Healing og annen alternativ medisinSpør her viss du lurer på noe angående "PSI BALL"

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

Jeg bor like under PSI.
Antall ord: 5

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
-Pedersen-
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 12 Apr 2007 17:27
17
Har takket: 4 ganger
Blitt takket: 12 ganger

Innlegg av -Pedersen- »

Sol@ngelica skrev:Jeg bor like under PSI.

Hei:)

Va mener du med det?:P
Antall ord: 15
KNOWING IS POWER
UNDERSTANDING IS WISDOM

And they that are wise among the people shall instruct the many

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

-Pedersen- skrev:
Sol@ngelica skrev:Jeg bor like under PSI.

Hei:)

Va mener du med det?:P
Lageret til PSI.

http://www.psi.no/
Antall ord: 24

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
martinic
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 04 Feb 2007 18:11
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: trondheim,malvik

Re: Spør her viss du lurer på noe angående "PSI BALL&qu

Innlegg av martinic »

-Pedersen- skrev:Er glad for å hjelpe viss noen trenger råd til å lage en Psi Ball..

En Energi-Ball som du lager mellom hendene dine rettere sagt ;)
kan du hjelpe meg med å lære å lage en Psi ball?
Antall ord: 38

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
-Pedersen-
Nybegynner
Nybegynner
17

Re: Spør her viss du lurer på noe angående "PSI BALL&am

Innlegg av -Pedersen- »

martinic skrev:
-Pedersen- skrev:Er glad for å hjelpe viss noen trenger råd til å lage en Psi Ball..

En Energi-Ball som du lager mellom hendene dine rettere sagt ;)
kan du hjelpe meg med å lære å lage en Psi ball?

Se hva jeg har skrevet på siden en av denne tråden og bla nedover til
nesten midt på siden :)
Antall ord: 60
KNOWING IS POWER
UNDERSTANDING IS WISDOM

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
yoshimitsu
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 02 Okt 2007 03:11
17

Innlegg av yoshimitsu »

Hei!
Jeg har selv prøvd å lage en slik PSI ball, og prøvd å snurre en slik papirbit på en penn, som så mange folk her har fått til.
Det merklige er at jeg først fikk det til, men så tenkte jeg på at det kunne være andre ting enn energi som rørte på den!
Derfor holdt jeg pusten for å unngå å blåse på den, og holdt hendene i ro, og da ble det jo langt verre.. Da gikk det ikke..
Jeg testet med å dra hendene mot og fra hverandre, og da reagerer den utrolige lette papirbiten på pennen. Den rører på seg om jeg bare "sender lufttrykk" fra fingerne..
Kan det da hende at folk her bare bruker luft til å røre på den, og lurer seg selv?
Det er et faktum at den snurrer om man "dytter" litt luft på papirbiten med håndflaten...

Men uansett så lurer jeg på noe annet også. Det jeg egentlig ikke får til her å konsentere, fokusere eller meditere og samtidig ha øynene oppe for å se om papirbiten rører på seg..

Jada, jeg føler jo stikking og varme på håndflatene, men det kan jo rett og slett være noe man inbiller seg..

Finnes det virkelig en god måte å bevise at PSI baller virkelig finnes?

mvh
Antall ord: 223

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Treo
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Mai 2006 08:04
18

Innlegg av Treo »

yoshimitsu skrev:Hei!
Jeg har selv prøvd å lage en slik PSI ball, og prøvd å snurre en slik papirbit på en penn, som så mange folk her har fått til.
Det merklige er at jeg først fikk det til, men så tenkte jeg på at det kunne være andre ting enn energi som rørte på den!
Derfor holdt jeg pusten for å unngå å blåse på den, og holdt hendene i ro, og da ble det jo langt verre.. Da gikk det ikke..
Jeg testet med å dra hendene mot og fra hverandre, og da reagerer den utrolige lette papirbiten på pennen. Den rører på seg om jeg bare "sender lufttrykk" fra fingerne..
Kan det da hende at folk her bare bruker luft til å røre på den, og lurer seg selv?
Det er et faktum at den snurrer om man "dytter" litt luft på papirbiten med håndflaten...

Men uansett så lurer jeg på noe annet også. Det jeg egentlig ikke får til her å konsentere, fokusere eller meditere og samtidig ha øynene oppe for å se om papirbiten rører på seg..

Jada, jeg føler jo stikking og varme på håndflatene, men det kan jo rett og slett være noe man inbiller seg..

Finnes det virkelig en god måte å bevise at PSI baller virkelig finnes?

mvh
Hei,

Det er viktig å være kritisk til det man leser, og spesielt når det gjelder ting som har med det paranormale å gjøre. Forsøket ditt med psihjulet ser ut til å vise at det du gjorde ikke var telekinese, og det er sannsynligvis riktig. Det så ut til at det var vind som påvirker det, og det gjør det naturligvis. Da vil det for meg være naturlig å gjøre forsøket på en annen måte for å utelukke denne faktoren. Hva med å prøve å stå på noen meters avstand, og først blåse ut i luften foran deg og veive med armene for å se om det kommer noen reaksjon, og så begynne å prøve? Kanskje du da kan være noenlunde sikker på om det du gjør fungerer.

Den delen av den parapsykologiske forskningen som handler om intensjon og forventning sin rolle i forbindelse med utførelse av psi tyder på at disse to har en sentral rolle for hvorvidt resultatene skal være vellykket eller ikke. Og det er jo egentlig ganske logisk, for slik er det uansett hva du skal gjøre. Dersom du spiller biljard og har ingen som helst forventning om å vinne blir lett resultatene deretter. Slik er det med alt "psionics" omfatter, som øvelsen med psihjulet og å lage en psiball. Er du klar over dette kan det hjelpe deg langt på vei.

Hvis du tror at du ikke klarer å gjøre det uten å lukke øynene kan du jo prøve å filme mens du gjør det hvis du har et webkamera eller et videokamera tilgjengelig. Selv tror jeg du skulle klare det like bra med øynene åpne. Det er litt som å tenke på et bilde slik jeg ser det. Du kan kanskje visualisere et bilde bedre med øynene lukket, men med øynene åpne skal du også kunne fokusere på bildet, hva det innebærer og hvordan det ser ut. Hvis du klarer det en liten stund tror jeg ikke dette skulle være noe vanskeligere.

Når det gjelder å bevise psiballer tror jeg ikke dette kan gjøres på noen tilfredstillende måte uten å kombinere energimanipulasjon og med en annen evne som scanning eller telepati. Øver du en del på å lage energikonstruksjoner vil du etter hvert øve opp en viss sensitivitet for energier, og det vil bli lettere å lese egen eller andres konstruksjoner. Å få bekreftet av andre at konstruksjonen ser ut og fungerer slik du vil at den skal kan være et ganske godt bevis, men da kan det også være en mulighet for at den andre personen oppfatter en slags mental projeksjon som kommer fra deg selv som egentlig ikke har noen funksjon. Dersom du lager en konstruksjon som utfører noe spesifikt (f.eks telekinese) og så observerer at dette skjer kan det fremdeles være deg selv som ufører det.

Det mest overbevisende beviset jeg har fått for psiballer/konstruksjoner kom da jeg brukte konstruksjoner til å sende et tenkt bilde ved hjelp av en konstruksjon. Jeg ville da lage konstruksjonen, sende den, og så umiddelbart befatte meg med helt andre ting som å høre på musikk og lese om andre ting og prøve å glemme det som skulle sendes. Basert på mine erfaringer med hvordan perseptuelle psi-evner fungerer og det faktum at bildet ble mottatt helt passivt gjorde at jeg konkluderte med at bildet sannsynligvis bare kunne ha kommet fra konstruksjonen. Dette i kombinasjon med andre ting er for meg godt nok bevis for at energikonstruksjoner er noe virkelig.
Antall ord: 814
'Cause you start out stealing songs and then you're robbing liquor stores. And sellin' crack and runnin' over school kids with your car. - Albert Yankovic

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Lausera
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 05 Sep 2007 18:36
17
Lokalisering: Norge

Innlegg av Lausera »

Skal mann ha hendene som på bildet eller tett inntil hverandre??(sikkert ikke noe forskjell bare vite det)

Ja og kommer det lys eller noe fra hendene?? :D
Antall ord: 27

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Susanne.
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 04 Nov 2007 18:05
17
Lokalisering: Bergen

Innlegg av Susanne. »

Vanskelig... :mozilla_yell:
Antall ord: 1
We are the strange strangers

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
-Pedersen-
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av -Pedersen- »

Lausera skrev:Skal mann ha hendene som på bildet eller tett inntil hverandre??(sikkert ikke noe forskjell bare vite det)

Ja og kommer det lys eller noe fra hendene?? :D

Heisann:)

Nei det har ikke noe å si hvordan du holder hendene, hold de slik du føler er best for deg.
Bare vær avslappet å rolig, vit at dette går og bare vær deg selv.

Dette er såre enkelt, det skjønner du når du får det til :)
Antall ord: 82
KNOWING IS POWER
UNDERSTANDING IS WISDOM

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
-Pedersen-
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av -Pedersen- »

Susanne. skrev:Vanskelig... :mozilla_yell:

Hei. Det er lett, men siden du tror det er vanskelig så blir det vanskelig.

Se for deg at energien kommer inn i deg. Ta det helt rolig å ikke anstreng deg.
Dette er lekende lett, utrolig nok. Men man tenker for vanskelig!

Ikke gi opp!!! :D

Lykke til:)
Antall ord: 50
KNOWING IS POWER
UNDERSTANDING IS WISDOM

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
UnableStorm
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 09 Okt 2007 22:52
17
Kjønn (valgfri): Gutt tror jeg..

Innlegg av UnableStorm »

kan noen sende meg en pm om hvordan jeg gjør dette?
Antall ord: 12

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
UnableStorm
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 09 Okt 2007 22:52
17
Kjønn (valgfri): Gutt tror jeg..

Innlegg av UnableStorm »

jeg prøvde en måte jeg så på nettet og hendene mine ble bare trukket til hverandre som en magnet? hvorfor?
Antall ord: 22

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nymph
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 02 Jan 2007 13:15
17
Lokalisering: agder

Innlegg av Nymph »

Sephet skrev:
-Pedersen- skrev:
Sephet skrev:Jeg ble bare svimmel jeg, og fikk gåsehud og litt sånn kiling/prikking... Følte meg lett på en måte...

:s Tror dere jeg gjorde det rett? D:

Man reagerer forskjelling, men kiling å prikking er noe som går igjen hos alle tror jeg.
Men det er ingen dårlig start det nei ;)
Men nå fikk jeg småvondt i hodet >.< FY!
Jeg fikk litt vondt i hodet mens jeg holdt på.. kjente prikking, og hendene mine ble glovarme.. etterhvert fikk jeg sånn magnetisk følelse mellom hendene, både motstand og at at de ble trekt mot hverandre.. hvis dere skjønner hva jeg mener? =) var kjempe gøy å føle at jeg fikk det til.. når jeg har prøvd tidligere, har jeg bare kjent prikking og litt varme... :O)
noen minutter etter at jeg var ferdig, ble jeg litt småkvalm :S
men når man har holdt på med "ballen" en stund, og ikke vil holde på lenger, skal man bare stoppe liksom, eller er det noe spes du skal gjøre da? :P
Antall ord: 188

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nymph
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 02 Jan 2007 13:15
17
Lokalisering: agder

Innlegg av Nymph »

UnableStorm skrev:jeg prøvde en måte jeg så på nettet og hendene mine ble bare trukket til hverandre som en magnet? hvorfor?
Ja, d skjedde med meg også..
Antall ord: 30

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links