Drømmer, NDO & ut av kroppenFortell om din mest merkelige drøm du noen gang har hatt

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

ccc
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 29 Jun 2008 14:52
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sarpsborg

Innlegg av ccc »

Jeg og en venninne var utenfor butikken. Butikken var stengt, men dørene var åpne. Så kom det en bitteliten edderkopp ut, også en litt større rett etter, og en litt større rett etter den osv. Etter at det var kommet ti edderkopper, den ene litt større enn den andre, kom det en baker ut. Han hadde sånn kokkehatt på hodet og bærte på en stor mel pose. Etter han kom det en politimann, og til slutt en kjempe stor edderkopp
:lol: Hahaha, fantastisk morsom! Jah, jeg vet, dårlig humor :D

Har masse sprø drømmer, her er noen:

I den første drømmen drømte jeg at jeg og en til ble jaktet på av noen gærne, skumle menn som vill ta oss! De var alltid rett i hælene, og jeg var livredd for å bli fanget!
Vi løp alltid i oppoverbakke, og gjemte oss bak bittesmå busker her og der til vi kom til en stor skog!
I skogen kom vi fra hverandre, og de slemme mennene fulgte etter kameraten min så jeg slapp unna.
Så kom jeg til en lysning, og der så jeg igjen kammeraten min.
Plutselig var jeg fly forbannet fordi han hadde løpt en annen vei, og hadde en kjempedrill i henda!
jeg kjørte drillen i magen på kameraten og satte den på så innvoller, kjøtt og blod spruta vilt rundt oss!
Popp, så våknet jeg!

En annen drøm av samme type, så var jeg yngre i drømmen trur jeg.
Jeg var på en leirskole sammens med mange andre små barn!
Men på den leirskolen var det en voksen dame som ikke var snill. hun var ei dame i 50, 60 årene, som du fikk skikkelig vondt i magen av når hun nærmet seg.
Hun ville oss ikke godt, og vi måtte gjemme oss fort som lynet når vi merket den dårlige energien hennes nærme seg.
Husker jeg spionerte på henne en mørk kveld etter at alle de andre barna hadde gjemt seg på rommet.
Da skjønte jeg at jeg måtte drepe henne, før hun begynte å drepe oss, så jeg la en felle for ho.
Husker ikke helt hvordan jeg klarte det, men drømmen endte med at jeg klarte å fange dama, og hang henne etter halsen i en eletrisk kabel som det fløy gnistrer ut av, mens jeg satte fyr på kjerringa og jubla fordi barna hadde vunnet! Flammene og gnistene lyste opp plassen mens barna kom ut fra hjemmestedene sine..!
og popp, så våknet jeg!

Ellers drømmer jeg ofte om at jeg flyr! Overalt, enten flykter fra/ sloss med noen, skal finne noe/oppdrag, eller rett og slett redde verden! :)
Enten flyr jeg selv, eller på store, flotte drager! Elsker å fly, håper alltid jeg skal drømme om å fly når jeg leger meg! :D

Til lsutt, en drøm som har plaget meg de to siste årene etter jeg fikk meg ny kjæreste etter et fire år langt forhold.
Etter jeg ble sammen med min nye mann, har jeg ofte drømt om min x. Det er alltid mye følelser innvolvert, at jeg har følelser for x, og han prøver å få meg tilbake! At jeg er utro mot samboeren min med x, eller at jeg krangler med x fordi han prøver å ødelegge forholdet mitt med min nye mann. Det går hele tiden på det at det er mye føleleser mellom meg og x, mest sinne og frustrasjon, usikkerhet osv fra min side.
Når jeg våkner har jeg en skikkelig klump i magen.
Jeg har ikke følelser for x, og har det kjempegodt med min nye mann, så disse drømme plager meg litt!
det som var litt moro i den siste drømmen om x, bare noen dager siden, så rakka x ned på kjæresten min i drømmen.
I stede for å blusse opp med alle følelsene igjen, klarte jeg endelig å ta igjen og ropte til han "han er i hvertfall bedre enn deg!"
Våknet med en skikkelig god følese denne siste gangen, så kanskje jeg ikke drømmer om x igjen! :)
Antall ord: 711
*Cecilie*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dorothea
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 16 Jul 2008 15:24
16

Innlegg av Dorothea »

Deep Space skrev:Kan det ha vært en demon eller satan himself?
Det høres litt ut som en demon.
Det er gjerne sånn synske "tegner" det de ser.
Antall ord: 31
Dorothea Schreuder
døbt 21. mai 1672
gift 1) kjøbmann i bergen, didirik dauch d. 1707
gift 2) Henrik Van rachen d. 1731
Momento Mori

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dorothea
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 16 Jul 2008 15:24
16

Re: jesus

Innlegg av Dorothea »

acespace skrev:Jeg drømte en gang at jeg og satan pinte jesus på det hardeste: Strekkbenk, skjæring, henging oppned imens han blir skjært og kokt i ovn å sånt.

Var ikke lenge sia, tror jeg begynner å bli satanist. Midt i konfirmasjons tida
HAHAH XD
Antall ord: 47
Dorothea Schreuder
døbt 21. mai 1672
gift 1) kjøbmann i bergen, didirik dauch d. 1707
gift 2) Henrik Van rachen d. 1731
Momento Mori

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
anette32
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 17 Des 2007 18:31
16
Lokalisering: Bærum

Innlegg av anette32 »

Sigrid skrev:I natt drømte jeg at jeg, hesten jeg passer vs tre 'brunkremtroll'.
Det var i en mørk og litt skummel gate, med noen store sanddyner midt i. De jentene slo hesten med balltrer, mens hesten prøvde å gjemme seg bak meg, og ville ikke løpe, og jeg prøvde å beskytte hesten. Jeg klarte å dytte en ned den haugen, så hun landa på nakken og begynte å grine. De fortsatte nå bare å slå da. Senere var vi alle i et rom i denne gaten, hesten var bundet fast, og de sto og slo. Så kom en gutt og hjalp meg. Vi sperra jentene inne, tok hesten til dyrlegen, og ringte politiet. Så våkna jeg :p Var veldig klam når jeg våkna. xD
Stakkars hest! Stygge brunkremtroll, haha xD
Jeg drømte for noen netter siden at det var en slem mann som dengste datteren sin. Også plutselig gikk han løs på meg!! Også sa datteren (som var voksen xP) at det er ikke hun du skal ta, det er meg!! Også våknet jeg. Gråt da jeg våknet jeg :s Uff av meg. Ikke koselig.
Dere vet Frustrerte Fruer? Og den nye mannen til Katherine, Adam eller noe, som nettopp har flytta fra henne? Vel, det var Adam som dengte meg x'D
Antall ord: 221

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Loffedotten
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 26 Nov 2007 20:27
17
Kjønn (valgfri): Jente, ofc.
Lokalisering: I ett tre.

Innlegg av Loffedotten »

Klarer egentlig ikke huske drømmene mine nå , har mange men husker ikke så mye .
Vet bare att hviss jeg får mareritt og drømmer om vampyrer og alle slags slemme paranormale ting som skall drepe meg og resten av verden ender jeg opp med og bli en av dem , og hjelpe de med og utrydde menskeheten eller noe sont :p. Det fikk meg till og huske en drøm jeg drømte for leeenge siden. Jeg drømte att det var en diger ailien som kom og skulle knuse alt som var ( han lette etter sønnen sin ) Så ble jeg plutserlig med og knuste alt , det endte opp med att han fant igjenn sønnen sin da :D.
Antall ord: 119
MVH Dotten.

Hello, internet pedofiles.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Loffedotten
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 26 Nov 2007 20:27
17
Kjønn (valgfri): Jente, ofc.
Lokalisering: I ett tre.

Innlegg av Loffedotten »

Nå kom jeg på en drøm! :D
Det var egentlig en ganske fin drøm :).

Jeg drømte att jeg var på Svea stranda ( Camping ). Jeg hadde bestilt 44 pap kartonger ( sonne store ) med is :D. Jeg spiste alt selv om det plutserlig bare var 2 iser.. men jeg spiste de , det var en gøyal drøm..:D. Er det felre som smaker i drømme ? Som hviss du skall spise is så smaker du smaken ? :)
Antall ord: 75
MVH Dotten.

Hello, internet pedofiles.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

Innlegg av Gjest »

det som er litt ekkelt noen ganger,er at etter jeg har våknet fra en drøm,å sovner igjen,fortsetter jeg akkurat der jeg slapp:S
kan også noen ganger bestemme hva jeg skal drømme,før jeg sovner=)
Antall ord: 41

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

Innlegg av Gjest »

å for ikke så lenge sia,drømte jeg at jeg utførte harrypotter formler,bare med en pinne el no:Pvet ikke hvorfor:Phehe
Antall ord: 24

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mr. Smith
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 22 Jul 2008 14:13
16

Innlegg av Mr. Smith »

Drømte ei natt at noen kom gående ned trappa. Jeg løp for å sjekke, men bråstansa da jeg kunne se to små, likbleke barneføtter halte nedover. Jeg snudde på hæla å skyndte meg inn på rommet og smelte igjen døra, kasta meg under dyna og knep øynene igjen. Sekunder etterpå hører jeg dørhåndtaket sakte vris ned og døra åpnes tilgjort sakte slik at hengslene skriker. Jeg holder meg fortsatt under dyna, men våger såvidt å kikke mellom gliper i øyet. Jeg ser aldri på ansiktet meg jeg vet det er ei jente. Jeg stirrer alltid ned på de samme små barneføttene. Men jenta stryker meg på håret legger munnen inntil øret mitt og hvisker så jeg kan føle fuktigheten samle seg mellom øreflippen:
"Endelig har jeg funnet deg!"
Så PANG så våkner jeg.

Har drømt den drømmen i flere år nå. Ganske lei av den, alltid like skremmendes, for det er no med den jenta som jeg ikke klarer å forklare, men det er hvertfall ekkelt.

En annen drøm jeg har drømt et par ganger, (lenge siden nå), er at jeg plutselig er med bestevennen min. Jeg og han har det veldig gøy sammen. Så blir harmonien brutt!Bestevennen min reiser seg og ber meg komme. Vi skynder oss. Løper uten å komme noe særlig. Brått når vi kikker bak oss får vi glimt av naboer, venner og kjente komme løpende etter oss, med lysende røde øyne. De ser gærne ut rett og slett. NAturligvis øker vi farten av frykt. Da vi endelig kommer hjem til meg stå min far og venter i bilen på å kjøre. Vi kaster oss inn i bilen, begge to i frontsetet av en eller annen merkelig grunn. Vi skriker til far at han må kjøre, men far har hodet vendt bort fra oss. Sakte snur han hodet og vi ser at han har like røde øyne som alle andre har! Jeg og bestevennen kaster oss ut av bilen igjen og kryper langs parkeringsplassen foran huset vårt. Før vi vet ordet av det er vi omringet av zombielignende mennesker vi begge kjenner! vi holder hverandre i hendene og "dør" sammen. Tror hvertfall vi dør for det er der jeg pleide å våkne.

Vet at den siste drømmen høres litt sånn spesi ut med zombielignendes mennesker og slik, men jeg velger ikke drømmer selv. Det merkelige er at uten at jeg har fortalt bestevennen min verken før eller etter så har han fortalt meg at han har hatt en drøm! Den ligner skremmendes på den jeg har hatt, men likevel er den så ulik. Skremmende er det hvertfall når likhetene mellom drømmene våre er så slående!

Mvh
Mr. Smith
Antall ord: 484
Do you fear the dark?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
[W]A:RR''G#
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 25 Jul 2008 21:03
16
Lokalisering: Molde

Innlegg av [W]A:RR''G# »

En gang drømte jeg at jeg var i en skog og plutselig svevde jeg over verden og så mange mennesker drepe hverandre og det var krig på HELE jorden.
Og før jeg våknet så jeg livet mitt i replay.
Det var ganske ekkelt fordi jeg har et glassbord på rommet mitt og etter at jeg våkna, så hadde jeg fullt av blod i ansiktet og på hendene.
Jeg hadde slått hodet mot ene bordspissen, men jeg vet ikke hvorfor...
Kanskje pågrunn av drømmen?
Antall ord: 90
Enjoy my tragedy

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
__bankeånd
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 17 Jun 2008 13:21
16
Lokalisering: I en mørk skog langt borte

Innlegg av __bankeånd »

Ok. dette er den mest teite drømmen jeg har hatt sånn... på en stund. :S haha. Kanskje mest fordi det var en dinosaur der...

Det begynte med at jeg skulle få nye klær, og mamma var med meg. Hun ventet i garderoben mens jeg gikk for å finne en genser. Etter mye om og men finner jeg en jeg kan prøve, men da kommer det en tulling og tar den samtidlig som meg. Jeg blirforbanna og river den til meg, men hun sier det er feil størrelse til meg. Og jeg må innrømme at det er det...og det visste jeg jo. Ble vel bare så sur på at hun skulle ta akkurat den!

Senere i drømmen er mamma dratt hjem, men jeg er igjen på senteret da denne fremmede jenta (en annen) går berserk med gevær. Alle får panikk og løper vilt rundt og gjemmer seg. Jeg har ikke panikk, men gjemmer meg alikevel. Går opp til annen etasje. Her får jeg litt pause før en svær lilla dinosaur med to hoder viser seg. (her tror jeg at jeg oppfattet at dette er en drøm, for jeg ble litt oppgitt husker jeg...) Uansett - så rømmer alle opp i trappene for å komme seg til øverste etasje. Men monsteret kommer etter og folk blir spist. En trodde til og med at hun kunne temme dinosauren. Haha. X)

Meg og hun med genseren fra tidligere løper ned i første igjen, og kommer til døren, men utafor står gærningen med flammekaster. Så jeg løper opp igjen til øverste etasjen i trappeoppgangen og bestemmer meg for å klatre ut til utsiden. Minnet meg litt om Praha dette stedet. Masse detaljer og lett å klatre ned. Jeg nølte en stund, før jeg begynte å klatre ned.

Da jeg var nede og uskadd tenkte jeg ikke mer på de der inne. Lurte bare på hvor bussen gikk fra, og hvor i helsikke på bygget jeg hadde klatret.
Antall ord: 342
My doctor gave me two weeks to live. I hope they're in August.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

Innlegg av Gjest »

buuuhuuu har bare hufsa drømmer! :mozilla_cry:
Antall ord: 6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
maarnie
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 26 Jul 2008 13:01
16
Lokalisering: molde

Innlegg av maarnie »

en gang jeg var i 1 eller 2 klasse så drømte jeg noe rart :( :mozilla_cry:
det er mange detalier i drømen dem vil duke opp nor jeg forteler:S her er drømen:(

jeg bode i en hyte sammen med mange andre jenter og jeg var støre minst 14-16 år så sto alle jentene foran et av vinduene og så på en mann som skule holde show i den bitelile byen, vi var ikke i 2003 vi var lenger bake i tid :( og alle jentene og jeg likte han vi alle preset oss i vinduet for og se han og senere på dagen så for vi til der showet skule holde, mannen som holdt showet han trenkte en frivelig en annen mann meldte seg frivelig so gikk nn i en kasse mannen snuret kassen 3 ganger og nor den mannen som var i kassen kom ut og han var et monster forvandlet fre meneskelig tilstand til et fælt monster:mozilla_surprised: alle menne ville inn i kassen til og med dyrene alle jentene i helle byen løp i fortvilelese for og prøve og ungå og ikke bli monster menn alle menne ble monster så jentene ble monstere de og:mozilla_surprised: jeg løp og løp og fant et sted og gjeme meg men da fant meg da tok meg men da de slepte meg bort over så ble jeg mindre jeg krympet til min egen alder jeg fikk meg løs men de tok meg igjen og putet meg i kasen og jeg så at dyrene hadde blit til monstre de og :mozilla_cry: og de forvandlet meg til et monster. og så voknet jeg gråtene og svet hva betyr dette egentlig :(
Antall ord: 289

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
john_
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 04 Okt 2006 16:27
18
Lokalisering: Nord

:o

Innlegg av john_ »

Jeg jobbet i nordsjøen på supplybåt som vikar og hadde et mareritt som sitter igjen..

I drømmen er jeg og noen venner i et gammelt forlatt hus.. vi går igjennom rom for rom for opplevelsens skyld, jeg tror vi var på "spøkelsesjakt"..
Da vi kom inn på det siste rommet oppdaget jeg til min forferdelse at på kommoden lå det en bilderamme med et bilde i.. og det var et bilde av meg! Det så ut som et forstørret passbilde på en måte.. Det som skremte meg var at det var to personer i det ansiktet(meg).. En som var glad og blid, og et ansikt som så vettskremt ut! og det siste ansiktet kom på en måte ut av kinnet mitt på bildet.. :o Begge ansiktene var meg ...

Jeg hadde en lignende drøm noen dager senere.. Jeg er på "århundrets fest" og lever livet.. en person kommer og skal ta bilde, jeg får med meg en venninne og vi smiler og venter på blitzen.. Når bildet kommer ut (polaroidkamera) så ser jeg ikke glad og blid ut, men virkelig skremt og redd!

Det må sies at disse drømmene var en oppvarming eller forvarsel.. jeg var plaget med mareritt i to måneder en stund etter de første drømmene.. hver gang jeg la meg.. våknet etter en time, redd.. sovnet igjen.. våknet igjen av et nytt mareritt.. osv.. Dette skjedde hver gang jeg la meg! Jeg fikk virkelig angst for å sove.. :P

En av drømmene jeg husker spesielt godt hadde jeg den dagen mamma og lillebror kom hjem fra bulgaria.. jeg sa hei til dem og gikk å la meg.. Da begynner jeg å drømme om at jeg leker med lillebrodern.. Han sitter oppå støvsugern og jeg drar han etter meg med støvsugerslangen og vi ler og har det morro.. Plutselig sitter han og gråter med hendene foran øynene.. når jeg ber han ta de bort oppdager jeg at han har fått noen "plastikksplinter" i begge øynene og det blør noe voldsomt.. Husker spesielt at jeg måtte holde rundt han å si at det kom til å gå bra..

Det var noen av mine drømmer.. jeg er heldigvis ikke plaget av mareritt lengere!
Antall ord: 383
We talk to God = "praying"
God talks to us = schizophrenic

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Regina
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 29 Jun 2008 21:50
16

Innlegg av Regina »

Den aller merkeligste drømmen vet jeg ikke, har hatt så mange rare..

Men for rundt et år siden, da jeg nettopp var blitt kjent med ei jente som nå er venninnen min, drømte jeg at hun var død, og blitt gjenfødt som en robot (!). Hun hadde samme ansiktet, også snakket hun så rart. Haha, jeg har aldri turt å fortelle henne om den drømmen :mozilla_tongue:

En drøm som stadig går igjen, er sånn at jeg våkner i drømmen, og på veggene er det fullt av masse edderkopper, og jeg hyler og er livredd. Også kommer foreldrene mine inn i rommet og spør hva det er for noe, og jeg peker på dem osv, men de ser ikke det samme som meg. Husker at jeg i drømmen var utrolig frustrert over at ingen andre så det.
Rart, i og med at jeg har drømt dette mange ganger.
Antall ord: 157

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links