Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Universet & dets hemmeligheterReise til Peru - gode nettsider og kontakter finnes her

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

David Skywalker
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 713
Startet: 22 Des 2006 22:35
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av David Skywalker »

Forskjellige plantehjelpere debatteres heftig på Debattsonen. En god debatt kan føre til at man blir klokere og trenger ikke bare å fremstå som en fekteøvelse for å forsvare egne posisjoner. Sjamansonen er åpen for denne debatten, som ikke bare er behagelig. Grunnlaget for debatten er at plantehjelpere har skapt egne sjamantradisjoner. Men tenk om plantehjelperne er bedre i stand til å fortelle oss hva som skal til for å redde jorda, der de har sine røtter, enn vår så lovpriste egenforstand? Ville ikke det gi en god grunn til å lytte? For forstand har i alle fall kommet til kort. Grunnen til det er at entheogener hører med i sjamanenes verdensarv, som så ofte er påpekt, nå sist av Lasse i artikkelen om UDV. Om man skal undersøke sjamanenes verdensarv, kommer man ikke utenom. Jeg er klar over at det "illegale" lyset som skinner over feltet kan gjøre debatten ubehagelig for noen, samtidig som dette forholdet gjør at andre fylles av misjonsiver, harme og indignasjon.

For en nesten automatiske hjernekoblingen mellom plantehjelpere og drugs kan utløses når dette temaet kommer på tale.

Det kan bli en heftig debatt ut av slikt. Mulighetene er mange for misforståelser, feilslutninger og avsporinger.

Jeg er klar over at sjamanisme som sådan og særlig denne siden ved sjamanarven er både underkommunisert og underdokumentert. Derfor har vi en rolle å spille i denne sammenhengen.

Hva er det vi vil debattere? Og hvor går grensene grensene?

Det vi har fokus på er de plantehjelperne som nærmest har skapt sine egne sjamantradisjoner.

Grunnen til at ajahuasca og andre enthogener er blitt benyttet som sakramenter er at de virker som forstørrelsesglass eller teleskop. Dette fungerer altså ikke bare gjennom troens mysterium, slik det understrekes i forbindelse med kristne sakramenter.

Å SE

Gjennom forstørrelsesglasset eller teleskopet kan man klarere se det som man bærer på i det indre, eller se de store sammenhenger man står i.

For nybegynnere kan dette være som gjennombrudd til innsikt som gis en like dagklart sanset som den ytre verden.

Det er kalrt at en slik erfaring kan skape en misjonsiver, som kan være like brennende og påtrengede som hos andre nyfrelste, de som har sett lyset i kritendommen, meditasjonsbevegelser, sekter eller i andre sammenhenger.

Sjamansonens vil gjerne at denne delen av sjamanarven skal presenteres på en balansert måte.

PEPPER

Vi vet at politi og lovtolkere følger debatten. Det er som det skal være. For de har sin rolle å spille i vårt samfunn. Som andre personer er også de mottagelige for nye informasjoner, og for forandring, selv om de i sin rolle representerer et konservativt element i samfunnet.

Andre grupper gir oss også pepper for at vi diskuterer temaet. Selv fra egne rekker kommer det pepper, som når en tråd låses. Det er også som det skal være.

Altså er vi åpne for det som kalles egne erfaringer med enthogener, både positive og negative erfaringer. Men det som interesserer oss mest er hvorfor entheogener virker som de virker?

GRUNNLAGET

Virkningene av entheogener baserer seg på kjemiske stoffer som finnes i naturen, og ofte også i kroppen. Slik er kroppen allerede kjent med substansene og den kjemiske rekasjonen som settes i gang.

Sjamantradisjonene har mye kunnskap om dette, om healingkraften i disse planene og den mytologiverden dette kan åpne for. Det er denne praksisen og disse erfaringene som vi støtter oss på. Om ikke seremoniene med entheogener hadde hatt en slik posiitiv virkning på deltagerne i det lange løp, ville de ikke ha fortsatt opp gjennom generasjonene, frem til i dag.

Mye er utforsket og sikkert like mye er ukjent om dette for vestlig vitenskap.

BILLEDSTRØMMEN

Noe som ofte blir understreket i omtalen av entheogener, er billedstrømmen man kan komme inn i, det psykedeliske preget. Særlig for oss som bor i den vestlige verden, og er oppdratt med bokstavdetaljer og talleksakthet, kan det å bli åpnet for billedstrømmen og drømmen virke overveldene.

Vi er blitt nærmest som jomfruer med hensyn til det å tappe inn i denne delen av hjernen, så jomfrunalske er vi at mange frykter mer for psykosen enn det kan støtte seg på tiltroen til sunnheten og healingkraften.

Det er som om vi har stilt oss slik at TV har overtatt en billedproduksjon som drøm og tegn tidligere hadde.

Entheogener er kjent for den billedstrømmen de skaper. Det kan kjennes som om billedstrømmen overtar. Den kan ikke styres. De fleste hengir seg med glede til den. Men ikke alle sekvensene av billedstrømmen er pur glede. Deler kan lugge. De kan føre med seg kulde og tidvis også skrekk. Her har settingen en stor betydning.

RENSELSEN

For mange er det lett å tro at innholdet i denne facinerende billedstrømmen er det viktigste planehjelperne har å gi.

Etter å ha vært i Peru kom jeg hjem med et litt annet syn på betydningen av billedstrømmen.

Det var egentlig ikke innholdet i den som var det vesentlige. Den lokal sjamanen lyttet ganske nøytral til europeernes visjoner om jomfru Maria og andre lysvesener og guddommer. Det var som det skulle. Men det viktigste med entheogenerfaringen var renselsen. Renselsen besto i at billedstrømen kom fritt og uavbrutt frem, samt at man kunne spy godt og grundig.

Det er at alt man ser, alt som kommer til syne, er noe som altså slipper ut av den delen av bevisstheten som vanligvis er utenom rekkevidde for hverdagsssinnet. Og forståelsen vokser heldigvis om det forholdet at det man ikke ser og kjenner til, rommer egne og aktive begrensende krefter.

DEN KRITISKE FAKTOR

Disse begrensende kreftene og provinsene i eget indre er beskyttet av avvisende egenskaper, som gjør at forsøkene på å trenge inn dit blir forhindret.

En del av disse avvisende kreftene kan samle seg i den indre kritiske faktor, det som rommer den indre dommeren og kritikeren.

Vi bærer alle på denne kritisk faktor i det indre. Ganske mange er endog så identifisert og forbundet med denne kritiske faktoren at det leder en til å tro at denne instansen er selve grunnmuren i egen personlighet.

Etter hvert har jeg lært at den kritiske faktor er tillært. Den er god å ha, men samtidig kan den være høyrøstet plagsom og begrensende, særlig i de situasjonene man setter seg i når man ønsker å utvide det indre landskapet.

Den kritiske faktor er en instans som lynrakst sammenligner nye mennesker og situasjoner med tidligere erfaringer og bilder som er lagret i det indre. Om det nye møtet eller den nye situasjonen ligner en gammel positiv situasjon, aksepteres de nye erfaringene.

Om det motsatte skjer, avvises erfaringene, og også muligheten for ny læring. Grenseoverskridende muligheter blokkeres.

Den begrensende siden ved den kritiske faktoren er undervurdert.

VOKTEREN VED UTGANGSPORTEN

Den kritiske faktor kan gjøre at veien videre fremstår som akkurat det stedet vi står på og ikke bør forflytter oss fra.

Ubehaget ved å forandre seg kan altså være sterkere enn ubehaget ved å stagnere.

Den kritiske faktor er skapt av oppdragelsen, overlevelsesarven, kulturen og andre erfaringer. Javisst er den en god beskytter av ens integritet og har sin rolle i nettopp dette.

Men nå man vil videre i eksistensiell sammenheng, kan den indre kritikeren og dommeren stå ved utgangsporten og by på motstand, om man vi passere. Den kritiske faktor er konservativ. Den kan gjøre at vi egentlig ikke vokse og fornyer oss, men bare bekrefter eksisterende holdninger og oppfatninger.

Den instans som forvalter grunnverdiene i vår personlighet kan altså innta en begrensende funksjon.

Enthogenenes billedstrøm kan skubbe unna frosne både minner og uproduktive drømmer, ofte skapt av verdivalgenes dualisme. Slik kan også den kritiske faktors begrensende grep og fungsjon også skylles ut av systemet i samme strømmen.

Selv om de begrensende og konservative sidene ved den kritiske faktor skubbes ut av bevisstheten, fører det ikke til en oppløsning av personligheten. Snarere til en ny utfoldelse. Snarer befris man. Det kalles å bli den man er. Det kan gi tilbake den kunnskapen og innsikten som man egentlig ikke hadde glemt.

For den som sverger til den oppskrytte kontrollen i selvutviklingssammenhengen forblir som oftest innenfor den kritiske faktors herredømme.


HENGIVELSE


For at en sesjon med planterhjelpere skal fungerer best mulig må man hengi seg til den med hele sitt jeg, med sin frykt og med sin kjærlighet, hengi seg med sin totalitet, det som kreves i møtet med en slikt sakramente.

Det kan styrke tryggheten å ha kunnskp om at sjamanarven ikke betrakter det underbevisste, eller den nedre verden som en skraphaug eller en søppelplass, dit man skyver alt søppel man ikke trenger i dagliglivet.

For en stor skatt er gjemt i den nedre verden, som i den øvre.

I mange tradisjoner kan det se ut som om plantehjelperne er både døråpnerene og vidsomsgiverne.

Siden de har røttene i jorden er de kanskje også bedre skikket enn vår forstand til å fortelle oss om hva som skal til for å redde denne planeten. For enthogenene har en stor plan de også, en plan som inkluderer og er større enn at enkeltindividert skal nå bakenom sin kritiske faktor og finne denne skatten.

Sjamansonen er som nevnt en dokumentasjons-og treningssone for sjamanspirer. Debattsonen er også en treningsssone i debatt, ved siden av å være en treningssone i å uttrykke hele det fasseterte spektrum av sjamanerfaringer som vi kan ha.

Debatt kan føre til at vi bli klokere, og trenger ikke å utvikle seg til en forsvarskamp om egne posisjoner og meninger.

Usakelighetene begynner gjerne når man oppdager at man beveger seg på tynn is. Man er aldri så usakelig som når man vet man tar feil...
Antall ord: 1648
Jorden er en del av Melchizedek-Universet
http://melchizedek73.angelfire.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
David Skywalker
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 713
Startet: 22 Des 2006 22:35
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av David Skywalker »

Tilslutt vil jeg også henvise til en artikkel i bladet FLUX - en aritkkel om en psykologs forskning på emnet Ayahuasca - som han har hatt i 10 år - mye bra som står der:

FLUX NR 4 - 2006
Flux er et livsfilosofisk magasin om vitenskap,kunst,filosofi og dialog
http://www.flux.no
Ayahuascas virkninger er underlige og sterkt fremmedartede, men også sædeles meningsfylte, opplysende og moralsk veiledende. Professor i kognativ psykologi ved Hebrew University i Jerusalem,Benny Shanon, har 140 egne Ayahuasca-opplevelser bak seg, i tillegg til forskningsstoff fra flere hundre informanter. I mange år definerte han seg selv som ivrig ateist. Etter 10 års Ayahuascaforskning kom han tilbake fra Sør-Amerika med en radikalt fornyet verdensanskuelse. En gang under inntak av Ayahuasca-brygget tenker han med seg selv: "Hvis dette ikke er virkelig, men noe som frembringes i min egen bevissthet, må menneskesinnet være mye mer fantastisk, mye mer mystisk enn psykologer forestiller seg. Sannelig,hvis dette er noe som bare stammer fra meg,vet kognitive psykologer ingenting om menneskesinnet.

Visjonene, som alltid er intenst virkelige og som regel i sterke farger,omfatter:

-avgjørende menneskelige begivenheter som fødsel,død og gjenfødsel.
-feminine og maskuline aspekter av tilværelsen
-meningen med livet
-menneskelig historie og lidelse
-helse og helbredelse
-flora og fauna
-naturens grunnleggende fysiske krefter
-naturen som overjordisk,guddommelig
-livskreftene(med verdenssjelen,anima mundi)
-kjærlighet og velvære
-storslagne kulturelle scener
-monarkiske scener
-musikk
-konfrontasjon med kosmiske mysterier,slør faller
-mytologi,gjerne forbundet med identifikasjon med dyr
-overmenneskelige og guddommelige møter
-en kosmisk energi som driver alt liv,all bevegelse, ut fra en overordnet harmoni
-det fulle og hele kosmos som en stor symfoni av prakt og lovsang
-metafysiske og filosofiske visjoner
-perspektiver på evighet

Ayahuasca gir dype forandringer i opplevelsen av rom og tid - f.eks som utvidet rom og raskere eller saktere tid. Man kan drives inn i en slags kosmisk spiral,hvor tid plutselig synes å opphøre. Deltakere kan oppleve at de er satt utenfor, over eller bak tiden. Det kan være i form av den store stillhet,eller det kan være alt som noensinne har skjedd og alt som noensinne kommer til å skje, synes å være tilstede. Shanon bruker bildet av en bok - hvor hele boken er skrevet og foreligger,og hvor du kan gå inn og lese bitvis hvor det måtte passe.

Man kan ha store visjoner av krig og forfall, hele sivilisasjoner som kommer og går. Ofte fornemmer man en dyp poengtert og realistisk essens av virkeligheten. Man kan også oppleve intrikate geometriske figurer som formidler en nesten platonsk og meningsfylt matematisk virkelighet, likevel sterkt koplet til et dynamisk og fargerikt livsmangfold.

Som kognitiv psykolog forundrer Shanon seg over hvordan kan det f.eks ha seg at så mange mennesker med forskjellige kulturell bakgrunn opplever slanger og jaguarer? Selv hadde han mange opplevelser av samme art som de innfødte i Amazonas. Samtidig synes det som opplevelsene forandrer karakter over lengre tids bruk av brygget.

Shanon ser Ayahuasca-opplevelsen som noe mer enn å avdekke informasjon lagret i hjernen.
Han stiller opp en metafor med et hvitt lys som strømmer inn i sinnet, og et fullt spektrum av farger og former som kommer ut. Det som mottas kan sees som en perfekt refleks av hva man er, av ALT man er på det angjeldende tidspunkt, av hva man er moden for og hva man på en eller annen måte fortjener og kan ta inn over seg. Det blir en aktiv prosess, en slags skaperakt, en sinnets dans.
For å få fullt og genuint utbytte av Ayahuascas verden må kropp og sinn være renset, da vil også sinnet vise essensen av sin egen natur, med det beste av sitt eget kreative potensiale. Lys er en essens i opplevelsen. Et renset sinn vil oppleve ubegrenset rikdommer. Visualiseringene fristilles fra innhold og bestemte former. Det hele smelter sammen til suverent lys.

Shanon forsøker å sette alt dette i en sammenheng. Han stiller det gamle filosofiske spørsmålet om matematikk(og musikkens harmonier) er noe som skapes eller noe som oppdages. Hva med Ayahuasca-visjonene? Et klart skapende element,ja, men finnes det en form for virkelighet i det? Deltakernes skaperevne synes å være på sitt beste når de surfer på den spesielle energien brygget gir og kanaliserer denne inn i aktiv tilstedeværelse, samtidig som de slipper taket og går fullstendig opp i energien og de effektene den frembringer. Deltakerne opplever dette definitivt ikke som egne fantasier.
Shanon konkluderer med at visjonene er psykiske,skapende og virkelige. Noe bestemt,tydelig og virkningsfullt skjer, utover det vi oppfatter som det normale. Men er det ikke dette også kunstnere,dansere,profesjonelle musikere kan oppleve? Spørsmålet er hivlket potensiale som slumrer i oss alle. Hva slags kosmos vi til syvende og sist deltar i.

Benny Shanon - professor i kognativ psykologi ved Hebrew University Jerusalem. Han har skrevet boka Antipodes of the Mind
Antall ord: 834
Jorden er en del av Melchizedek-Universet
http://melchizedek73.angelfire.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Liis
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 296
Startet: 18 Okt 2006 03:08
17

Innlegg av Liis »

Bilde
Antall ord: 0

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
David Skywalker
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 713
Startet: 22 Des 2006 22:35
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av David Skywalker »

Bildet av Macchu Picchu sier mer enn tusen ord...for et flott kraftsted - inka-ruiner og jeg klatret helt til topps på det høyeste fjellet en ser på bildet der i september. Veldig spesielt, men også slitsomt...phuu! Jeg har det bildet på mitt skrivebord! Har fine minner der ja! Og har også fått med et lite stykke av inkaruinene fra en sjaman som var vår guide der i høsten 2006 i min steinsamling. :mozilla_cool:
Antall ord: 80
Jorden er en del av Melchizedek-Universet
http://melchizedek73.angelfire.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
TheTech

Innlegg av TheTech »

admin skrev:
Globeline skrev:
admin skrev:Tråden er åpnet igjen -

Jeg fikk endelig tatt meg tid til å lese til dels nøye gjennom innleggene til PlantSpirit, og jeg må si jeg forundret over dere som synes hans argumenter for og mot ditt og datt er noe negativt, eller at det kan tolkes en direkte oppfordring til bruk av narkotika etc.

Dette er bra og informasjonsrik tekst - og ikke svada som det forøvrig finnes mye av på forumet til tider

beste hilsener

Admin
Vet ikke helt hvordan du kan syns at informasjon som
At noen prøver ut fleinsopp her i landet vil alltid skje uansett hva du,jeg eller andre sier pga det vokser på steder nærme der mennesker bor.Fleinsopp er faktisk et vanlig sjamanistisk verktøy i Mexico blant Mazatec- og Huichol-indianere der. Ingen som har problemer med det der - fordi de bruker det "riktig" i sjamanistisk setting. Om noen vil virkelig lære "riktig" bruk av fleinsopp - Psilocybin som den heter så fint - så kan jeg anbefale dem å dra til Mexico blant annet og lære det av Huichol- eller Mazatec-indianere. Ei dame som het Maria Sabina var ei Psilocybin-sjaman - med enormt mye kunnskap og erfaringer med disse soppene i sin Mazatec-tradisjoner.
er passende et sted som er hyppig bevandret av 12 åringer. Men du er sjefen.

Jeg ser hva du skriver, jeg er ikke treg - selv om jeg ser "sjefen" liksom

Man kan si,

FØR OG FREMST ER DET 13 ÅRS ALDERSGRENSE HER INNE - Da blir det unødvendig å snakke om 12-åringer.

Og den dagen 12-åringer får tak i fleinsopp, for så å røyke seg høye på dette - Da er det ikke https://www.paran.no som er problemet i samfunnet.

Innleggene sålangt i denne tråden finner jeg mer informasjonsrike enn oppfordrende på noe vis. Jeg vil gjerne at dem som har problemer med dette, slik tråden er nå, kontakter den instans dere føler er riktig, og så vil jeg i samtale med denne instansen kan gå videre - jeg ønsker ikke at paranormal.no på noen måte skal bli et forum hvor alt skal sensureres fordi 12 åringer henger rundt her inn.

Jeg forbeholder meg retten til først å stenge en tråd, og deretter åpne den når jeg har fått studert den nærmere


Jovian
Jeg synes du har helt rett ved å stenge en tråd, og deretter åpne den når du har fått studert den nærmere.
Antall ord: 424

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 932
Startet: 27 Nov 2006 17:27
17

Innlegg av Globeline »

admin skrev:

Jeg ser hva du skriver, jeg er ikke treg - selv om jeg ser "sjefen" liksom

Man kan si,

FØR OG FREMST ER DET 13 ÅRS ALDERSGRENSE HER INNE - Da blir det unødvendig å snakke om 12-åringer.

Og den dagen 12-åringer får tak i fleinsopp, for så å røyke seg høye på dette - Da er det ikke https://www.paran.no som er problemet i samfunnet.

Innleggene sålangt i denne tråden finner jeg mer informasjonsrike enn oppfordrende på noe vis. Jeg vil gjerne at dem som har problemer med dette, slik tråden er nå, kontakter den instans dere føler er riktig, og så vil jeg i samtale med denne instansen kan gå videre - jeg ønsker ikke at paranormal.no på noen måte skal bli et forum hvor alt skal sensureres fordi 12 åringer henger rundt her inn.

Jeg forbeholder meg retten til først å stenge en tråd, og deretter åpne den når jeg har fått studert den nærmere


Jovian

Visste ikke at det var 13 års grense jeg. Men ettersom det ER 12 årigner her inne så er det absolutt vits å prate om. Selv om forskjellen er utrolig liten. Lite vits å forholde seg til en grense som ikke overholdes. Det blir som å si at det er unødvendig å snakke om farer ved fart over 100 km/t fordi at det er en øvre grense i Norge. Eller at det er unødvendig å snakke om kriminalitet fordi det ikke er lov i Norge.

Og selvfølgelig har du rett til å stenge for så å åpne den. Akkurat som jeg har rett til å si at jeg ikke syns det var en god avgjørelse. Vi har da lov å si hva vi mener selv om det ikke er i din favør? Vi har ytringsfrihet i dette landet. Og dette er heller ikke LO. Det er kun i LO man ikke har lov å si i mot sjefen, og du ser hva det fører til. ;)
Antall ord: 336

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
?
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1038
Startet: 27 Nov 2006 21:18
17
Kjønn (valgfri): oftopic
Lokalisering: Urula
Blitt takket: 185 ganger

Innlegg av ? »

PlantSpirit skrev:Påske i Peru på Espiritu de Anaconda 30.03-15.04

http://www.espiritudeanaconda.com/001_A_ALL_eng.htm

Dette blir en reise dypt inn i tradisjonell amazonisk sjamanisme og natur. Vi besøker først leiren til Kestembetsa Guillermo Arévalo, en sjaman fra Shipibo-stammen. Den heter Espiritu de Anaconda (anacondaens ånd) og ligger ca to mil og tjue minutters gange fra Iquitos, hovedstaden i Loreto-provinsen i Peru og midt inne i skauen. Kestembetsa har praktisert sjamanisme i over 30 år og har jobbet med folk fra den vestlige verden i mer enn 10 år. Han har deltatt i en dokumentarfilm om Shipibo-sjamanisme kalt Other Worlds og i spillefilmen Blueberry, begge laget av den nederlandske regissøren Jan Kounen som også er en elev av Kestembetsa.

Selve oppholdet i leiren blir fra 31.03-09.03, altså 10 dager. Etter en natt og en formiddag i Lima, flyr vi til Iquitos og drar rett til Espiritu de Anaconda. Her kommer alle til å få prøve seg på en tradisjonell sjamandiett med en utvalgt mesterplante og utesitting i små hytter i skogen. Dietten er en meget enkel og ren livsstil bl.a. uten salt, sukker, fett, rødt kjøtt, alkohol og sex. Etter endt opphold stenger vi dietten slik at vi kan ha en festmiddag i Iquitos, men de som ønsker å
fortsette dietten hjemme har selvfølgelig mulighet til det. Tradisjonelt er diettperioden på et år for den som vil lære seg å bli en sjaman, men kortere perioder på tre eller seks måneder blir sett på
som tilstrekkelige til å få renset kropp og sinn. Utesittingen vil bestå av tre dager i fullstendig isolasjon og stillhet hvor vi får mat og drikke tilbrakt, så bor vi fire dager til i skogen hvor vi deltar på seremonier med ayawaska eller nishi som drikken blir kalt på Shipibo .

Totalt vil vi delta på 5-6 seremonier i løpet av vår tid i leiren.
Gullermo har ofte med seg en annen Shipibo-sjaman ved navn Ricardo og sin rundt 75 år gamle mor, Maria, på seremoniene. Shipiboene synger vanligvis en egen helende høysang for hver og en av oss i løpet av seremonien.

Etter endt opphold i leiren bor vi en natt i Iquitos og dagen etter besøker vi medisinmarkedet i Belem før vi drar ut i urørt regnskog med Emerald Forest Expeditions. Dette blir et opphold på 4 dager i en leir ved Yanayacu, en svartvanns-elv som er en sidegren av Amazonas. Dyktige lokale guider tar oss med på ekspedisjoner i jungelen og til små landsbyer for å se hvordan folket i Amazonas lever. Til slutt tar vi en siste overnatting i Iquitos og besøker blant annet et kunsthåndverk-marked i San Juan dersom det blir tid.


Reiseleder(arrangør Sjamansonen - http://www.sjaman.com)
: Lasse V. Gundersen, også elev av Kestembetsa Guillermo Arévalo.

Pris: 22 000 NOK inkludert alt uten egne måltider i Lima og Iquitos.

Påmeldingsfrist: 15.02.07

Depositum på 12 000 NOK må betales innen 20.02.07.
lassevg@gmail.com


Da er det bare å melde seg på for dem som er interessert :mozilla_cool: Jeg skal iallefall være med og ser frem til å jobbe mer med plantehjelperene blant annet og erfare Amazonas igjen.
En liten refleksjon over det at klarsynte blir truet med utkastelse og banning om de forsøker å reklamere for noe som koster penger, samt at cannabis ikke er lov å diskutere, selv om de fleste oppegående kanskje kjenner til Jahve, og rastafarienes religion.

At fleinsopp er greit er for meg ufattelig selv om det er noen gode sjamanspirer som er med å krabber i kumøkka på jordene på nesodden eller dikemark og at det gjør noe forskjell.
Antall ord: 637
Jeg er kun ansvarlig for hva jeg skriver, ikke for hvordan du forstår det...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
nesco
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 90
Startet: 05 Feb 2007 02:58
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nes
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av nesco »

Synes jeg må gi deg litt støtte i denne diskusjonen Plantspirit, jeg har selv studert sjamanisme i mange år og deltatt i seremonier der Ayahuaska var en del av ritualet.
Dette er et entheogen og sakrament som fortjener den største respekt. I den rette settingen med erfarne sjamaner som veiledere er dette en utrolig døråpner til å oppdage vårt egentlige vesen. Personlig har jeg lært at vi først og fremt er en udødelig kraft / åndsvesen og at det fysiske legemet er en flyktig "bolig" for vårt høyere vesen.
Hvorfor sjelen tar bolig i forgjengelig måterie er omstridt. Men en teori er at vi alle er en del av Gud, der Gud har skapt jorden og menneskene for å leke "hide and seek" med seg selv. Gud er i utgangspunktet allmektig og har sett alt som har vært og kommer til å være.
Dette med å ta bolig i materie er bare Guds (sjelens) måte å glemme at han er Gud for en stund.

De som ser på entheogener som noe annet enn et sakrament får være unnskyldt. Ingen vits å gå inn i en debatt med dem. Sjamanisme er en tradisjon som strekker seg titusener av år tilbake i tid og taler for seg selv. Det vil alltid finnes de som maler fanden på veggen. :mozilla_wink:
Antall ord: 227

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
David Skywalker
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 713
Startet: 22 Des 2006 22:35
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av David Skywalker »

nesco skrev:Synes jeg må gi deg litt støtte i denne diskusjonen Plantspirit, jeg har selv studert sjamanisme i mange år og deltatt i seremonier der Ayahuaska var en del av ritualet.
Dette er et entheogen og sakrament som fortjener den største respekt. I den rette settingen med erfarne sjamaner som veiledere er dette en utrolig døråpner til å oppdage vårt egentlige vesen. Personlig har jeg lært at vi først og fremt er en udødelig kraft / åndsvesen og at det fysiske legemet er en flyktig "bolig" for vårt høyere vesen.
Hvorfor sjelen tar bolig i forgjengelig måterie er omstridt. Men en teori er at vi alle er en del av Gud, der Gud har skapt jorden og menneskene for å leke "hide and seek" med seg selv. Gud er i utgangspunktet allmektig og har sett alt som har vært og kommer til å være.
Dette med å ta bolig i materie er bare Guds (sjelens) måte å glemme at han er Gud for en stund.

De som ser på entheogener som noe annet enn et sakrament får være unnskyldt. Ingen vits å gå inn i en debatt med dem. Sjamanisme er en tradisjon som strekker seg titusener av år tilbake i tid og taler for seg selv. Det vil alltid finnes de som maler fanden på veggen. :mozilla_wink:
At DMT f.eks har fått merkelapp som narkotika er en sykdomstegn for Vesten - helt sprøtt at noe som stimulerer og påvirker pinealkjertelen(DMT) er på narkotikalisten når DMT er i bildet angående de kjemiske prosessene under nær-døden erfaringer,drømmer og lignende. Det er vranglære og manglende forståele som jeg erfarer det at "hallusinogener" er presentert som rusmidler her i Vesten. Noe som har vært hellige kraftplanter verden over(Ayahuasca,San Pedro,Peyote,Psilocybin(fleinsoppvarianter),Iboga o.l. ) er blitt sett kraftig ned på i Vesten og flere spekulerer i at det skyldes hovedsaklig sosial-politiske grunner og at skyggene fra kirken i fortiden har en finger å spille. Fordi ingen kan kontrollere menneskers tankemønstre og erfaringer med tanke på om de følger en slags livssyn som støtter disse enteogenene/kraftplantene/plantehjelperene - men det kan de gjøre med dem som bare følger Bibelen ensidig. Lettere å kontrollere slik masse og det er har diverse kristelige ordener som Katolske ordenen gjort i flere århundrer!Og katolske ordenen har tjent seg søkkrike. Og myndighetene kan heller ikke kontrollere slike erfaringer om ikke de legger en merkelapp som heter illegalt.
Antall ord: 432
Jorden er en del av Melchizedek-Universet
http://melchizedek73.angelfire.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
nesco
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 90
Startet: 05 Feb 2007 02:58
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nes
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av nesco »

Jeg tror at forbudet mot bruk av plantehjelpere gradvis vil opphøre i stadig flere land.
Etter mange år med forbud mot forskning på området, har myndighetene i mange land begynt å forstå at dette ikke er substanser som skaper avhengighet og samfunnsproblemer, men er nyttig både som medisin (f.eks Ibogaine som er et nyttig verktøy i behandling av opiat avhengige og andre typer avhengigheter) som verktøy i kartleggingen av vår bevissthet / hjernen og som entheogen i mange sjamanistiske kirkesamfunn. Flere og flere forskere bekrefter at dette er plantestoffer som bør legaliseres.

En nyttig link til mer kunnskap er: http://www.cognitiveliberty.org/
Antall ord: 109

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
David Skywalker
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 713
Startet: 22 Des 2006 22:35
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av David Skywalker »

nesco skrev:Jeg tror at forbudet mot bruk av plantehjelpere gradvis vil opphøre i stadig flere land.
Etter mange år med forbud mot forskning på området, har myndighetene i mange land begynt å forstå at dette ikke er substanser som skaper avhengighet og samfunnsproblemer, men er nyttig både som medisin (f.eks Ibogaine som er et nyttig verktøy i behandling av opiat avhengige og andre typer avhengigheter) som verktøy i kartleggingen av vår bevissthet / hjernen og som entheogen i mange sjamanistiske kirkesamfunn. Flere og flere forskere bekrefter at dette er plantestoffer som bør legaliseres.

En nyttig link til mer kunnskap er: http://www.cognitiveliberty.org/
Ja, det er ting som tyder på at myndigheters forbud slipper litt etter litt mer og mer opp og det er en interessant rettsak i Frankrike som kan føre til at myndighetene ikke kan si at f.eks Santo Daime seremonier er ulovlige i EU. Vi får se.

Om man klarer å takle kraftplanter som de er ment å brukes til så er man definitivt en sjamanspire - fordi det å erfare slike planter i seremonier er mini-innvielser i sjamanismens verden - åndeverdenen. Healing,kraft og ekstase - endring av bevissthetstilstander - endel dører som en kan få inspirasjon til å åpne seg til og det ligger mye visdom og kunnskap som kan vente en - Naturen har solide agenter og allierte i åndeverdenen. Og disse kraftplantene er en av dem helt klart.

Fleinsopp/Psilocybin(I Mexico blant Huichol og Mazatec og andre indianerstammer er den en sjamanlærer - sjamanhjelpemiddel) - en sjamanlærer? Javisst - om man vet hvordan og hva man skal bruke det til. Provoserende å høre sikkert for noen, men kraftplanter er sjamanlærere som kan være med å hjelpe oss til å få mer inspirasjon til f.eks å gå en sjamanistisk vei - å bli sjaman. Men slike prosesser kan ta veldig lang tid og det kreves endel av de som går den veien og det kreves også at en må jobbe mye med å heale og rense fortiden og ofre endel ting i livet sitt om man skal ha en pakt med det hellige - åndelige.
Antall ord: 352
Jorden er en del av Melchizedek-Universet
http://melchizedek73.angelfire.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
pastiglie
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 21
Startet: 13 Feb 2007 00:51
17

Innlegg av pastiglie »

Fleinsopper er veldig spennende, og jeg håper å få tak i mere informasjon og har lyst til å prøve en slik ayahuasca.
Det er veldig interessant det du skriver og du vet jo så mye om slike hallusinasjoner og håper du kan hjelpe meg litt igang.
Antall ord: 47

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
David Skywalker
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 713
Startet: 22 Des 2006 22:35
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av David Skywalker »

pastiglie skrev:Fleinsopper er veldig spennende, og jeg håper å få tak i mere informasjon og har lyst til å prøve en slik ayahuasca.
Det er veldig interessant det du skriver og du vet jo så mye om slike hallusinasjoner og håper du kan hjelpe meg litt igang.
Om du går på forumet til http://www.sjaman.com
Sjamansonen og går inn her:
http://sjaman.com/index.php?option=com_ ... &board=7.0
Mye info angående plantelærere/kraftplanter.
Antall ord: 83
Jorden er en del av Melchizedek-Universet
http://melchizedek73.angelfire.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
David Skywalker
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 713
Startet: 22 Des 2006 22:35
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av David Skywalker »

Poetisk reisebrev fra Espiritu De Anaconda, Amazonas Iquitos Peru
26 Mars – 8 April 2007:


I dette reisebrevet vil jeg bruke endel poetiske uttrykk. Og forklare litt mer underveis som jeg foeler for det. Jeg har laert mye smaa ting som er viktig aa ha i sin bevissthet ang det aandelige.

Jeg fikk opp dette diktet naa spontant som en fin start ang BESKYTTELSE.


PROTECTION - BESKYTTELSE
Fire,
protect me from drinking
too much water
Water,
protect me from the fire
of Mt.Doom
I do not want to die
Let the Wind and Air give me
the strength
to be alive
to fly into the dimensions
Pray-Pray-Pray
Earth,give me some of your
plants
and feed me with the crystals
in the stones
Stonehenge, I believe you are powerful
Celtic history suits me
Learning the Celtic shaman way
Spirits,
protect me from bad influence
and my bad habbits
TOTALLY SURRENDER,Man
You can do it
your potential is increasing
It is a good day to die
reborn into this new aura of creativity
I am so relieved
Thanks for protecting me
Mother Earth
and your allies as
Ayahuasca
she is more powerful than I could imagine
so beautiful
she will protect me from
critical point of views
from bad people
from bad spirits
from polluted air
from polluted thinking
Native American spirits gives me hope
and strength
to believe
I can fly
to the Rocky Mountain
Rocky Balboa is fighting his last fight
me to
I am ready to be free
of my ego-dominator
influence
NAMASTE
GRACIAS ESPIRITU DE ANACONDA
you protect me with your
smooth and wild presence
in your eyes
I am fully protected
no one can hurt me
I have a Chinese Wall inside my spirit
I am a child of the Stars
ET Phone home
Maybe I will do it the same
PROTECTION


Her kommer en hyllest dikt til Shipibo-sjaman Guillermo Arrevalo. Jeg fikk snakke med han noen ganger via tolk. Veldig fint aa hoere hans visdomsord. Jeg fikk ogsaa i min siste aya-seremoni faa lov til aa sitte ved siden av han og observere hans maate aa jobbe paa underveis i seremonien. Litt snorking var det ogsaa..hehe…

GUILLERMO
The Great Amazonian
Shaman
Is snoring his wisdom and healing power
With a big big smileying and happy
face
He know I needed to strengthen the
Ayahuasca connection
He-Man Master of the Universe
Master Plant,
Pina Blanco,
Gives me stronger
Connection to the
Spirit World
The Great Great
Shaman
Sings fantastic
Icaros healing songs
My spirit is more aware
Thank you my great
Teacher
Thank you for working
on my connection
more connected
to the web of life
I will work with you
Forever
I want to be forever young

My Great Amazonian
Teacher
I see you soon
We will meet again
Go to the Shipibo-system,
young Spirit of Laughter
Use the Force,David
The son of the Stars

Have a nice journey
Into your dreams
Use your sensitivity
Helping people
Helping children
They scream for your
Healing power and love
Use your imagination

I am the master of
The Espiritu De Anaconda
Guillermo says
Take a bath
Swim into the ocean of spirit
It will wash your
Sadeness away
Your presence
Is great
We will take care of you
Don t worry to loose yourself
You will always be found
Espiritu de Anaconda is carrying you
It wants to play with you
Go deeper,my son
I will always love you
Remember that
I am your father

Knock-Knock – Knocking on heaven`s door
The angels will sing you a song
Rythm of life
Your connection is getting better
And better
Continue in the same direction
You will always be guided
By the power animals,
The plant spirits,
The spirit guides,
And me the Amazonian Shaman
Who wants to learn everything I Know
Take care,my son
You are a good apprentice, Spirit of Laughter
Muy importante trabajar!Si!
One day you will be leading your own
Plantceremonies
It is my way


Her er et poetisk inntrykk angaande aa unngaa aa gjore de samme feilene igjen videre i livet og vise at jeg har gitt slipp paa tunge ego-dominatorkontroll-mekanismer. Jeg har jobbet med aa gi endel slipp paa dette og jeg har endel bevis for dette ogsaa

Not the same mistakes
No no no
Let the past behind
Moment
Present
Future just around the
Hill
Fly little bird
Grow the new things inside
Lightning
Thunderheart
Show your beauty to the World
Express it
Drum drum drum
eat drink digest
happy spirit
strong spirit,
lauging spirit
playing spirit
Surfing on the waves of
ETERNITY


Jeg fikk opp emnet morskjaerlighet ofte her i Espiritu de Anaconda. Saa fint aa kjenne paa noe jeg savnet enorme mye av i barndommen – som var helt fravaerende i min aand og sjel. En veldig toeff skole og laering for meg, men har klart aa takle det paa et vis og jeg brenner enormt mye for barns oppvekst verden over –
Jeg kan stille meg inn paa barns frekvenser og foele med dem paa alt det de gjoer. Og dette er et dikt til hyllest for MORSFIGUR:

MORSFIGUR
Mamma,hvor var du?
Da jeg graat?
Da jeg kjente paa fryktens
Fangarmer rundt meg
I min barndom
Hvor var din kjaerlighet?
Jeg savnet deg saann
Childhood traumas
Au,au,au
Ingen troest aa faa
Jeg lette overalt etter deg

Jeg er saa glad
Over aa ha funnet deg
I mitt hjerte og aand
Endelig faar jeg kjenne
Virkelig paa morskjaerligheten
I meg selv
Integrere det

Miss you,Mama
LOVE LOVE LOVE
Forgive me
I forgive you
Heal me,Mother Earth
Heal the Children and
Child Spirits
I can feel their pain,sadeness,
their anger,sorrow,their
Heart beating,their curiosity,playfulness
,joy and happiness
Their smile
THANK GOD I AM ALIVE
Dance, all the Children in the World
I can lit your inner child
FIRE FIRE
Walk with you all
I inspire you all
You inspire me
Ubetinget kjaerlighet aapner seg opp,
Rebirth-transformasjon
Lenge leve MORSKJAERLIGHETEN!


Jeg moette en dame fra Oesterrike og hun har en veldig lik barndom som meg. Jeg merket hennes naervaer utrolig sterkt foerste gang jeg sa hei til henne. Jeg,Silvia og en mann fra Norge,Eirik,som vandrer endel i Peru for tiden og har ogsaa vaert endel i Egypt. En evig vandrer – vi jobbet som et team i seremoniene og ellers i Espiritu De Anaconda-campen. Vi gav hverandre mye – delte og mottok. Spesielle baand ble skapt. Veldig spesielt aa erfare dette. Traff meg skikkelig i hjerteroten. Happy Happiness.

Naa har jeg moett flere tysk-talende kvinner som har hatt Ailo som laerer – saa det er jo spesielt interessant aa nevne.

Hyllest til HALLELUJAH-mantraet, som er en av faa ting jeg liker med kristendommen. Jeg sang dette i et par av ayahuasca-seremoniene og dagen etterpaa en av seremoniene saa hoerte jeg en liten gutt synge HALLELUJAH. Jeg kan paavirke og inspirere barn paa en spesiell maate som jeg ikke har merket foer og siden de paavirker meg mye saa blir det jo vica versa.

Her er et dikt til hyllest for Hallelujah-mantraet:

SING HALLELUJAH
Was one of my
Precious songs
Yesterday
All my troubles seem so far away
I must have touched the frequency of
The spirit of a child
A boy in the camp
Song vividly
HALLELUJAH
It touched me in a way
Hey, I can touch
A spirit of a child
By singing
Deep deep healing songs
It touched my consciousness
Thank you for living
My spirit of child
SING HALLELUJAH
I touched the frequency of
The Children
Channeling playfulness
Children consciousness is
My channel
FM007
My name is Laughter
David Spirit of Laughter
Licence to play and laugh
SING HALLELUJAH


Jeg fikk tanker om alkoholen som en ego-dominator forsterker. Ikke saa bra nei – men saa naturlig og logisk. Her er et dikt om emnet alkohol og mer dypere aspekter av kraftplanter som jeg fikk opp i dette poetiske lange diktet:

ALKOHOL vs KRAFTPLANTER
En venn eller fiende?
Enn venn av ego-dominator bevisstheten
Styrker egoets trang til aa dominere over seg
Selv og andre
Skaper avhengighet og tomhet
Distanse
Au-au-au
Kniver i ens sjel
Blir voldelig
Mer aggresjon
Romerriket var full
Av fulle herskere
Det feminine undertrykket
I Caesars navn
Rome Rome Rome
Falling down Falling down
Let the Mother Herat be alive again
The chains of evil rulers is gone

Kraftplantene,venn av aa befri
Oss fra separasjon
Inn i en transformativ tilstand
Ego-doed
Fiende for egoets dominante side
Venn for Human Kind
Naturlig venn
Dyp dyp alliert
Med healing,kraft og ekstase
Pumper oss med informasjon
Omprogrammeringens time har kommet

Hva velger du?
Styrke ego-dominatorsiden eller aa vaere ett med alt som er?
Naturen og aandelighet
Er du bevisst?
Eller bevisstloes?
Bevisstheten oeker
Ekspansjon og naerhet med det hellige
Trommeslag her,chanting her
Meditasjon over her,dans der
Dypt dypt inn i
Tranceatlantisk sfaere
Der kraftplantene gjoer det samme
Valget er ditt
Lar du egoet styre eller styrer du selv?
Skaper du noe selv eller hindrer
Den dominante ego-siden i deg
Den kreative siden din?
Tar det et kvelertak?
Spoekelser fra fortiden
Husj husj oooooooooooooooo

Tenk etter
Foel
Kjenn etter
I bevisstheten
Hva sender du til andre mennesker?
Hvordan er deres reaksjoner?
Speil speil paa veggen der
Hvem er det som dominerer her?
Egoet eller aandeverdenens tranceatlantiske dype sfaere?

Se noeye i dite speil en gang til.
Er du sikker?
Er du aerlig med deg selv?
Hva sier din intuisjon?
Vet du hva det er?
Det er en dyp dyp foelelse av enhet
Med noe soterre enn en selv

Passivitet er en venn av egoets dominatorside
Interaksjon med det hellige,
Nei,nei,nei
Sier ego-dominatorens dype roest
Jeg vil ikke la deg
Utvikles i fellesskap
Med naturlige prosesser
Jeg vil holde deg i sjakk
Ingen faar slippe inn i dite sinn
Du forblir i ditt eget fengsel
Til evig tid
Nei,nei,nei
Kraftplantene eksploderer og sier
Vil du bli fri som fuglen saa
TOTALLY SURRENDER
Hengi deg
Bli med aa dans
Med meg
Jeg vil vise deg noe
Shaken not stirred
My name is Plante
Kraft plante
Jeg har lisens til aa knuse
Lenkene til ego-dominatorsiden
Skeptisk?
A aja,jeg skal utfordre deg
Virkelig trigge endringer i deg
Fordoey naa
Kverulantens aand
Hvorfor bruke energi paa krangling?
Men heller vise mer kreativ aand
I din maate aa skrive paa
Det er mer levende,you know

Vaer du sikker,
Toer du a moete dine verste frykter?
Gaa gjennom det?
Don`t escape it – Escape to paradise instead
Allright, rumble in the jungle
My name is teacher,
Plant teacher
I can teach you many things
Unconditional love,compassion
I can open doors for you
From ego-dominatorprison
Let the music
Be the guiding Light
Icarosens sfaerer
NONI-NOI-NONI-NOI-NONI-NOI
Spy litt her
Shit au
Quick fix koster
Alot of Sacrifice
Jesus paa korset
In the name of the lords
You cannot escape the worse fears
Incide you
Face it!
It is your destiny.

In the power of ecstasy,
Sexual drive is high
Stairway to heaven,
You are free
No more ego-dominator prison
Thank God!
Food of the Gods is working
A gift from the Mother Earth
You welcome, my brothers and sisters
For working with you
In your mission impossible
No,it is possible
You see?
Yes,you know
You believe it is the truth
The eyes of a truth is always watching you
Remember that your consciousness is expanding
You are a divine being
Huge potensial
You see?
Ok,good
Then you can go for yourself
Walk your talk
Walking in your spiritual path
I will be watching with excitement

La kraftdyr spise deg raatt og brutalt
Ego-dominatoren er doed forever!

Jeg kjente paa endel orgasmiske erfaringer og da snakker jeg ikke om seksuelle ting, men noe dypere enn det. Her er min poetiske dikt ang emnet ORGASME:

ORGASME
Naturens orgasme
Deilig orgasme
Lidenskapelig orgasmo
Fra alle verdens grotter
I Moder Jord
Synger en sang om
a-o-i-a-o-i-a-o-i
Orgasmisk
I kontakt med Moder Jord frekvenser

So fucking good
Feel the energy
LOVE – LOVE – LOVE
All I need is love
Making love to the Nature
Ecstacy of Love
Opens doors of my inner secrets
Trance,transylvania
Living hell,living heaven
Angels are singing
We love you brothers and sisters of Planet Earth
Planet Love,
Escape to paradise.
HERLIG!


Planteaandene har gitt meg saa mye healing,ekstase,inspirasjon,kraft – noe jeg virkelig har hengitt meg til og her er mer av deres laeresetninger i mitt sinn og bevissthet:

PLANTSPIRITS
Speaks of
Neverending story aahahahahaha
Fear fear go away
Never come back
Never go back
Never look back
Straight my head my brother
The brother of Earth
We tell you
Look at the present
We give you gifts
Open your heart
Your soul will flourish
Goodbye fear

The power animal will eat your
Ego-dominator part
Death
Angel of death
Gribb gribb gribb
Flyr rundt
Meg naa
Living hell
Joyful rebirth
I am free
Neverending Story ahahahahaaaa
Plant spirits speaks


I siste poetiske dikt i del 1 – jeg maa dele opp fordi jeg har saa mye spennende paa lager at jeg oensker aa dele opp og naa merker jeg
At jeg er klar for aa spise litt mat. Det er viktig aa spise naa – beholde den sunne stilen. Spe paa med litt snacks og godteri innimellom. Jeg maa unne meg det. Sjokolade-freak som jeg er.

Her deler jeg med dere en erfaring under Ayahuasca-seremoniene ang moete med Anakondaens aand.

ANACONDA SPIRIT
ESPIRITU DE ANACONDA(spansk oversettelse av anakondaens aand)
Eyes of the Truth
Is always
Watching you
Oeye her og der
Inni og oppover der
Noaideoeyne
Indianeroeyne
Anacondaens oeyne
Den beveger seg stille
Saa mykt og rolig
Under vann
Aa leve seg inn i Anakondaens bevegelser
Endrer bevisstheten
Og naar jeg fokuserer paa aa endre bevisstheten
Saa tenker jeg paa anakondaens transformasjon
So easy – saa mykt og lett og lydloest
Og saa vakkert i aandeverdenes hav og elver
Amazonas kings

Evighetens oeyne
I visjonens tegn
Spiraler,
Sirkler,moenstre
I evighetens oeyne

Eyes of the Truth is always watching you
You cannot escape
The Truth within
Without
It is alive and changes patterns
Aaaaaaaaaaaa-------oooooooooo
Ffffffffiiiiiiiiiiiiirrrrrrrr


Del 1 er ferdig. Det er ikke en sammenhengende kurve og moenster jeg foelger. Jeg foelger en poetisk linje og hva jeg foeler for aa skrive her og naa. Jeg Haaper det gaar greit. Del 2 vil komme i morra.Naa venter middag paa meg. En sulten ensom ulv som meg maa jo tilfredsstille fysiske behov og ikke bare aandelige behov.

David Spirit of Laughter,Iquitos – Amazonas – internettkafe – 6 April 2007
Antall ord: 2465
Jorden er en del av Melchizedek-Universet
http://melchizedek73.angelfire.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
David Skywalker
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 713
Startet: 22 Des 2006 22:35
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av David Skywalker »

http://sjaman.com/index.php?option=com_ ... ic=5030.15

Om du har registrert deg på dette forumet kan du se bilder av meg,sjamanen Guillermo Arrevalo mm fra min 2 ukers påsketur i Espiritu De Anaconda.
Antall ord: 38
Jorden er en del av Melchizedek-Universet
http://melchizedek73.angelfire.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !