Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Universet & dets hemmeligheterJordens rensning i 2007

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

Bruker avatar
Xirque Z'dataan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 397
Startet: 10 Nov 2006 12:34
17
Kjønn (valgfri): Andrgyn
Lokalisering: Hades
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Xirque Z'dataan »

kommer til å gjøre det fra nå. opfordrer alle om det samme :D
Antall ord: 12
non omnis moriar

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 932
Startet: 27 Nov 2006 17:27
17

Innlegg av Globeline »

Xirque Zdataan skrev:kommer til å gjøre det fra nå. opfordrer alle om det samme :D
Du sier over at det kan ha hatt å gjøre med at så mange jobbet for at det ikke skulle skje osv. Nå var dette en diskusjon for lenge siden fordi vi allerede da hevdet at dette var feil - derfor er det viktig å ta det opp nå.

Ikke mer enn det. Men også du, som absolutt virker interessert i disse tingene, er vel interessert i at det skal ha så høy kvalitet som mulig?
Antall ord: 90

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Xirque Zdataan skrev:prøvde å legge ballen død. B.A Klarte ikke å motstå fristelsen, noe han burde, det kan jo tenkes at fldbølgen ikke ki\+om da det er mange som jobber for å forhindre den.. det er mye energi som holder fjellet oppe, men siden B.A Ikke er åpen for at Slike ting eksisterer så er det umuløig å nå igjennom, Sjekk alle inleggene til B.A negativ til alt som lukter av noe siom ikke j\har en logisk forklaring, forumets desidert ukronede konge av kranglefanter. Har å inse at andre har en annen sannhet som er like sann som hans egen er vist vanskelig ettersom han/ho er ufeilbarlig.
Jeg har aldri sagt at jeg har noe tro på Gautes Kanalisering men jeg er kritisk til krabnglefanter som gjør en tråd som skulle vert glemt for over ett halvt år siden til en kjempesak.

Gaute Bommet, Men det betyr ikke at han ikke er i stand til å få beskjeder om hva som kan skje allikavel. Er det noe som vi vet så er det at det er bvanskelig å spå i tid, da tidsbegrepet er annerledes på den andre siden, det som er kort tid der er en evighet her.

Kan vi tegge dette dødt Nå???? :evil:
Slike høye utspark er ikke forsøk på å legge ballen død. Det er forsøk på knebling.

Nå klarer ikke storkjefta guttunger å kneble meg så lett, men det er jo litt snålt da.

Flodbølgen skulle komme, det var ikke snakk om at vi skulle kunne forhindre den. Slikt tull nytter ikke. Gaute dreit seg ut med disse "kanaliseringene". Det er lov å drite seg ut, men hans løgner for å forsvare seg er ikke akseptabelt.

Allerede før februar sa vi fra om at dette ikke stemte. Hele tiden har det vært løgner fra Gaute, og selv "kanaliseringene" har jeg kalt løgner fordi jeg tidligere har vist at hans "kilder" er upålitelige og at han burde slutte å skrive om disse kanaliseringene.

At Gaute bommet betyr ikke annet enn at hans "kanalisering" denne gang ikke stemte, men løgnene i ettertid viser at han ikke er til å stole på i det hele tatt.

Sånn nå kan du velge å legge ballen død, eller du kan spille den tilbake. ;)
Antall ord: 387

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Xirque Z'dataan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 397
Startet: 10 Nov 2006 12:34
17
Kjønn (valgfri): Andrgyn
Lokalisering: Hades
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Xirque Z'dataan »

BA. skrev:
Xirque Zdataan skrev:prøvde å legge ballen død. B.A Klarte ikke å motstå fristelsen, noe han burde, det kan jo tenkes at fldbølgen ikke ki\+om da det er mange som jobber for å forhindre den.. det er mye energi som holder fjellet oppe, men siden B.A Ikke er åpen for at Slike ting eksisterer så er det umuløig å nå igjennom, Sjekk alle inleggene til B.A negativ til alt som lukter av noe siom ikke j\har en logisk forklaring, forumets desidert ukronede konge av kranglefanter. Har å inse at andre har en annen sannhet som er like sann som hans egen er vist vanskelig ettersom han/ho er ufeilbarlig.
Jeg har aldri sagt at jeg har noe tro på Gautes Kanalisering men jeg er kritisk til krabnglefanter som gjør en tråd som skulle vert glemt for over ett halvt år siden til en kjempesak.

Gaute Bommet, Men det betyr ikke at han ikke er i stand til å få beskjeder om hva som kan skje allikavel. Er det noe som vi vet så er det at det er bvanskelig å spå i tid, da tidsbegrepet er annerledes på den andre siden, det som er kort tid der er en evighet her.

Kan vi tegge dette dødt Nå???? :evil:
Slike høye utspark er ikke forsøk på å legge ballen død. Det er forsøk på knebling.

Nå klarer ikke storkjefta guttunger å kneble meg så lett, men det er jo litt snålt da.

Flodbølgen skulle komme, det var ikke snakk om at vi skulle kunne forhindre den. Slikt tull nytter ikke. Gaute dreit seg ut med disse "kanaliseringene". Det er lov å drite seg ut, men hans løgner for å forsvare seg er ikke akseptabelt.

Allerede før februar sa vi fra om at dette ikke stemte. Hele tiden har det vært løgner fra Gaute, og selv "kanaliseringene" har jeg kalt løgner fordi jeg tidligere har vist at hans "kilder" er upålitelige og at han burde slutte å skrive om disse kanaliseringene.

At Gaute bommet betyr ikke annet enn at hans "kanalisering" denne gang ikke stemte, men løgnene i ettertid viser at han ikke er til å stole på i det hele tatt.

Sånn nå kan du velge å legge ballen død, eller du kan spille den tilbake. ;)
Er egentlig enig i allt dette, men jeg syntes det var for domt at denne saken skulle pågå i evigheter, Jeg har vert borte fra paraen nesten siden februar og oppdager at en banal tråd fortsatt er oppe og går, en tråd som jeg syntes var døv da og som jeg fortsatt synes er døv. jeg har ikke tro på at gaute har evnen til å kanalisere i tid, noe som de ferreste har, det har med den enkle saken at tidsbegrepet er annerledes på den andre siden. derfor håpet jeg at vi kunne legge denne tråden død, Gaute kommer til å komme med noe liknende igjen som han vil bomme på, da kan man gjøre ham opmerksom på det, men uten å fortsette å krangle om dette resten av året.
Jeg er ikke klarsynt, mrn jeg har flere bekjente som er det, og ingen av de har noengang fått den beskjed om at det er noe sammenheng mellom 2007 og jordens renselse. jeg har fakrisk fått beskjeder av mine samarbeidspartnere at 2012 og inkakalenderen og dens omveltninger er forsinket pga jordstråle aktivitet. derfor sier jeg:ingen grunn til panikk.

Globeline: Jeg personlig jobber blant annet med å holde disse fjellene på plass, Det har en egoistisk forklaring siden jeg er fra m&r.

Ja jeg engasjerer meg volsomt for å fremme det sjulte og at det skal bli tollerert, jeg er også opptatt av at ting skal ha så høg en kvalitet som mulig, noe som denne tråden bynte å miste. Akkurat må er det vi som holder denne tråden oppe, noe jeg ikke vil.

Til dere begge: Kan vi ikke være enige eller uenige på andre tråder i stedet for, ikke prøve å holde denne tråden kunstig i live, den er moden for graven, jeg ønsker dere alle velkommen til andre diskusjoner, men denne burde dødd for over ett havlår siden. håper dere er enige :mozilla_wink:

Vell.. B.A.. kan vi legge denne død nå, da vi egentlig er enig på denne tråden om ikke annet?
Antall ord: 745
non omnis moriar

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 932
Startet: 27 Nov 2006 17:27
17

Innlegg av Globeline »

Tråden er forsåvidt død den - inntill du kom og sa at vi måtte legge den død - noe forenklet.

Jeg snakker i denne tråden fordi at noen fortsatt prøver å forsvare kanaliseringene som jeg umiddelbart påsto var feil fordi min "intuisjon" sa at det var feil

Det ble en stor diskusjon da, og nå det nå er bevist hvem som hadde rett i saken så sier jeg det. Ja, tenk, så ego er jeg faktisk. Jepp.

Det har ikke noe med at Gaute ikke kunne kanalisere i tid, det har noe med at det var feil. Det.. sånn er det bare. Det sa vi med en gang, og nå er beviset her.

Om fjellet detter ned en eller annen gang så gjør det det, ikke fordi Gaute har kanalisert rett, men fordi at det er sannsynlig.
Antall ord: 144

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Jeg trenger ikke å kanalisere engang for å skjønne at folk har forskjellige oppfatninger her på forumet. Men tenk! Det er derfor at forumet enda er her.
Fantastisk, hva?

Nei. Logisk, vil noen si.
Ja. Fantastisk - det er et av livets mysterier, vil andre si.
Det at vi mennesker utfyller hverandre, både med de forskjeller og likheter vi har.

Si meg: å legge en tråd død - det vil noen ønske, og da vil ingen svare.
Andre vil ikke, så de svarer. Noen tenker rett og slett ikke gjennom det og svarer, selv om de gjerne kunne tenkt seg en tråd død. Og så videre - i det uendelige.

Stiller meg revnende likegyldig til om fenomenet kanalisering fungerer eller ikke, ettersom det er menneskelig å gjøre feil. Og hvis ikke alt er forutsatt og skjebnen er i stand til å endres, ja da var det kanskje ikke engang menneskelig feil å kanalisere noe som aldri skjedde. Gaute har oppnådd helt fenomenal popularitet med sine spådommer om "jordens rensning". Det har tatt flatt av...
Kritikken kommer rennende og skytende fra alle kanter. Både positiv kritikk og negativ. Noen ser også det lille positive i det negative, og vice versa. Ja, alt er øyet som ser når vi bryter det ned. Det er så skjønt... så søtt, vil jeg kalle det... det å se at mennesker engasjerer seg. Noen kommer med personangrep og kan ikke for det (verdens dårligste utsagn - ja, selvfølgelig kan de for det) - de vet bare ikke hva de gjør. De er fanget i loopen. For hvem er vel ikke fanget av sin egen virkelighet?
Si meg...

Også dét er elskelig med oss mennesker...
vi har våre inngrodde oppfatninger, og vi tror vi er bedre enn andre bare fordi vi absolutt "VET" så godt det vi "vet". Andre tror de er bedre igjen fordi de "IKKE" sitter med så mange fordommer i seg. Neppe, alt kommer an på øyet som ser.
Man kan gjerne tro hva man vil om seg selv - det spiller ingen rolle.
Og man kan gjerne høre på dem man vil høre på. Spiller heller ingen rolle.
Ta til seg den positive kritikken, vokse på den og ignorere all negativ kritikk.
Vokse til hva? Et superego? Da hjelper det lite.
Noen hører også på dem de IKKE vil høre på - nok engang: loopen!
De er fanget av sin virkelighet. Å ha dårlig selvtillit er et godt eksempel på dette.
Men er det ikke realistisk da? Å være selvbevisst?
Jo, men hva ER det i grunn?

Helheten er det som teller.
Ta vare på det fine, finne balansen mellom det en selv synes er riktig og det andre forteller oss er riktig. Ikke bare gå egne veier, ikke bare gå andres veier, heller ikke bare gå den middelmådige vei hele tiden. NEI! Finn balanse.
Balanse er så mye mer omfattende enn som så.
Balanse er en komplisert ting. Og ser vi tilbake i livet vårt, uansett hvilken fase vi befinner oss i, så vil vi se at vi hele tiden har prøvd å oppnå en balanse.

Jeg ville bare komme med noen ord; nettopp for å gjøre tråden død.
Det vil si: bringe nytt liv. For jeg håper at disse ordene jeg sier KAN tas i betraktning neste gang vi diskuterer noe. Det å prøve å se ting fra andres perspektiv er like viktig som å se det fra vårt eget. Men det er en kunst!
Likevel er det vel så viktig igjen andre veien: å se ting fra vårt eget perspektiv og ikke bare jatte med. Det gjelder om denne fokusen. Ikke bare famle i blinde.
Nok en gang kan det gå innunder balansen.

...om du vil, selvfølgelig.
Ellers kan man bare late som om jeg aldri skreiv dette.
Selv om det er et faktum.
Så kan det legges til at dette er mine personlige meninger, og at ingenting av dette trenger å samstemme med andres oppfatninger. Det har jeg full respekt for. Så det jeg egentlig gjør er å håpe på innspill, innvendinger og kommentarer som baserer seg på helt andre syn. For da kan jeg kanskje se det fra et annet perspektiv eller fem jeg også?

;)
Antall ord: 710
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1249
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

Har sansen for Globeline sitt syn på denne tråden. :)

Og ludoburgero, kanskje balansen ikkje vert god av at løgn vert avslørt, men eg ser ikkje på balanse som det optimale eller noko å tilstrebe.

Svinginga rundt balansepunktet er meir reellt da alt rundt oss er i forandring og aldri vil oppnå balanse. Og ytterpunkta rundt balansepunktet er dei som setter størst spor etter seg i vår historie, og som mest sannsynleg vil styre menneska sin vei vidare...kanskje det nærmaste vi kjem balanse er døden...
Antall ord: 91
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

madjava skrev:Har sansen for Globeline sitt syn på denne tråden. :)

Og ludoburgero, kanskje balansen ikkje vert god av at løgn vert avslørt, men eg ser ikkje på balanse som det optimale eller noko å tilstrebe.

Svinginga rundt balansepunktet er meir reellt da alt rundt oss er i forandring og aldri vil oppnå balanse. Og ytterpunkta rundt balansepunktet er dei som setter størst spor etter seg i vår historie, og som mest sannsynleg vil styre menneska sin vei vidare...kanskje det nærmaste vi kjem balanse er døden...
...men hvis du skulle flyte med forandringene og aldri strebe etter balanse,
da ville du hatt det veldig travelt og aldri funnet ro i ditt sinn, eller..?
(eller kanskje du ville oppnådd en slags harmoni med forandringene, og da kan også dette soleklart defineres som å ha kommet i balanse)
Antall ord: 143
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 932
Startet: 27 Nov 2006 17:27
17

Innlegg av Globeline »

At løgn får stå som sannhet er i hvert fall IKKE balanse. Det er nå helt sikkert.

Så vil vi ha balanse må vi først og fremst komme ut av det norske "alle disse tingene vi unnlater å sette ord på fordi det er ubehagelig" og starte med å forholde oss til virkelighet og sannhet.

Det mest ubalanserte som finnes er faktisk å hevde man har større viten uten at det er tilfelle - det er ren ego og ikke noe annet. Finnes ikke balanse i det.
Antall ord: 87

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dr. Doktor
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 498
Startet: 10 Feb 2007 23:12
17
Blitt takket: 5 ganger

Innlegg av Dr. Doktor »

Jeg lover jeg skal ta livet mitt når jeg blir større.
Antall ord: 13

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links