Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerBegrensing av healing?

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

>wiz skrev:Nja, hvis man klarer å skade kroppen ved healing skal ingen komme å si at healing gir ingen effekt.
Eller er det kanskje troen på en kvakksalver-healer som skader?

Helt ærlig tror jeg healing kan gjøre skade dersom en ikke er forberedt på hva prosessen innebærer. Da tenker jeg på psykiske konsekvenser, ikke fysiske.
Antall ord: 57
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu

Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Heia skrev:
>wiz skrev:Nja, hvis man klarer å skade kroppen ved healing skal ingen komme å si at healing gir ingen effekt.

Helt ærlig tror jeg healing kan gjøre skade dersom en ikke er forberedt på hva prosessen innebærer. Da tenker jeg på psykiske konsekvenser, ikke fysiske.

Ja, men å bli lam er fysisk da.
Antall ord: 66

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
20

Innlegg av Hecate »

Jeg har ikke nok erfaring til å uttale meg om fysiske konsekvenser, bare psykiske. :(
Kan hende lammelse ville oppstått uansett? Noen har jo rett og slett ikke effekt av healing, kanskje det ikke er alle som tåler det heller?
Antall ord: 40
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 26 Aug 2004 02:46
20
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Innlegg av zind »

Heia skrev:

Selvfølgelig. Prosessen går jo også ut på at en må møte seg selv i døra et par ganger, gi slipp på og løse opp i blokkeringer. Jeg tror ikke alle er bevisst på at det kan være en ganske tøff prosess, mange forventer nok at en healer skal svinge med tryllestaven og vips! frisk igjen..

Wiz, det at samboern din ble lam en halvtimes tid trenger jo ikke være noe negativt da, kanskje hun strittet sånn imot at det var den eneste måten kroppen hennes kunne gjøre jobben på egenhånd? (bare en liten teori blant tenketanker) Sikkert en spooky opplevelse for henne det der.
Antall ord: 175
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Heia skrev:Jeg har ikke nok erfaring til å uttale meg om fysiske konsekvenser, bare psykiske. :(
Kan hende lammelse ville oppstått uansett? Noen har jo rett og slett ikke effekt av healing, kanskje det ikke er alle som tåler det heller?

Det gjelder kanskje noen ganger, men ikke i dette tilfellet.
Antall ord: 52

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
20

Innlegg av Hecate »

nei, det var nok ikke tilfelle her. Heller mot det samme alternativet som zind; at det var hensiktsmessig der og da for prosessen.
Antall ord: 23
~Lao Tzu

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Er jeg kvakksalver :mozilla_cool:
Antall ord: 16

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
20

Innlegg av Hecate »

Nei, det var ikke sånn ment!! :mozilla_oops:
Jeg siktet mer til at folk kan stole så blindt på en selvutnevnt healer at de unnlater å gå til lege for et alvorlig problem. Det var ikke ment til deg personlig wiz, men du ble bare "offer" m.t.p. at jeg siterte ditt innlegg. Kunne like gjerne brukt BAs eller Asbjørns innlegg. Sorry.
Antall ord: 62
~Lao Tzu

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Ja regnet med det, men måtte jo sjekke...

Ja, man kan jo forverre sin tilstand ved å la værå gå til legen.
Jeg tror faktisk at pasienten selv er det største hinderet eller faktoren om en healing opplevelse blir vellykket.
Antall ord: 42

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Her har det skjedd mye siden sist, og >wiz har skrevet en del av mine synspunkter.

Men for at diskusjonen skal ha noen mening, må det avklares hva vi legger i ordet healing, akkurat som flere andre har vært inne på her.

Vi vet ikke hva andre legger i ordet. Vi har alle vår referanseramme, og det er denne vi har som utgangspunkt for vårt synspunkt. Noen kjenner til en healer som bruker Jesus til å heale. Om disse ikke kjenner til andre healere, er Jesus nøkkelen til all healing.

Hvis du analyserer ordet, har Atmi rett. All helbredelse er healing, og man trenger ikke oppsøke healere for det. Derfor er det også viktig å se dette i kontekst, og da kan man luke ut kroppens egne helbredelsesevne, osv.

Noen går til langvarig behandling hos en kvakksalver for å kjenne at immunforsvaret sakte men sikkert gjør jobben healeren tar ansvaret for. Eller at man som så mange andre går til healer samtidig som lege, og når medisinene begynner å virke, bruker healeren også dette til sin egne markedsføring.

Min mening er at om man skal diskutere healing og healere må man luke vekk immunforsvaret, placeboeffekt, tradisjonell medisin og urter som virker likt osv.

Da sitter man igjen med energistrømninger, vann med hukommelse, nåler osv.
Noen av disse har jo også egne navn, og jeg kjenner ikke alle, men felles for dem er at effekten er tvilsom.

Årsaken til at healing skader kan være mange, det kan være at man gir opp skolemedisin, at man får "medisiner" som ødelegger effekten av de livsviktige medisinene, at man ikke oppsøker lege tidlig nok ved tilbakefall og det finnes sikkert en mengde andre årsaker. Ingen av disse behøver å bety at healingen i seg selv har noen virkning.
Antall ord: 306

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
20

Innlegg av Hecate »

BA skrev:
Min mening er at om man skal diskutere healing og healere må man luke vekk immunforsvaret, placeboeffekt, tradisjonell medisin og urter som virker likt osv.

Da sitter man igjen med energistrømninger, vann med hukommelse, nåler osv.
Noen av disse har jo også egne navn, og jeg kjenner ikke alle, men felles for dem er at effekten er tvilsom.

Årsaken til at healing skader kan være mange, det kan være at man gir opp skolemedisin, at man får "medisiner" som ødelegger effekten av de livsviktige medisinene, at man ikke oppsøker lege tidlig nok ved tilbakefall og det finnes sikkert en mengde andre årsaker. Ingen av disse behøver å bety at healingen i seg selv har noen virkning.
Helt enig med deg BA, men jeg mener at healing er kroppens egen evne til å helbrede seg selv og da kan en ikke se bort i fra immunforsvar og placebo o.l.
Det jeg mener en healer gjør, er å kommunisere v.h.a. livsenergien og starte prosessen som får klienten til å helbrede seg selv, enten ved å bli spontant frisk eller ved å bevisstgjøre et behov for behandling. Og jeg er helt enig med dere (deg og Atmi) om at en dyktig lege eller psykolog er vel så gode healere som en energiarbeider, det er kroppen som gjør jobben selv og det er det jeg legger i ordet healing. Når det gjelder livsenergi, er tai chi o.l. vel så gode healingteknikker som å bli "katalysert" av en healer.
Antall ord: 255
~Lao Tzu

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

Heia skrev:Helt enig med deg BA, men jeg mener at healing er kroppens egen evne til å helbrede seg selv og da kan en ikke se bort i fra immunforsvar og placebo o.l.
Det jeg mener en healer gjør, er å kommunisere v.h.a. livsenergien og starte prosessen som får klienten til å helbrede seg selv, enten ved å bli spontant frisk eller ved å bevisstgjøre et behov for behandling. Og jeg er helt enig med dere (deg og Atmi) om at en dyktig lege eller psykolog er vel så gode healere som en energiarbeider, det er kroppen som gjør jobben selv og det er det jeg legger i ordet healing. Når det gjelder livsenergi, er tai chi o.l. vel så gode healingteknikker som å bli "katalysert" av en healer.
Alle disse teknikkene kjenner jeg ikke, :mozilla_oops: Men placeboeffekten må vi kunne utelukke. Placebo er uvirksom medisin, og placeboeffekten er at man blir bra av uvirksom medisin fordi man forventer å bli bra.
Hvis en type healing bruker dette prinsippet, virker ikke healingen.
Om immunforsvaret fikser sykdommen selv, er det ikke riktig at healere tar betalt for slikt. osv. Dette tror jeg vi har vært igjennom før, så jeg skal ikke gå gjennom alt. :)

Som nevnt før finnes det mange forskjellige healingteknikker, og Jesus, stener, energi, er noen av dem. De har alle sine virkemåter, og det blir vanskelig å diskutere alle de forskjellige ut fra generaliseringer. Derfor mener jeg at en diskusjon om healing bør gjelde de typer healing som ikke innebærer naturlige og godt kjente prosesser.
Antall ord: 264

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjesten

Innlegg av Gjesten »

Antall ord: 7

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
20

Innlegg av Hecate »

BA skrev: Placebo er uvirksom medisin, og placeboeffekten er at man blir bra av uvirksom medisin fordi man forventer å bli bra.
Så denne psykologiske effekten er ikke selvhelbredelse?
Antall ord: 28
~Lao Tzu

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

Heia skrev:
BA skrev: Placebo er uvirksom medisin, og placeboeffekten er at man blir bra av uvirksom medisin fordi man forventer å bli bra.
Så denne psykologiske effekten er ikke selvhelbredelse?
Nei. Eller, vi vet jo ikke hva det er, selv om vi kan utelukke noen alternativer. :)

Iom at placebo er uvirksom medisin, vil en healingteknikk som baserer seg på placeboeffekten være virkningsløs og ethvert tilfelle av placeboeffekten må slik jeg ser det fjernes fra listen over virksomme behandlinger.
Antall ord: 80

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links