Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderDet finnes ikke spøkelser

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
jaktis`s`
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 01 Mai 2006 23:49
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i en skog

Innlegg av jaktis`s` »

Micheal250 skrev:
Sol@ngelica skrev:Åhh stapp den jævla jesusen et visst sted a, for gudskyld.
Er det vits å være så frekk? Hvis du bare har negative og frekke ting å si bare hold deg unna ...
Det er du som er frekk"! Komme inn på et Paranormalt forum og poste slik svada drit""!
Sier som sola hold kjeft og spikkre deg en pall :mozilla_cool:

Ps: ="Micheal250, hvorfor ikke skrive det under det nicket du er kjendt for?
Antall ord: 79

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Amunet
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 06 Jan 2007 21:47
17
Lokalisering: i fantasiverdenen min

Innlegg av Amunet »

jaktis`s` skrev:
Micheal250 skrev:
Sol@ngelica skrev:Åhh stapp den jævla jesusen et visst sted a, for gudskyld.
Er det vits å være så frekk? Hvis du bare har negative og frekke ting å si bare hold deg unna ...
Det er du som er frekk"! Komme inn på et Paranormalt forum og poste slik svada drit""!
Sier som sola hold kjeft og spikkre deg en pall :mozilla_cool:

Ps: ="Micheal250, hvorfor ikke skrive det under det nicket du er kjendt for?
Hvilket nick er han kjent for?
Antall ord: 88
Bilde
Du kan gjøre alt så lenge du vet hvordan det gjøres.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Millamy
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 10 Mar 2008 21:28
16
Lokalisering: Larvik

Re: Det finnes ikke spøkelser

Innlegg av Millamy »

Micheal250 skrev:Det finnes ikke spøkelser, onde ånder, gjenferd osv. Jeg vet at det er mange av dere som hevder at dere har sett dette. Og det kan altså hende. Men er det bare en illusjon?
Det er det nok ikke med mindre dere lider av noe psykisk.
Jeg har gjordt en del research og jeg er selv personlig kristen. Jeg tror at demoner finnes.
Satan har engler på samme måte som Gud har engler, englene til satan blir kalt for demoner. Disse er fordelige skapninger som gjør nesten absolut ALT for å få mennesker til å gjøre onde ting. Men nok om det.

Temaet er jo at det ikke finnes spøkelser. Mange her på forumet hevder de har sett slike skapninger, men er det bare fantasi? Det kan hende, selv tror jeg at mange har hatt et møte med en demon.

I bibelen står det masse skrevet om demoner. De er skapninger som gjør alt for å skremme mennesker. Du har kanskje en bestemor som døde for lenge siden og du tror du ser gjenferdet hennes. Dette er ikke tilfelle, det er en demon som tar skikkelsen hennes og prøver og skremme deg.
Alt av onde ånder, spøkelser osv er demoner. Jeg har lest om mange som har hatt møter med disse skapningene. De vet mye, de snakker forskjellige språk ofte. De liker å få deg sint eller deprimert.
Så til alle dere, jeg har et forslag det virker. Føler dere dere redde fordi dere tror det er en demon i huset aka spøkelser prøv å rop ordet JESUS. "I Jesu navn Forsvinn" Bare prøv det for det virker, demoner hater Jesus og alt ved han. Jesus er et antivirus mot disse skapningene. Prøv det!
Du vet jo ikke om det finnes spøkelser eller ikke da.
Skulle folk illusjonere likt da?
Så du kan ikke bare komme og si: "Det finnes ikke spøkelser".
Uten at du ikke vet noe.
Noen har til og med bevis på det.
Antall ord: 343
Interessert i paranormale ting? gå på para-tube.com

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Millamy skrev: Så du kan ikke bare komme og si: "Det finnes ikke spøkelser".
Uten at du ikke vet noe.
Noen har til og med bevis på det.
Nei, det er det ingen som har.
Antall ord: 36
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

GJest

Innlegg av GJest »

Kan Gjenferd skade? Kan du skade gjenferd?

Kan du flytte på ting "på den andre siden" i f.eks astral reiser ?
Antall ord: 21

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

jente 27
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 21 Apr 2008 12:59
16
Lokalisering: norge
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av jente 27 »

mja poltergeist kan slenge ting og sånn da men skade vet jeg ikke akkurat....
men om vi kan skade gjenferd, vel ikke fysisk da men psykisk på en måte.
vel om man har en seanse der man vil bli kvitt et dårlig gjenferd så "skader" man det på den måten med å få det til å forsvinne.

jeg kan ikke uttale meg om astralreiser desverre jeg i hvert fall, håper andre kan det ;)
Antall ord: 76

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

jente 27
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av jente 27 »

okey ...

hvis vi tar mennesker i tre forskjellige klasser. hvite, svarte og grå.
de hvite er troende, de svarte er djeveldyrkere, og dem grå er ikke troende på noenting. (selv om svart og hvit kan bli grå også da tar jeg dette som utgangspunkt)

alle er vi ulike og det er viktig å kunne høre på hverandres tips og råd på ulike ting.

for menensker som ikke tror på noe eks vil jo høre om råd ang healing, akupunkturer og sånne ting... men de som er kristne dem gir tips på jesus og det der for det er det dem bruker som sin hjelp til ting og tang.

selv om en person sier til meg "prøv å få hjelp i en seanse med en gruppe med satanbrett" da blir jeg ikke sur elelr irritert, men tar det til meg ved å vurdere det for meg selv, om det er noe for meg...
Antall ord: 155

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

Satanbrett har eg ikkje prøvd før...kan du forklare kva det er for noko?
Antall ord: 16
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

jente 27
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av jente 27 »

jeg aner rett å slett ikke. har ikke gjort de tfør. men vet andre har gjort det og spurt om masse rart som har skadet dem skikkelig til og med til døden.

hvilke brett det er det vet jeg ikke. men uansett hvilke brett en bruker så kan man kontakte engler, demoner, gjenferd og sånn.... men aner ikke så mye om det jeg da...

jeg er ikke den som er intterresert i slike brett. jeg holder på med andre ting enn brett ;)
Antall ord: 84

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
DclxvI
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 31 Okt 2007 15:48
17
Lokalisering: Bergen

Innlegg av DclxvI »

Micheal250 skrev:Det finnes ikke spøkelser, onde ånder, gjenferd osv. Jeg vet at det er mange av dere som hevder at dere har sett dette. Og det kan altså hende. Men er det bare en illusjon?
Det er det nok ikke med mindre dere lider av noe psykisk.
Jeg har gjordt en del research og jeg er selv personlig kristen. Jeg tror at demoner finnes.
Satan har engler på samme måte som Gud har engler, englene til satan blir kalt for demoner. Disse er fordelige skapninger som gjør nesten absolut ALT for å få mennesker til å gjøre onde ting. Men nok om det.

Temaet er jo at det ikke finnes spøkelser. Mange her på forumet hevder de har sett slike skapninger, men er det bare fantasi? Det kan hende, selv tror jeg at mange har hatt et møte med en demon.

I bibelen står det masse skrevet om demoner. De er skapninger som gjør alt for å skremme mennesker. Du har kanskje en bestemor som døde for lenge siden og du tror du ser gjenferdet hennes. Dette er ikke tilfelle, det er en demon som tar skikkelsen hennes og prøver og skremme deg.
Alt av onde ånder, spøkelser osv er demoner. Jeg har lest om mange som har hatt møter med disse skapningene. De vet mye, de snakker forskjellige språk ofte. De liker å få deg sint eller deprimert.
Så til alle dere, jeg har et forslag det virker. Føler dere dere redde fordi dere tror det er en demon i huset aka spøkelser prøv å rop ordet JESUS. "I Jesu navn Forsvinn" Bare prøv det for det virker, demoner hater Jesus og alt ved han. Jesus er et antivirus mot disse skapningene. Prøv det!

Etter min mening er kristendommen en manipulerende og dårlig religion som ikke er hakket bedre enn satanismen som faktisk er ganske misfortsått, dette sier jeg uten at jeg er satanist eller liker hva det står for.

Skulle du tro på alt som står i bibelen, kunne du likegodt levd etter en eventyrbok, så uansett hvor lite serriøst det var ment solangelica, er jeg enig med deg i den første posten din.

Hva gjenferd og spøkelser angår er jeg overbevist om at de fines ja, du sier også at alle demoner eg "satans engler" dette kan sikkert stemme til en viss grad vist man i det hele tatt skal tro at satan eksisterer, men demoner er også åvdøde personer eller ånder de også.
Antall ord: 430

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

Alså spøkelser ja, eller gjenferd som jeg liker å kalle det, spøkelser er noe ala barnestadiet.
Mitt første møte med et gjenferd glemmer jeg aldri, derfor er jeg alså troende, ikke ifølge masse pisspreik her på para"ala"normaloppmerksomhet sjuken he he, som de fleste, ja de aller fleste innleggene her vil jeg kalle det..

Jeg var 4-5 år og var alene hjemme med min kjære pappa og min storesøster.
Vår "dumme" hund Bamse(Bamse brakar hopper så det knakar,som vi kalte han), en etterhvert ganske aggresiv golden rettriver som dessverre ikke ble så gammel pga av hjertfeil(derfor agresiviteten også, der får man igjen for å avla i slekta, men nok om det)en ganske så ulydig hund, som alltid sprang bort til a Karen(en gammel og snill nabo av oss som dessverre ikke er blandt oss mer, tro hun faktisk var gammel når min farmor bodde der vi bodde)hun satte alltid ut mat til "laus" kattene der vi bodde, og når Bamse stakk av visste vi alltid hvor han var, og det var selvfølgelig hos Karen.

En kald vinter på slutten av 80 tallet, var mamma på foreldre møte i barnehagen min(Brandval barnehage)jeg og søstra mi, som dessuten alltid krangla lå i køyesenga og småkrangla som alltid, plutselig begynner det å blåse noe kraftig, og den ugudelige ytterdøra vår hadde en tendens til å blåse opp, derfor gikk pappa og låste den sånn at Bamse ikke skulle springe ut.

En liten stund gikk og plutselig fyker ytterdøra opp, Bamse ut og pappa og jeg etter for å prøve å stoppe bikkja, men for sent, i døra helt øverst vaier det en sixpens som det tildagsdato heter, pappa skriker "NEIIII" og smeller igjen døra, jeg så også den grønne sixpensen i takhøyde og skjønte ikke stort, pappa ber meg og søstra mi forstyrret legge oss å være stille, vi visste at noe hadde skjedd.
Like etter kommer moren min hjem i fra foreldre møte og jeg som fortsatt ikke kunne sove husker noe av samtalen(selv hvor liten jeg var, dette er mitt klareste minne)at pappa hadde sett lua til sin bestefar, alså min oldefar svirre i høyde med døra, og han hadde også lagt merke til at ingen fotspor fantes i snøen, som dere også kanskje skjønner, min oldefar var død en god stund før det tidspunktet, han døde samme mnd storesøstra mi ble født, i slutten av august 79`.
Antall ord: 443

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Heal
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 30 Sep 2007 19:50
17
Lokalisering: Et hus, hvor ellers?

Innlegg av Heal »

jack2mata skrev:Eg meinte at eg trur på gud, og eg trur Jesus har fanst men ikkje at han var heilag. Og heile slekta mi er kristen.
Tror på jorden vi går på.
og at Jesus var en profet men ikke sønn av "Gud".
Antall ord: 46
Heal

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang

Innlegg av Metodisten »

Sol@ngelica skrev:Alså spøkelser ja, eller gjenferd som jeg liker å kalle det, spøkelser er noe ala barnestadiet.
Mitt første møte med et gjenferd glemmer jeg aldri, derfor er jeg alså troende, ikke ifølge masse pisspreik her på para"ala"normaloppmerksomhet sjuken he he, som de fleste, ja de aller fleste innleggene her vil jeg kalle det..

Vår "dumme" hund Bamse(Bamse brakar hopper så det knakar,som vi kalte han), en etterhvert ganske aggresiv golden rettriver som dessverre ikke ble så gammel pga av hjertfeil(derfor agresiviteten også, der får man igjen for å avla i slekta, men nok om det)en ganske så ulydig hund, som alltid sprang bort til a Karen(en gammel og snill nabo av oss som dessverre ikke er blandt oss mer, tro hun faktisk var gammel når min farmor bodde der vi bodde)hun satte alltid ut mat til "laus" kattene der vi bodde, og når Bamse stakk av visste vi alltid hvor han var, og det var selvfølgelig hos Karen.

En kald vinter på slutten av 80 tallet, var mamma på foreldre møte i barnehagen min(Brandval barnehage)jeg og søstra mi, som dessuten alltid krangla lå i køyesenga og småkrangla som alltid, plutselig begynner det å blåse noe kraftig, og den ugudelige ytterdøra vår hadde en tendens til å blåse opp, derfor gikk pappa og låste den sånn at Bamse ikke skulle springe ut.

En liten stund gikk og plutselig fyker ytterdøra opp, Bamse ut og pappa og jeg etter for å prøve å stoppe bikkja, men for sent, i døra helt øverst vaier det en sixpens som det tildagsdato heter, pappa skriker "NEIIII" og smeller igjen døra, jeg så også den grønne sixpensen i takhøyde og skjønte ikke stort, pappa ber meg og søstra mi forstyrret legge oss å være stille, vi visste at noe hadde skjedd.
Like etter kommer moren min hjem i fra foreldre møte og jeg som fortsatt ikke kunne sove husker noe av samtalen(selv hvor liten jeg var, dette er mitt klareste minne)at pappa hadde sett lua til sin bestefar, alså min oldefar svirre i høyde med døra, og han hadde også lagt merke til at ingen fotspor fantes i snøen, som dere også kanskje skjønner, min oldefar var død en god stund før det tidspunktet, han døde samme mnd storesøstra mi ble født, i slutten av august 79`.
Kul historien Sol.
Da lurer jeg litt på, om du ikke hadde hatt den opplevelsen, ville du da vært åpen for at det er mer mellom himmel å jord en hva nerdene tror...eller hvordan det ordtaket var nå igjen ?

Det er ett eksempel tror jeg, på att folk må liksom ha hatt en opplevelse selv. Hvis ikke blir de fort bittre "skeptikere" på steder som para.no :mozilla_smile:
Antall ord: 516

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

Metodisten skrev:
Sol@ngelica skrev:Alså spøkelser ja, eller gjenferd som jeg liker å kalle det, spøkelser er noe ala barnestadiet.

Kul historien Sol.
Da lurer jeg litt på, om du ikke hadde hatt den opplevelsen, ville du da vært åpen for at det er mer mellom himmel å jord en hva nerdene tror...eller hvordan det ordtaket var nå igjen ?

Det er ett eksempel tror jeg, på att folk må liksom ha hatt en opplevelse selv. Hvis ikke blir de fort bittre "skeptikere" på steder som para.no :mozilla_smile:
Assa no way, jeg hadde ikke trodde på det, og da hadde jeg heller ikke giddi og følgt opp innleggene her i nærmere 3 år sånn som noen av skeptikerne har gjort, men har mine egene konsperasjonsteorier om dem :D
Antall ord: 560

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bethsen
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 17 Mai 2008 14:14
16

Innlegg av Bethsen »

..
Antall ord: 0
Elisabeth\\ ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links