Fakta, teori & skepsis ⇒ Vend dere om!
Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden
Kristendommen er for de overtroiske.
De vrir å vender på alt uten å gi noe konkret svar på noe.
Husker jeg hadde spørsmål da jeg var liten.
Gjett hva som skjedde?
Fikk et lite hefte med noen dyr utapå og ble skysset bort.
Husker ikke hva jeg spurte om men det var noe om dinosaurer og at de var på jorden før menneskene kom, de sa at dette ikke var sant.
Veit jeg spurte dumt men var vel ikke mer enn 6 år da.
De mumla og skrapa.
Stakkars jæ&%¤#.
De vrir å vender på alt uten å gi noe konkret svar på noe.
Husker jeg hadde spørsmål da jeg var liten.
Gjett hva som skjedde?
Fikk et lite hefte med noen dyr utapå og ble skysset bort.
Husker ikke hva jeg spurte om men det var noe om dinosaurer og at de var på jorden før menneskene kom, de sa at dette ikke var sant.
Veit jeg spurte dumt men var vel ikke mer enn 6 år da.
De mumla og skrapa.
Stakkars jæ&%¤#.
Antall ord: 91
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 02 Jul 2006 00:59
- 18
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Bergen
Vel, det finnes mange andre religioner som er vel så egnet for overtroiske
Det høres ut som et hefte av Vakttårnet (Jehovas vitner), kan det stemme? Spørsmålet var ikke dumt i det hele tatt. Det er mange voksne kristendomsinteresserte som spør om det samme, om hva bibelen sier om de.
Det høres ut som et hefte av Vakttårnet (Jehovas vitner), kan det stemme? Spørsmålet var ikke dumt i det hele tatt. Det er mange voksne kristendomsinteresserte som spør om det samme, om hva bibelen sier om de.
Sist redigert av MikkelRev på 26 Okt 2006 22:27, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 55
<^~--rutangis--~^>
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 17 Feb 2005 22:07
- 19
- Kjønn (valgfri): F
- Har takket: 8 ganger
- Blitt takket: 21 ganger
Jeg har også funnet et svar på det, men jeg venter med å svare, så vi høre hva du har funnet frem til først :mozilla_smile:Jeg tror jeg har funnet spørsmålet ingen klarer å svare på
Hva jeg har funnet frem til? Jeg tror jo selvfølgelig at det er Gud som svarer meg, og det må jo bety at jeg gjør noe riktig. Jeg tror ikke hn hadde gjort så mye for meg som hn har gjort, hvis jeg var et ''djevelens barn''.
Jeg forventer at du tror at det enten er en eller annen ond makt som ''lurer'' meg til å tro at det er Gud som svarer slik at jeg egentlig handler mot hn. Eller noe sånt.
Nå er jeg spent.
Antall ord: 128
Hide post links |
Folk har sett spøklser.
Bare folk som har sett gud blir ansett som gale.
Så en som trodde han var Jesus.
Dem kom å henta han.
Kristendommen er for de svake.
De må ha noe å tro på fordi de er så svake selv.
De som tror på¨gud ligger 200 år bakover i tiden.
Dem kom å henta han.
Antall ord: 54
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 18
Jeg tror du har rett, og jeg tror ikke du er et djevelens barn. Djevelens barn er djevelens disippler, motsatt av Jesu' disippler. Altså de som gjør ondskap. De som gjør synd av svakhet gjør det ikke av ondskap. Jeg snakker om de som gjør ondskap for å være ond. Og det er uavhengig om du tror på historien om Jesus.Hva jeg har funnet frem til? Jeg tror jo selvfølgelig at det er Gud som svarer meg, og det må jo bety at jeg gjør noe riktig. Jeg tror ikke hn hadde gjort så mye for meg som hn har gjort, hvis jeg var et ''djevelens barn''.
Jeg forventer at du tror at det enten er en eller annen ond makt som ''lurer'' meg til å tro at det er Gud som svarer slik at jeg egentlig handler mot hn. Eller noe sånt.
Antall ord: 150
<^~--rutangis--~^>
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 18
Nei, de som tror på gud ligger mye lenger bak i tid enn det :mozilla_smile:Sol@ngelica skrev:Folk har sett spøklser.
Dem kom å henta han.
Det er sant at kristendom er for de svake, men det er jo en fin ting hvis det kan hjelpe dem til å føle en mening med livet, et håp, en trøst osv. Men du trenger ikke være svak for å tro. Og en gudetro er heller ikke noe betingelse for å være gal.
Antall ord: 129
<^~--rutangis--~^>
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Men ifølge Joh.3.16 er jeg jo et djevelens barn. For jeg tror jo ikke på Bibelen eller på Gud slik kristendommen sier. Jeg tror på gjenfødelse og ånder(som i døde mennesker) og alt det der, som er kjempefyfy.
Antall ord: 44
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 25 Aug 2004 16:02
- 20
- Har takket: 967 ganger
- Blitt takket: 892 ganger
Fri vilje er satanisme,
adlydelse er Guds ord.
adlydelse er Guds ord.
Antall ord: 8
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 20
Jeg tror det er godheten i seg selv du forbinder med Gud, som er din virkelige hjelper, som virkelig gir deg alt det du ber om. Det er du selv som sørger for det meste av dette, og troen din hjelper, og den troen du har er felles med mange andre mennesker her på jorda. Derfor fungererer den. Og du har lov til å tro på akkurat hva du vil (i "tillegg"), hvis du føler dette er riktig.karina skrev:Men ifølge Joh.3.16 er jeg jo et djevelens barn. For jeg tror jo ikke på Bibelen eller på Gud slik kristendommen sier. Jeg tror på gjenfødelse og ånder(som i døde mennesker) og alt det der, som er kjempefyfy.
Det er selvfølgelig min personlige mening, og det er ikke meningen hvis jeg støter deg med disse synspunktene. Det er bare slik jeg ser det, siden jeg ikke er spesielt kristen selv.
Antall ord: 159
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 20
Jeg er til dels enig, men likevel er det ensidig av deg å si noe slikt igjen.Sol@ngelica skrev:Salig er de enfoldige for de tror på¨gud
For det er ikke alle kristne som går under din beskrivelse,
samtidig som det ikke bare er dumt med kristendommen.
Alle religioner har gode synspunkter og mye fin logikk
og mange fine leveregler. Det er bare slik at det fungererer kun hvis alle følger samme regler, for da kolliderer det ikke. Og jeg er ikke noen stor tilhenger av å prakke på noen en tro. Derfor velger jeg selv å tro det jeg vil, og ikke være for åpen om akkurat dette. Jeg vil ikke engang dele mine dypeste innerste tanker om min tro, selv om jeg kan si meget om mye annet. Nettopp fordi dette er mitt eget, og fordi det fungerer for meg.
Antall ord: 144
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 18
Tro alene hjelper ikke, for “også de onde åndene tror det – og skjelver!” Det ville heller ikke vært rettferdig heller med så mange uenigheter om alle mulige læresetninger, hvilken skal du velge? Eksperter er jo ikke enig med hverandre engang om så mange ting! Så frelse er nok ikke avhengig av hvilket syn du har på alle de forskjellige temaene. Gjerninger er viktig. Les feks Jakobs brev kap2,14-26karina skrev:Men ifølge Joh.3.16 er jeg jo et djevelens barn. For jeg tror jo ikke på Bibelen eller på Gud slik kristendommen sier. Jeg tror på gjenfødelse og ånder(som i døde mennesker) og alt det der, som er kjempefyfy.
Gir det deg ikke dårlig samvittighet, så må du bare tro på det du tror på. Kanskje kan det gå hånd i hånd med kristendom, kanskje ikke. Gjenfødelse er forresten også i kristendom, men da ikke som i reinkarnasjon, men som i oppstandelse fra de døde.
Antall ord: 169
<^~--rutangis--~^>
Hide post links |
Er det lov å være kristen må det være lov å være satanist også.
Satanister tror jo også på gud fordi de tror på satan.
Antall ord: 26
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 18
Satanisme betyr noe sånt som "motstandere (mot kristendom)".Det finnes flere kategorier av satanisme. Noen tror på en djevel, men mange andre satanister tror hverken på en djevel eller en gud. For de blir det mer som en livsfilosofi enn en religion. Ja det er lov å være satanist, men hvilke gode frukter gir det? La oss sammenligne med kristendom: K=kristendom, S=satanisme (Anton LaVeys):Sol@ngelica skrev:Er det lov å være kristen må det være lov å være satanist også.
K: Elsk deres fiender, velsign dem som forbanner dere, gjør godt mot dem som hater dere, og be for dem som krenker dere og forfølger dere.
S: Satan representerer mildhet over dem, der fortjener det, ikke kjærlighet spildt på uværdige!
S: Hvis en gjest på din eiendom irriterer deg, behandle ham onskapsfullt og vis ingen nåde.
K: Du skal vende det andre kinnet til
S: Satan repræsenterer hævn, ikke at vende den anden kind til!
K: kjærlighetsbudet
S: Satan repræsenterer alle de såkaldte synder, eftersom de alle fører til fysisk, mental eller følelsesmæssig tilfredsstillelse!
Som vi ser, går satanisme ut på å dyrke sitt ego og fremmer til fiendskap og hat.
Antall ord: 220
<^~--rutangis--~^>
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Jeg har alltid fått det inntrykket at det er tro som teller. Hvertfall at man ikke får noe som helst om man er dritsnill men ikke tror.MikkelRev skrev:Tro alene hjelper ikke, for “også de onde åndene tror det – og skjelver!” Det ville heller ikke vært rettferdig heller med så mange uenigheter om alle mulige læresetninger, hvilken skal du velge? Eksperter er jo ikke enig med hverandre engang om så mange ting! Så frelse er nok ikke avhengig av hvilket syn du har på alle de forskjellige temaene. Gjerninger er viktig. Les feks Jakobs brev kap2,14-26karina skrev:Men ifølge Joh.3.16 er jeg jo et djevelens barn. For jeg tror jo ikke på Bibelen eller på Gud slik kristendommen sier. Jeg tror på gjenfødelse og ånder(som i døde mennesker) og alt det der, som er kjempefyfy.
Gir det deg ikke dårlig samvittighet, så må du bare tro på det du tror på. Kanskje kan det gå hånd i hånd med kristendom, kanskje ikke. Gjenfødelse er forresten også i kristendom, men da ikke som i reinkarnasjon, men som i oppstandelse fra de døde.
Antall ord: 200
Hide post links |