ja ikke sant,og for å ta den litt lengre så er det abselutt inenting og frykte i livet enn frykten selv. så bare si nei til fryktTom_34 skrev:Jeg vet med meg selv at vi ikke forsvinner, tenk på det...det gir overhodet ikke mening. Til og med de som er tilhengere av en mer logisk måte å se tingene på må innrømme at det er en totalt ulogisk tanke.*Fortune*Cookie* skrev:Jeg mistet liksom tråden litt..
Men jeg er enda ganske ung kan man si, og dere har julpet meg med å åpne øynene litt. Hvis det er slik dere sier, betyr det altså at man ikke dør, man våkner på en måte..? Vel, døden høres ikke så fæl ut nå, og hvis ikke den er farlig, er jo ingenting farlig.. det er bare... jeg har ikke lyst til å forsvinne :/
Dødsoyeblikket må vel egentlig skremme fordi vi ikke VET, men det er jo på en måte det mest spennende øyeblikket i dette livet. Og skulle vi bare slutte å eksistere så er vel ikke det noe å frykte heller.
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Åndeverden VS denne verden
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 26 Feb 2007 21:20
- 17
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Antall ord: 190
love'n peace
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Standard bruker
- Startet: 09 Nov 2006 18:06
- 18
Jupps!! Da går ting litt lettere. :-Dguardian skrev:ja ikke sant,og for å ta den litt lengre så er det abselutt inenting og frykte i livet enn frykten selv. så bare si nei til fryktTom_34 skrev:Jeg vet med meg selv at vi ikke forsvinner, tenk på det...det gir overhodet ikke mening. Til og med de som er tilhengere av en mer logisk måte å se tingene på må innrømme at det er en totalt ulogisk tanke.*Fortune*Cookie* skrev:Jeg mistet liksom tråden litt..
Men jeg er enda ganske ung kan man si, og dere har julpet meg med å åpne øynene litt. Hvis det er slik dere sier, betyr det altså at man ikke dør, man våkner på en måte..? Vel, døden høres ikke så fæl ut nå, og hvis ikke den er farlig, er jo ingenting farlig.. det er bare... jeg har ikke lyst til å forsvinne :/
Dødsoyeblikket må vel egentlig skremme fordi vi ikke VET, men det er jo på en måte det mest spennende øyeblikket i dette livet. Og skulle vi bare slutte å eksistere så er vel ikke det noe å frykte heller.
Antall ord: 200
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Des 2005 21:35
- 19
- Blitt takket: 4 ganger
Du er ikkje sann ...bob brukte marihuana(av cannabis) i store mengder sia det var ein del av hans spirituelle religion...og tekstane handla om alt fra fred til rettferd, politikk til religiøse ytringar osv...guardian skrev:tror det er du som er dopa jeg,har du hørt tekstene hans???? ta deg en jonermadjava skrev:Pøh...bob marley var konstant dopa og levde nok meir i sin egen fantasiverden enn her på jorda. Om vi kutter ut tid vil alt egentleg stoppe opp, fryse til på ein måte, fordi tid bare måler bevegelse, uten tid har man ikkje bevegelse. Våkne opp du liksom...få deg ein kopp kaffi!kraBat skrev:Dere nevner tid hele tiden dere som ikke har forstått det enda, Hele ide'en om tid og rom forsvinner som orientering totalt snart. Hva har det med noe og gjøre da, husk folk at vi har en human del av oss som skaper veldig mye problemer. Vi lever her nede mens vi i er kobla opp til jah som er vår bevissthet og tankene som våres illusjoner. Bob Marley skjønte dette uten en tvil, dette var leeenge før noen hadde noen ide om at det han sa var totalt sant.
Også for og nevne det så må jeg bare si at jeg er skuffa over de som jobber for penger å lever igjennom fortia si og er medskylding i drap av mennesker rundt omkring i verden! Dere som holder liv i maktbevegelsen. Tiden er nå. Ikke si du ikke kunne gjort noe. Våkn opp!
Antall ord: 268
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence
with intelligence
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 17
hvordan vet du at han brukte store mengder?? det er det folk sier,men vi kan jo ikke vite at han brukte store mengder...kanskje han likte og ta seg en om dagen for alt vi vet, dessuten så kjenner jeg flere som røyker mye hver dag og er like smart og oppegående som alle andre som er nykter...dette er forskjellig fra person til person så du kan ikke påstå at bob var et dophode, da sier du det bare fordi du har lest det en plass tenker jeg?madjava skrev:Du er ikkje sann ...bob brukte marihuana(av cannabis) i store mengder sia det var ein del av hans spirituelle religion...og tekstane handla om alt fra fred til rettferd, politikk til religiøse ytringar osv...guardian skrev:tror det er du som er dopa jeg,har du hørt tekstene hans???? ta deg en jonermadjava skrev:Pøh...bob marley var konstant dopa og levde nok meir i sin egen fantasiverden enn her på jorda. Om vi kutter ut tid vil alt egentleg stoppe opp, fryse til på ein måte, fordi tid bare måler bevegelse, uten tid har man ikkje bevegelse. Våkne opp du liksom...få deg ein kopp kaffi!kraBat skrev:Dere nevner tid hele tiden dere som ikke har forstått det enda, Hele ide'en om tid og rom forsvinner som orientering totalt snart. Hva har det med noe og gjøre da, husk folk at vi har en human del av oss som skaper veldig mye problemer. Vi lever her nede mens vi i er kobla opp til jah som er vår bevissthet og tankene som våres illusjoner. Bob Marley skjønte dette uten en tvil, dette var leeenge før noen hadde noen ide om at det han sa var totalt sant.
Også for og nevne det så må jeg bare si at jeg er skuffa over de som jobber for penger å lever igjennom fortia si og er medskylding i drap av mennesker rundt omkring i verden! Dere som holder liv i maktbevegelsen. Tiden er nå. Ikke si du ikke kunne gjort noe. Våkn opp!
men det er jo det samme det egentlig,han var en stor musiker og en stor inspirasjon for fred i verden
Antall ord: 384
love'n peace
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 15 Jan 2007 15:06
- 17
- Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
- Lokalisering: Hordaland
- Har takket: 1 gang
- Blitt takket: 1 gang
Re: Åndeverden VS denne verden
Det er jo ett rett frem og bra spørsmål.Viking-gutt skrev:Jeg har tenkt litt på det med åndeverden idag.
Feks for 1000 år siden, var det bare noen hundre tusen mennesker her i norge. Og nå er det snart 5 millioner. Hvis det er sånn at vi blir til ånder når vi dør, og kan bli født på nytt hvis vi vil. Fra hvor kommer alle dem som ikke har levd før? Er det noen som har tanker om det? Hvis halvparten som dør ville ha valgt å ikke bli født på nytt, så må det være "masseproduksjon" av nye sjeler. For vi blir bare flere og flere her i verden.
Iflg. Betty Eadie Har vi "brødre og søstre" over allt i universet og vi har alle vert noe rundturer.
Hun sier og noe om att sjeler fødes hele tiden.
Antall ord: 154
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Des 2005 21:35
- 19
- Blitt takket: 4 ganger
Den spirituelle religionen krevde eit visst forbruk av marihuana...det er vanedannande og lett å få tak i både på jamaica og i usa(1965 til 1990) <--- tidsrommet er meint for kor tid det var lett å få tak i, og har ikkje noko med den vanedannande virkninga...guardian skrev:hvordan vet du at han brukte store mengder?? det er det folk sier,men vi kan jo ikke vite at han brukte store mengder...kanskje han likte og ta seg en om dagen for alt vi vet, dessuten så kjenner jeg flere som røyker mye hver dag og er like smart og oppegående som alle andre som er nykter...dette er forskjellig fra person til person så du kan ikke påstå at bob var et dophode, da sier du det bare fordi du har lest det en plass tenker jeg?madjava skrev:Du er ikkje sann ...bob brukte marihuana(av cannabis) i store mengder sia det var ein del av hans spirituelle religion...og tekstane handla om alt fra fred til rettferd, politikk til religiøse ytringar osv...guardian skrev:tror det er du som er dopa jeg,har du hørt tekstene hans???? ta deg en jonermadjava skrev:Pøh...bob marley var konstant dopa og levde nok meir i sin egen fantasiverden enn her på jorda. Om vi kutter ut tid vil alt egentleg stoppe opp, fryse til på ein måte, fordi tid bare måler bevegelse, uten tid har man ikkje bevegelse. Våkne opp du liksom...få deg ein kopp kaffi!kraBat skrev:Dere nevner tid hele tiden dere som ikke har forstått det enda, Hele ide'en om tid og rom forsvinner som orientering totalt snart. Hva har det med noe og gjøre da, husk folk at vi har en human del av oss som skaper veldig mye problemer. Vi lever her nede mens vi i er kobla opp til jah som er vår bevissthet og tankene som våres illusjoner. Bob Marley skjønte dette uten en tvil, dette var leeenge før noen hadde noen ide om at det han sa var totalt sant.
men det er jo det samme det egentlig,han var en stor musiker og en stor inspirasjon for fred i verden
Narkotika dreper hjerneceller...og det er ikkje forskjellig fra person til person...så slik eg ser det er alle som bruker narkotika dophoder...inspirasjon my as...
Antall ord: 459
If we spread truth like a disease
with intelligence
with intelligence
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 17
madjava skrev:Den spirituelle religionen krevde eit visst forbruk av marihuana...det er vanedannande og lett å få tak i både på jamaica og i usa(1965 til 1990) <--- tidsrommet er meint for kor tid det var lett å få tak i, og har ikkje noko med den vanedannande virkninga...guardian skrev:hvordan vet du at han brukte store mengder?? det er det folk sier,men vi kan jo ikke vite at han brukte store mengder...kanskje han likte og ta seg en om dagen for alt vi vet, dessuten så kjenner jeg flere som røyker mye hver dag og er like smart og oppegående som alle andre som er nykter...dette er forskjellig fra person til person så du kan ikke påstå at bob var et dophode, da sier du det bare fordi du har lest det en plass tenker jeg?madjava skrev:Du er ikkje sann ...bob brukte marihuana(av cannabis) i store mengder sia det var ein del av hans spirituelle religion...og tekstane handla om alt fra fred til rettferd, politikk til religiøse ytringar osv...guardian skrev:tror det er du som er dopa jeg,har du hørt tekstene hans???? ta deg en jonermadjava skrev: Pøh...bob marley var konstant dopa og levde nok meir i sin egen fantasiverden enn her på jorda. Om vi kutter ut tid vil alt egentleg stoppe opp, fryse til på ein måte, fordi tid bare måler bevegelse, uten tid har man ikkje bevegelse. Våkne opp du liksom...få deg ein kopp kaffi!
Narkotika dreper hjerneceller...og det er ikkje forskjellig fra person til person...så slik
eg ser det er alle som bruker narkotika dophoder...inspirasjon my as...
hahaha,du tar kaka man hvordan vet du at den spirituele "religionen KREVDE at de måtte røyke mary jane? har ikke hørt det jeg hvertfall. det er like enkelt og få tak i det no som da, kanskje enklere no tror jeg da så det argumentet går nok ikke.
ja,narkotika dreper hjerneceller...men ikke hasjis,det bedøver hjerneceller. narkotika blir noe helt annet enn mariuanna,kan ikke sammenlignes man, og bob tok ikke narkotika,han røykte mariuanna. så du kaller sikkert alle som drikker alkohol for alkoholikere??
Antall ord: 402
love'n peace
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 25 Jan 2007 15:00
- 17
- Lokalisering: Vestfold
Okei, hvilken religion? Rasta'ne vet at det ikke finnes noen slags religion men kun en skapelse som vi alle er barna til, er vi ikke? Marihuana dreper ikke hjerneceller som alkohol men stimulerer dem, derfor er det lett og meditere til. Du hakke noe en flere falske fordommer på lur da? Du gjør jo ikke annet enn og dømme du madjava. Alkohol dreper/ødelegger hjerneceller og liv... Det sies Bob marley røyka 100 gram i uka :mozilla_smile: http://www.youtube.com/watch?v=wmIJQusogqwmadjava skrev:Du er ikkje sann ...bob brukte marihuana(av cannabis) i store mengder sia det var ein del av hans spirituelle religion...og tekstane handla om alt fra fred til rettferd, politikk til religiøse ytringar osv...guardian skrev:tror det er du som er dopa jeg,har du hørt tekstene hans???? ta deg en jonermadjava skrev:Pøh...bob marley var konstant dopa og levde nok meir i sin egen fantasiverden enn her på jorda. Om vi kutter ut tid vil alt egentleg stoppe opp, fryse til på ein måte, fordi tid bare måler bevegelse, uten tid har man ikkje bevegelse. Våkne opp du liksom...få deg ein kopp kaffi!kraBat skrev:Dere nevner tid hele tiden dere som ikke har forstått det enda, Hele ide'en om tid og rom forsvinner som orientering totalt snart. Hva har det med noe og gjøre da, husk folk at vi har en human del av oss som skaper veldig mye problemer. Vi lever her nede mens vi i er kobla opp til jah som er vår bevissthet og tankene som våres illusjoner. Bob Marley skjønte dette uten en tvil, dette var leeenge før noen hadde noen ide om at det han sa var totalt sant.
Antall ord: 359
Hide post links |