Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsisNei,vet du hva?!!!!

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

At de skal havne der den dagen de dør vel.
Er det så vanskelig å forstå.
Siden jeg må skrive det opp igjen?
Jeg er ikke den eneste som ønsker de et sånt endelik.
Antall ord: 35

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
MikkelRev
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 631
Startet: 02 Jul 2006 00:59
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Innlegg av MikkelRev »

Sol@ngelica skrev:At de skal havne der den dagen de dør vel.
Hva med jehovas vitner som ikke ringer på døren din kl. 10 en søndagsformiddag når du er fyllesyk - ønsker du å sende dem også til evig pine og tortur?
Hva med andre folk som ringer på døren din kl. 10 en søndagsformiddag når du er fyllesyk - fortjener de også evig pine og tortur?
Antall ord: 72
<^~--rutangis--~^>

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1249
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

Drusilla skrev:Du da Madjava, hva tror du på ?
Eg ramler nok imellom det meste, men noko ved wicca tiltaler meg samt kardemommelova med eit lite tillegg, generellt er dei fleste religioner og livssyn trongsynte slik eg ser. :)
Antall ord: 38
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

Innlegg av Lilja »

MikkelRev:

Jeg har aldri sagt at jeg synes det er ondskapsfullt av kristne å ville dele sin tro, jeg vet også at de gjør det i beste mening. Det jeg sier, er at jeg blir provosert over å ikke bli respektert når jeg forsøker å fortelle dem at deres tro ikke passer meg. (og jeg gjør det på en hyggelig måte, ikke ved å be dem brenne i helvete, bare så det er sagt :mozilla_wink: )

Jeg har ingen problemer med å respektere kristne og deres tro, jeg forventer bare å få den samme respekten tilbake!

Angående de jeg har i butikken min, så er de ikke Jehovas vitner, det vet jeg. (Bor på et lite sted) Og i akkurat det eksempelet, provoserer det meg ikke mest det at de kommer og skal prakke på meg troen sin, men like mye at de ikke har respskt for at jeg faktisk står på jobb og har andre ting å gjøre. Også dette har jeg sagt ifra om flere ganger.

Påstanden din om at jeg er "sånn litt over passe kynisk og temperamentsfull" kan du egentlig bare trekke tilbake med en gang. Jeg har ikke skrevet noe som helst som gir deg grunnlag for å si noe sånt! Joda, jeg sier jeg blir provosert, og det står jeg for. Men det er etter at jeg et utall ganger har takket pent nei. Etter at jeg har forsøkt å forklare at det passer dårlig, og at det egentlig er bortkastet tid både for dem og meg selv, og etter at jeg pent har bedt dem gå ut av gangen min sånn at jeg kan få lukket døren så ikke mitt febersyke barn trenger å ligge og fryse... Hvis det gjør meg sånn litt over passe temperamentsfull, så ok...

Og forresten: Selgere som stopper meg på gaten får pent slippe meg videre hvis jeg ikke er interressert i det de skal selge! Og telefonselgere som ikke kan ta et nei for et nei, de kan du få billig av meg!! Reaksjonen er den samme om det er sin tro eller skrapelodder folk skal prakke på meg mot min vilje; ønsker de respekt, så får de jammen vise meg det også!
Antall ord: 377

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1249
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

Sol@ngelica skrev:Til helvete hva de er men de kan slutte å ringe på døra mi klokka 10 på søndager når stakkars meg ligger fyllesjuk.
De er sjuke og forvrengte.
Brenn dem, brenn dem alle.
Feil taktikk, du bør be dei inn på ei reprasjons-øl eller ein passe varm kopp karsk, ja og viss du virkelig vil sikre deg for at dei dukker opp igjen tek du ein dagen-derpå-stripp utan å ha fjonga deg opp. Det burde skremme dei mest hardføre predikanter som kjem på dørene tidleg søndags mårra. :mozilla_wink:
Antall ord: 101
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
H
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 582
Startet: 24 Jan 2004 12:04
20
Lokalisering: oslo

Innlegg av H »

madjava skrev:
Feil taktikk, du bør be dei inn på ei reprasjons-øl eller ein passe varm kopp karsk, ja og viss du virkelig vil sikre deg for at dei dukker opp igjen tek du ein dagen-derpå-stripp utan å ha fjonga deg opp. Det burde skremme dei mest hardføre predikanter som kjem på dørene tidleg søndags mårra. :mozilla_wink:

LoooooooooooooooooL :D
Antall ord: 66

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
MikkelRev
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 631
Startet: 02 Jul 2006 00:59
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Innlegg av MikkelRev »

Lilja skrev:MikkelRev:
Påstanden din om at jeg er "sånn litt over passe kynisk og temperamentsfull" kan du egentlig bare trekke tilbake med en gang. Jeg har ikke skrevet noe som helst som gir deg grunnlag for å si noe sånt! Joda, jeg sier jeg blir provosert, og det står jeg for.
Det var bare det inntrykket jeg fikk, at det virker som du blir provosert hver gang en kristen tar initiativ til å fortelle deg om sin tro. Og det er visst ikke få av dem heller (og dermed blir det et stort evig mas om det samme fra alle hjørner og kanter...?) Kanskje jeg misforstår endel, men.... Ok, jeg skal trekke det tilbake, for jeg har jo ikke annet å forholde meg til i den saken enn det inntrykket jeg får av det du skriver...

Men stort sett er vi enige at man bør respektere hverandres tro, og ta et nei for et nei.
Antall ord: 161
<^~--rutangis--~^>

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Drusilla
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 148
Startet: 28 Okt 2006 00:00
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Akershus

Innlegg av Drusilla »

MikkelRev skrev:
Drusilla skrev:
madjava skrev:
Drusilla skrev:Jeg er selv kristen og jeg blir så provosert når jeg hører om andre kristne som går rundt å slår Bibelen i hue på folk !
De ødelegger så mye for oss andre. Ja, for det er det jeg vil si her,- at det er faktisk en god del av oss som er kristne som respekterer andres tro og som ikke kommer med svovel, helvetes ild og " vend om i tide for det er vi som vet hva som er rett " taler.
Er du ei kristen heks?
Ja du kan kanskje si det sånn ! Ei heks tilber naturen og de krefter som finnes der og alt det er skapt av Gud og alt som ligger i det er lagt der av Han. For å gi deg et bilde på
" min kristendom " så kan jeg sammenligne det med en sekk med poteter. Gud er sekken som omfavner alt, han har skapt alt og holder alt i sammen men inne i sekken finnes "alt det andre". Der finnes andre guder og gudinner, engler, demoner + + . Jeg tror på en romslig Gud. :)
Høres det ikke bare litt motstridende ut å kalle seg kristen og samtidig tilbe flere guder?
Du er herved invitert til denne tråden :) : https://www.paran.no/forum/phpbb3/viewtopic.php?t=9344
Nei jeg syns ikke det ! Jeg tror og ber til Gud og annerkjenner Han som den Allmektige. Jeg tilber ikke flere guder, jeg bare innser at de er der. Det er en viktig forskjell. Alt som eksisterer er skapt av Han og jeg vil bli kjent med alle delene av hans skaperverk, også det som ligger under det paranormale. Vanskeligere er det faktisk ikke !
Antall ord: 286

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Drusilla
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 148
Startet: 28 Okt 2006 00:00
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Akershus

Innlegg av Drusilla »

MikkelRev skrev:Kristne påprakker andre stakkars uskyldige sin tro,
de truer med helvete, ild, svovel og evig fortapelse hvis du ikke omvender seg snartest,
de plager deg støtt og stadig med sin tro,
de respekterer ikke at du ikke tror på det samme,
de fordømmer deg som tror på noe annet,
de nærmest tvinger deg til å tro på det samme som dem,
de forherliger seg selv og vet at dem selv er bedre enn deg siden de er "frelst",
de stresser på for å frelse deg fra dine synder,
de tar ikke et nei for et nei... rett og slett frekt!

Dette er slik korstogene fares i 2007. Og derfor liker vi heller ikke kristne folk.

Men et spørsmål, hvor møter man disse folkene? Jeg har enda tilgode å treffe på dem, mens alle andre visstnok treffer dem overalt, hver eneste dag.
Endel kristne er desverre sånn og det ødelegger så mye ! Men det er faktisk ikke alle av oss som er sånn så jeg blir litt provosert over at noen drar alle kristne over en kam. Det er bare det at vi andre syns ikke så godt nettopp fordi vi ikke løper rundt og truer med svovel og evig fortapelse og slår Bibelen i hue på alle vi ser. Det kunne ikke falle meg inn å gå på å prøve å frelse noen og fordømme det de måtte tro på. Jeg går heller ikke rundt å trur at jeg innehar den eneste sannheten, og at jeg er bedre enn andre. Jeg prøver å leve opp til ordtaket " å feie for egen dør" og jeg har nok å ta tak i der til å blande meg opp i andres liv. Respekt er et nøkkelord her så når jeg respekterer andres livssyn så må jeg kunne forvente den samme respekten tilbake.
Antall ord: 309

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

Innlegg av Lilja »

Jeg er helt enig med deg, Drusilla!
Og det er jo som du sier: Vis respekt, og bli respektert :mozilla_smile:

Jeg mente heller ikke at ALLE kristne fremstår enten som svovel-predikanter
eller glad-kristne gærninger, for all del :mozilla_wink:
Jeg kjenner noen normale kristne også, jeg. Helt sant!! :D :mozilla_innocent:

Men det var nu disse ikke helt "normale" MikkelRev spurte etter, da...
Antall ord: 65

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

Nei kast en sko i hode på dem.
De har ikke kommet tilbake enda. :D
Antall ord: 14

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

Innlegg av Lilja »

Enkelte av oss holder oss for gode til å behandle andre som dritt.
Uansett hva utgangspunktet er!
Antall ord: 16

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Drusilla
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 148
Startet: 28 Okt 2006 00:00
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Akershus

Innlegg av Drusilla »

Sol@ngelica skrev:Nei kast en sko i hode på dem.
De har ikke kommet tilbake enda. :D
Jeg syns jeg ser avisoverskiftene : " Et par i 40 årene tilhørende Jehovas Vitners menighet på ............ ble i dag brutalt slått ned av rasende ung kvinne " hi hi hi
:D
Antall ord: 47

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2133
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

MikkelRev skrev:
karina skrev:Velkommen til tråden ''Vend dere om!'', en tråd full av lysende eksempler på ekte kristne fantatikere av den alle kvalmeste sorten, pluss en hel gjeng med andre litt alternative mennesker som faktisk har rett.
Hvem er så disse fanatikerne? Joh er opplagt at du tenker på, men meg også? andre? bare lurer...
Vel, hovedsakelig Joh, men du er nå ikke helt borte du heller. Du er ikke på langt nær så ille som han, men da du snakket om at man kan ''velge'' å tro eller ikke, så ble jeg litt skuffet over deg. Men innlegget du siterte her er skrevet i veldig subjektiv forstand, eller kall det en overdrivelse av hva Vend dere om-tråden faktisk er.
Antall ord: 125

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2133
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

MikkelRev skrev:
karina skrev:Velkommen til tråden ''Vend dere om!'', en tråd full av lysende eksempler på ekte kristne fantatikere av den alle kvalmeste sorten, pluss en hel gjeng med andre litt alternative mennesker som faktisk har rett.
Hvem er så disse fanatikerne? Joh er opplagt at du tenker på, men meg også? andre? bare lurer...
Vel, hovedsakelig Joh, men du er nå ikke helt borte du heller. Du er ikke på langt nær så ille som han, men da du snakket om at man kan ''velge'' å tro eller ikke, så ble jeg litt skuffet over deg. Men innlegget du siterte her er skrevet i veldig subjektiv forstand, eller kall det en overdrivelse av hva Vend dere om-tråden faktisk er.
Antall ord: 125

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links