UFO, Kornsirkler & fenomenDe fleste kornsirklene er ikke menneskeskapt

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod ufo, mod engler

Bruker avatar
UriGneller
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 17 Aug 2005 01:25
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: langevåg

Innlegg av UriGneller »

En ting jeg lurer på er hvorfor en kornsirkel som ble laget av studenter blir sammenlignet med en sirkel laget av "profesjonelle"? Vi vet jo ikke hvem som laget den med alien figuren. Men HVIS det er mennesker som har laget den og ingen vet hvem, så vet vi heller ikke hvor lang tid som er brukt på planlegging, trening osv. Dette er åpenbart ikke en sirkel som er laget av to gubber som et innfall. MEN med nøye planlegging, maaaange års trening i å lage sirkler, egne utviklede teknikker osv, så ser jeg ingenting som tyder på at en slik sirkel IKKE kan være laget av jordboere. Vi vet at mennesker er i stand til å lage utrolige kompliserte sirkler, så etter en rask sannsynlighetsberegning så heller jeg mot mennesker, og ikke noe annet.........
Antall ord: 135

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Sashaian
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Jan 2005 16:09
19
Lokalisering: Oslo

Innlegg av Sashaian »

Det er litt merkelig da, at ikke et eneste menneske i verden har turt å ta æren for å ha laget de mest kompliserte kornsirklene.

Folk har innrømmet å ha laget de simple sirklene, men ingen har ennå stått for de virkelig avanserte... :roll:
Antall ord: 42
Du er et spirituelt vesen som har valgt å ha en menneskelig erfaring.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UriGneller
Nybegynner
Nybegynner
19

Innlegg av UriGneller »

Cirklmakers har f.eks mange bilder av sirkler de har laget. Og mange av dem er utrolig impnerende. Men det er jo samma sak med graffitien på store grå vegger i byen. Gjennom tiden så har "kunstverkene" på veggene blitt mere og mere imponerende og kunstnerisk. Altså gutta som driver med det blir flinkere og flinkere. Ja øvelse gjør mester. Men de står jo ikke frem og forteller til gud åhvermann at det der har jeg gjort!! Ingen har sett dem heller. Har bare "dukket" opp. Men det er vel ingen som ingen som har begynt å trekke i tvil at det er mennesker som har laget slikt alikevel? I prinsippet, så er det samma sak
Antall ord: 117

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Myntenes Dronning
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 29 Jan 2005 22:57
19
Lokalisering: Ottestad

Innlegg av Myntenes Dronning »

Skjønner poenget ditt, UriGneller. Men så var det dette med treninga da. Hvor har de trent? Jovisst finnes det de mer enkle formasjonene, de kommer hvert år. Likevel er de perfekte.

Det finnes også de kjempefine formasjonene som er laget i forbindelse med reklame.
Da er det tiden som er brukt på dem som ikke rimer med resten. Noen dukker jo opp i løpet av sekunder.

En helikopterpilot oppdaget en fraktal-formasjon like ved Stonehenge ved en av hans turer over monumentet. Den sirkelen hadde de maks fått tre kvarter på seg til å lage og han så ikke spor av mennesker noe sted. Den var ikke der ved den forrige flyvningen.

De folka som har laget fine formasjoner har bruke flere dager på å lage dem. Ved disse formasjonene er jo også stråene knekt og ødelagt.

Ja det ER rart at vi ikke får noen demonstrasjon av hvordan de egentlig blir laget hvis det var mennesker som sto bak.

Det er helt sinnsykt bra når man tenker på alle fakta som faktisk ligger på bordet om dette fenomenet. Jeg ville iallefall ikke holdt kjeft hvis jeg hadde greid noe sånt.

Og de to engelske herrene som påsto å ha laget dem dret seg jo skikkelig ut.
Antall ord: 212
Drep ikke fluen på din venns panne med en øks.

Kinesisk ordtak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UriGneller
Nybegynner
Nybegynner
19

Innlegg av UriGneller »

Er ikke helt enig med at de dreit seg ut. De holdt på med sirklene sine i mange år. Mange av deres sirkler ble erklært autentiske av forskere. Da er det vel helle forskerne som dreit seg ut mener jeg. Ja jeg vet at den helipiloten mener at sirkelen kom i løpet av sekunder. Men jeg lar menneskene komme tvilen til gode. Det KAN ha skjedd at piloten ikke fikk øye på sirkelen første gangen han var i området stonehenge. Han fløy jo tross alt over stonehenge for å filme det. Da er det vel naturlig at det er det han fokuserer på. Han måtte etterfylle drivstoff. Da han kom tilbake så var formasjonen der. ELLER at han fikk øya på den da. Hva er egentlig mest sannsynlig?? At piloten(ja og passasjer som også konsentrerte seg om stonehenge) ikke fikke øye på den første overflyvning kan da vel umulig kunne brukes som bevis på at en kornsirkel er skapt av andre krefter enn vi mennenskene selv. Såpass respekt har jeg får hva vi mennesker er i stand til å skape.
Antall ord: 188

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Myntenes Dronning
Nybegynner
Nybegynner
19

De karene klarte bare ikke å stå inne for alle kornsirklene som dukker opp både i England og på verdensbasis.

Den formasjonen som dukket opp ved Stonehenge var faktisk større enn monumentet og ikke langt unna så jeg tror det hadde vært umulig ikke å se den.

Ja jøss menneskene kan lage fine kornsirkler. Og ødelegge åkrene samtidig.
Antall ord: 60

Kinesisk ordtak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UriGneller
Nybegynner
Nybegynner
19

Innlegg av UriGneller »

Ikke langt unna nei, men i fra synsvinkel over stonehenge så var de ikke rett over sirkeln mens de filmet stonehenge. En kornsirkel er jo tross alt ikke noe som stikker opp fra overflaten, men du må være så og si rett over den for å se tydelig. Doug and Dave tok da vel ikke på seg all verdens sirkler?? De ga jo tross alt ideen til en hel verden gjennom media. Så du mener da at det er
mere trolig at sirklene i nærheten av stonehenge er laget av noe annet en mennesker enn at piloten kan ha oversett den??
Antall ord: 102

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Myntenes Dronning
Nybegynner
Nybegynner
19

Det har seg jo sånn at kornsirklene visstnok "alltid" har vært der, uavhengig av medias dekning. Det er jo også sånn at media nesten ikke dekker det i det hele tatt! Dette er ikke noe vi får se på tv2-nyhetene akkurat.

Jeg tror ikke Doug og Dave tenkte på noe annet enn å gjøre seg selv berømte. Og nei, jeg tror ikke piloten kan ha oversett den kornsirkelen i det hele tatt fra det perspektivet han befant seg i.
Antall ord: 85

Kinesisk ordtak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Manolo
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 19 Aug 2005 06:49
19

Angående Menneskelagde Kornsirkler

Innlegg av Manolo »

Det som er litt undrende med disse menneskelagde kornsirklene som de viser på TV en gang i blant er at alle blir lagd mens det er lyst ute, mens de fleste kornsirkler kommer om natten. De geometriske formlene de lager disse sirklene etter er ganske enkle og er lett og forstå.
Når det kommer nye "ekte" sirkler så tar det vanligvis en del tid før folk forstår dem ordentlig og mange jobbes det fortsatt med å forstå.

Litt om Milk Hill formasjonen som det er lagt ut litt info om under:

Denne formasjonen er 1500 ft altså ca 460 meter i diameter og de største sirklene er ca 70 ft altså ca 21 meter i diameter.
Formasjonen er beviselig lagd i løpet av så kort tid at hver sirkel må det ha blitt brukt kun 30 sekunder på å lage, det er over 400 sirkler i denne formasjonen. Det har også blitt gått i denne åkeren hele tiden før formasjonen kom, slik at det kunne ikke være mulig å gjøre noe forarbeide før man lagde sirkelen uten at dette ville ha blitt oppdaget.

Forslaget mitt er at man tenker litt over denne fomasjonen. Hvis man er skeptiker så tenk gjerne litt lenger, men please ikke avfei denne formasjonen med at det ikke kan bevises at det er laget av utenomjordiske eller krefter vi ikke vet om ennå. Det blir liksom litt teit og bare si det hver gang noen kommer med en ny ting å viser fram.

Jeg syns faktisk at ballen for lenge siden er kastet over til de som ikke tror på dette for at de kan bevise for oss at dette bare er tull. Er på tide syns jeg ettersom vi har vist fram både det ene å det andre og ikke fått noe annet enn lite gjennomtenkte og standard 'Hentet fra TV' svar igjen på alt vi har sagt.

Mener også fremdeles at hvis du ikke har sett en Kornsirkel selv eller ihverfall har et åpent sinn så trenger du ikke svare meg fordi meningen din betyr ikke noe for meg. Like lite som det betyr noe for meg når en hvemsomhelst person snakker om noe han ikke vet noe om og bare har lest at andre har sagt noe om. Vi kan også lese i bøker, men det gjør deg ikke til en bedre viter av den grunn. Wake up and smell the coffee:)

Uff, ble visst like langt som det forrige innlegget dette visst:)

Bilde

------------------------------------------------------
18 August 2001: It's now a week since the spectacular Milk Hill formation was discovered and the UK media have smelt the coffee and are now starting to run articles about this unprecedented formation. UK press agency ananova.com have run two articles about this years crop circles. The first is about the Milk Hill formation entitled "Largest and most complex crop circle ever". The second article also mentions the Milk Hill formation and is sourced from an earlier report from BBC Online (see below).

BBC Online have published an article about the crop circle phenomenon which includes the Milk Hill formation. In it local farmer Tim Carson talks about the formation describing it as "something that defies belief."

HTV ran the first TV news report about the Milk Hill formation which was broadcast here in the UK. The item also had footage of the formation we recently created for HTV which will be included in their upcoming 30 minute documentary about the crop circle phenomenon as well as footage of us creating the formation.

Bill Holive, a crop circle enthusiast from the states is so impressed with the Milk Hill design that he's having it tattooed right across his back! Will it fit I ask myself...

Bilde
Viser et menneske i en av siklene!

17 August 2001: Awe inspiring, jaw dropping, mind warping, incomprehensible, bloody huge, are a few phrases that come to mind when viewing this years "finale" formation which was discovered on top of Milk Hill in Wiltshire above the White Horse on 13th August. It's difficult to take on board the sheer scale and complexity of this formation it spans ten tram lines and if you walked from one side of the formation to the other you would have covered approaching 1500ft! Compare that to the average diameter of formations this year which is approx 200ft. There are over 400 circles incorporated into the design a record amount dwarfing all previous formation. The formation has already been variously described as "Utterly AWESOME" by american radio talk show host Jeff Rense, as the "greatest formation to form in the entire world" by crop circle researcher Stuart Dike, as "the mother and father of all crop circles" by crop circle researcher Charles Mallett, as "the pinnacle, the very epitome of perfection, the paragon of all circles" by Mark Fussell from the crop circle connector website, who goes on to say "there are not enough words in the English vocabulary to describe how amazing this crop circle is". Everyone is saying this feat is beyond human ability. This is an unprecedented formation and definitely one for the history books and I don't think it's an overstatement to describe it as truly paradigm shifting. You can view some great aerial footage of the formation at the cropcircleconnector.com.

Here's something to ponder, if this formation was man made allowing for time to get into and out of the field under cover of darkness the construction time left should be around four hours. Given that there are over 400 circles some of which span approx 70ft in diameter that would mean that one of those circles would need to be created every 30 seconds and that's not even allowing any time for the surveying, purely flattening, this formation pushes the envelope and that's a MASSIVE understatement... my brain hurts!

To give you some idea of the scale of the formation pictured right is an enlarged detail of the above photo showing just the center of the formation, we've ringed the area to indicate where someone is standing, you can barely see them, now can you see how massive the formation is!!!

Hentet fra http://www.circlemakers.org/totc2001.html
-------------------------------------------------------
Sist redigert av Manolo på 19 Aug 2005 20:08, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 1046

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UriGneller
Nybegynner
Nybegynner
19

Innlegg av UriGneller »

Det er vel litt forskjell på mediadekningen nå dag 2005 enn på 70-80 tallet. Den gangen trodde folk dette virkelig var et fenomen og overnaturlig. Men slike er jo det ikke i dag. Det er ganske mange 10000 sirkler som har kommet gjennom åra. Men visst du mener at den piloten må ha sett den sirkelen, og at den derfor må oppstått i løpet av sekunder eller minutter, så må jo jeg bare bøye meg i støvet og innrømme at da er det slik. Men hvorfor utelukker du alle andre muligheter da egentlig? For du kan rett og slett ikke nekte på at han har oversett den. Du har tross alt ikke vært med han selv og flydd over området og sett hvordan alt ser i fra luften.
Antall ord: 136

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Myntenes Dronning
Nybegynner
Nybegynner
19

Vel jeg tar bare pilotens ord på det.

Men hva slags andre muligheter mener du det er da? Piloten fløy over området minst et par ganger i timen. Han burde vel ha sett folk uti åkeren?

Vi kan diskutere den piloten til morras for min del men jeg synes dette begynner å ligne på den jævla fluetunga tidligere i denne tråden..
Antall ord: 64

Kinesisk ordtak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tone
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 06 Des 2004 22:40
19
Lokalisering: Horten

Innlegg av Tone »

Filmen er kjempeflott, Myntenes dronning.
Og til dere andre:
Se den norske filmen om kornsirkler da vel! Den koster under 300 kr.
Eller kjøp den norske boka om kornsirkler!!

Filmen gjorde utslaget -jeg bestilte billetter og dro. 800kr t/r for fly, leiebil og selvcateringhytte kom i tillegg.

Har vært i mange sirkler! Nye og gamle og man får tydelige reaksjoer på hendene i sirklene- de blir helt rødprikkete..

Men, jeg forstår tvilerne og fornekterne- det er ikke lett å få informasjon som gjør at man må endre sitt syn på verden, kornsirkler er jo tross alt ganske overveldende. Men jeg tror at det er på denne måten utenjordisk liv kan kommunisere med oss. Vi ville jo blitt vettskremt hvis de plutselig stod på døra eller tok kontakt med Bush eller no.

Men hvordan kopierer jeg fra et annet innlegg?
Antall ord: 147

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UriGneller
Nybegynner
Nybegynner
19

Innlegg av UriGneller »

hvor mange personer var med å lage milk hill? Ja hvis det var personer da? Hvis vi er så crazy at vi sier det det er personer da. 1 mann må da lage 1 cirkel hvert 30 sekund i 4 timer f.eks. hmmm lite trolig synes da jeg da. Men viss det var 2 mann? 10 mann? blir det da samme regnestykket? Hvis det er f.eks 10 mann så er det 10 mann som har gjort dette i mange år. Samarbeider i et meget velfungerende team og er profesjonelle sirkel-lagere. Da blir vel sannsynligheten minst like stor for at det kan ha vært mennesker som noe annet eller. Vil påsta at jeg har et åpent sinn jeg som kan tro på slike sirkler kan ha vært laget av mennesker. De som sier at det IKKE kan ha vært mennesker men noe annet kan vel ikke ha et åpent sinn?
Antall ord: 155

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Manolo
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 19 Aug 2005 06:49
19

Hehe, den var god!

Innlegg av Manolo »

Hyggelig å høre at det fortsatt er de som tror at mediadekningen er noe vi bør tro helt fast på, hehe. Er vel de samme som tror på at Britney Spears ser sånn ut som på ParfymeReklamen hele tiden :)

Virker som at UriGneller er et typisk eksempel på at medias påvirkningskraft er veldig sterk. Men dette er jo ganske enkel psykologi, noe han som en vitenskapens mann burde visst. Hvis du blir fortalt en ting mer enn 20 ganger og ikke setter spørsmålstegn ved det, så mottar hjernen din det som sannhet. Det går enda fortere hvis du ser det på tv eller hører det på radio, to medier som liksom skal være seriøse i alt de gjør.
For meg så er TV og Radio bare en stor bløff. Jeg tar det de sier med en klype salt og da er det lettere og orientere seg i alt kaoset av informasjon.

Vel vel, verden vil bedras:)

Mvh
Manolo
Antall ord: 169

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Myntenes Dronning
Nybegynner
Nybegynner
19

Hvis det har vært så mange folk der har de hatt litt av en jobb med å bare følge traktorsporene så de ikke etterlot noen spor etter seg.

Hvordan har de greid å få leddknutene i stråene til å eksplodere? Og hvordan forlenget de dem? Det vil jeg vite. Hva med de formasjonene som kun de øverste ti-femten cm er bøyd uten et eneste fotspor rundt?

Det er masse ubesvarte spørsmål rundt dette her. Hadde det vært folk som laget alle hadde det vært beviselig. Visste Doug og Dave at de opererte med tallet pi eller "Det gyldne snitt" i de påståtte kreasjonene deres?

Hvorfor er dette et mysterium hvis menneskene har laget alle?
Husk jeg sa jeg trodde det var mennesker jeg også. Men det var før jeg leste boka til Eva M. Brækkestø og så filmen. Må bare sees.
Antall ord: 151

Kinesisk ordtak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links