Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Universet & dets hemmeligheterReise til Peru - gode nettsider og kontakter finnes her

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

David Skywalker
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 713
Startet: 22 Des 2006 22:35
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av David Skywalker »

Globeline,jeg ignorer deg i denne tråden i fortsettelsen siden du ikke er interessert i en saklig og konstruktiv debatt her sånn.Det er den beste løsningen.
Sist redigert av David Skywalker på 07 Jan 2007 17:16, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 30
Jorden er en del av Melchizedek-Universet
http://melchizedek73.angelfire.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 932
Startet: 27 Nov 2006 17:27
17

Innlegg av Globeline »

PlantSpirit skrev:Globeline,jeg ignorer deg i denne tråden i fortsettelsen siden du ikke er interessert i en saklig og konstruktiv debatt her sånn.Det er den beste løsningen.
Så slutt å prate til meg da. Jeg har ikke pratet til deg annet enn når jeg har svart på dine henvendelser. Så du må nesten takke deg selv.

Først maser du hull i hodet på meg, om ting som overhode ikke har noe med mine innlegg å gjøre. Og så blir du sur fordi jeg svarer deg? jaja, man skal høre mye
Antall ord: 97

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
?
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1038
Startet: 27 Nov 2006 21:18
17
Kjønn (valgfri): oftopic
Lokalisering: Urula
Blitt takket: 185 ganger

Innlegg av ? »

du viser jpo klart at du vil til peru for å dyrke din hovedinteresse, nemlig å bruke halusinogener, og hva har det med åndelig utvikling å gjøre for mennesker som allerede vet å finne sin egen sti, helt rene, uten "dop" og du sniker dette inn i enhver tråd selv om admin sletter deg like fort som du skriver.
Antall ord: 57
Jeg er kun ansvarlig for hva jeg skriver, ikke for hvordan du forstår det...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 932
Startet: 27 Nov 2006 17:27
17

Innlegg av Globeline »

Lunatic skrev:du viser jpo klart at du vil til peru for å dyrke din hovedinteresse, nemlig å bruke halusinogener, og hva har det med åndelig utvikling å gjøre for mennesker som allerede vet å finne sin egen sti, helt rene, uten "dop" og du sniker dette inn i enhver tråd selv om admin sletter deg like fort som du skriver.
Jeg tror det er fordi han har en stor trang til å fortelle om disse stoffene. Han har nok også et ønske om at andre skal bli med å prøve. Nok fordi han selv mener det er lurt å dope seg, og jeg tror han også mener det er nødvendig. Bare så synd at han ikke klarer å respektere at mange andre ikke ønsker befatning med narkotiske midler som del av åndelig utvikling, eller som del av livet forøvrig. Og han føler det som et personlig nederlag, i stede for å respektere dette og drive med sine ting i sitt hjem. Han er tydeligvis ikke i stand til å forstå farene ved dette, fordi han har fått det for seg at vi som er imot narkotika ikke vet hva vi prater om, og er hjernevasket av skremselspropaganda. Dette er hans overbevisning, og jeg tror det er fint lite vi kan gjøre for å få ham til å forstå hvor farlig det er. Han må nesten finne det ut selv. Men jeg håper han ikke klarer å dra med seg for mange av 12 åringene her inne på forumet, før han ser "lyset".

Jeg er så utrolig lykkelig over at ingen av de tenåringene jeg kjenner går hit. Uff, jeg vet ikke hva jeg skulle gjort om de jeg var glad i ble utsatt for denne type forherligelse av livsfarlige ting.
Antall ord: 290

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
David Skywalker
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 713
Startet: 22 Des 2006 22:35
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av David Skywalker »

Lunatic skrev:du viser jpo klart at du vil til peru for å dyrke din hovedinteresse, nemlig å bruke halusinogener, og hva har det med åndelig utvikling å gjøre for mennesker som allerede vet å finne sin egen sti, helt rene, uten "dop" og du sniker dette inn i enhver tråd selv om admin sletter deg like fort som du skriver.
Dette kaller jeg for vranglære det du kommer med. Eneste måten du får bevis for at det er vranglære er å erfare enteogener - plantehjelpere - psykoaktive planter - visjonære planter - som er mer riktig å si - steder hvor det har vært vanlig i deres urgamle sjamantradisjoner - som har eksistert i årtusener. For å utfordre dem som ikke tror på det jeg sier osv - så er den eneste måten å erfare disse plantene i sjamanistisk setting eller i religiøs setting som Santo Daime(eksisterer i Nederland blant annet).

Hallusinasjoner er et misvisende ord som ikke stemmer med virkeligheten hva det egentlig er.

Av erfaring så er det ingen tvil om at plantehjelperene har mye for seg ang åndelige - Ayahuasca-miksen er også fra "planteåndene" selv - ikke laget i et laboratorium - men via kommunikasjon med planter. Plantehjelperene - psykoaktive planter har mye forfedre-kraft i seg og vi kan lære utrolig mye av dem. Vesten har demonisert generelt disse verktøy og metoder - og det er endel vranglære om det - jeg ønsker å være med å skape mer "riktig" informasjon rundt dette og om man bruker det i sjamanistisk setting så er det verktøy og metoder som vil åpne opp kanaler for en.

En velger selv hvilke metoder og verktøy man bruker i sin åndelig utvikling. Jeg velger flere urgamle metoder og verktøy som plantehjelperene,meditasjon,yoga blant annet. Det vil bli mer og mer saklig informasjon rundt emnet plantehjelpere i de neste tiårene.

Sjamankulturer i Amazonas(Peru,Ecuador,Brasil,Colombia) og Mellom-Amerika(Mexico spesielt) så har det vært vanlig å bruke plantehjelpere i årtusener i deres urgamle tradisjoner. Plantehjelperene er bærer av forfedrekraft som igjen har noe med urkraft å gjøre og det er også sterke allierte til Moder Jord. Det har vært lite tradisjoner for slike ting i Vesten. Unntaket er sjamanbeltet fra Sibir til Norge(Finnmark) så har det vært brukt sopper i sjamanistiske tradisjoner. Det handler om å bruke slike verktøy "riktig".

Hvis noen ikke tror meg - så helt greit - men eneste måten du/dere kan forandre mening på er å være med i en sjamanistisk planteseremoni - under veiledning av flere sjamaner/curanderos o.l. Eller seremoniledere i Santo Daime. Som sagt - dette er noe av det mest undervurderte i hele Vesten angående åndelig utvikling når en snakker om plantehjelpere.
Antall ord: 455
Jorden er en del av Melchizedek-Universet
http://melchizedek73.angelfire.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 932
Startet: 27 Nov 2006 17:27
17

Innlegg av Globeline »

PlantSpirit skrev:
Hvis noen ikke tror meg - så helt greit
Hvis du virkelig mener at det er helt greit, så syns jeg du skal slutte å prakke det på hele verden. For da bør du vise respekt for at andre er uenige med deg. Du bør slutte å hevde at alle som er uenige med deg ikke vet hva de prater om. Og du bør slutte å fremstille dop som positivt.

Så vidt jeg vet så har innleggene dine ført til at folk har tatt feil valg før. Er det nødvendig å legge opp til at det skal skje igjen. Har du overhode ingen form for evne til selvkritikk og revurdering av dine handlinger. Skal du drive på til noen dør av det?

Du trenger jo ikke slutte å dope deg selv. Hva med å gjøre det du syns er rett, og tillate at andre gjør det de syns er rett. For eksempel tillate at ikke hele verden er interessert i at deres barn og unge skal bli utsatt for denne type propaganda som du bedriver.
Antall ord: 179

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
David Skywalker
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 713
Startet: 22 Des 2006 22:35
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av David Skywalker »

Jeg har like mye rett å si hva jeg erfarer og mener om slike emner, som du har. Du tror du har rett - mens jeg tror noe annet. Det bør en forholde seg til og respektere. Og de som har hatt problemer med enteogener er dem som ikke har brukt det i sjamanistisk setting. Jeg har sagt uttalige ganger at det bare skal tas i seremonier med sjamaner og dyktige seremoniledere. Ikke i andre settinger.

At noen prøver ut fleinsopp her i landet vil alltid skje uansett hva du,jeg eller andre sier pga det vokser på steder nærme der mennesker bor.Fleinsopp er faktisk et vanlig sjamanistisk verktøy i Mexico blant Mazatec- og Huichol-indianere der. Ingen som har problemer med det der - fordi de bruker det "riktig" i sjamanistisk setting. Om noen vil virkelig lære "riktig" bruk av fleinsopp - Psilocybin som den heter så fint - så kan jeg anbefale dem å dra til Mexico blant annet og lære det av Huichol- eller Mazatec-indianere. Ei dame som het Maria Sabina var ei Psilocybin-sjaman - med enormt mye kunnskap og erfaringer med disse soppene i sin Mazatec-tradisjoner.

http://www.oniros.fr/MariaSabina.html

Fleinsopp blir sett på som rusmiddel og det er misbruk i bare betegnelsen. Det er jo et sjamanistisk verktøy - som noen ser på som rusmiddel - et middel man skal nyte for å ha det gøy - og det er jo latterlig. Det kan bare brukes i sjamanistisk setting om man skal bruke det "riktig" og til respekt for planten.

Disse turene som er nevnt her i denne tråden er FOR Å LÆRE MER OM slike planter som nevnes i Sør-Amerika spesielt,Peru. Og lære av sjamaner der i Amazonas. Erfare sjamanistiske verktøy som vil for alltid eksistere.

Jeg har lov til å si at de som mener at de har med narkotika,dop o.l. å gjøre er på villspor og er et tegn av et verdenssamfunn som har mistet kontakten generelt med Naturen. Psykoaktive planter som Ayahuasca,Peyote,Iboga,Psilocybin,San Pedro m/flere er jo allierte til Moder Jord - en del av Naturen og med riktig bruk kan man åpne opp for deres lære som handler mye om kjærlighet,ekstase,personlig kraft,healing(ikke minst) og krefter i Naturen - og tørre å åpne opp for vår sanne natur. Hvorfor er det noen som ikke stoler på det jeg sier her?

Hvorfor har sjamaner - Curanderoser o.l. i Amazonas-regionen klart å bevare kunnskapen og visdommen rundt disse plantene? De har ALLTID levd nært tilknyttet naturen og vi har mye å lære av dem. Det kalles ydmykhet og respekt. De har mye mye mer å lære enn det vi har å lære dem ang åndelig utvikling og dette med hva som skjer i Naturen. Dette har vært en av Sjamantradisjonenes viktigste grunnmurer o.l. At noen er hyperskeptiske til plantesjamantradisjonene er jo som et resultat av Vestens samfunn - og vitenskapens begrensete rammer - skaper en distansering av naturen og mer inaktivitet angående det å være i kontakt med Naturens rytmer - og da snakker jeg også om våre indre natur. Og det speiler vår ytre natur.

De som har erfart planter i sjaman-seremonier har erfart planter som har enormt mye å lære oss om vår sanne natur - og det innebærer endel åndelige emner. Så får en bare være så mye skeptisk man vil, men jeg snakker av erfaring og det vil jeg gjerne dele med i årene som kommer.

Det er mye negative medisin i legemiddelindustriens navn og mye kjemiske prosesser som har ført til endel negative medisiner som ikke er bra for oss mennesker og legemiddelindustrien tjener også endel penger på at vi er syke generelt og ikke minst så får endel leger også sponsing av slik industri - veldig kynisk bransje. Mens sjamaner i Amazonas blir beskyldt for å dope seg med planter som er deres lærere....det er jo rett og slett komisk. Til å riste oppgitt på hodet - har vi i Vesten mistet så totalt fotfeste i vår indre natur?Kontakten med naturen? Om man skal lære noe av noen som har enorm kunnskap om Naturen så er Amazonas - Peru blant annet riktig sted å dra til - her er det mange som har solid kunnskap,erfaringer og visdom om krefter i Naturen og da er også disse psykoaktive plantene vanlig i healingsseremonier.
Antall ord: 741
Jorden er en del av Melchizedek-Universet
http://melchizedek73.angelfire.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 932
Startet: 27 Nov 2006 17:27
17

Innlegg av Globeline »

PlantSpirit skrev:Jeg har like mye rett å si hva jeg erfarer og mener om slike emner, som du har. Du tror du har rett - mens jeg tror noe annet. Det bør en forholde seg til og respektere. Og de som har hatt problemer med enteogener er dem som ikke har brukt det i sjamanistisk setting. Jeg har sagt uttalige ganger at det bare skal tas i seremonier med sjamaner og dyktige seremoniledere. Ikke i andre settinger.
Så det er farlig likevel altså?
Og du er den som bestemmer hvordan det skal gjøres riktig?

Det er ellers ytringsfrihet i dette landet. Noe som innebærer at man har lov å si det meste. Likevel vil man av respekt for andre, ofte tenke seg om to ganger. Spesielt når det er noe man stadig møter motstand på. Ting som skjer har somregel en grunn.
Antall ord: 145

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
David Skywalker
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 713
Startet: 22 Des 2006 22:35
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av David Skywalker »

Globeline skrev:
PlantSpirit skrev:Jeg har like mye rett å si hva jeg erfarer og mener om slike emner, som du har. Du tror du har rett - mens jeg tror noe annet. Det bør en forholde seg til og respektere. Og de som har hatt problemer med enteogener er dem som ikke har brukt det i sjamanistisk setting. Jeg har sagt uttalige ganger at det bare skal tas i seremonier med sjamaner og dyktige seremoniledere. Ikke i andre settinger.
Så det er farlig likevel altså?
Hadde samfunnet vårt lært av Mazatec og Huichol-indianerene så hadde det ikke vært noe problem. Da hadde de lært at barna skal ha respekt for Naturen inkl slike verktøy.Et samfunn som har fjernet seg og distansert seg mer og mer fra naturen så er det farlig å leke med slikt verktøy ja.....men jeg KOMMER MED INFORMASJON om RIKTIG kunnskap fra Mazatec-indianere eller Huichol-indianere om slike ting. Det kommer også til å bli tur til Huichol-indianere i fremtiden og lære av deres sjamankultur.

Ingen av oss kan gå rundt og kutte ned all fleinsopp, men bare gi informasjon om hva en bør gjøre. Hadde noen spurt meg om råd så hadde jeg bedt dem å bare bruke det i sjamanistisk setting. Ellers bør man vise planten såpass respekt å unngå det. Fordi forfedrekraft - urkraft er ikke noe å leke med - det skal behandles med respekt alle typer verktøy inkl planter. Det er ikke noe problem i kulturer som viser respekt for slike planter og respekt for Naturen - i sjamankulturer i Sør-Amerika blant annet. I samfunn hvor det er sånn mangel på respekt for Naturen og dets verktøy ang det åndelige så fører det lett med seg misbruk. En bør se på det og ikke skylde på planten selv.
Antall ord: 312
Jorden er en del av Melchizedek-Universet
http://melchizedek73.angelfire.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 932
Startet: 27 Nov 2006 17:27
17

Innlegg av Globeline »

PlantSpirit skrev:
Globeline skrev:
PlantSpirit skrev:Jeg har like mye rett å si hva jeg erfarer og mener om slike emner, som du har. Du tror du har rett - mens jeg tror noe annet. Det bør en forholde seg til og respektere. Og de som har hatt problemer med enteogener er dem som ikke har brukt det i sjamanistisk setting. Jeg har sagt uttalige ganger at det bare skal tas i seremonier med sjamaner og dyktige seremoniledere. Ikke i andre settinger.
Så det er farlig likevel altså?
Hadde samfunnet vårt lært av Mazatec og Huichol-indianerene så hadde det ikke vært noe problem. Da hadde de lært at barna skal ha respekt for Naturen inkl slike verktøy.Et samfunn som har fjernet seg og distansert seg mer og mer fra naturen så er det farlig å leke med slikt verktøy ja.....men jeg KOMMER MED INFORMASJON om RIKTIG kunnskap fra Mazatec-indianere eller Huichol-indianere om slike ting. Det kommer også til å bli tur til Huichol-indianere i fremtiden og lære av deres sjamankultur.

Ingen av oss kan gå rundt og kutte ned all fleinsopp, men bare gi informasjon om hva en bør gjøre. Hadde noen spurt meg om råd så hadde jeg bedt dem å bare bruke det i sjamanistisk setting. Ellers bør man vise planten såpass respekt å unngå det. Fordi forfedrekraft - urkraft er ikke noe å leke med - det skal behandles med respekt alle typer verktøy inkl planter. Det er ikke noe problem i kulturer som viser respekt for slike planter og respekt for Naturen - i sjamankulturer i Sør-Amerika blant annet. I samfunn hvor det er sånn mangel på respekt for Naturen og dets verktøy ang det åndelige så fører det lett med seg misbruk. En bør se på det og ikke skylde på planten selv.
Jeg syns faktisk det er ulogisk og tilnærmet rasistisk det du sier. Altså, sjamaner kan bruke det men ingen andre. Det blir som å si at alkhol er sunt for nordmenn men ingen andre. Så dersom du ønsker å være nordmann kan du drikke alkohol. Men dersom du derimot liker bedre franskmenn må du ikke gjøre det. Farlig, farlig. Jeg har sagt om og om igjen at det MÅ gjøres med nordmenn. Logisk?

Det er ingen grunn til å tro at rase har noe som helst å gjøre med dette. Hjernen og følelsene våre er akkurat de samme. Enten vi har den ene eller den andre hudfargen, hårfargen eller historien.
Antall ord: 428

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
David Skywalker
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 713
Startet: 22 Des 2006 22:35
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av David Skywalker »

Og du er den som bestemmer hvordan det skal gjøres riktig?
Nei, det er plantene selv som har forklart til diverse sjamaner verden over hvordan planter skal brukes riktig og det finnes som jeg nevnte dem som lever i Mexico blant annet som VET hvordan Psilocybin/fleinsopp skal behandles - og det med respekt blant annet. De VET av erfaring i tusener av år. Det er det INGEN som kan fornekte. Nå er det noen her i landet som også VET hvordan de skal behandle Psilocybin med respekt.
Det er ellers ytringsfrihet i dette landet. Noe som innebærer at man har lov å si det meste. Likevel vil man av respekt for andre, ofte tenke seg om to ganger. Spesielt når det er noe man stadig møter motstand på. Ting som skjer har somregel en grunn.
Jeg ønsker å formidle budskap og erfaringer fra Naturens allierte og det er også i respekt for Naturen selv. Hva Vesten har som generelle syn er jeg utrolig lite interessert i å bøye meg for - fordi jeg vil være med å forandre - snu på dette. Det skylder jeg Naturen å gjøre - jeg ønsker å gi noe tilbake til Naturen - inkl healing og dele mine erfaringer og gi info som stemmer i overens hva Moder Jord ønsker vi burde lære av - plantehjelperene er sett på som åndelige lærere - tror det eller ei - i sjamankulturer som jeg har nevnt så er de viktige lærere i deres kultur ang medisin og det åndelige. Har vi mye å lære av dem og deres kulturer?Javisst. Det er det jeg vil formidle. Jeg står for det jeg erfarer og tror på - så får du gjøre det du gjør. Men det er klart at mine erfaringer og meninger vil møte noe motbør her og der, men jeg merker at motstanden har også blitt mindre. Det er flere og flere som åpner seg opp for den type urgammelt verktøy kjære deg - og innser at det har mye for seg ang healing og renselse blant annet - og ikke minst lære oss om ting og tang ang det åndelige - det å være menneske. Og dette med å være interaktiv med det spirituelle - at vi er medskapere her i Verden - vi skaper våre liv - vi skaper våre sykdommer - vi skaper det ene og det andre i livet - det handler om å være mer bevisst på seg selv og omgivelsene.
Antall ord: 409
Jorden er en del av Melchizedek-Universet
http://melchizedek73.angelfire.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
?
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1038
Startet: 27 Nov 2006 21:18
17
Kjønn (valgfri): oftopic
Lokalisering: Urula
Blitt takket: 185 ganger

Innlegg av ? »

jasså, er det så bra med fleinsopp, sier du??
Antall ord: 9
Jeg er kun ansvarlig for hva jeg skriver, ikke for hvordan du forstår det...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
?
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1038
Startet: 27 Nov 2006 21:18
17
Kjønn (valgfri): oftopic
Lokalisering: Urula
Blitt takket: 185 ganger

Innlegg av ? »

PlantSpirit skrev: Jeg ønsker å formidle budskap og erfaringer fra Naturens allierte og det er også i respekt for Naturen selv. Hva Vesten har som generelle syn er jeg utrolig lite interessert i å bøye meg for - fordi jeg vil være med å forandre - snu på dette. Det skylder jeg Naturen å gjøre - jeg ønsker å gi noe tilbake til Naturen .
Du har ikke fått litt for mye fleinsopp?
Antall ord: 68
Jeg er kun ansvarlig for hva jeg skriver, ikke for hvordan du forstår det...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
David Skywalker
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 713
Startet: 22 Des 2006 22:35
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av David Skywalker »

Globeline:
Jeg syns faktisk det er ulogisk og tilnærmet rasistisk det du sier. Altså, sjamaner kan bruke det men ingen andre. Det blir som å si at alkhol er sunt for nordmenn men ingen andre. Så dersom du ønsker å være nordmann kan du drikke alkohol. Men dersom du derimot liker bedre franskmenn må du ikke gjøre det. Farlig, farlig. Jeg har sagt om og om igjen at det MÅ gjøres med nordmenn. Logisk?

Det er ingen grunn til å tro at rase har noe som helst å gjøre med dette. Hjernen og følelsene våre er akkurat de samme. Enten vi har den ene eller den andre hudfargen, hårfargen eller historien
Det handler om å bruke verktøy riktig og med respekt - iforhold til Naturen. Moderat bruk av alkohol er jo som medisin å regne...men en kan lett misbruke det.

Sjamankulturer har som jeg erfarer og ser det - hatt enorm respekt til Moder Jord og lært enormt mye av hennes allierte - inkl plantehjelperene. Det er det som teller - å bruke det til respekt for Naturen og oss selv - ikke misbruke det som vi lett gjør her i Vesten - og det finnes endel syntetisk DRITT og endel legemidler som er mer skadelige enn det gavner at det er til å spy av for å si det rett ut. Det er klart at vi i Vesten har mye å lære av Amazonas-sjamanene ang legevitenskapen - naturvitenskapen og det å være et menneske. Å være interaktiv med sitt indre natur handler mye om det åndelige/spirituelle. Jeg er en tilhenger av å bevare urgamle verktøy og prøve å formidle hva jeg erfarer her i Vesten også. Åpenheten rundt plantehjelperene har økt og vil fortsatt øke. Med en sånn mangel og nød på kontakten med seg selv og Naturen så har faktisk plantehjelperene en misjon - agenda om å være med å vise oss hvordan vi skal komme tilbake til den kontakten vi i utgangspunktet skulle ha med naturen å gjøre. De minner oss på ting og tang og de hjelper oss i vår healing - og renselsesprosesser som er så viktig ikke bare på det personlige planet - men også for Moder Jord.

Ofringsritualer er jo fremmedord i Vesten med unntak av diverse åndelige retninger. Vi tar,tar og tar endel fra Moder Jord her i Vesten uten å gi så mye tilbake - vi har ikke mye ritualer til hyllest for henne og det trengs. Og i noen kulturer i Amazonas så har de klart å bevare dette i aller høyeste grad og det snakker jeg som sagt av egen erfaring. Jeg tror ikke mange forstår seg på hva det vil si å leve i pakt med Naturen......det virker ikke sånn....her i Vesten.
Antall ord: 453
Jorden er en del av Melchizedek-Universet
http://melchizedek73.angelfire.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
David Skywalker
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 713
Startet: 22 Des 2006 22:35
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av David Skywalker »

Lunatic skrev:jasså, er det så bra med fleinsopp, sier du??
Ja,du får ta deg en tur til Mexico og gå i lære hos Huichol-indianerene eller Mazatec-indianerene - sjamanene der så lærer de hvordan en skal bruke Psilocybin/fleinsoppen riktig ja. Det er jo bare misbruk av den planten med noen få unntak(noen som forstår den planten her i landet) her i landet,fordi det blir sett på som rusmiddel - noe som er misbruk i seg selv å bli betegnet som. I Mexico er det lovlig med fleinsopp - blant indianerene der. Og en lærer i healing- og renselsesarbeidet med en selv og endel åndelig læring også på veien.

Om 1-2 år så vil det bli arrangert tur til Huichol-indianerene i Mexico og lære av deres verktøy som er deres versjon av Psilocybin - og ha seremonier på kraftsteder der sånn.
Urkraften lever for alltid videre i oss alle og i Naturen. Og spille på lag med allierte til Moder Jord er faktisk ikke så dumt i denne tiden vi lever i her på planeten.
Sist redigert av David Skywalker på 07 Jan 2007 19:32, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 186
Jorden er en del av Melchizedek-Universet
http://melchizedek73.angelfire.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !