Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Hvorfor er det farlig?
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Standard bruker
- Startet: 17 Feb 2005 22:07
- 19
- Kjønn (valgfri): F
- Har takket: 8 ganger
- Blitt takket: 21 ganger
Nå føler jeg at vi diskuterer akkurat det samme i to tråder :mozilla_laughing:
Antall ord: 16
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Nybegynner
- Startet: 13 Apr 2006 16:32
- 18
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Skien
Grunnen til at jeg tok dette opp var pga jeg hører så utrolig mye rart, bland annet av "en som kjenner en annen" og de er like troverdig som at hunden min fløy i går. men alle dere som har prøvd det sier nesten det samme, ikke prøv det, ikke spørr om døden, ikke gjør det om du ikke hvet hva du holder på med. Men da lurer jeg på noe, hvordan kan man virkelig vite hva man holder på med når det gjelder ånder? man kan lese, prøve å finne frem svar om ting, høre på andre osv, men før man gjør det selv så får man alri noen erfaring. Jeg har ikke prøvd ouija og anr ikke om jeg vill heller, men jeg vet det at skulle jeg prøvd så hadde jeg tatt alle forhåndsregler jeg bare kunne for å i værstefall berolige meg selv. Det går igjen gjennom alt at det ånder kan ikke skade deg fysisk med psykisk (les om en ånd sier du skal dø 11 april 2007, så kan den personen bli så syk av det at han eller hun underbevist utsetter seg for fare den dagen for å få det selvfylt) Men om man prøver ouija og påkaller en bestemt person, og ikke spørr om når du skal dø,eller om du blir skadd eller noe sånn men fokuserer på selve ånden og prøver å finne ut hvem den er? og evnt prøve å få en slags avslutting for ånden? (er ikke de fleste ånder her for de har noe uoppgjort?) er dette farlig? ja det kan komme onde ånder imellom i en sånn seanse men kan det ikke komme onde ånder når man er på Lier? eller nes?? eller andre steder? hvorfor er dette farligere?
Antall ord: 316
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 14 Mai 2006 18:23
- 18
- Lokalisering: Akershus
Re: Hvorfor er det farlig?
Det er jo allltid utsolg.. eller går det ann å bestille fordet?Asbjørn skrev:Du finner link til å kjøpe på forsiden.... ( se REKLAMEN )Thonhaugen skrev:Qlt :mozilla_smile: Ouija må jeg prøve i sommer:-D
Se og :
https://www.paran.no/ouija.php
Men ikke kom i ettertid og si du ikke ble advart....
( dersom du har noen som har prøvet tidligere, og vet å ta forhjoldsregler, så... )
mvh Asbjørn
Antall ord: 74
Ikke frykt det ukjente, respekter det..
Hide post links |
-
Verifisert
- ADMIN
- Startet: 05 Apr 2005 01:39
- 19
- Kjønn (valgfri): *U*
- Lokalisering: Florø
- Har takket: 1431 ganger
- Blitt takket: 1724 ganger
- Kjønn:
Jeg kikket litt på nettet ( google er en fin ting ;-) ) : Prøv selv her !NesKirkeRuiner skrev:Det er jo allltid utsolg.. eller går det ann å bestille fordet?Asbjørn skrev:Du finner link til å kjøpe på forsiden.... ( se REKLAMEN )Thonhaugen skrev:Qlt :mozilla_smile: Ouija må jeg prøve i sommer:-D
Se og :
https://www.paran.no/ouija.php
Men ikke kom i ettertid og si du ikke ble advart....
( dersom du har noen som har prøvet tidligere, og vet å ta forhjoldsregler, så... )
mvh Asbjørn
Asbjørn
Antall ord: 92
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 18
Lisbeth_eng skrev:Grunnen til at jeg tok dette opp var pga jeg hører så utrolig mye rart, bland annet av "en som kjenner en annen" og de er like troverdig som at hunden min fløy i går. men alle dere som har prøvd det sier nesten det samme, ikke prøv det, ikke spørr om døden, ikke gjør det om du ikke hvet hva du holder på med. Men da lurer jeg på noe, hvordan kan man virkelig vite hva man holder på med når det gjelder ånder? man kan lese, prøve å finne frem svar om ting, høre på andre osv, men før man gjør det selv så får man alri noen erfaring. Jeg har ikke prøvd ouija og anr ikke om jeg vill heller, men jeg vet det at skulle jeg prøvd så hadde jeg tatt alle forhåndsregler jeg bare kunne for å i værstefall berolige meg selv. Det går igjen gjennom alt at det ånder kan ikke skade deg fysisk med psykisk (les om en ånd sier du skal dø 11 april 2007, så kan den personen bli så syk av det at han eller hun underbevist utsetter seg for fare den dagen for å få det selvfylt) Men om man prøver ouija og påkaller en bestemt person, og ikke spørr om når du skal dø,eller om du blir skadd eller noe sånn men fokuserer på selve ånden og prøver å finne ut hvem den er? og evnt prøve å få en slags avslutting for ånden? (er ikke de fleste ånder her for de har noe uoppgjort?) er dette farlig? ja det kan komme onde ånder imellom i en sånn seanse men kan det ikke komme onde ånder når man er på Lier? eller nes?? eller andre steder? hvorfor er dette farligere?
Ingen nye tanker rundt dette?
Antall ord: 324
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Des 2005 21:35
- 18
- Blitt takket: 4 ganger
Ouija er ikkje farlig. Ånder eksisterer ikkje for meg før eg oppleve dei som noko anna enn snakk og fantasi. Ouija er eit spill der frykten spiller nokre eit puss samtidig som andre ikkje merker noko.Lisbeth_eng skrev:Lisbeth_eng skrev:Grunnen til at jeg tok dette opp var pga jeg hører så utrolig mye rart, bland annet av "en som kjenner en annen" og de er like troverdig som at hunden min fløy i går. men alle dere som har prøvd det sier nesten det samme, ikke prøv det, ikke spørr om døden, ikke gjør det om du ikke hvet hva du holder på med. Men da lurer jeg på noe, hvordan kan man virkelig vite hva man holder på med når det gjelder ånder? man kan lese, prøve å finne frem svar om ting, høre på andre osv, men før man gjør det selv så får man alri noen erfaring. Jeg har ikke prøvd ouija og anr ikke om jeg vill heller, men jeg vet det at skulle jeg prøvd så hadde jeg tatt alle forhåndsregler jeg bare kunne for å i værstefall berolige meg selv. Det går igjen gjennom alt at det ånder kan ikke skade deg fysisk med psykisk (les om en ånd sier du skal dø 11 april 2007, så kan den personen bli så syk av det at han eller hun underbevist utsetter seg for fare den dagen for å få det selvfylt) Men om man prøver ouija og påkaller en bestemt person, og ikke spørr om når du skal dø,eller om du blir skadd eller noe sånn men fokuserer på selve ånden og prøver å finne ut hvem den er? og evnt prøve å få en slags avslutting for ånden? (er ikke de fleste ånder her for de har noe uoppgjort?) er dette farlig? ja det kan komme onde ånder imellom i en sånn seanse men kan det ikke komme onde ånder når man er på Lier? eller nes?? eller andre steder? hvorfor er dette farligere?
Nokre av dei som skrik høgast om kor farlig ouija er, baserer dette på egen frykt og tillegger då alle oss andre å være like lettlurte. Nokre har opplevd negative seanser med ouija, men kan ikkje forklare kvifor, om det går på dei sjølv eller om kollektiv suggesjon førte til denne opplevelsen. Andre skrik høgt utan å vite kva dei prater om, dertil tåkelagt med at bevis ikkje er mulig å gje osv.
Så viss du eller nokon andre tør, er eg gjerne med på ein seanse, gjerne på lier eller nes, så kan vi teste ut ouija, gjerne med folk rundt oss som observerer "aktiviteten".
Antall ord: 475
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence
we might just infect those around us
with intelligence
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 02 Sep 2004 20:50
- 20
- Har takket: 7 ganger
- Blitt takket: 56 ganger
Det kommer jo lyder fra et lik, men det er kanskje ikke dette du siktet til herkarina skrev:Selv kjenner jeg så få lik, men jeg er sikker på at noen kan det.BA skrev:Kan du vise til et lik som ikke holder kjeft?karina skrev:Men ikke alleBA skrev:Lik flest holder kjeft.
Antall ord: 57
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu
Our Anscestors be Praised!
~Lao Tzu
Our Anscestors be Praised!
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 12 Mai 2005 07:40
- 19
- Lokalisering: Steinkjer
- Blitt takket: 1 gang
Tror kanskje mangelen på svar kommer av at det kanskje egentlig ikke er noen som VET!Lisbeth_eng skrev:Lisbeth_eng skrev:Grunnen til at jeg tok dette opp var pga jeg hører så utrolig mye rart, bland annet av "en som kjenner en annen" og de er like troverdig som at hunden min fløy i går. men alle dere som har prøvd det sier nesten det samme, ikke prøv det, ikke spørr om døden, ikke gjør det om du ikke hvet hva du holder på med. Men da lurer jeg på noe, hvordan kan man virkelig vite hva man holder på med når det gjelder ånder? man kan lese, prøve å finne frem svar om ting, høre på andre osv, men før man gjør det selv så får man alri noen erfaring. Jeg har ikke prøvd ouija og anr ikke om jeg vill heller, men jeg vet det at skulle jeg prøvd så hadde jeg tatt alle forhåndsregler jeg bare kunne for å i værstefall berolige meg selv. Det går igjen gjennom alt at det ånder kan ikke skade deg fysisk med psykisk (les om en ånd sier du skal dø 11 april 2007, så kan den personen bli så syk av det at han eller hun underbevist utsetter seg for fare den dagen for å få det selvfylt) Men om man prøver ouija og påkaller en bestemt person, og ikke spørr om når du skal dø,eller om du blir skadd eller noe sånn men fokuserer på selve ånden og prøver å finne ut hvem den er? og evnt prøve å få en slags avslutting for ånden? (er ikke de fleste ånder her for de har noe uoppgjort?) er dette farlig? ja det kan komme onde ånder imellom i en sånn seanse men kan det ikke komme onde ånder når man er på Lier? eller nes?? eller andre steder? hvorfor er dette farligere?
Med fare for å "banne i kirka", så er det mange "vedtatte sannheter" uten at det ligger så mye som skikkelige indisier bak!
Mitt synr: Om en "voksen" (mentalt -ikke nødvendigvis alder) prøver dette, ser jeg ingen grunn til problemer.
Om en gjeng 14iser (14is er en tilstand -ikke en alder! etter min mening) samles, er det lett for at man prøver å skremme hverandre samtidig som man forventer å bli skremt!
Kanskje er det alkohol inn i bildet også?
Men klart; det samme gjelder jo turer til Lier, Nes og lignende steder.....
Men må si jeg ser meg litt lei på at folk skal advares i øst og vest uten at det blir lagt frem noen skikkelig grunn.
Tror det virker mot sin hensikt;
De som bare vil prøve for "skøy" blir bare mer interessert i å prøve - samtidig som de forventer enda mer å bli skremt enn før, fordi alt de fikk til svar når de spurte var " Det er farlig det!"
Lurer på hvor mange i f.eks den engelske sosieteten som ble 'forstyrret' etter å ha 'lekt' med ouija for ca 100 år siden; da dette var omtrent et motefenomen!
Kanskje det er derfor man finner så mange hjemmesøkte hus i storbritannia? :mozilla_wink:
Antall ord: 554
Think evil thoughts
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 12 Jan 2005 09:49
- 19
- Blitt takket: 6 ganger
Det skumle med ouija er den stemningen en selv produserer. Noen liker å skremmes, og ouija, spøkelseshistorier eller en skrekkfilm gjør susen.
Det skumle etter ouija er om noen faktisk bruker ouija som en veileder. Da kan mye galt skje.
Det skumle etter ouija er om noen faktisk bruker ouija som en veileder. Da kan mye galt skje.
Antall ord: 41
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 18
som hva da? jeg har faktisk prøvd nå selv og inge ting negativ skjedde.
Antall ord: 15
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 22 Mar 2005 09:54
- 19
- Lokalisering: Oslo
Hvis du bruker det som veileder, hva mener du kan skje da, har du noe konkret å vise til?har aldri brukt quija, men har veldig lyst til å prøve. Men har jo hørt at det er farlig og at man ikke skal forsøke seg alene, men alle har forskjellige meninger om det. En jeg kjenner sier f.eks at man ikke skal ha et quijabrett hjemme, for det er farlig det og, hm. Så til dere som jevnlig bruker det og som vet med sikkerhet hva dere snakker om, kan dere fortelle hva som er det riktige. Leste forøvrig at Olav Moldestad sier at man ikke skal bruke det alene, og at folk går i trance, og at man skal vite hva man gjør. Så jeg lurer, skulle gjerne visst hva som er sant, men er det egentlig noen som kan svare på dette? For som sagt, det er ulike meninger om dette. Men interessant er det jo. :mozilla_smile:BA skrev:Det skumle med ouija er den stemningen en selv produserer. Noen liker å skremmes, og ouija, spøkelseshistorier eller en skrekkfilm gjør susen.
Antall ord: 208
sosja
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 18
alt er farlig her i verden, om skal tenke på alt som kan skje så kan man ikke leve overhodet...
Antall ord: 20
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 22 Mar 2005 09:54
- 19
- Lokalisering: Oslo
Det har du nok rett i, det er ihvertfall ikke mye man kan gjøre uten at det er styggfarlig.Men allikevel, bedre å være førevar enn ettersnar. He,he.. :mozilla_smile:Lisbeth_eng skrev:alt er farlig her i verden, om skal tenke på alt som kan skje så kan man ikke leve overhodet...
Antall ord: 56
sosja
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 12 Jan 2005 09:49
- 19
- Blitt takket: 6 ganger
Lisbeth_eng skrev:som hva da? jeg har faktisk prøvd nå selv og inge ting negativ skjedde.
Om man lar seg veilede av ouija kan det gå galt. Det blir som å la en blind lede en annen blind.sosja skrev:Hvis du bruker det som veileder, hva mener du kan skje da, har du noe konkret å vise til?BA skrev:Det skumle med ouija er den stemningen en selv produserer. Noen liker å skremmes, og ouija, spøkelseshistorier eller en skrekkfilm gjør susen.
Svarene en får fra ouija er svar en får anoymt fra noen andre som er med i spillet. Den som gir svaret vet at hn ikke kan holdes ansvarlig for rådene en evt. gir.
De fleste vil sammenholde disse rådene med sunn fornuft, og ikke følge de som fører galt avsted, men om man skulle følge slike råd blindt kan det gå riktig ille.
Antall ord: 174
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 25 Mai 2006 15:42
- 18
- Lokalisering: Drammen
Hva er "Ouija brett"?Lisbeth_eng skrev:Hvorfor er ouija brett farlig? fordi du kan åpne porten og vet aldri hva som kan komme imellom??? pga man kan skremme seg så utrolig mye at man på psykriatisk? har det noen gang skadet et menneske? Bare lurer for alle advarer mot det men det er få som har en god forklaring på hvorfor... om det er det psykiske så er det jo like farlig å dra på lier mental og nes osv for der kan man å skremme livet av seg for å si det sånn....
Om man spørr bretet om tid man skal dø, hvordan funker det da? er alle ånder synske? hvordan kan de vite når akkuratt DU skal dø?
Jeg sier ikke her at det er ikke farlig å prøve det for jeg har ikke prøvd men jeg bare lurer siden det er såå tabu liksom.
Antall ord: 149
<3I`m in LOVE!!<3
Hide post links |