Drømmer, NDO & ut av kroppenNoen som vet at de har levd før og hva de i såfall var?

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Bruker avatar
FandenTa
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 12 Mar 2008 05:09
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 1 gang

hehe

Innlegg av FandenTa »

Kimbara skrev:Det kommer noe an på hvilken utgave av "tidligere liv" man tror på, men hvis det har seg sånn at alle har evig liv gjennom gjenfødsel, så kan man lure på denne drastiske befolkningsøkningen som har skjedd de siste 100-200 årene. Og hva skjer når befolkningen minsker igjen?

Man kan bli født som menneske, dyr, fisk, insekt kanskje ? Hvem vet!

Vi blir flere og flere mennesker, fordi vi er de sterkeste på kloden, de smarteste og de som klarer å stoppe sykdom osv osv osv, dermed lever vi lenger og blir fler og fler og fler

Mens dyrene blir færre og færre, noen arter dør ut også...

Det er jo veldig få arter som lever lenger en oss mennesker!

Kan ha en sammenheng ?

Helt umulig å utelukke det ihvertfall ved å si "forklar befolkningsøkningen som har skjedd siste 100-200 årene!"

Fordi forskjellen er levestandarden vår, flinke leger og at vi i gj.snitt lever mye lenger nå en for noen hundre år siden, færre unge jenter dør som igjen skaper flere unger osv osv osv

Mens andre arter sliter mer og mer og dør ut...

Hvorfor er det slik ?

Noen ting har man vel svaret på, men 99% vet man ikke svaret på!
Antall ord: 217
FandenTa de som nekter for alt det ukjente, mystiske!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Des 2005 21:35
19
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

Men burde ikkje nokon få beskjed om at dei var ei flyndre i forrige liv?...eller pungrotte?...eller kanskje sextrakkasert sau oppi dalane hjå ein enslig kall med vadestøvler?

...er menneskedyret så spesiellt eller har kanskje galskapens tankespinn lett for å slå ann blant ein liten del av befolkninga?...eller er det moteriktig enn så lenge å tru på "sjel" og fleire liv?
Antall ord: 62
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mick Wild
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 23 Jan 2007 13:03
17

Re: Noen som vet at de har levd før og hva de i såfall var?

Innlegg av Mick Wild »

Kråka skrev:
Mysticool skrev:
Kråka skrev:Jeg ringte en synsk før jul for å få litt informasjon om noe jeg hadde mistet, men endte opp i en samtale på nesten en time om at jeg hadde levd før. Dette ble en meget dyyyr samtale, men spennende da :D
Da man først tar det skrittet å ringe en synsk, ønsker man jo svar på alt mulig som detter ned i huet på en, så jeg spurte om han kunne se meg i ett annet liv.
Det kunne han...
Du har høye kinnben du, sier han. Eh- ja, jeg har kanskje det, svarte jeg og lurte på om han kunne "se" det. Ja, og han kunne "se" at jeg hadde brune, litt store øyne, og var melankolsk i sinn. Jaaa.. Det kunne stemme det, har alltid vært litt tankefull og drømmende uten å skjønne at det var pga mine forrige liv... :mozilla_frown:
Vet du hvor Bhutan er sier han. Nei, Afrika, tenker jeg? Selvfølgelig ikke, det er ett land mellom Tibet, Kina og Nepal og der har jeg visstnok bodd på seint 1600 tall, som datter av en stor klanhøvding. Jeg ble giftet bort til en kriger, som falt i krig, og som jeg gikk og savnet hele resten av livet mitt.
Da han fortalte dette, så jeg meg selv vandrende på en veranda med epletrær i blomstring og i hvit kjole. Vet ikke om det vokser epletrær i Bhutan heller da...

Men saken er at jeg hele livet har drømt om fjell. Jeg har vandret i fjellriker, i drømmer som har kommet tilbake, gang på gang. Jeg har hele livet vært fasinert av fjell, og særlig de høyeste. Så jeg tror på det han "så"

Noen som vet hva de har vært før?
Jeg hadde visst vært i flere liv, men da syntes jeg det begynte å bli litt dyrt, så det var best å avslutte samtalen.
Jeg syntes denne sagaen om savn og lengsel var så vakker, så jeg kan leve lenge på den, jeg :D
Jeg tror også at man på en måte har evig liv...at man har levd før og vil leve et nytt liv ivdere etter dette livet her...

Ingen skal vel kunne hevde å huske konkret, men det er jo diskutert mye da om disse flashene man får, eller dejavuene, at man VET man har har vært på et sted før, selv om man aldri har vært der...

Men det er et vanskelig og nesten utenkelig og bevisende tema det med tidligerer liv!
Har hørt at man skal gjennom alle stjernetegnene før man er ferdig med alle sine liv. Jeg er skytte, så da har jeg vel ikke så mange igjen jeg da... :mozilla_wink:
Jeg tror at livet ikke avhenger av hvilket stjernetegn man er i. Sjelen, bevisstheten lever evig og har altid värt og kommer altid til å väre. Vi er allt, allt er oss, vi er våre höyeste skapninger. Vi bärer himmelen med oss hvor vi enn er, vi er aldrig alene. vi er altid i kontakt med kilden. Det er en utrolig virkelighet vi lever i.
Mange mennesker tror at de ikke har mulighet til å få vite allt om allt...Meningen.
Det finnes en måte...Flere og flere mennesker bruker den måten, og selv om anntalet nå er lite, vill det vokse fort, og når mange nok folk benytter seg av det, så vill resten fölge etter...For ingenting er skjult, som ikke skal bli åpenlyst.
Antall ord: 605
En liten plante kan en gang bli et stort tre, det kan også skje med oss mennesker.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
cluuudia
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 24 Feb 2008 11:43
16
Lokalisering: Hvem vet?

Innlegg av cluuudia »

Hvis ingen har skrevet det før meg: gikk det ikke et sånt program på tv før? Tror det het "en reise i sjela" eller noe i den duren.
Antall ord: 31
Boo...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Astarte
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 21 Jun 2006 14:54
18
Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
Lokalisering: Borti natta
Har takket: 163 ganger
Blitt takket: 171 ganger

Innlegg av Astarte »

madjava skrev:Men burde ikkje nokon få beskjed om at dei var ei flyndre i forrige liv?...eller pungrotte?...eller kanskje sextrakkasert sau oppi dalane hjå ein enslig kall med vadestøvler?

...er menneskedyret så spesiellt eller har kanskje galskapens tankespinn lett for å slå ann blant ein liten del av befolkninga?...eller er det moteriktig enn så lenge å tru på "sjel" og fleire liv?
Hehe...

Buddistmunker mener visst alt liv er hellig, fordi man kan bli en flue i neste liv... Litt flåsete forklart, men de mener alt liv er hellig.
Antall ord: 92
BildeBilde Memento mori

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang

Innlegg av Metodisten »

Å tro att vi lever bare en gang, er jo det vanlige.
Det er utgangspunktet. Det er det ettablerte og gammelmodige.

Jeg opplever Kimberas og Madjavas tanker som stive og gammeldagse, selv o de tror att det med reinkarnasjon er knyttet til våre gammle tros system.

Så lenge vi er i Norge er det IKKE en del av våre gamle trossystem.
Det er heller ikke new age sin fortjeneste att en stadig større prosentandel av Nordmenn tror att vi lever flere en ett liv. Var det opp ti meg så var det bar ett, takk så mye.
Men det trenger ikke være sånn.

Moderne tider og kommunikasjonsflom virker ikke å begrave disse ideene, de virker og fremme dem. Og hvorfor det tro ?

Sannsynligvis fordi tall og hendelser hele tiden blir samlet og skrevet om.
Stadig flere kommer opp i situasjoner som virker å bekrefte ideen om att vi må finne oss i og leve flere liv, heller en att det motsatte,
Den fantastiske utrolige ideen om att det skulle bare være ett.

Gutten som hadde levd før
http://uk.youtube.com/watch?v=1RRs7fXjs_w

Litt fra dette forumet

https://www.paran.no/forum/phpbb3/viewt ... c&start=75
Antall ord: 203

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ida.M
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Feb 2007 15:10
17
Lokalisering: Oslo

Innlegg av Ida.M »

ja.....desto mere jeg tenker på det, desto mere fornuftig synes tanken på flere liv.

Om man er her for å lære som det ofte sies...Da får man det fra mange sider, mange liv, ulike epoker i historien. Ulike situasjoner, rik her, fattig i det livet. Kansje man er både kvinne og mann.
Da er ikke livet så meningsløst om man ser det slik. Da er ikke noens liv urettferdig og andres priviligert, for man får sjansen til å prøve allt selv...Hmmm

Linkene til metodisten var såååå til ettertanke. MÅ sees. :mozilla_smile:
Antall ord: 99

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Ida.M skrev:ja.....desto mere jeg tenker på det, desto mere fornuftig synes tanken på flere liv.

Om man er her for å lære som det ofte sies...Da får man det fra mange sider, mange liv, ulike epoker i historien. Ulike situasjoner, rik her, fattig i det livet. Kansje man er både kvinne og mann.
Da er ikke livet så meningsløst om man ser det slik. Da er ikke noens liv urettferdig og andres priviligert, for man får sjansen til å prøve allt selv...Hmmm

Linkene til metodisten var såååå til ettertanke. MÅ sees. :mozilla_smile:
Det høres jo fint ut, men er meningsløst ettersom ingen (andre enn de få som påstår) husker noen tidligere liv. Det hjelper ikke å "prøve alt" hvis man ikke husker det.

Lærdom får vi fra tidligere generasjoner, så flere liv er ikke noen forutsetning for å dra lærdom.
Antall ord: 156
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
rhonersen
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Apr 2008 14:41
16

Re: hehe

Innlegg av rhonersen »

FandenTa skrev:Man kan bli født som menneske, dyr, fisk, insekt kanskje ? Hvem vet!
Greia er jo at vi ikke vet, eller har grunn til å tro det. Derfor er det irrasjonelt.
FandenTa skrev:Helt umulig å utelukke det ihvertfall ved å si "forklar befolkningsøkningen som har skjedd siste 100-200 årene!"

Fordi forskjellen er levestandarden vår, flinke leger og at vi i gj.snitt lever mye lenger nå en for noen hundre år siden, færre unge jenter dør som igjen skaper flere unger osv osv osv
Mens andre arter sliter mer og mer og dør ut...
Hvorfor er det slik ?
Noen ting har man vel svaret på, men 99% vet man ikke svaret på!
Skjønner du at du må vise at noe er sannsynlig før du leter etter argumenter _mot_ det? For å fortsette med det Kimbara sier - det er ikke grunn til å tro at antallet livsformer på jorda er konstant. Vil det si at 'sjelene' (som er et konsept jeg ikke tror på btw) som ikke har noen kropp å 'bo' i, forsvinner? ..er et annet sted? Vil det si at dyrs 'sjeler' er like kompliserte som de kan være i mennesker?

For at innlegg ikke skal bli noe mer enn fantasifulle tankespinn, må dette undersøkes nærmere. 99% av det vi kjenner til, har vi gode modeller for, men vi har ikke grunn til å tro på verken sjeler (som noe separat fra hjernens prosesser) eller reinkarnasjon, fordi det ikke er vist å stemme.
Antall ord: 250

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GJest

Innlegg av GJest »

Jeg tror jeg har levd før. Jeg har fått opp minner fra usa, texas lignende landskap noen ganger. Har fått opp minner fra å ha jobbet på de egyptiske pyramidene. Har også fått opp minner fra plasser som er utenfor denne jord. Merkelige bygninger og andre atmosfærer.

Jeg tror vi har en sjel. En sjel som er udødelig. Jeg tror universet vårt er en bevissthet som har utviklet seg igjennom evolousjon. Jeg tror også det finnes liv i universet. Mest sansynnlig også vesner i flere dimensjoner.

Grunnen til at jeg tror dette er fordi jeg har hatt noen ut av kroppen opplevelser hvor følelsen og virkeligheten av dette har vært helt ekstrem. I denne tilstanden har jeg også snakket med flere mennesker og i noen tilfeller andre vesner. Slik at det virker ikke som om Tid har noe å si. Tiden er vel der konstant, hvor flere prosjekter foreåg samtidig i flere dimensjoner.

Mange snakker om å ha kontakt med sitt høyere selv. Og at denne kontakten denne forbindelsen vil guide deg og gjøre livet ditt lettere. Teknikker for å gjøre dette beskrives alt fra å observere seg selv, til å leve i nuet, til å kvitte seg med negative atferdsmønstre for å forstå at vi er noe mer enn vår fysiske kropp.

Men er ganske ny og fresh i alt dette, slik at folk som vet mer om sjelen og hvordan få kontakt med sitt høyere selv må så gjerne gi flere tips on innvendinger.

Og for de som tror på at sjelen vår er fanget av onde/slemme romvsener så tror jeg dette er BS! tror sjelen vår er udødelig uansett teknologi.. tror slike relgioner med slikt innhold bare er bs, kanskje også opperer etter en agenda.
Antall ord: 300

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Shania
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 03 Nov 2007 02:10
17
Lokalisering: Tønsberg

Innlegg av Shania »

For meg ser det ut som om du Kimbara brenner for at folk ikke skal bli lurt. Det er en god ting i seg selv. Mange er nok villig til å ta til seg hva som helst og kjøpe det. Men du må også tillate at det er litt opp til dem. Det er de som velger den erfaringen. Og mange trenger en erfaring av å bli lurt, før de våger å stole på at de kan kjenne igjen, vite eller oppleve noe selv.

Når det gjelder reinkarnasjon, forstår jeg det heller slik.
Vi er en åndelig bevissthet. Denne åndelige sjelsbevisstheten, skaper et liv, blir født og innånder livsenergi inn i det mennesket. Mennesket selv, er kanskje ikke bevisst den åndelige bevisstheten. Lever sitt vanlige liv, fra A til Å, dør og livskraften går tilbake til sjelen. Under tiden har sjelen en livstrådskontakt med mennesket. Visse tema, erfaringer og uforløste energier, blir overført til neste liv.
Etterhvert nå, er det fler som begynner å få kontakt med denne sjelsbevisstheten, mens de lever på jorden. Begynner å få kontakt, og gjennom dette kommer også noen av disse minnene om. Denne kontakten, handler i buddismen om inkarnering. Noe i deres religion, ikke er så mange som er.
Det er hinduismen som reinkarnerer hele tiden, med dyr og andre vesener. Buddismen vil ikke drepe, fordi det alt liv er hellig, og når de som har inkarnert også tar inn denne store helheten, så får de en dyp medfølelse for alt som lever. Gudsbevisstheten, som finnes i sjelen.
Nå tror jeg ikke at new age har fått mange til å tro på noe mer enn a til å. Men at den kollektive bevisstheten har blitt åpnet opp, gjennom at flere inkarnerer sjelen, Tmens de lever her, og dermed underviser andre.

At det finnes en direkte kobling mellom stjernetegn og antall liv, fungerer nok ikke helt. Det er ulike erfaringer, redskaper du velger å bli født med. Og det er kanskje flere omganger i zodiaken. Men jeg har kommet over en side jeg synes forteller en masse om sjelers alder.
http://home.online.no/~hjgrini/sjelens-alder.htm

Og Kimbare, denne vil du kanskje ha interesse av. En M.D. (tittel) som fikk en temmelig forvandlende opplevelse.
http://www.brianweiss.com/
Tror jeg har nevnt denne før.
Antall ord: 391
I choose the easy button.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links