Fo å ikke tro på slike dyr, så har du nå evnen til å se dem i hvert fall. Fikk høre om et nytt dyr jeg.
Edit: Jeg har også nevnt sjamanime flere ganger, men tanken er vel ikke så populær
For å forklare det med mine følgere for dere andre, så gir jeg en oppsummering:
Først hadde jeg en brunbjørn. Den har fulgt meg av og til lenge. Det er nok den som alltid kommer tilbake.
Så dukket en oter (ikke havoter, vanlig) opp etter en gruppemeditasjon på alternativmessen.
Til slutt fant en kattugle meg i 2010, etter at jeg skiftet ut deler av min spirituelle praksis.
Jeg har jobbet mye med disse dyrene de siste par årene. De er koblet til de tre kvinner jeg har rundt meg. Jeg kaller dem mine diser, fordi det kan virke som de hører til min slekt langt tilbake.
Dyrene og kvinnene jeg har funnet helt selv, og grunne til at jeg vet hva det er for slagt dyr, og hvilke tidsepoker kvinnene er fra, er at jeg har søkt i oppslagsverk etter at jeg så hvordan de så ut.
Men flere endringer var på vei. En tid etter at jeg lærte kjenne xyrea (som for øvrig tipset meg om dette forumet), fant hun ut at bjørnen ikke var der lenger, men at et slags hundedyr hadde kommet i stedet.
Jeg har ennå ikke funnet ut hvilken type hundedyr dette er, eller hvilken funksjon det har. Dette er nok mest fordi jeg ikke har hatt like mye tid til reising i det siste. Det må jeg endre på. Hun fant også ut av koblingen mellom dyrene og kvinnene, samt ga meg mer klarhet i en melding fra den i gul kjole.
Nå kaller jeg ikke mine dyr for totemdyr. Jeg kaller dem fylgja, men rent entymologisk burde jeg vel kalle dem for varder.