Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerIntervju Med Märtha Louise

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
H
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 582
Startet: 24 Jan 2004 12:04
20
Lokalisering: oslo

Innlegg av H »

BA. skrev: Å sammenligne seg selv med Valla og Tønne er på samme måte fullstendig misvisende. Hun har sett at noen er kritiske til skolen hennes, og oppfatter det som mobbing. Det var både kritiske, nøytrale og sympatiserende stemmer ute etter hennes egne PR-stunt.
jeg synes det var greit at hu så gjorde.

joa klart det blir misvisende å sammenligne peset rundt seg med de to andre sakene.
men pressen er så på grensen til det usmakelige noenganger, og spesielt nå i disse sen-sommer agurktider.

slik som forsia til vg eller dagbladet idag.

hadde dette vært for noen hundre år siden hadde jeg blitt
BRENT PÅ BÅLET


hvor Austin Powers er ikke det der ?
Antall ord: 120

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.



I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7982
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1431 ganger
Blitt takket: 1721 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

BA. skrev:
Asbjørn skrev:Ps; Diskusjonen om evner finnes eller ikke har blitt tatt så mange andre plasser, at der vet vi hva de fleste mener...
Vi er i hovedsak 3 grupperinger :

De som VET / Kjenner til at disse tingene eksisterer,
De som kansje tror at det muligens....osv
og tilslutt de som IKKE tror, og benekter at det i det heletatt finnes mulighet for at slikt kan finnes.
Igjen har du totalt feil i gruppene. Ingen vet at noe slikt eksisterer. Det er bare tull.
Og dermed bekreftet du igjen, at du er i den 3.dje gruppen jeg satte opp som eksempler...

Jeg ser ingen grunn til å diskutere dine påstander, fordi du bare farer med tull - som du selv sier.
Jeg er i gruppe 1, DU er i gruppe 3 ; vi trenger ikke noen 4 gruppering ;-)

Ha en fortsatt eventyrlig aften !
mvh Asbjørn
Antall ord: 148

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1249
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Re: ....

Innlegg av madjava »

green eyes skrev:Jeg syns prinsessen har fått urettmessig mye negativ kritikk.
Ingen har grunnlag for å si at hun ikke snakker sant.Bortsett fra all verdens skeptikere da selvsagt.
Å klandre noen for å være nervøse i en sånn sammenheng er bare teit, for hvem av oss kan vel forestille seg åssen det er å måtte forklare seg for hele Norge hver gang man legger planer for livet sitt.
Godt å høyre at eg har grunnlag for å seie at prinsessa lyge... :)

Prinsessa seie sjølv at ho var klar over mediakjøret før det kom...og slik eg tolker prinsessa si flåsete bemerkning om intervjuet...antar eg at det var lagt inn som ein del av pr-stuntet. Gode rådgjevarar greie fint å ligge eit hestehovud foran klarsynte... :)
Antall ord: 132
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jannar85
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 20
Startet: 06 Feb 2005 19:22
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Mosjøen

Innlegg av jannar85 »

Jeg visste ikke noe om at prinsessen egentlig var spiritualistisk, før det dukket opp i media.. Jeg var litt skeptisk i begynnelsen, når jeg leste det.. Men det intervjuet beviste at hun visste hva hun snakket om.

Selv om hun ble intervjuet av en skeptiker! Jeg ble så irritert på intervjueren at jeg bare måtte slå av til slutt.. At det går an...

Jeg liker ikke all den negative kritikken hun får, fordi det er det samme som at de angriper hva VI tror på. Kanskje derfor jeg slo av TVen til slutt...

Her er ett nylig eksempel på en skeptikers kommentar..:
- Men hvis man ikke er katolikk, og likevel påstår at man kommuniserer med engler, da er man kanskje litt sprø. Særlig om man legger til at man snakker med hester. Da bør man søke legehjelp, sier Guillou.
Jeg blir så irritert! Grrr.. Og jeg som egentlig ikke skal bli irritert :P Men hva kan man forvente av uvitende mennesker...? Det er jo ikke noe nytt at NOEN kan kommunisere med dyr på et annet nivå enn det de fleste er klar over. Og Martha ser ut til å ha hatt slike evner siden hun var ung. Jeg er stolt av henne som tør å står fram foran hele Norge med noe som dette. Hun mister nok masse respekt blandt skeptikere, men hun får fornyet respekt fra oss som tror på det samme.
Antall ord: 244
Mvh
Atle

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mariann66
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 343
Startet: 05 Aug 2007 21:40
17

Innlegg av Mariann66 »

Sitat:
- Men hvis man ikke er katolikk, og likevel påstår at man kommuniserer med engler, da er man kanskje litt sprø. Særlig om man legger til at man snakker med hester. Da bør man søke legehjelp, sier Guillou.
Tror han derre Guillou bør komme seg til lege selv, han vet ikke hva han snnakker om. men det viser ko lite langt han er komt i menneskene sin utvkling. Men han våkner vel en dag han og..
Antall ord: 83
Alt er grenseløst.
Det er du som begrenser...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

H skrev: hvor Austin Powers er ikke det der ?
Rrrrrrannndyyyy!

Nå til det litt mer alvorlige:
Etter å ha tenkt litt og hatt noen runder med meg selv også, så synes jeg det er mest latterlig at folk som uttaler seg i denne saken og på død og liv skal mene noe om andre, ikke har sitt på det tørre selv....Jan Guillou...var det ikke han som ble kritisert for et eller annet for en stund siden, en eller annen film....er dette hans måte å ta igjen på, eller et PR-stunt?
Alle har rett til å mene hva de vil, det er ikke det, men det er jo så teit at alle har behov for å si det....egentlig....jeg er selvfølgelig intet unntak ellers hadde jeg jo ikke tatt meg bryet å kaste bort livet mitt her inne...
Hva er det i oss som gjør at vi på død og liv må stikke oss frem og blande oss borti hva andre driver med..?
Makan til søpleart vi mennesker er til tider, altså....nei, jeg skjønner henne godt. Jeg snakker heller med hester fremfor folk....
Antall ord: 191
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Mariann66 skrev:
Sitat:
- Men hvis man ikke er katolikk, og likevel påstår at man kommuniserer med engler, da er man kanskje litt sprø. Særlig om man legger til at man snakker med hester. Da bør man søke legehjelp, sier Guillou.
Tror han derre Guillou bør komme seg til lege selv, han vet ikke hva han snnakker om. men det viser ko lite langt han er komt i menneskene sin utvkling. Men han våkner vel en dag han og..
Ok, så hvis hun konverterer til katolisismen så kan hun snakke med engler og djeveler uten å være sprø? Eller insinuerer han at katolikker også er sprø? Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal tolke dette utsagnet....
Jeg tror kanskje han har litt høyere tanker om seg selv enn om andre.
Antall ord: 137
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mariann66
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 343
Startet: 05 Aug 2007 21:40
17

Innlegg av Mariann66 »

Jeg snakker heller med hester fremfor folk....
Ja de hverken dømmer eller snakker, de bare gir ubetingt kjærlighet...herlige vesener.
Antall ord: 22
Alt er grenseløst.
Det er du som begrenser...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mariann66
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 343
Startet: 05 Aug 2007 21:40
17

Innlegg av Mariann66 »

Hecate skrev:
Mariann66 skrev:
Sitat:
- Men hvis man ikke er katolikk, og likevel påstår at man kommuniserer med engler, da er man kanskje litt sprø. Særlig om man legger til at man snakker med hester. Da bør man søke legehjelp, sier Guillou.
Tror han derre Guillou bør komme seg til lege selv, han vet ikke hva han snnakker om. men det viser ko lite langt han er komt i menneskene sin utvkling. Men han våkner vel en dag han og..
Ok, så hvis hun konverterer til katolisismen så kan hun snakke med engler og djeveler uten å være sprø? Eller insinuerer han at katolikker også er sprø? Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal tolke dette utsagnet....
Jeg tror kanskje han har litt høyere tanker om seg selv enn om andre.
Kjenner at eg blir steinirritert over uttalesene hans, men vil og skal ikke bruke energi på det ,for det er han ikke verdt..
Antall ord: 162
Alt er grenseløst.
Det er du som begrenser...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Jeg blir egentlig mer oppgitt, jeg.... :mozilla_undecided:
Men la oss ikke kaste bort energi på å klage, da manifesterer vi jo en begredelig virkelighet! Solen titter frem her på Østlandet, la oss nyte den og håpe at dette blir den beste dagen noen sinne! :)
Antall ord: 43
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
H
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 582
Startet: 24 Jan 2004 12:04
20
Lokalisering: oslo

Innlegg av H »

haha jeg ska tipse dagbladet om forumet og debatten her :P
Antall ord: 10

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

H skrev:haha jeg ska tipse dagbladet om forumet og debatten her :P
Gjør for all del det. I det minste kan en jo ikke beskylde oss for å ville bli berømte ettersom vi er anonyme nick....;)
Antall ord: 37
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ulriktr
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 60
Startet: 01 Apr 2006 22:05
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sunnmøre

Innlegg av ulriktr »

Gleder meg til å se hvordan det går utover året med denne engleskolen.
Antall ord: 13
BE BRAVE AND GO WITH HONOR

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
19
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

Asbjørn skrev:
BA. skrev:
Asbjørn skrev:Ps; Diskusjonen om evner finnes eller ikke har blitt tatt så mange andre plasser, at der vet vi hva de fleste mener...
Vi er i hovedsak 3 grupperinger :

De som VET / Kjenner til at disse tingene eksisterer,
De som kansje tror at det muligens....osv
og tilslutt de som IKKE tror, og benekter at det i det heletatt finnes mulighet for at slikt kan finnes.
Igjen har du totalt feil i gruppene. Ingen vet at noe slikt eksisterer. Det er bare tull.
Og dermed bekreftet du igjen, at du er i den 3.dje gruppen jeg satte opp som eksempler...

Jeg ser ingen grunn til å diskutere dine påstander, fordi du bare farer med tull - som du selv sier.
Jeg er i gruppe 1, DU er i gruppe 3 ; vi trenger ikke noen 4 gruppering ;-)

Ha en fortsatt eventyrlig aften !
mvh Asbjørn
eller muligens denne kategorien ifølge kosmologien:


3.KATEGORI I GRUPPE A (De intelligens dominerte, ikke troende).
Denne kategori har intelligensen i mer fremtredende form enn følelsene, og vil derved fremstå med forskjellige grader av ulikevekt. Hos intelligenskategorien vil dette gi utslag som antireligiøsitet, materialisme, forbrytervesen og henrettelser. Vesenene er her mer materiellt enn åndelig innstilt. Derav vil de strebe etter livsstatus, penger, ære og berømmelse. Vesenene her er i besittelse av mange fler materielle goder enn følelsesvesenene, som ble beskrevet foran. Her finner vi verdens “overklasse”, dvs. kapitalister og rikdomssøkere. Dog utgjør de betydelige faktorer i skapelsen av kultur og materielle samfunnsgoder.
.


hentet fra notater skrevet av Rune´s studie av kosmologien.

http://home.c2i.net/boye.garmann/fralb.html

litt morsomt.. men vi skal huske på uansett hvor vi føler vi er, at alle skal en eller annen gang igjennom syklusen, som kan sørge for at vi utarter oss ulike for hverandre og har ulik grad av tro... eller mangel på dette...

så er det forskjell på å tro og vite... åndstro er noe annet enn ånsdviten og vitenskapen skal også nærme seg å se på livet i et mer vitenskapelig og åndelig lys. Idag utelukkes det ene av det andre (naturlig i utvikling før man kan begynne å balansere) Om man forstår hva dette vil si, eller kan se for seg en flik av dette, at det ikke er noe som virker motstridende; avhenger av hva den enkelte individ/vesen har dannet seg av livserfaring gjennom langt mere enn kun ett liv.
Antall ord: 414
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Tror vel ikke BA. er helt i den kategorien heller....den så veldig fordomsfull ut. Har den som hadde slik innsikt i denne kategorien og skrevet dette, beskrevet seg selv? :roll:
Utifra BA.'s ståsted, har han rett i at ingen vet. Det er ingen andre som kan projisere sin påståtte subjektive viten eller opplevelser over på ham, dermed kan han ikke slutte at noen har rett.
Hvorfor er det så forferdelig å ikke bli trodd? Det er vel ingen som dør av at ikke BA. tror på spøkelser??
Antall ord: 92
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links