein legger fram som påstander.
Det er jo greit nok. Har møtt på hardere argumentering enn det BA kommer med, men jeg syns han drar denne diskusjonen så usannsynelig langt så jeg ble nødt til å skrike litt jeg å ;)

Korleis kan du påstå at det Gaute skriver innehar positive vibber?

Jo fordi min senso3000 som utviklet seg bakpå ryggen etter muteringen nettopp tar inn slike vibber! Hva tror du egentlig? Jeg FØLER det. Skal du ha bevis på det også?

Det er jo pokker ikkje anna enn skremselspropaganda innsmurt med ulogisk pisspreik.

Hvor er skremselspropagandaen? Hvor er pisspreiket? Du finner det du leter etter tydligvis! Syns det er utrolig mye positivt i det Gaute skriver, og faktisk har jeg ikke så veldig mye imot om det kommer en flom eller to å skyller vekk noe av den naiviteten vi ser blomstrer rundt oss her...

Prøv å fjern det som ikkje seie noko, sjå så på essensen i kanaliseringa og tolk det som står der. Elles kan du jo byrja å lese noko som er positivt, så som religioner...
Skal vi ta en religions diskusjon? Eller var det ett svakt forsøk på en spøk? Jeg ble usikker her. Men uansett kan du jo ta en titt på noen religiøse oppslagsverk og prøve å fjerne det som ikke sier no, se på essensen i f.eks. bibelen og tolk det som står der, som så utallig mange andre har gjort før deg, og så kan vi se hvor mye fred og kjærlighet det blir ut av det! Halleluja! Gud være med deg!

"They were looking for God, but found religion instead...."
Antall ord: 346
"How do you achieve and maintain an enlightened sense of existence when you are surrounded by those whose consciousness is stuck in an inferior state?"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mashuu

Innlegg av mashuu »

madjava skrev:
wicced skrev:BA: Du er litt av en argumenterer! Flotte logiske argumenter du kommer med! Håper virkelig du har rett og at det ikke kommer noen flodbølge og vasker med seg huset mitt...

Bare for å kverulere litt, så vet du jo ikke om det finnes flere sannheter enn en (om ett gitt tema) for det kan finnes flere dimensjoner der det eksisterer en annen sannhet om akkurat det samme... hehe
Klart det kan finnast fleire sannheter, viss det eksisterer fleire dimensjoner og vi bestemmer at desse dimensjonane er likeverdige på alle vis. Reknar jo med at du her tenker på fleire dimensjoner som at det eksisterer fleire univers som er likt vårt univers. Dette er desverre fantasi og tankespill. Kva om fleire univers eksisterer og desse er unike? :mozilla_laughing:

Viss vi forutsetter at vi har eit univers, så er det ikkje fleire sannheter for eit gitt tema. Det vil være ein sannhet, men fleire oppfatninger av sannheten fordi vi alle har forskjellig ballast pga arv og miljø osv. :)

Oppfatninger er ikkje ein sannhet men ei tolkning av den ene sannhet. Menneskelige tolkninger er som baken, nokre små og konkrete samt nokre store og utydelig og uendelige... :mozilla_tongue:
Nå kan ikke jeg si at jeg vet noe som helst om dimensjoner sånn bortsett fra det jeg har lest om fysikk og schrødingers katt... er ganske interessante greier. Hvis det skulle eksistere flere dimensjoner så måtte de jo være forskjellige på enkelte områder, ellers så ville det jo egentlig ikke være noe annet en kun en dimensjon likevel. Jeg vet ikke helt om fantasi og tankespill siden dette er noe som har blitt forsket på i moderne fysikk...

går vel ut på noe sånn som det her... (veldig dårlig forklart). hvis en partikkels bevegelse kunne avgjøre om en katt skulle dø eller ikke dø, eller et spillkort stod totalt rett opp og ned i et lufttomt rom (superposisjon) så er det nøyaktig like stor sannsynglighet for hvilken vei kortet skulle falle... så ville det altså oppstå to ulike dimensjoner der i den ene dimensjonen faller kortet mot venstre (katten lever) mens i den andre faller den mot høyre (katten dør)

så det kunne bety at for hver eneste hendelse så ville det dannes en ny dimensjon med et helt annet utfall... (men jeg er jo ikke akkurat professor i fysikk eller no, bare lettere interessert)

Når det gjelder sannhet og slik: la oss si at det finnes en eller annen slags form for gud. Du kaller han f.eks jehova mens noen annen kaller han allah... Den guden omfavner alle slags form for tilbedelse og dermed har ingen av dem feil... da finnes det en universell sannhet samtidig som at begge har rett i sine forskjellige oppfatninger.

Det vil si at dersom det er mulighet for det, så vil det både komme og ikke kommme en flodbølge i midten av mars...(?)

Men uansett så synes jeg at "sannhet" ikke var det lureste ordet for gaute å bruke... Jeg kan jo ikke akkurat bestemme selv om det skal komme en flodbølge eller ikke, og dermed så kommer den eller så kommer den ikke uansett hva jeg mener om gautes såkalte kannalisering.
Antall ord: 551

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 632
Startet: 05 Jan 2005 22:41
19
Lokalisering: streifdyr
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 20 ganger

Innlegg av Gaute »

wicced skrev:Men uansett så synes jeg at "sannhet" ikke var det lureste ordet for gaute å bruke... Jeg kan jo ikke akkurat bestemme selv om det skal komme en flodbølge eller ikke, og dermed så kommer den eller så kommer den ikke uansett hva jeg mener om gautes såkalte kannalisering.
Nå misforstår du meg. Det finnes en sannhet for hvert bevissthetsnivå. Det er ikke alle som trenger å ta til seg kanaliseringene, fordi de er på et annet bevissthetsnivå der det er andre sannheter som gjelder - inntil de har erfart noe nytt som gjør at bevissthetsnivået endres. Vi trenger ikke å ta til oss noe vi ikke kan ta til oss, fordi vi kan aldri føle visshet i forhold til en "sannhet" dersom vi ikke har gjort oss erfaringer som harmoniserer med bevissthetsnivået denne sannheten ligger på. Det handler ikke om en flodbølge som kun blir virkelighet for de som føler det er riktig at den kommer, den kommer uansett. Men om informasjon, og at ikke alle trenger samme informasjonen fordi vi er alle vidt forskjellige og trenger ulike erfaringer. Dersom alle i hele landet hadde visst om, tatt informasjonen alvorlig og flyttet ifra kysten når det nærmet seg mars, så hadde alle overlevd. Og er det bra da?
Nå provoserer jeg med hensikt de som ikke vet at døden ikke er så tilfeldig og meningsløs som de tror. Mange sjeler har valgt å dø under katastrofene som kommer. Og dette kan man ikke gjøre noe med. Vi kan forsøke å overtale alt vi makter - men det vil ikke hjelpe.

Det eneste vi kan gjøre er å gi folk muligheten til å ta et valg. Da tar vi ikke fra noen sin frie vilje, og vi prakker ikke på noen en "sannhet" - som kanskje ikke er en sannhet for dem. Siden alle har ulike skjebner eller utfall, ut i fra valg de har tatt tidligere. En sannhet er bare noe man trenger der og da, inntil man har forstått noe nytt - da gjelder kanskje en annen sannhet/virkelighet. Det er ikke alle som forstår eller tror på det jeg sier nå, men dette er ihvertfall min sannhet :)
Antall ord: 369

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1249
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

Gaute skrev:
madjava skrev:Så kanaliseringa di er ein perfekt sannhet for kvar og ein uannsett korleis kanaliseringa vert tolka?
Nei, det har jeg ikke sagt.
Den er en sannhet på et visst bevissthetsnivå. På samme måte som det du ser på som sannhet er det på ditt bevissthetsnivå. Og som jeg har sagt flere ganger før, dersom kanaliseringen ikke treffer deg - så er ikke dette noe du trenger å ta med deg videre i livet. Da er ikke den en sannhet for deg. Er ikke det enkelt og greit å forholde seg til da? :)
Du må bare godta at folk er forskjellige, at ingen kan mene det samme som deg, for vi er på ulike bevissthetsnivå alle sammen.

Du nevner indoktrinering... Jeg har også stolt mest på det jeg har blitt opplært til å tro på i samfunnet, på det vi leser i offisielle tidsskrifter. Men jeg har erfart at det finnes mye, mye mer enn det vi leser der som er sant her i verden. Og egne erfaringer er noe ganske annet enn å bli opplært til å tro. Det er faktisk det motsatte av å bli indoktrinert.
Det at kanaliseringa ikkje treffe meg og dermed ikkje er ein sannhet for meg er sikkert innlysande for dei fleste. :)

At folk er forskjellige er oxo innlysande.

Men at kanaliseringa er ein sannhet på eit visst bevissthetsnivå syns eg er ein måte å fråskrive seg det ansvar det medfører å skremme opp folk med at det skal komme ei flodbølge osv. Vil det da seie at flodbølga bare kjem viss vi innhar det rette bevissthetsnivået?

Ein anna ting er dette med at vi skal ha forskjellig bevissthetsnivå, kva legg du i det? Er ikkje alle rimelig våkne av seg når dei leser kanaliseringa di?

Egne erfaringer er viktig, dei former deg som menneske. Like fullt kan vi ikkje gjere egne erfaringer inna alle områder, noko må vi ta til oss ved å lese eller sjå ein dokumentar osv. Du har vel lest deg til din del inna det alternative?
Antall ord: 343
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links