Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Jeg blir ikke kvitt pappa! og litt til...
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Jeg aksepterer at du har andre meninger enn meg. Og beklager, men jeg akter ikke å gå inn i en diskusjon om hvorvidt det er sånn eller sånn. Jeg synes du trekker ut Bibelsitater, og bruker de på den måten som passer deg best. Og ikke tar med helheten.
Så jeg gir meg i denne diskusjonen med deg. Ha en fortsatt fin kveld!
Antall ord: 65
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 10 Jan 2007 19:33
- 17
- Blitt takket: 1 gang
Det var trist, jeg tror det ville vært godt for oss begge å diskutere dette videre. Du angir ingen grunn til hvorfor du mener jeg trekker ut bibelsitater og bruker de slik at de passer meg best.Troyamin skrev:Jeg aksepterer at du har andre meninger enn meg. Og beklager, men jeg akter ikke å gå inn i en diskusjon om hvorvidt det er sånn eller sånn. Jeg synes du trekker ut Bibelsitater, og bruker de på den måten som passer deg best. Og ikke tar med helheten.
Antall ord: 104
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 04 Apr 2008 15:26
- 16
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Kristiansand
Re: Jeg blir ikke kvitt pappa! og litt til...
[quote="Jael"][quote="Mariann66"]
Er du på bærtur i krattet?[/quote]
Den som tror på gjenferd blir grundig lurt, enten av sin egen fantasi, av mennesker som vil lure eller utnytte en, eller av onde ånder som vil skade en.
Døde kan ikke gjenoppstå som gjenferd. De er i Guds varetekt.[/quote]
hallo.... du har allt får stor tro på en som nermest aldri viser seg, en pingle med andre ord.. det finnes demoner og "skyts Engler" ja men noen demoner er ikke der får å ødelegge en tro meg, min "skyts Engel" er en demon, en fyr faktisk med en syyyyk humor. skremmer live av meg når han finner på noe men han ler heile tia.. har spørt han når jeg kommer til og dø å han har sakt tia mi er ikke inne enda, men så spurte jeg kan du gi meg en klarere svar på dato eller noe så sier han nei fordi han ville ikke at jeg skulle vite det... så en demon eller engel har som regel samme oppdrag, bare en demon hos visse fålk er mer humoristisk, en engel er bare en liten sky som ikke tør og vise seg å finner ikke på noe men personen.... så hvis du legger i fra deg bibelen litt å prøv å komuniser med de døde så finner du fort ut at du får kun de meste svarene fra "underverden" gud, jesus å den hellige ånd sitter bare å dikker fin sjampis siden di sin "verden" er så nydelig i fårhåll til "underverden" så prøv og snakk med noen demoner så finner du fort ut at det er di som kan svare deg...
Ps: du som har din far etter deg, prøv og ikke være så fra dyttende mot han, hør på han litt prøv å fårstå at allt han vill er å være med sønnen sin, han angrer får selvmorde å vill bare gjøre det godt igjen, hvis han sin "energi" er mørk er det fordi han er leiseg, den dagen du får den til og føles "lys" så har du gjort det han vill at du skal gjøre får han..
så prøv i alle fall ikke si at han er innpåsliten får han kan lese deg som en åpen bok han vet hvor du er å vet hva du tenker....
Lykke til
Er du på bærtur i krattet?[/quote]
Den som tror på gjenferd blir grundig lurt, enten av sin egen fantasi, av mennesker som vil lure eller utnytte en, eller av onde ånder som vil skade en.
Døde kan ikke gjenoppstå som gjenferd. De er i Guds varetekt.[/quote]
hallo.... du har allt får stor tro på en som nermest aldri viser seg, en pingle med andre ord.. det finnes demoner og "skyts Engler" ja men noen demoner er ikke der får å ødelegge en tro meg, min "skyts Engel" er en demon, en fyr faktisk med en syyyyk humor. skremmer live av meg når han finner på noe men han ler heile tia.. har spørt han når jeg kommer til og dø å han har sakt tia mi er ikke inne enda, men så spurte jeg kan du gi meg en klarere svar på dato eller noe så sier han nei fordi han ville ikke at jeg skulle vite det... så en demon eller engel har som regel samme oppdrag, bare en demon hos visse fålk er mer humoristisk, en engel er bare en liten sky som ikke tør og vise seg å finner ikke på noe men personen.... så hvis du legger i fra deg bibelen litt å prøv å komuniser med de døde så finner du fort ut at du får kun de meste svarene fra "underverden" gud, jesus å den hellige ånd sitter bare å dikker fin sjampis siden di sin "verden" er så nydelig i fårhåll til "underverden" så prøv og snakk med noen demoner så finner du fort ut at det er di som kan svare deg...
Ps: du som har din far etter deg, prøv og ikke være så fra dyttende mot han, hør på han litt prøv å fårstå at allt han vill er å være med sønnen sin, han angrer får selvmorde å vill bare gjøre det godt igjen, hvis han sin "energi" er mørk er det fordi han er leiseg, den dagen du får den til og føles "lys" så har du gjort det han vill at du skal gjøre får han..
så prøv i alle fall ikke si at han er innpåsliten får han kan lese deg som en åpen bok han vet hvor du er å vet hva du tenker....
Lykke til
Antall ord: 408
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
xx462xx skrev: hallo.... du har allt får stor tro på en som nermest aldri viser seg, en pingle med andre ord..
Har du bedt Jesus om å vise seg for deg i all sin herlighet, da? Har du oppsøkt ham?
Jeg har erfart Gud flere ganger i mitt liv. Din karakteristikk av meg ("pingle") hører ikke hjemme i en saklig debatt.
Hvis denne demonen ikke ønsker å ødelegge deg, hvorfor skremmer han da nesten livet av deg? Betyr det at noen ler at de vil deg godt?det finnes demoner og "skyts Engler" ja men noen demoner er ikke der får å ødelegge en tro meg, min "skyts Engel" er en demon, en fyr faktisk med en syyyyk humor. skremmer live av meg når han finner på noe men han ler heile tia..
har spørt han når jeg kommer til og dø å han har sakt tia mi er ikke inne enda, men så spurte jeg kan du gi meg en klarere svar på dato eller noe så sier han nei fordi han ville ikke at jeg skulle vite det...
Klart han ikke svarer! Han vet det nemlig ikke - men det tør han ikke fortelle deg. Det finnes nemlig en konge som har beseiret ham og hans Fyrste i kamp, og de har lidd nederlag. Demonen har ingen viten om din livslengde. Bare Gud vet dette.
så en demon eller engel har som regel samme oppdrag, bare en demon hos visse fålk er mer humoristisk, en engel er bare en liten sky som ikke tør og vise seg å finner ikke på noe men personen....
Demonen har kun ett ønske: Å ødelegge deg. Englene står i Guds tjeneste. Demonene har tapt og de vil ta med seg flest mulig i nederlaget, englene står i seierherrens hær og vil på Guds ordre gjøre alt han ber dem om - for eksempel beskytte deg.
[quot€]så hvis du legger i fra deg bibelen litt å prøv å komuniser med de døde så finner du fort ut at du får kun de meste svarene fra "underverden"[/quote]
Jeg har prøvd det, takk, og det frister ikke til gjentakelse. Gjennom bibelen har jeg tilgang til Universets suverene Hersker, han som vet alt og har all makt. Du får derimot ingen hjelp eller svar fra din demon - fordi demonen ikke har makt til å vite noe slikt.
Svare meg på hva? De kan ikke engang svare på når folk skal dø... Gå heller over til seierherren og få evig liv - så slipper du å måtte spørre om når du skal dø.gud, jesus å den hellige ånd sitter bare å dikker fin sjampis siden di sin "verden" er så nydelig i fårhåll til "underverden" så prøv og snakk med noen demoner så finner du fort ut at det er di som kan svare deg...
Antall ord: 482
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 01 Apr 2006 13:54
- 18
Personlig tror jeg ikke at EN religion er mere feil enn en annen, så lenge man tror på neste kjærlighet.
Jeg tror vi alle kommer til det samme stedet etter døden, uansett livssyn og "synder", fordi kjærligheten overvinner alt.
Hva da med dem som ikke vil til dette stedet etter døden?
Hva med dem som ikke vil ha noe med kjærligheten å gjøre?
--------
Jeg tror de vil få fred og kjærlighet uansett, om de ikke ønsker å dra til den andre siden, tror jeg energien deres kan "henge" igjen. Personlig så tror jeg at det virker for urealistisk at en gud av kjærlighet skulle føle sinne ovenfor menneskene og sende dem i lidelse for evig pga synder eller fordi de ikke fant frem til å tro på akkurat den Guden eller lignende.
Men det er mitt livvsyn, og jeg føler ingen trang til å føre det over på noen, fordi jeg respekterer at mennesker har en rett til sin egen tro.
Det å ville overføre sitt syn til andre har ingenting med respektløshet for menneskers trosfrihet. Var det slik, ville politiske debatter og leserinnlegg i avisene være ulovlig. Vi ville med andre ord vært inne i en verden der folk ikke fikk si sin frie mening.
Respektløshet overfor andres tro i denne sammenheng kommer først til uttrykk når man ved konkrete trusler forsøker å "overbevise" noen - for eksempel ved trusler om fengsel hvis man ikke blir kristen, muslim, eller what-not.
-------
Ja, jeg er enig. Og når jeg møter noen som gjerne ønsker å konvertere meg til den kristne tro så møter jeg dem med et smil, fordi jeg vet de bare mener meg godt.
Hvorfor er ikke det etisk riktig?Men jeg snakker gjerne om det slik som nå, men jeg vil ikke si "slik er det bare,basta" Det er bare ikke moralt riktig, synest jeg.
Er det ikke like etisk galt eller riktig om man sier "kristendommen har rett" og om man sier "alle har rett"?[/quote]
-------
Jeg ser poenget ditt!
Personlig så føler jeg det ikke er riktig for meg å si min tro er riktig, og din er feil fordi jeg tror all religion er basert på det å være et godt menneske. Jeg tror at om det finnes en Gud, så vil den guden elske og ta imot alle uansett religion.
Antall ord: 402
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
Så mennesker skal tvinges til noe de ikke vil?luume skrev:Jeg tror de vil få fred og kjærlighet uansett, om de ikke ønsker å dra til den andre siden, tror jeg energien deres kan "henge" igjen.
Gud er ikke av kjærlighet, han er kjærlighet. Og hvis noen skal kunne kjenne kjærligheten, da må man ha frihet. Frihet til å si ja, og frihet til å si nei. Det finnes ingenting som heter tvungen kjærlighet - det er en selvmotsigelse.Personlig så tror jeg at det virker for urealistisk at en gud av kjærlighet skulle føle sinne ovenfor menneskene og sende dem i lidelse for evig pga synder eller fordi de ikke fant frem til å tro på akkurat den Guden eller lignende.
De menneskene som ikke ønsker samvær med Gud, de slipper.
Kristendommen er ikke basert på det å være et godt menneske.Personlig så føler jeg det ikke er riktig for meg å si min tro er riktig, og din er feil fordi jeg tror all religion er basert på det å være et godt menneske. Jeg tror at om det finnes en Gud, så vil den guden elske og ta imot alle uansett religion.
Kristendommen er kjærlighet til ethvert menneske, uansett.
Men menneskene må selv ta et valg om de vil ha del i denne kjærligheten eller ikke. Det betyr selvsagt at de må bli kjent med dette valget.
Antall ord: 237
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 20 Aug 2005 21:40
- 19
Hei Troyamin.Troyamin skrev:Jeg aksepterer at du har andre meninger enn meg. Og beklager, men jeg akter ikke å gå inn i en diskusjon om hvorvidt det er sånn eller sånn. Jeg synes du trekker ut Bibelsitater, og bruker de på den måten som passer deg best. Og ikke tar med helheten.
Jeg har også hatt overnaturlige opplevelser. Fikk på nært hold se en kvinne som var avgått ved døden i min hjembygd. Dette skjedde da jeg var tolv år, men har også noen andre opplevelser. Har lurt mye på dette i ettertid. Var det den avdøde kvinnen,(det trodde jeg lenge) eller var det en demon jeg så? I allefall av utseende så var skikkelsen helt identisk i det ytre med den avdøde kvinnen. Men forskjellen fra kvinnen jeg kjente, var at øynenene virket, slik jeg husker det sorte og svært skremmende. Skikkelsen ville ta kontakt med meg, men jeg ble redd og satte på sprang. Dette skjedde midt på dagen.
Har lest tråden her nå, og jeg må si at Jael, med sine utmerkede og opplysende innlegg har gitt stor klarhet i hvordan dette, ja slike ting henger sammen. Jeg har iallefall blitt mye klokere av å lese hans innlegg her, om disse ting.
Jeg vil oppfordre deg til å se nærmere på det Jael skriver her, og ikke avvise det, for der finner du den sanne hjelpen som du trenger. Det kjenner jeg i dypet av mitt hjerte.
Antall ord: 264
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 18
Jael skrev:"Så mennesker skal tvinges til noe de ikke vil?"luume skrev:Jeg tror de vil få fred og kjærlighet uansett, om de ikke ønsker å dra til den andre siden, tror jeg energien deres kan "henge" igjen.
-----------
Hehe, nei, som jeg skriver så tror jeg at det er energi som henger igjen fra mennesker som ikke ønsker å dra til den andre siden. Men vet du hva, jeg hadde vært rimelig dum om jeg skulle hevde å vite at om hva som finnes mellom jord og himmel. Jeg er bare et menneske som deg og jeg kan ta feil, så det er helt mulig at du har rett,eller at det ikke finnes noe etter døden, men jeg velger å tro det jeg gjør, fordi jeg vet at kjærligheten i universet vil godta meg uansett.
"Gud er ikke av kjærlighet, han er kjærlighet. Og hvis noen skal kunne kjenne kjærligheten, da må man ha frihet. Frihet til å si ja, og frihet til å si nei. Det finnes ingenting som heter tvungen kjærlighet - det er en selvmotsigelse.De menneskene som ikke ønsker samvær med Gud, de slipper. "Personlig så tror jeg at det virker for urealistisk at en gud av kjærlighet skulle føle sinne ovenfor menneskene og sende dem i lidelse for evig pga synder eller fordi de ikke fant frem til å tro på akkurat den Guden eller lignende.
okay, helt enig der du. Personlig så føler jeg omtrent at bibelen har en måte på å tvinge troen på mennesker. (som budet "Du skal ikke ha andre guder enn meg") Synest du at dette budet presenterer fritt valg?
Kristendommen er ikke basert på det å være et godt menneske.
Kristendommen er kjærlighet til ethvert menneske, uansett.
Men menneskene må selv ta et valg om de vil ha del i denne kjærligheten eller ikke. Det betyr selvsagt at de må bli kjent med dette valget.
-----------
Ok. Kristendommen er kjærlighet til ethvert menneske. Burde ikke da gud ha kjærlighet nok ta imot alle fra alle religioner i verden?
Det er en slik kjærlighet jeg ser for meg, som ikke har regler og som ikke setter noen bud, men bare elsker.
Antall ord: 372
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
luume skrev:Ok. Kristendommen er kjærlighet til ethvert menneske. Burde ikke da gud ha kjærlighet nok ta imot alle fra alle religioner i verden?
Det er en slik kjærlighet jeg ser for meg, som ikke har regler og som ikke setter noen bud, men bare elsker.
Hva slags kjærlighet er det som tvinger mennesker til samvær med en Gud de ikke vil vite noe av?
Kjærlighet kan bare eksistere der det finnes fri vilje. Det ligger i kjærlighetens natur at man må akseptere det hvis noen ikke tar i mot din kjærlighet. Det finnes ikke noe slikt som tvungen kjærlighet.
Gud elsker alle mennesker, men han må akseptere det hvis noen ikke ønsker å vite av ham eller hans kjærlighet.
Kjærlighet handler ikke om å godta alt (for eksempel alle religioner), men om å elske alle (mennesker). Frukten av denne kjærligheten må hvert enkelt menneske velge å akseptere eller ikke.
Antall ord: 158
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 18
"Så mennesker skal tvinges til noe de ikke vil?"
-----------
Hehe, nei, som jeg skriver så tror jeg at det er energi som henger igjen fra mennesker som ikke ønsker å dra til den andre siden. Men vet du hva, jeg hadde vært rimelig dum om jeg skulle hevde å vite at om hva som finnes mellom jord og himmel. Jeg er bare et menneske som deg og jeg kan ta feil, så det er helt mulig at du har rett,eller at det ikke finnes noe etter døden, men jeg velger å tro det jeg gjør, fordi jeg vet at kjærligheten i universet vil godta meg uansett.
"Gud er ikke av kjærlighet, han er kjærlighet. Og hvis noen skal kunne kjenne kjærligheten, da må man ha frihet. Frihet til å si ja, og frihet til å si nei. Det finnes ingenting som heter tvungen kjærlighet - det er en selvmotsigelse.De menneskene som ikke ønsker samvær med Gud, de slipper. "
okay, helt enig der du. Personlig så føler jeg omtrent at bibelen har en måte på å tvinge troen på mennesker. (som budet "Du skal ikke ha andre guder enn meg") Synest du at dette budet presenterer fritt valg?
"Gud elsker alle mennesker, men han må akseptere det hvis noen ikke ønsker å vite av ham eller hans kjærlighet. "
Så da sender ham de til helvete i evig pine? Han kan vel ikke elske dem da ?
-----------
"Gud er ikke av kjærlighet, han er kjærlighet. Og hvis noen skal kunne kjenne kjærligheten, da må man ha frihet. Frihet til å si ja, og frihet til å si nei. Det finnes ingenting som heter tvungen kjærlighet - det er en selvmotsigelse.De menneskene som ikke ønsker samvær med Gud, de slipper. "
"Gud elsker alle mennesker, men han må akseptere det hvis noen ikke ønsker å vite av ham eller hans kjærlighet. "
Antall ord: 240
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 08 Apr 2008 22:28
- 16
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har du prøvd å sende faren din opp til skaperkraftens lys? Eller å få noen andre til å sende han opp til lyset, til den riktige siden der hvor han skal være. Du kan forlange av ham at han skal gå til skaperkraftens lys.
Antall ord: 43
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
Kjærligheten vil alltid godta deg - men vil du godta Kjærligheten? Hva om Kjærligheten ikke er helt slik som du forventer eller ønsker?luume skrev:Jeg er bare et menneske som deg og jeg kan ta feil, så det er helt mulig at du har rett,eller at det ikke finnes noe etter døden, men jeg velger å tro det jeg gjør, fordi jeg vet at kjærligheten i universet vil godta meg uansett.
Hvem er guden som sier dette? Jo, det er Kjærligheten. "Du skal ikke ha andre guder enn kjærligheten". Du kan godt prøve å ha andre guder enn Kjærligheten, men ville det være til ditt beste? Dette kan ikke presenteres som et fritt valg, fordi det blir et valg mellom det som er til ditt beste og det som er til ditt verste. Du oppfordres på det mest innstendige til å velge Kjærligheten, men ingen kan hindre deg i å la være.Personlig så føler jeg omtrent at bibelen har en måte på å tvinge troen på mennesker. (som budet "Du skal ikke ha andre guder enn meg") Synest du at dette budet presenterer fritt valg?
Gud (som er Kjærlighet) elsker dem, men han kan ikke tvinge seg på mennesker som ikke ønsker å vite av Kjærligheten. Å velge bort Kjærligheten er synonymt med lidelse. Gud er i sitt vesen Kjærlighet, Fred og Lys. Å velge bort Gud er å samtidig velge bort alt det han er. Hva sitter du igjen med da, om ikke lidelse?"Gud elsker alle mennesker, men han må akseptere det hvis noen ikke ønsker å vite av ham eller hans kjærlighet. "
Gud ønsker ikke at dette skal skje, men vi mennesker er de eneste med makt til å selv velge hva vi vil med våre liv.
Antall ord: 319
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 18
"Kjærligheten vil alltid godta deg - men vil du godta Kjærligheten? Hva om Kjærligheten ikke er helt slik som du forventer eller ønsker?"
Ja,jeg vil helt klart godta den. Om den ikke er akkurat slik jeg hadde sett for meg så er den ikke det, og det er helt greit det, ikke mye å gjøre med det
Takk for fine saklige innlegg.
Men jeg lurer på noe annet. Hva med de menneskene som rett og slett ikke er opplyst nok til å kjenne kristendommen? Kommer de til helvete?
Ja,jeg vil helt klart godta den. Om den ikke er akkurat slik jeg hadde sett for meg så er den ikke det, og det er helt greit det, ikke mye å gjøre med det
Takk for fine saklige innlegg.
Men jeg lurer på noe annet. Hva med de menneskene som rett og slett ikke er opplyst nok til å kjenne kristendommen? Kommer de til helvete?
Antall ord: 90
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
Hva om Kjærligheten ble et menneske?luume skrev:"Kjærligheten vil alltid godta deg - men vil du godta Kjærligheten? Hva om Kjærligheten ikke er helt slik som du forventer eller ønsker?"
Det har jeg ingen forutsetning for å vite noe om. Det er bare Gud som vet hvem som går fortapt og hvem som ikke gjør det. Jesus er veien, sannheten og livet, det er det jeg vet.Takk for fine saklige innlegg.
Vi mennesker er skapt i Guds bilde, og vi vil alltid søke vårt opphav - som er Kjærligheten. Noen mennesker får aldri høre om Jesus, men leter likevel etter ham - uten å vite riktig hvem de leter etter.
Tror du ikke Gud vet hvem som søker ham? Han kan jo lese alle våre tanker.
Tror du ikke Gud vil gi dem det de leter etter? Den som leter, han skal finne.
Vær ikke bekymret for de som døde og ikke fikk høre om Jesus. Det kan vi trygt overlate til Gud, som er fullkomment rettferdig og vet alt. I stedet skal vi fokusere på de som lever og som fortsatt søker.
Antall ord: 257
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 18
"Hva om Kjærligheten ble et menneske?"
Ja, hva med det, hva spør du om egentlig?
For meg så tar kjærligheten form av åndelige hjelpere og min besta.
Ja, hva med det, hva spør du om egentlig?
For meg så tar kjærligheten form av åndelige hjelpere og min besta.
Antall ord: 30
Hide post links |