Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Universet & dets hemmeligheterReise til Peru - gode nettsider og kontakter finnes her

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 932
Startet: 27 Nov 2006 17:27
17

Innlegg av Globeline »

Jeg syns egentlig at hvis det er som du sier, så bør du holde deg til Mexico og slutte å mase om det her i norge. For hvis det er farlig i norge og sunt i mexico - da er det jo innlysende at det er farlig, akkurat som vi sier. Så hvorfor kan du ikke bare innrømme det og slutte med denne reklamen som ødelegger helsen til folk?
Antall ord: 69

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
David Skywalker
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 713
Startet: 22 Des 2006 22:35
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av David Skywalker »

Globeline skrev:Jeg syns egentlig at hvis det er som du sier, så bør du holde deg til Mexico og slutte å mase om det her i norge. For hvis det er farlig i norge og sunt i mexico - da er det jo innlysende at det er farlig, akkurat som vi sier. Så hvorfor kan du ikke bare innrømme det og slutte med denne reklamen som ødelegger helsen til folk?
Det som er ødeleggende ER VRANGLÆREN om såkalte hallusinogener i Naturen....som egentlig skulle være våre plantelærere - plantehjelpere. Det har kulturer i Mellom- og Sør-Amerika klart å bevare den type kunnskap og visdom. Det er det jeg formidler. De som har problemer med fleinsopp har vist en respektløs holdning overfor denne forfedre-planten - det er et av flere sykdomstegn med vårt samfunn - misbruk fordi myndighetene betegner det som et rusmiddel - noe som det overhodet ikke er - det er en type plante som skal behandles med respekt, men når mennesker uten form for åndelig bevissthet og kontakt med naturen kommer i kontakt med slik plante så vil noen av dem få store problemer fordi de mangler kunnskap,forståelse og respekt for slike planter. Men det finnes også dem som har klart å takle dette og planten har gitt dem mye visdom og kunnskap. Men jeg anbefaler at slike planter bare skal tas i Mexico blant annet - Psilocybin jeg snakker om. Og la den være her i Norge. (finnes unntak ang dem som er såpass bevisste ang åndelige at de vil takle det dog - kan ikke ta alle under en kam).

Jeg skylder på samfunnets sykdomstegn - og jaggu meg så stemmer det også. Hvorfor har ikke Huichol-indianerene problemer med sin Psilocybin? Fordi de HAR RESPEKT,KUNNSKAP og FORSTÅELSE rundt denne planten. Og der leker ikke ungdommer med dem heller.....de har respekt for planten. Det har vi ikke her i Vesten - og ikke for Naturen sånn generelt sett. Det er ikke planten sin skyld - det er samfunnet sin skyld - det er Vestens mentalitet som er skylden. En bør se litt i sin egen bevissthet - det handler mye om det her. Om noen ikke tror meg så er det helt greit, men en bør studere slike planters bruk i andre kulturer og erfare dem så vil en se at Vestens generelle holdning til dem er helt bak mål. Det skyldes manglende kontakten med Naturen generelt sett i Vesten.....

Nå handler denne tråden generelt om turer til Peru - Amazonas eller Andes og der lever flere i pakt med Naturen og bruker plantehjelperene riktig - med respekt. Og en har mye å lære av sjamaner der sånn. Og gjerne bygge broer mellom diverse kulturer - Vesten og Sør-Amerika. Spesielt dette med hva egentlig det åndelige innebærer - for meg innebærer det en slags interaksjon med Naturen - å spille på lag med krefter og allianser der - og finne vår indre natur - spille på lag med vår indre natur. Det er for meg åndelighet i aller høyeste grad.Naturen er nøkkelen til det åndelige for oss mennesker - om vi forstår vår sanne natur og det viser også disse plantehjelperene i aller høyeste grad som jeg har erfart det hittil. Og ser frem til å lære mer av dem og deres sjamankulturer.
Antall ord: 561
Jorden er en del av Melchizedek-Universet
http://melchizedek73.angelfire.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
?
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1038
Startet: 27 Nov 2006 21:18
17
Kjønn (valgfri): oftopic
Lokalisering: Urula
Blitt takket: 185 ganger

Innlegg av ? »

PlantSpirit skrev:
Jeg skylder på samfunnets sykdomstegn - og jaggu meg så stemmer det også. Hvorfor har ikke Huichol-indianerene problemer med sin Psilocybin? Fordi de HAR RESPEKT,KUNNSKAP og FORSTÅELSE rundt denne planten. Og der leker ikke ungdommer med dem heller.....de har respekt for planten. Det har vi ikke her i Vesten - og ikke for Naturen sånn generelt sett. Det er ikke planten sin skyld - det er samfunnet sin skyld - det er Vestens mentalitet som er skylden. En bør se litt i sin egen bevissthet - det handler mye om det her. Om noen ikke tror meg så er det helt greit, men en bør studere slike planters bruk i andre kulturer og erfare dem så vil en se at Vestens generelle holdning til dem er helt bak mål. Det skyldes manglende kontakten med Naturen generelt sett i Vesten.....
.
Du er en farlig dust, kramer, og evner du ikke bedre enn dette så bør du reise ut av landet og aldri komme tilbake.
Hvordan lever en snever type som deg i et med naturen i asfaltjungelen, om ikke med en joint i munnvika og evige drømmer om å få ruse seg i peru.
dette er et forum hvor majoriteten er barn!!!!!!!!
Antall ord: 207
Jeg er kun ansvarlig for hva jeg skriver, ikke for hvordan du forstår det...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
David Skywalker
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 713
Startet: 22 Des 2006 22:35
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av David Skywalker »

Lunatic:
Du er en farlig dust, kramer, og evner du ikke bedre enn dette så bør du reise ut av landet og aldri komme tilbake.
Hvordan lever en snever type som deg i et med naturen i asfaltjungelen, om ikke med en joint i munnvika og evige drømmer om å få ruse seg i peru.
dette er et forum hvor majoriteten er barn!!!!!!!!
Ungdom har også like mye rett i å høre om hva som er sant eller ikke som jeg ser det.. Og at du må ty til å angripe meg personlig er et tegn fra din side om at du ikke har noe å komme med her i debatten som kan utfordre det jeg snakker om. Eller hva?
Og det en sender ut - kommer tilbake til en selv .speilbilde av seg selv...........trodde du hadde lært det for lenge siden.
Antall ord: 142
Jorden er en del av Melchizedek-Universet
http://melchizedek73.angelfire.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 932
Startet: 27 Nov 2006 17:27
17

Innlegg av Globeline »

PlantSpirit skrev:
Ungdom har også like mye rett i å høre om hva som er sant eller ikke som jeg ser det.. Og at du må ty til å angripe meg personlig er et tegn fra din side om at du ikke har noe å komme med her i debatten som kan utfordre det jeg snakker om. Eller hva?
Og det en sender ut - kommer tilbake til en selv .speilbilde av seg selv...........trodde du hadde lært det for lenge siden.
At du svarer at ungdom har rett til å høre dine meninger, det viser bare at du mangler psykologisk innsikt. Du mener nemlig ikke, du reklamerer. Dessuten sier du selv at dette ikke kan gjøres av hvem som helst, og at du mener det må gjøres i helt spesielle settinger. Noe som aldeles ikke kommer frem i mesteparten av innleggene dine. I tillegg er det slik at om du hadde visst noe om ungdommer så hadde du visst at dersom du sier de ikke kan gjøre det uten hjelp av en sjaman, så ønsker de å prøve det likevel. Og når en sjaman ikke er tilgjengelig, så prøver de bare uten. Vet du virkelig ikke det?

Du kan også regne med at om det hadde vært ungdommer du hadde boende hos deg. Så hadde barnevernet vært på pletten rimelig raskt. Det forventes nemlig at voksne folk setter barna fremfor seg selv, ikke at de setter sine egne behov for realisering av merkelige drømmer før barnas behov.

Men det er greit å kunne gjemme seg bak et anonymt nick. Jeg er temmelig sikker på at du ikke ville sagt disse tingene og stått frem med fullt navn og adresse.

Og ang speilbildet. Kanskje du snart forstår det at når du ikke respekterer andre så får du heller ikke respekt tilbake?
Antall ord: 311

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
David Skywalker
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 713
Startet: 22 Des 2006 22:35
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av David Skywalker »

Og når en sjaman ikke er tilgjengelig, så prøver de bare uten. Vet du virkelig ikke det?
Det gjør de uansett - det blir gjort uansett - over hele landet - uansett hvor mye pekefinger du kommer med mot det jeg står for eller mine maninger om at det bare skal forsøkes i sjamanistisk setting...........eller hva andre sier så vil andre prøve ut det. Når du søker på ordet fleinsopp så får du opp enormt mange norske sider - så det handler om å si ens mening om hva som er riktig.

Jeg er på plantenes side og mener at samfunnet har mye av skylda - vestlige samfunnets forhold generelt til Naturen og at de har mistet mye av den tilknytningen som flere av dem som følger urgamle sjamanistiske tradisjoner i Amazonas har gjort og derfor er det ikke noe misbruk av plantehjelpere hvor det er stor respekt for Naturen og det åndelige generelt i et lite samfunn.

Det er ikke noe problem i flere Amazoniske steder hvor det er stor respekt for Naturen og heller ikke hos Mazatec eller Huichol-indianere i Mexico som følger urgamle spirituelle tradisjoner med misbruk av deres plantehjelpere.

Er du åpen for at plantene har en ånd og at de kan gi oss informasjon,bilder og sånt om det ene og det andre?Er du åpen for naturånder?
Du kan også regne med at om det hadde vært ungdommer du hadde boende hos deg. Så hadde barnevernet vært på pletten rimelig raskt. Det forventes nemlig at voksne folk setter barna fremfor seg selv, ikke at de setter sine egne behov for realisering av merkelige drømmer før barnas behov.
Slik mentalitet vitner om at det er noe fundamentalt galt med Vesten - og forholdet til naturen. Om en far av et barn driver på med plantesjamanisme og et samfunn demoniserer det eller ser ned på det - så er det samfunnet det er noe galt med og ikke faren. Han vil ikke akkurat gi planter til sitt barn her eller ungdom. Men i kulturer i Amazonas er det noe annet. Barn og unge får erfare plantesjamanseremonier i tidlig skolealder - fordi samfunnet er mye mer harmonisk og mer tilknyttet Naturen blant annet.
Sist redigert av David Skywalker på 07 Jan 2007 22:11, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 377
Jorden er en del av Melchizedek-Universet
http://melchizedek73.angelfire.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 932
Startet: 27 Nov 2006 17:27
17

Innlegg av Globeline »

PlantSpirit skrev:
Og når en sjaman ikke er tilgjengelig, så prøver de bare uten. Vet du virkelig ikke det?
Det gjør de uansett - det blir gjort uansett - over hele landet -
Nei, de ville faktisk ikke det. Det er mange ungdommer som vet at fleinsopp er farlig og derfor ikke bruker det. Og det finnes noen som har veldig lyst å utforske ting, og akkurat dine innlegg er grunnen til at de velger å ta sjansen. Og hva skjer da? Heldigivs for deg så er det ikke dine egne barn, så du slipper å rydde opp i rotet etterpå.

Ellers nei, jeg er ikke enig i at vi bør slutte å kommunisere med mennesker og heller kommunisere med planter.
Antall ord: 118

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
David Skywalker
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 713
Startet: 22 Des 2006 22:35
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av David Skywalker »

Globeline skrev:
PlantSpirit skrev:
Og når en sjaman ikke er tilgjengelig, så prøver de bare uten. Vet du virkelig ikke det?
Det gjør de uansett - det blir gjort uansett - over hele landet -
Nei, de ville faktisk ikke det. Det er mange ungdommer som vet at fleinsopp er farlig og derfor ikke bruker det. Og det finnes noen som har veldig lyst å utforske ting, og akkurat dine innlegg er grunnen til at de velger å ta sjansen. Og hva skjer da? Heldigivs for deg så er det ikke dine egne barn, så du slipper å rydde opp i rotet etterpå.

Ellers nei, jeg er ikke enig i at vi bør slutte å kommunisere med mennesker og heller kommunisere med planter.
Det er ikke noe leketøy nei - men det betyr ikke at de som ønsker å bruke det i sjamanistisk setting ikke får lov til det - det er det som er helt bak mål her i Vesten. Fordi disse plantene har endel for seg om man bruker det i sjamanistisk setting.

Jeg stiller igjen - er du åpen for at det er mulig å kommunisere med planteånder? Ja eller nei. Jeg har overhodet ikke snakket om å slutte å kommunisere med mennesker. Men en viktig essens i debatten her er synet på planteånder - om man ikke er åpen for det så blir man rimelig farget av Vestlig mentalitet mot disse psykoaktive plantene som blir sett på som healingplanter og forfedreplanter andre steder i verden hvor de er nærmere og mer tilknyttet naturen enn oss. Det bør ringe en bjelle som sier at vi bør være såpass ydmyike her i Vesten(noe som mange ikke er) om at vi har mye å lære av dem som bor i Amazonas og følger urgamle tradisjoner - de er mer tilknyttet Naturen og det er naturlig at de har kontakter med planteånder såvel som kraftdyrånder og forfedre mm.
Antall ord: 321
Jorden er en del av Melchizedek-Universet
http://melchizedek73.angelfire.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 932
Startet: 27 Nov 2006 17:27
17

Innlegg av Globeline »

PlantSpirit skrev:
Globeline skrev:
PlantSpirit skrev:
Og når en sjaman ikke er tilgjengelig, så prøver de bare uten. Vet du virkelig ikke det?
Det gjør de uansett - det blir gjort uansett - over hele landet -
Nei, de ville faktisk ikke det. Det er mange ungdommer som vet at fleinsopp er farlig og derfor ikke bruker det. Og det finnes noen som har veldig lyst å utforske ting, og akkurat dine innlegg er grunnen til at de velger å ta sjansen. Og hva skjer da? Heldigivs for deg så er det ikke dine egne barn, så du slipper å rydde opp i rotet etterpå.

Ellers nei, jeg er ikke enig i at vi bør slutte å kommunisere med mennesker og heller kommunisere med planter.
Det er ikke noe leketøy nei - men det betyr ikke at de som ønsker å bruke det i sjamanistisk setting ikke får lov til det - det er det som er helt bak mål her i Vesten. Fordi disse plantene har endel for seg om man bruker det i sjamanistisk setting.

.
Ingen her inne nekter deg å bruke det. De fleste bryr seg nok lite om i hva grad du skader deg selv. Men saken er i hvor stor grad du fører til fare for andre, og det er et problem. Så dop deg det du vil, du trenger vel ikke ha resten av verden til å gjøre det også, gjør du?
Antall ord: 236

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
David Skywalker
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 713
Startet: 22 Des 2006 22:35
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av David Skywalker »

Globeline:
Ingen her inne nekter deg å bruke det. De fleste bryr seg nok lite om i hva grad du skader deg selv. Men saken er i hvor stor grad du fører til fare for andre, og det er et problem. Så dop deg det du vil, du trenger vel ikke ha resten av verden til å gjøre det også, gjør du?
Folk her inne ser at vi to har rimelig radikalt forskjellige syn på disse plantene. Noen tror på det du sier - mens andre tror og erfarer det jeg sier. Så får vi forholde oss til det og respektere det. Jeg har mitt syn og mine erfaringer. Mens du har ditt syn og dine erfaringer. I ditt mentale bildet så finnes det ikke planteånder tydeligvis - i mitt mentale bildet så gjør det det. Ok, det får en bare forholde seg til. Og sakens kjerne ligger der.

Flere av de som følger sjamanismens vei og ønsker å lære mer av sør-amerikansk sjamanisme vil iallefall forstå bruken og essensen av disse plantene, som er alliert til Moder Jord - og det kan ingen ta fra henne. Ei heller skeptikerene :mozilla_cool:
Antall ord: 197
Jorden er en del av Melchizedek-Universet
http://melchizedek73.angelfire.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 932
Startet: 27 Nov 2006 17:27
17

Innlegg av Globeline »

PlantSpirit skrev:Globeline:
Ingen her inne nekter deg å bruke det. De fleste bryr seg nok lite om i hva grad du skader deg selv. Men saken er i hvor stor grad du fører til fare for andre, og det er et problem. Så dop deg det du vil, du trenger vel ikke ha resten av verden til å gjøre det også, gjør du?
Folk her inne ser at vi to har rimelig radikalt forskjellige syn på disse plantene. Noen tror på det du sier - mens andre tror og erfarer det jeg sier. Så får vi forholde oss til det og respektere det. Jeg har mitt syn og mine erfaringer. Mens du har ditt syn og dine erfaringer. I ditt mentale bildet så finnes det ikke planteånder tydeligvis - i mitt mentale bildet så gjør det det. Ok, det får en bare forholde seg til. Og sakens kjerne ligger der.

Flere av de som følger sjamanismens vei og ønsker å lære mer av sør-amerikansk sjamanisme vil iallefall forstå bruken og essensen av disse plantene, som er alliert til Moder Jord - og det kan ingen ta fra henne. Ei heller skeptikerene :mozilla_cool:
Ang mine mentale bilder så tror jeg du gjør lurt i å ikke uttale deg om ting du overhode ikke har peiling på. Utover det så er vi uenige. Og du må bare venne deg til at mange reagerer sterkt på reklamen din, inkludert meg. Du kunne med fordel lyttet litt bedre. Men jeg tviler på at det kommer til å skje.
Antall ord: 260

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Altså; for meg hadde selve turen dit hatt en sterk berusende virkning i seg selv, så jeg hadde nok ikke trengt noe annet for å være høy i dagesvis.
Skulle gjerne ha reist dit, men har andre prioriteringer som kommer først. For de som er unge og frie, hvorfor ikke? Det må jo være en flott opplevelse, et minne for livet. Leser dere ikke om ekspedisjoner til eneboere og slikt i National Geographic eller f.eks. Vi Menn, da folkens?

Jeg er ikke tilhenger av rusmidler eller reklamering for det, men i denne sammenhengen er det en del av den kulturen en besøker og litt av meningen er vel å lære om denne kulturen og deres sjamanistiske teknikker? Det er ikke en vanlig pakketur til Ibiza med fjortisfyll o.s.v. jeg tar den ikke lenger.....
Antall ord: 140
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
David Skywalker
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 713
Startet: 22 Des 2006 22:35
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av David Skywalker »

Hecate:
Jeg er ikke tilhenger av rusmidler eller reklamering for det, men i denne sammenhengen er det en del av den kulturen en besøker og litt av meningen er vel å lære om denne kulturen og deres sjamanistiske teknikker? Det er ikke en vanlig pakketur til Ibiza med fjortisfyll o.s.v. jeg tar den ikke lenger.....
Meningen er å lære om deres sjamankultur. Og turen nå til Iquitos,Amazonas Peru inkluderer 3 dagers utesitting - streng diett(ikke sukker,salt og rødt kjøtt) + å bli mer kjent med en plante,som sjamanen velger til hver og en av oss(og evt ta med denne dietten videre i 3 mnd,6 mnd ,9 mnd eller 12 mnd når vi kommer tilbake til Norge). Og i tillegg være med på flere Ayahuasca-seremonier. En kan trygt si at en blir ganske åpen og mottakelig for kontakt med planteåndene.

At det er noen som i sitt mentale bildet får opp dop når de hører om det jeg skriver om Ayahuasca og andre plantelærere/hjelpere tar jeg med knusende ro. Jeg VET av erfaring at dette har med seriøst åndelig arbeide å gjøre - det har med healing og renselse - åpne opp dører i oss selv - til våre innerste natur - plantehjelperene er alliert til Moder Jord og når de brukes i sjamanistisk setting så bruker man dem til det man i utgangspunktet var ment å brukes til. Og at noen kaller det for rus på lik linje med heroin- eller Hasj-misbruk eller Alkohol er for meg radikalt tegn på at det er personer som overhodet ikke har peiling på det jeg snakker om og fleste av dem har overhodet ikke erfaring med slike seremonier i utgangspunktet i sjamanistisk setting.

Når man snakker av erfaring da VET man - men vet IKKE noe før man snakker av erfaring og da snakker jeg om åndelige erfaringer. En kan aldri lese seg til ekte åndelig kunnskap - en må erfare det for å forstå hva det innebærer. Så det vil fortsatt være noen som roper DOP og NARKOTIKA ang det jeg kommer med - men som sagt det er i deres mentale bildet og de snakker generelt ikke av erfaring med det selv og de vet også for lite om sjamanismen og bevissthetsendrede verktøy og metoder i utgangspunktet.

Peru,Amazonas,Iquitos er et sted hvor sjamankulturen er veldig sterk i Sør-Amerika og dette med kombinasjon av utesitting og lære av planter inkl kommunisere med dem eller være med i seremonier med planter - og i tillegg oppleve Naturen er overhodet ikke noe med misbruk å gjøre. Det er I TAKT med Naturen - det er på lag med naturens krefter - med åndelige krefter. Det handler om seriøst åndelig arbeide med seg selv og i gruppa ellers - og det handler om healing og renselse - og det handler om å åpne seg mer opp for kraft(urkraft har eksistert siden tidenes morgen og vil alltid være bevart og forfedreåndene har bevart dem og ikke minst finnes det endel kraftsteder verden over),ekstase(naturlig rus som en kan erfare når man har sex,mediterer,driver med yoga osv osv) og healing(mye renselse og healing med seg selv).

Det er klart at jeg utfordrer noens mentale tankesystemer med plantehjelperene til de grader - noen sliter med å takle det - men de forstår jo ikke at det jeg snakker om har med seriøst åndelig arbeide å gjøre - spille på lag med krefter i Naturen - de vet ikke av erfaring, men bare hva de har lest om hallusinogener og da er de nikkedukker til vranglæren som jeg ser det og det er provoserende å høre slik - men det må en tåle.

Jeg erfarte endel krefter i Naturen med San Pedro-kaktusen(er også en psykoaktiv plante som lever mellom 2-3000 m.o.h) i en seremoni på en antikk pre-inka sted i Cuzco ifjor september. Det var så mye kraft i den Naturen og stedet og her var det virkelig endel forfedrekraft og urkraft i bildet. Og Naturen var så LEVENDE og vi så jo utrolig vakre farger over alt - inkl når jeg så inn i øynene på de som var med i seremonien - jeg så det vakre i dem og jeg så det vakre i Naturen. Jeg unner folk å se det samme - og vi så også endel regnbuer på en gang....og Peru er jo kalt for regnbuens-land. Jeg skal dra dit i juli - det vil også bli tur i regi av Sjamansonen da.

Så noen tror jeg kommer med løgn og fantasier - mens andre tror jeg vet hva jeg snakker om av erfaring. Jeg hilser sistnevnte velkommen - de VET hva det jeg snakker om. Og ser gjerne at de også tør å si noe her i denne tråden - om de finnes :mozilla_cool:
Jeg er ikke redd for å si det jeg mener og erfarer iallefall. Og jeg formidler også bruddstykker av hva sør-amerikansk sjamanisme innebærer. Det er flere i Norge som har mer erfaringer med det enn meg - mens jeg bare presenterer og har erfart grunnleggende ting - så er det noen som har mer erfaringer og integrert det mer. En veldig fin vei for meg iallefall og jeg nikker og blunker til dem som forstår hva jeg erfarer og hva disse plantehjelperene innebærer for noe: Urkraft,forfedrekraft,naturkraft....alt er ett - vi er også ett med Naturen om man er bevisst på det og man er veldig bevisst på det i plantesjamanseremonier - og så handler det om å integrere det i hverdagslivet sitt - en har åpnet nye dører til det åndelige og Naturen.

Disse plantehjelperene er iallefall ALTFOR intelligent til å være dop eller annet syntetisk dritt. Og jeg har også nevnt at sjamanene i Sør-Amerika har fått informasjon om hvordan tilberede Ayahuascaen f.eks av planteåndene - dvs Naturen har gitt dem informasjon - direkte og klart og sånn er det bare. Det er det noen som sliter med å akseptere. Men når en erfarer slike seremonier så forstår en hva de mener.....
Sist redigert av David Skywalker på 08 Jan 2007 13:26, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 1029
Jorden er en del av Melchizedek-Universet
http://melchizedek73.angelfire.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
David Skywalker
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 713
Startet: 22 Des 2006 22:35
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av David Skywalker »

Det er ikke en vanlig pakketur til Ibiza med fjortisfyll o.s.v. jeg tar den ikke lenger.....
Og noen sammenlikner det med slike turer...det er til å spy av - til å le av - rett og slett at noen kan tro noe sånt, men de velger jo selv og de tror at det er det samme....men de har jo overhodet ikke kjennskap til Sør-amerikansk sjamanisme - og for å bli innviet som en sjaman i Sør-Amerika generelt så kan jeg også nevne flere ting her hva som er vanlig og dette er 110 % SERIØST åndelig arbeide - ikke dop som noen tror at det er......:

*Bruken av plantelæreren Ayahuasca er sentral - den er med på innvielsen til de som blir sjamaner - som regel så blir ofte sjamanene i Amazonas seremoniledere /Curanderos/Ayahuascaros etterpå og at de generelt bruker Mapacho/jungeltobakk i tillegg.

* Det kan gå i familiearv, som i andre sjamantradisjoner.

* Det er vanlig med å gå på strenge dietter på ca 1-2 år og at de må unngå sex,sukker,salt o.l. i denne perioden.

* Noen har til og med fått overført "kraften" fra en sjaman som skal snart dø. Og han/hun overtar sjamanens kraft. Det innebærer streng diett i forkant og etter overtakelsen så klart.

* En person er veldig syk og får valget mellom å død eller å gå sjamanveien - mye healing i sving om han velger den veien der.

Så det som går igjen er som sagt at Ayahuascaen er sentral,strenge dietter og disiplin over en lang tid(ca 1-2 år).
Og så kan en se på Sør-amerikanske innvielser vs andre sjamantradisjoners innvielser så er plantehjelperene veldig sterk del av de sør-amerikanske innvielsene.

Don Pedro Guerro Gonzalez som jeg og flere andre møtte i Peru i september var alene et sted litt under ca 2 år og der lærte han å kommunisere med naturen rundt seg inkl dyr,planter o.l. i åndeverdenen. Og var totalt alene og gikk på streng diett. Det er ikke noe kjære mor her og det er også streng selvdisiplin og seriøst arbeide. De som tror jeg er useriøs bør prøve å tenke på han Don Pedro her...som er Ayahuasca-curanderos.....hans innvielse. Utesitting er også vanlig i samisk sjamanisme - å sitte alene et kraftsted ute i Naturen(Finnmarksvidda f.eks om man har noen kjente med seg et stykke i nærheten) i flere dager og bare drikke vann og spise svært lite. Det åpner opp for kanaler i oss selv - å bare være i Naturen over så lang tid uten å spise og drikke noe særlig - en lærer mye. Nord-Amerikanske indianere kaller det for VISION QUEST - de prøver å finne meningen med sitt liv og hvilke visjoner de får opp som er viktig der og da i sin åndelige vei.

Så de som tror jeg kommer med er useriøst og har med dop/narkotika å gjøre ang noe som er grunnleggende for sør-amerikansk sjamanisme bør se på seg selv - om de vet hva sør-amerikansk sjamanisme og sjamanismen i seg selv innebærer. Kanskje de finner ut i YDMYKHETENS navn at de ikke vet noe særlig av erfaring. Fordi alle som har erfaring med grunnleggende ting i sør-amerikansk sjamanisme VET at jeg er seriøs og snakker sant. Og at det stemmer utifra deres erfaringer. Og at det ikke har noe med dop og narkotika å gjøre. Og at disse psykoaktive plantene er sterke allierte til Moder Jord. osv osv...De VET av erfaring at jeg er på rett spor.....de som IKKE vet er de som prøver å se ned på det jeg kommer med her i denne tråden blant annet og de dømmer og angriper meg som person ofte. Og mangler sånn grunnleggende forståelse for sjamanismen og ikke minst sør-amerikansk sjamanisme. Hvordan kan de dømme en person som erfarer grunnleggende ting om sør-amerikansk sjamanisme - når de selv overhodet ikke har kjennskap til det eller vet hva det innebærer? Og ikke minst prakker på vestlig generell forståelse av hallusinogener i Naturen - som er utrolig begrenset som jeg ser det.

Men nå finnes det mange vitenskapsmenn her i Vesten som går imot den generelle forståelsen av hallusinogener som Ayahuasca,Psilocybin,Iboga,San Pedro,Peyote mm....Fordi de har erfaringer og får en forståelse av det som går imot det de har lært i utgangspunktet. De ERFARER...det er et vesentlig nøkkelord her - de som er skeptiske VET ikke noe eller har IKKE erfart sør-amerikansk sjamanisme. Så hvorfor skal noen tro på disse som overhodet IKKE VET NOENTING om det jeg snakker om i utgangspunktet? Hvem er det som egentlig VET om grunnleggende ting i sør-amerikansk sjamanisme - meg eller skeptikerene som ikke vet noenting om det bortimot?

Når man leser skeptikernes syn på Ayahuasca o.l. og de har overhodet ikke erfaringer med det eller har kjennskap til sør-amerikansk sjamanisme. Går det ikke på deres troverdighet? Uansett - en får velge selv hvem man stoler på eller ikke. Og en får bare se i seg selv hva man ønsker å stole på av info og fra andres erfaringer.
Antall ord: 897
Jorden er en del av Melchizedek-Universet
http://melchizedek73.angelfire.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
David Skywalker
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 713
Startet: 22 Des 2006 22:35
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av David Skywalker »

Jeg har sendt ut info angående tur til Peru i Påsken i regi av Sjamansonen(Lasse som guide). Det står fra noen dager tilbake i denne tråden - 6 januar. Det blir også tur i Juli og her er info om den turen:

Sjamankongress og pilegrimsferd i Andesfjellene 02.07-22.07


Det er tid for den tredje konferansen om amazonisk sjamanisme fra 07.07 til 14.07. Programmet for konferansen med alle detaljer etterhvert som de blir klare finner du på konferansens hjemmeside.
http://soga-del-alma.org/ConferenceSite/
Står også noe om det her i Ayahuasca-forumet:
http://forums.ayahuasca.com/phpbb/viewtopic.php?t=12213

Se også artikkel med referat fra den første konferansen på Sjamansonen: Sjamankongress i Amazonas .
http://sjaman.com/index.php?option=com_ ... 3&Itemid=2

Men vi skal ikke bare på kongress! Vi skal få med oss mye mer når vi først drar til Peru. Før kongressen blir det 4 dager hos Don Pedro Guerra, en mestizo palero-sjaman fra Tamisyacu som tidligere har samarbeidet mede Don Augustin Rivas, men som nå har sin egen leir utenfor Tamisyacu, ca. 1 time opp Amazonas fra Iquitos. Her kommer vi til å ha to ayawaska-seremonier og lære oss mange lokale medisinplanter. Se Don Pedros hjemmeside på tysk.
http://www.don-pedro-guerra.net/dp/modu ... x.php?id=6

Etter at kongressen er ferdig 14.07, bærer det til fjells tidlig på morgenen dagen etter, nærmere bestemt Andes-fjellene og Cuzco. Der skal vi dra på en pilgrimsferd til en stor festival til ære for Virgen del Carmen.
Festivalen er nesten 400 år gammel og stammer fra en gammel legende om at Marias ansikt mirakuløst åpenbarte seg i en krukke ved Paucartambo, rundt 11 mil fra Cuzco og 3000 m over havet. Dette er en meget populær kristen festival til ære for Jomfru Maria, men den har også klart
sjamaniske elementer. Ritualene og dansene har urgamle røtter og er ikke akkurat slik vi forestiller oss krisen kultus her hjemme. Vi drar til Paucartambo dagen etter ankomst og blir der oppe fra 16-18.07.


Når festivalen er over tar vi en dags pause med lett program i Cuzco. De som vil utforske Inka-ruiner kan gjøre det med Lasse og en lokal guide. Ellers er de eldre delene av Cuzco et sted man kan bruke hele dagen på å vandre rundt i. Det finnes utallige restauranter og unike handlemuligheter.

Turen blir avsluttet med et møte med en annen stor plantelærer, nemlig wachuma eller San Pedro. Vi tilbringer en hel dag sammen med wachumaen i antikke pre-Inka ruiner med Lesley.
Ta en titt på følgende artikkel fra sjamansonen: Gjennom Perleporten.
http://sjaman.com/index.php?option=com_ ... iew&id=168

Reiseleder: Lasse V. Gundersen

Pris: 25 000 NOK inkludert alt bortsett fra egne måltider i Iquitos, Lima og Cuzco.

Påmeldingsfrist: 01.05.07

Depositum på 15 000 NOK må betales innen 10.05.07.


Det blir 3 Ayahuasca-seremonier iløpet av kongressuka - det har Lasse glemt å skrive opp. Det kan bli med Guillermo Arrevalo eller andre som er med i denne Amazonas sjamankongressen.
Antall ord: 539
Jorden er en del av Melchizedek-Universet
http://melchizedek73.angelfire.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links