Hvor har jeg hørt slik argumentasjon før...?FandenTa skrev:Alle de "oppegående" forstår hva som skjer fremover nå!
Dere andre, vi skal be for dere... =)
Jo det var vel de der religiøse fanatikerne det. :mozilla_wink:
Moderatorer: Asbjørn, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod ufo, mod engler
Hvor har jeg hørt slik argumentasjon før...?FandenTa skrev:Alle de "oppegående" forstår hva som skjer fremover nå!
Dere andre, vi skal be for dere... =)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
LOL!rhonersen skrev:Hvorfor kan ikke sirklene være produsert i sammenheng med Philips, slik som siden du linker til sier de var?FandenTa skrev:Du som har "svaret" på alt, svar på dette :
Det skjedde for en uke siden, 13/14.05.2008 i Nederland over 1 natt.
http://www.cropcircleconnector.com/inte ... p2008.html
Gi meg et logisk, bra svar på dette og jeg blir mektig imponert!
Det klarer du neppe Kimbara!
Og gi din mening i saken
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Mayakalenderen?Kimbara skrev:Vissvass. Typisk retorikk blant slike som fremsetter fantastiske påstander. Jeg har fått med meg nok om denne påstanden til å dra den sluttningen at den ikke har noe for seg. Bare se på alt det 2012 brukes til. Da skal jorda gå under. Da skal romvesener gjøre seg til kjenne. Da skal ditt og da skal datt. Alt dette fordi denne ene Mayakalenderen tilfeldigvis slutter i desember 2012.Gaute skrev:Gjør heller deg selv den tjenesten at du setter deg inn i deg selv. Da får du alle svarene og bevisene som du leter etter. For livet er et svar i seg selv. Du slutter å fylle hodet med spørsmål og svar som ikke er viktige, og bare vet det som er av betydning.Kimbara skrev:Men hvis du virkelig vil bevise at jorden går under i 2012, så er du hjertelig velkommen til å forklare oss dette. Men gjør deg selv den tjenesten at du setter deg grundig inn i stoffet (og da tenker jeg ikke på utelukkende Mayakalendre og YouTube-videoer - da må du sette deg inn i ting som f.eks. fysikk og astronomi.
Nei, jeg snakker om VITEN, ikke tro. Når du ber ANDRE om å overbevise deg, så vil det forbli en TRO for deg. Du finner aldri sannheten gjennom andre, du må finne den i deg selv. Det andre forteller deg, eller det du leser av vitenskap og annet....forblir TRO så lenge du ikke gjenkjenner det i deg selv. Spørsmålet blir da om du identifiserer deg selv og sannhet med sjelen, eller om du identifiserer deg med uforløste følelser og tilhørende fastlåste tros og tankemønstre. Med sannhet, eller illusjonJo, når det påstås slike ting er det opp til den som fremsetter påstanden å overbevise meg.Det er ikke opp til andre å overbevise deg, det er komplett umulig...for det vil alltid bli en TRO. Og tro er verdiløst, det gir deg ingenting håndfast. Det eneste håndfaste er deg selv og den viten som er i sjelen din. Det er kun i den viten at du står støtt, fysikk og astronomi er umulig å stå for fordi det er utenfor deg selv. Om du f.eks står for vitenskap, og vitenskapen endres....så har du vippet av pinnen. Det gjør du aldri når du står i deg selv.
Jeg vippes aldri av pinnen når vitenskaplige fakta forandrer/utvikler seg.
Det du snakker om er å låse seg fast i en tro, og gjøre alt en kan for å stå urokkelig fast i den troen. Hva mener du er positivt med det? Hvorfor ikke lære noe nytt istedet? Være litt åpen?
Basert og basert, fru Blom. Vi er alle basert på den samme kilden, vi er forbundet til den samme kilden i sjelen. Jeg skal gi deg en ny "teori": DU lever her og nå pga. 2012. Du er på akkurat dette forumet pga. 2012.Ikke sant? Der har vi nok en teori basert på 2012.Verden går foresten ikke under i eller etter 2012, den går bare videre...i en høyere frekvens - med alt det innebærer. Og det er ikke lite.
Kan du forklare nærmere hvorfor du mener dette?
Hide post links |
Da lukter du på feil sted. For 2012 handler verken om dommedag eller noe skremmende. :mozilla_wink:karina skrev:Nei, sånne dommedagsprofetier har jeg lite til overs for. Lukter skremselspropaganda lang vei.
Hide post links |
FandenTa skrev:Dagene går...og vi nærmer oss 21. Des 2012!
http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artik ... tid=532476
Det skjer hyppigere og hyppigere som beskrevet i youtube filmene!
Snart er tiden ute...
Hide post links |
Det var ved oppdagelsen av denne kalenderen hele myten om 2012 oppstod. Du har antakelig snappet opp en av disse mytene og brukt den i din egen fremtidsvisjon.Gaute skrev: Mayakalenderen?
Nei, den kalenderen vet jeg lite om. Men det er likevel ikke tilfeldig at den slutter i 2012. Det jeg vet om 2012 kommer fra mine egne kanaliseringer og informasjon jeg kommer over som jeg gjenkjenner i meg selv.
Sier du det? Velkommen etter.Jorda går foresten ikke under i 2012.....det er en utbredt misforståelse som mange henger seg opp i.
Det vil nå vise seg.Selv om det snart blir uvanlig mye jordskjelv og flodbølger verden over, så er det ikke snakk om Jordens undergang.
Med det mente jeg at myten om 2012 blir brukt til å danne nye myter, akkurat slik du gjør.Hva mener du med "bare se hva 2012 brukes til" ?
Jo, det brukes til å lage myter om bla.a. verdens undergang og magiske planeter.Istedetfor å dele opp og komplisere alt du leser om 2012...sett det heller sammen. For alt henger sammen. 2012 er ikke et begrep som "brukes til" noe....det er ingen baktanker her. 2012, ny tid, naturkatastrofer, klimaendring, utenomjordiske osv osv osv....alt henger sammen. Ganske enkelt.
Dette er bare New Age-tåkeprat og gir ingen mening i det hele tatt.2012 handler i bunn og grunn om bevissthetsutvikling, energifrekvensen heves i oss mennesker og på Jorda. Dette fører menneskene sammen til en og samme forståelse....til enhet. Og det forbinder ikke bare mennesker, men også andre vesener og dimensjoner som deler denne samme bevisstheten.
Ja, hvis alle velger å tenke som deg så får vi en slags "felles bevissthet", men dette sier seg selv at er umulig. Forståelse er for det meste subjektivt.Det er ingen vits i å kreve bevis for dette, Kimbara. For det handler om en felles forståelse som du SELV må utvikle. Utviklingen skjer ikke via andre, men gjennom deg selv. Kutt behovet for andre, slik kommer du nærmere.
Feil, feil og atter feil. Jeg beklager å si det, men du er langt ute på viddene her. Subjektiv overbevisning av egne konklusjoner er ikke visshet, men tro. Vitenskap er i verste fall antakelser, ikke tro.Nei, jeg snakker om VITEN, ikke tro. Når du ber ANDRE om å overbevise deg, så vil det forbli en TRO for deg. Du finner aldri sannheten gjennom andre, du må finne den i deg selv. Det andre forteller deg, eller det du leser av vitenskap og annet....forblir TRO så lenge du ikke gjenkjenner det i deg selv.Jo, når det påstås slike ting er det opp til den som fremsetter påstanden å overbevise meg.
Jeg vippes aldri av pinnen når vitenskaplige fakta forandrer/utvikler seg.
Det du snakker om er å låse seg fast i en tro, og gjøre alt en kan for å stå urokkelig fast i den troen. Hva mener du er positivt med det? Hvorfor ikke lære noe nytt istedet? Være litt åpen?
Du identifiserer deg da tydeligvis med illusjoner.Spørsmålet blir da om du identifiserer deg selv og sannhet med sjelen, eller om du identifiserer deg med uforløste følelser og tilhørende fastlåste tros og tankemønstre. Med sannhet, eller illusjon
Sjelen er det ingen som vet om eksisterer. Som sagt er det sannsynligvis bare bevisstheten.Det som skjer når du gjør dine Egne oppdagelser og erfaringer omkring deg selv....er at du kommer nærmere kilden, sjelen din. Der har du sann viten. Og når du er i deg Selv, i kontakt med den evige sannheten.....så skjer det noe med behovet for å vite....naturlig nok. For da vet du. Og den som vet, har ingen spørsmål.
Takk for omtanken, men jeg bruker MYE mer tid til andre ting enn paranormal.no. Jeg spør ikke så mye om svar på ting jeg lurer på her inne, jeg ber om bevis, dokumentasjon eller i det minste gode argumenter fra folk som hevder å sitte på sannheter.Høres ikke dette behagelig ut da? Å gi seg selv muligheten til å bruke tiden til så MYE mer enn bare paranormal.no ....og det evige jaget etter svar fra folk her inne som ALDRI noensinne vil dekke dette behovet ditt. Du kan kun dekke det selv. Du kan kun overbevise deg selv. Men da må du begynne å søke innover.
Nei. I dette tilfellet handler det om at du farer med tåkeprat istedet for å innse feilene du har i troen din og feilene du har tatt i "spådommene" dine. Ergo; din manglende forklaringsevne.Behovet du har etter å få svar handler ikke om andre og deres manglende forklaringsevner....det handler om DEG.
Det å lulle seg inn i en fiksjonsverden funker sikkert for deg slik at du får sove bedre om nettene, men jeg klarer meg fint i virkelighetens verden.Det er derfor jeg sier at det ikke er opp til andre å overbevise deg, for det er komplett umulig så lenge du ikke har gjort jobben med deg selv. Som sagt...jo mer du blir kjent med deg selv og ditt indre, jo mer oversikt får du. Det blir færre spørsmål, og du får mer ro.
Bla, bla, bla. Forklar heller funksjonene bak den "høyere frekvensen", og hvordan en planet på magisk vis skal dukke opp rett ved jorden du...Det har du nemlig ikke klart.Basert og basert, fru Blom. Vi er alle basert på den samme kilden, vi er forbundet til den samme kilden i sjelen. Jeg skal gi deg en ny "teori": DU lever her og nå pga. 2012. Du er på akkurat dette forumet pga. 2012.Ikke sant? Der har vi nok en teori basert på 2012.Verden går foresten ikke under i eller etter 2012, den går bare videre...i en høyere frekvens - med alt det innebærer. Og det er ikke lite.
Kan du forklare nærmere hvorfor du mener dette?
SÅ stor er tiden vi lever i nå.
Hide post links |
Jaha?Kimbara skrev:Det var ved oppdagelsen av denne kalenderen hele myten om 2012 oppstod. Du har antakelig snappet opp en av disse mytene og brukt den i din egen fremtidsvisjon.Gaute skrev: Mayakalenderen?
Nei, den kalenderen vet jeg lite om. Men det er likevel ikke tilfeldig at den slutter i 2012. Det jeg vet om 2012 kommer fra mine egne kanaliseringer og informasjon jeg kommer over som jeg gjenkjenner i meg selv.
Det med høyere frekvenser har jeg utbrodert opp og i mente her inne på forumet helt siden 2005, så bare ta et søk. Eller søk i Google etter hva andre har å fortelle om det.Bla, bla, bla. Forklar heller funksjonene bak den "høyere frekvensen", og hvordan en planet på magisk vis skal dukke opp rett ved jorden du...Det har du nemlig ikke klart.
Hide post links |
Det betyr egentlig ingenting, for det er og blir der alle mytene rundt 2012 har sitt opphav. Om du ikke hadde hørt om mayakalenderen før trenger ikke bety at du ikke har snappet opp en av mytene rundt 2012.Gaute skrev: Jaha?
Jeg hadde ihvertfall ikke hørt om mayakalenderen da 2012 dukket opp i kanaliseringene mine i 2004. Å nei du...2012 handler om veldig mye mer enn bare mayakalenderen.
Hvis planeten plutselig materialiserer seg foran oss, så er det magi. Det er ingen som har sett noen slik planet ennå, og med mindre planeten reiser hundre eller tusen ganger lysets hastighet så er det rett og slett ikke noen slik planet på vei mot oss.Det med høyere frekvenser har jeg utbrodert opp og i mente her inne på forumet helt siden 2005, så bare ta et søk. Eller søk i Google etter hva andre har å fortelle om det.Bla, bla, bla. Forklar heller funksjonene bak den "høyere frekvensen", og hvordan en planet på magisk vis skal dukke opp rett ved jorden du...Det har du nemlig ikke klart.
Planeten dukker opp, vær trygg. Og det skjer ikke på magisk vis. Du vil ikke få problemer med å få det med deg for å si det sånn.
Ja, siden det du tror på strider imot alt av logikk og vitenskap, så hadde det vært moro å vite hvordan du tenker.Og du....det handler ikke om hva jeg "klarer" og ikke, men om hva jeg velger å bruke energi på og hva jeg lar ligge. For er det ærlig talt viktig å vite hvordan ting skjer, når du bare vet AT det skjer?
For å si det på engelsk; I beg to differ.Før i tiden fylte jeg hodet mitt med mye unyttig informasjon, nå vet jeg bedre.
Hide post links |
Ja, ikke sant.Kimbara skrev:Ja, siden det du tror på strider imot alt av logikk og vitenskap, så hadde det vært moro å vite hvordan du tenker.
Hide post links |
Vel, jeg tror majoriteten av menneskene i verden vil se på verdens undergang som skremmende, så om det faktik ER det er vel irrelevant.Gaute skrev:Da lukter du på feil sted. For 2012 handler verken om dommedag eller noe skremmende. :mozilla_wink:karina skrev:Nei, sånne dommedagsprofetier har jeg lite til overs for. Lukter skremselspropaganda lang vei.
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Jeg forstår at du kanskje liker å tro du er mer opplyst enn oss andre på ting som er umulig å vite?Gaute skrev:Ja, ikke sant.Kimbara skrev:Ja, siden det du tror på strider imot alt av logikk og vitenskap, så hadde det vært moro å vite hvordan du tenker.
Og det kan du også vite, men jeg kan ikke forklare deg det slik at du forstår det.
Det er som å si "det finnes mang en tro". Ja, selvfølgelig gjør det det, men det er kun ett verdensbilde som er det riktige når vi snakker vitenskap.Det finnes mang en logikk og vitenskap...men bare èn som harmoniserer med deg selv i øyeblikket. Så lenge vi har ulikt syn på hvem vi er, så vil logikken og verdensbildet alltid være ulikt.
Dette er et "argument" jeg ser du bruker til stadighet. "Se i deg selv", "se i deg selv". Hvorfor sitter du på et diskusjonsforum hvis du er så glad i å se i deg selv? Er det bare for å drive en slags predikantvirksomhet?Sånn er det bare, og det er ikke noe jeg kan gjøre med det. Jeg forstår hvordan du tenker, og jeg har ingen problemer med å forstå at du ikke forstår hva jeg tenker. Jeg ser din logikk, og forstår at du forholder deg til din vitenskap. Om du vil forstå meg, så må du bare åpne opp for å forstå mer av deg selv. Så enkelt er det faktisk.
Det du skriver om harmoniserer med dine egne tanker.Det jeg skriver om her inne harmoniserer med sjelen, ikke nødvendigvis med en nedskreven vitenskap. Vi er nemlig MYE mer enn bare det.
Hide post links |