Hjemsøkt, Gjenferd & Ånderbesatt av djevelen?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Des 2005 21:35
19
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

misty-gutt skrev:
Azurah skrev:Jeg har litt dårlig samvittighet fordi jeg svarte deg slik jeg gjorde.
Det er iorden.
Og jeg ble sur fordi du drar opp Gud i denne debatten,men når jeg tenker over det respekterer jeg det du skrev og har ingen rtt til å bli sur for at en særdeles kristen også deltar i debatten.
Det er av den største betydning at mennesker får høre om disse ting. Og når *angel92* kommer med spørsmål av en slik karakter, ser jeg ingen grunn til ikke å steppe inn i debatten. Og nettopp ditt innlegg som jeg tok utgangspunkt fra, var fordi det virket ærlig og seriøst.
Så for de som vil vite mer om hvordan en besettelse av en eller flere onde og urene ånder kan te seg så vil jeg vise til denne historien fra Bibelen:
Og da han var gått ut av båten, kom det straks mot ham ut av gravene en mann som var besatt av en uren ånd.

Han hadde sitt tilhold der i gravene, og de kunde ikke lenger binde ham, ikke engang med lenker;

for han hadde ofte vært bundet med fot-jern og lenker, og lenkene hadde han revet av seg, og fot-jernene hadde han sønderslitt, og ingen kunde rå med ham,

og han var alltid, natt og dag, i gravene og på fjellene og skrek og slo seg selv med stener.

Og da han så Jesus langt borte, løp han til og falt ned for ham,

og ropte med høi røst: Hvad har jeg med deg å gjøre, Jesus, du den høieste Guds Sønn? Jeg besverger deg ved Gud at du ikke må pine meg!

For han sa til ham: Far ut av mannen, du urene ånd!

Og han spurte ham: Hvad er ditt navn? Og han sa til ham: Legion er mitt navn; for vi er mange.

Og han bad ham meget at han ikke måtte drive dem ut av bygden.

Men det gikk en stor svineflokk og beitet der ved fjellet,

Og de bad ham: Send oss inn i svinene, så vi kan fare i dem!

Og han gav dem lov til det. Og de urene ånder fór ut og fór i svinene; og flokken styrtet sig ut over stupet ned i sjøen, omkring to tusen i tallet, og druknet i sjøen.
Onde ånder er en realitet, ja også i vår tid. Kan ta et eksempel fra mitt virke, da det finnes mennesker som tror at slikt bare hendte i bibelsk tid. Dvs. vi lever ennå i bibelsk tid i den forstand at Guds Ord er evig og da også gjelder for vår tid, selv om Bibelen er ferdigskrevet som bok, men den er vår veileder enn idag.

En person ble hver natt plaget av en ond ånd/ånder på sykehuset der personen befant seg. Sykepleierne var helt fortvilet og visste ikke hva de skulle gjøre, for ingenting hjalp. Det utartet seg ved stor angst, høye skrik og ingenting kunne berolige den besatte. Dette skjedde altså hver natt i en ukes tid, og varte i to til tre timer av gangen før åndene slapp taket, for så å komme igjen natt etter natt, på samme viset.

Jeg fortalte sykepleierne hva jeg ville gjøre og tok mennesket med meg til sykehus-kapellet hvor det ikke var andre tilstedet. Truet åndene i Jesu navn, og beordret de å fare ut, og tillot de ikke å vende tilbake, alt dette i Jesu navn. Førte så mennesket tilbake og sa til sykepleierne at problemet var over og at nattesøvnen til pasienten ikke mere ville bli forstyrret av disse mørke kreftene.

Og slik ble det. Gud være takk.
Kva for eit sykehus var dette da?
Antall ord: 645
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links