Religion & livssyn ⇒ Dommedag 21 mai!
Moderator: Asbjørn
-
- Standard bruker
- Startet: 23 Sep 2008 10:12
- 16
- Kjønn (valgfri): Flaskepost
- Lokalisering: Inni ditt hode
- Har takket: 128 ganger
- Blitt takket: 402 ganger
- Dommedag 21 mai!
I say no more..
http://www.vg.no/nyheter/utrolige-histo ... d=10094130
http://www.vg.no/nyheter/utrolige-histo ... d=10094130
Antall ord: 13
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
Verifisert
- Standard bruker
- Startet: 17 Sep 2006 01:35
- 18
- Kjønn (valgfri): hokatt
- Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
- Har takket: 668 ganger
- Blitt takket: 1057 ganger
- Dommedag 21 mai!
Jeg kjenner at jeg får vondt av denne mannen og andre som har brukt like mye penger og energi på dommedagsprofetien. Tenk hvis alle pengene heller hadde gått til å hjelpe til der det trengs her på kloden. Det må da være mye bedre å ta vare på kloden mens vi har den enn å gi opp og bruke pengene på å overbevise folk om at alt håp er ute.
De har til og med brukt noen ekstra trær på å lage alle flyersene og plakatene, og det betyr mer søppel, som igjen er mindre bra for miljøet. Så mye ressursbruk for så lite...
De har til og med brukt noen ekstra trær på å lage alle flyersene og plakatene, og det betyr mer søppel, som igjen er mindre bra for miljøet. Så mye ressursbruk for så lite...
Antall ord: 106
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 16
- Dommedag 21 mai!
Folk må SLUTTE å stole blindt på hva ANDRE hevder at Gud sier.
For meg er det helt ufattelig å ikke være kritisk til ENHVER som hevder å "prate med Gudene"
Frykt, det er det det står på, sammen med uvitenhet.
Vi får håpe da, at dette fikk de stakkarene som har tømt lommeboka si for denne dommedagsprofeten, faktisk får en oppvekker og begynner å sette spørsmål ved sin tro, og arbeider med seg selv for å opprette et nytt verdensbilde etter alt dette her.
For meg er det helt ufattelig å ikke være kritisk til ENHVER som hevder å "prate med Gudene"
Frykt, det er det det står på, sammen med uvitenhet.
Vi får håpe da, at dette fikk de stakkarene som har tømt lommeboka si for denne dommedagsprofeten, faktisk får en oppvekker og begynner å sette spørsmål ved sin tro, og arbeider med seg selv for å opprette et nytt verdensbilde etter alt dette her.
Antall ord: 88
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 08 Apr 2011 21:38
- 13
- Kjønn (valgfri): en ei
- Lokalisering: Ved siden av skogen
- Har takket: 855 ganger
- Blitt takket: 996 ganger
- Dommedag 21 mai!
Det triste er at det tror jeg ikke det er mange som gjør. De som stolte blindt på denne mannen vil nok fortsette å gjøre det når han igjen kan vise til steder i Bibelen som beviser at han har rett i at enden er nær, selv om han tok litt feil av dagen. Da unnskylder de og forbereder seg til neste gang. Han kommer til å gå ut og trøste tilhengerne sine med at nå har gud gitt dem en enestående mulighet til å frelse ennå flere og dette vil de fleste se på som en stor mulighet og glede.
Han har brukt mye penger av egen lomme så det er ingen tvil om at han selv var overbevist og i tillegg er han nok en karfismatisk type som får folk med seg på denne måten.
De få som føler seg sviktet og bedratt av denne mannen tror jeg kan finne på å ende livet selv, nettopp fordi de er så ribbet for den illusjonen de har satt alt sitt håp til.
Uendelig trist alt sammen !
Han har brukt mye penger av egen lomme så det er ingen tvil om at han selv var overbevist og i tillegg er han nok en karfismatisk type som får folk med seg på denne måten.
De få som føler seg sviktet og bedratt av denne mannen tror jeg kan finne på å ende livet selv, nettopp fordi de er så ribbet for den illusjonen de har satt alt sitt håp til.
Uendelig trist alt sammen !
Antall ord: 183
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 16
- Dommedag 21 mai!
Profeten taler, men ikke stort:
http://www.vg.no/nyheter/utrolige-histo ... d=10094255
http://www.vg.no/nyheter/utrolige-histo ... d=10094255
Antall ord: 14
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 27 Nov 2006 21:18
- 18
- Kjønn (valgfri): oftopic
- Lokalisering: Urula
- Blitt takket: 185 ganger
- Dommedag 21 mai!
herregud, alle kan ta feil..: http://www.foxnews.com/us/2011/05/23/pr ... ys-months/
Antall ord: 16
Jeg er kun ansvarlig for hva jeg skriver, ikke for hvordan du forstår det...
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 16
- - Dommedag 21 mai!
hehe ja, han får HELT SIKKERT rett ang 21 oktober isteden, for han har jo BARE vært skråsikker og tatt feil 2 ganger fra før..? skrev:herregud, alle kan ta feil..: http://www.foxnews.com/us/2011/05/23/pr ... ys-months/
Og vi som så gjærne ØNSKER at verden skal gå under, slik at vi får bevist og rettferdiggjort vår tro, og bevist oss bedre enn de syndige ikke-troende!
Blæhh
Antall ord: 80
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 13
- - - Dommedag 21 mai!
Nå må du ikke være så negativ da . Alle gode ting er tre veit du !Moonstone skrev:hehe ja, han får HELT SIKKERT rett ang 21 oktober isteden, for han har jo BARE vært skråsikker og tatt feil 2 ganger fra før..? skrev:herregud, alle kan ta feil..: http://www.foxnews.com/us/2011/05/23/pr ... ys-months/
Og vi som så gjærne ØNSKER at verden skal gå under, slik at vi får bevist og rettferdiggjort vår tro, og bevist oss bedre enn de syndige ikke-troende!
Blæhh
Antall ord: 98
Hide post links |
-
Verifisert
- Standard bruker
- Startet: 17 Sep 2006 01:35
- 18
- Kjønn (valgfri): hokatt
- Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
- Har takket: 668 ganger
- Blitt takket: 1057 ganger
- - - - Dommedag 21 mai!
...Og med det fjerde skal det skje. Da kan vi kanskje satse på fem måneder til etter 21. oktober, og dermed er dommedag egentlig 21. mars 2012.Arven skrev:
Nå må du ikke være så negativ da . Alle gode ting er tre veit du !
Antall ord: 46
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap
Hide post links |
-
Verifisert
- ADMIN
- Startet: 05 Apr 2005 01:39
- 19
- Kjønn (valgfri): *U*
- Lokalisering: Florø
- Har takket: 1435 ganger
- Blitt takket: 1726 ganger
- Kjønn:
- - - Dommedag 21 mai!
Til orientering :Moonstone skrev:hehe ja, han får HELT SIKKERT rett ang 21 oktober isteden, for han har jo BARE vært skråsikker og tatt feil 2 ganger fra før..
Dommedag 21 oktober vil fra 22 oktober få nytt navn:
Dummedag...
A
Antall ord: 45
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 16
-
- Nybegynner
- Startet: 15 Apr 2011 20:45
- 13
- Har takket: 6 ganger
- Blitt takket: 14 ganger
- Dommedag 21 mai!
Den neste "seriøse" datoen er jo 21/12-12.. Dummedag spådd av mennesker i vesten, basert på mistolkninger av mayakalenderen.. Mayaene har aldri spådd dommedag.. Vesten har spådd dummedag..
Datoen er ugyldig.
"Even the maya are getting sick of the 2012 hype"
http://www.msnbc.msn.com/id/33261483/
Datoen er ugyldig.
"Even the maya are getting sick of the 2012 hype"
http://www.msnbc.msn.com/id/33261483/
Antall ord: 53
What you resist, persists...
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 25 Aug 2004 16:02
- 20
- Har takket: 967 ganger
- Blitt takket: 892 ganger
- Dommedag 21 mai!
Den som venter på noe godt...
Antall ord: 6
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”
leave the house before you find something worth staying in for.”
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 16
- Dommedag 21 mai!
Han har visst fått slag nå..
Han får se på det som et tegn fra Gudene at han må slutte stresse opp folk ved å spre sånt sprøyt rundt seg?
http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artik ... d=10095351
Han får se på det som et tegn fra Gudene at han må slutte stresse opp folk ved å spre sånt sprøyt rundt seg?
http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artik ... d=10095351
Antall ord: 42
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 13
- Dommedag 21 mai!
Får litt vondt av den gamle tufsen jeg. Han fikk sin egen dommedag ihvertfall da
Antall ord: 16
Hide post links |