Fakta, teori & skepsis"alt skjer av en grunn"

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Krull - sluttet

Innlegg av Krull - sluttet »

kraBat skrev:Grunner er en del av bevisstheten vår, selfølgelig skjer ting av ulike grunner.
konsekvenser er bare utfallet av grunnene.Eks. Du har lyst på øl, derfor en grunn til og
dra å kjøpe det, seinere blir du så full at du spyr og blir fyllesjuk og mottar dermed konsekvensene.
I den annledning, så gruer jeg meg til i morra. :mozilla_wink:
Antall ord: 65

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bob_stew
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 12 Jul 2006 00:18
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Bob_stew »

wicced skrev:Hva er makt for noe egentlig? Makt på hvilken måte? Bestemme over andre mennesker?
Jeg driter i hvor mye penger noen har... De får nå farsken ikke herse med meg!

Hva er så viktig med såkalt makt uansett?
Høres bare kjipt ut, spør du meg ;P

Makt, haha. Det er vel kanskje bare noe de innbiller seg.
Massevis av folk med makt som påvirker deg til å mene ditt og kjøpe datt i hverdagen. Ikke glem at f.eks. oppvektsten og lokalsamfunnet dikterer hvertfall store deler av meningene dine.

Noe som igjen gjør det lite hensiktsmessig å se på disse trådstadfestede "satan og jesus" / "ondt og godt" som separate, syns jeg. En kvinnes satan kan være en annens jesus, eh?
Antall ord: 130
Telepatè - Dessert utenfor rekkevidde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kraBat
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 25 Jan 2007 15:00
17