madjava skrev:Gaute, for mange av oss som ikkje skjønner det du prater om, hadde det vore fint med litt betre info slik at vi forstår det du forteller.
Det eg syns virker veldig rart er at du prater om frekvenser men ikkje vil seie kva frekvenser dette er?
Her fant jeg en grei forklaring på det jeg har skrevet om:
Vibrational (also called Energetic) Medicine invites us to look at our world and ourselves in a completely new way than we are used to. The science upon which our so-called modern or conventional medical model is based, Newtonian Physics and scientific methodology, results from 400-year-old information. This model believes that human and animal species are nothing more than elaborate machines - simple cause and effect can explain everything about the way in which these machines "operate". When viewed mechanistically, our bodies are seen as material forms, and energy is given very little attention.
With the advent of 20th century physics, a new understanding or paradigm emerged and the seeds of Quantum Physics were born. Einstein turned the scientific world on its ear with his Theory of Relativity, which essentially stated that light, energy, and matter are all of equal importance. Physicists began to look at how energy played a much more important role in the creation of, and indeed in the continuing survival of our universe. Where matter once ruled, energy was now taking its place. This new understanding of the universe did not find its way into the science of medicine, however, because the means did not exist to "prove" these theories or to actually truly understand what they meant in terms of human beings and health.
In the last 30 years, technological advances have opened the door for the study of energy and how it behaves, in ways that were never before available. The results of these studies is creating yet another paradigm shift, which is just now filtering its way into general public understanding. In the Quantum universe, everything is energy! Energy always precedes matter and indeed, matter accounts for only 2% of the Universe, as we understand (or see) it. Essentially the only difference between physical matter and etheric matter is the electromagnetic frequency at which it vibrates or resonates.
- Hentet fra
http://groups.msn.com/FullMoonParadise/ ... icine.msnw
Og som jeg skrev tidligere:
Gaute skrev:Hvis du kan forestille deg at absolutt alt er energi, både materie og lys, og at all energi har en viss frekvens, så kanskje det blir lettere å forstå.
Reconnective Healing f.eks har høy vibrasjon i seg, denne healing-energien er kjent for å påvirke lyspærer og elektriske apparater, uten at det gjort noen videre forskning på det. Men det kan jo tyde på at energien er elekotromagnetisk.
Alt er elektromagnetisk energi som vibrerer på en viss frekvens. Absolutt alt, uten unntak.
Hvis man tenker seg dette, så blir det også enklere å forstå hva jeg skrev om tidligere. Som bl.a at alle tanker vi har, negative eller positive, er elektromagnetiske energier som vibrerer på ulike frekvenser.
Dr. Masaru Emoto, født i Japan, med eksamen ved Yokohama kommunale universitet og Open International University, doktorgrad i Alternativ Medisin - har forsket på hvordan tanke påvirker vann.
Han påviste at vannkrystaller endrer form etter hva du tenker. Gode tanker gav en fin symmetrisk form, negative tanker førte til at krystallene fra samme prøve delte seg opp, fikk asymmetrisk form og tamme farger. Han gjorde også forsøk med ulik musikk som heavy metal og mozart, disse gav også ulik form.
Les mer og se bildene her:
http://www.whatthebleep.com/crystals/
Dr. Emoto's egne side:
http://www.masaru-emoto.net/
Nå blir det kanskje enda lettere å tenke seg at alt er energi, og at vi kan påvirke alt ved hjelp av tanken. En positiv tanke påvirker vannkrystallen til å bli symmetrisk og "fin". Negative tanker gjør den asymmetrisk og "stygg". Tenk deg da hvordan tankene påvirker andre ting, som f.eks kroppen vår!
Av mine egne erfaringer som jeg har gjort i forhold til Reconnective Healing, tyder det på at energiene er elektromagnetiske, av den grunn at mange, inkl. meg selv, har opplevd at energiene virker inn på elektrisk utstyr. (lamper blinker, stereoanlegg skrur seg av osv) I tillegg
føles den elektromagnetisk, man kan kjenne det som stråler eller felt som beveger seg rundt om i hode og kropp. Energien som blir kanalisert ned er høyfrekvent og intelligent og går dit det trengs mest. Noe som skiller denne energien ifra eldre healingenergier (ikke det at de energiene er "dårligere", alle har sin hensikt) er at den er av en høyere frekvens. Det kan også forklare hvorfor mange opplever at negative tankemønstre og depresjoner forsvinner etter å ha være borti disse energiene, siden slike tanker er av lavfrekvent energi. Selv begynte jeg helt ut av det blå å kanalisere muntlig under selvhealing bare noen få dager etter at jeg var på kurs i Rec. healing. Forklaringen på hvorfor dette skjedde, mener jeg er fordi frekvensnivået i kroppen min ble høynet, etter flere timer i denne healingenergien, slik at vesener av høyere dimensjoner ble i stand til å nå meg. Jeg merker fortsatt at energioverføringen under kanalisering blir sterkere når jeg samtidig mottar Rec. healing fra andre.
For å muligens gi mer klarhet i det jeg skrev tidligere om frekvensen i energien på Jorda, så kan jeg fortelle at Reconnective-energien ble først tilgjengelig på 90-tallet, av den grunn at det var da energiene på Jorda var høye nok til at menneskene kunne motta denne nye høyfrekvente energien. Energiene på Jorda blir stadig mer høyvibrasjonell, årsaken til det skal jeg forklare mer om senere.
Reconnective healing- energier vises også på kirlian-fotografi, uten at jeg kan forklare noe mer teknisk rundt dette.
Dr. Eric Pearl er grunnlegger av Rec. healing. Her er et kirlian-foto av hånden hans før og under healing:
For de som ikke er kjent med kanalisering, så fant jeg en side som forklarer dette også ganske greit:
Let's clear up some of myths and get down to basics about channeling and channelers.
First of all, channeling is not the same as meditating. In meditation, one has the option of connecting with their higher self or guides or Source for their own growth without having to channel them (but can communicate with them). Meditation can also be used to relax the body or for healing, to do an visualization exercise, etc.
An important distinction must be realized between channeling and mediumship. The term mediumship is often interchanged with channeling. Mediumship, however, is an older term - channeling having been used more often since the 1960's.
Both mediumship and channeling are done by finely tuning into a specific dial on the electromagnetic frequency spectrum (similar to a radio), allowing connection to other parts of ourselves, the Source or other entities. One may be a medium or a channel; some people are both. The purpose of channeling is to receive more love and knowledge.
Both mediumship and channeling are co-creations and can afford some of the same possibilities, and yet, there are distinct differences. I like this explanation that was given, and shared with permission, by one of my teachers, Shawn Randall channeling Torah: Channeling is when you are primarily providing a service of counseling, teaching or healing for yourself and others. Mediumship is primarily providing a service to spiritual entities, who have their specific agendas.
Examples of channeling are in allowing ourselves to open and connect to our own higher self (our true essence), the Source, or by allowing a loving teaching entity to express itself through us. This type of entity's focus is to share wisdom, knowledge, counseling assistance, healing, self-empowerment, and other forms of creativity that benefits the channel as well as the whole of humanity. Channeling may also come in the form of relaying information telepathically from a mentor without being in a full trance. Channeling is a sharing of energies, a creation of new energies, and a mirroring process wherein the channeler, the audience and even the being that is channeled are receiving much from the process. Channeling is like a triangle: two energies connecting, coming together, creating a third through their relationship.
Do we HAVE TO channel? Of course not. Do we NEED to have information from another entity? No. So, why intentionally channel? We are divine beings and creators. When we open up to more of All That Is - we know more of who we are and the possibilities are endless. "By learning to be in touch with our electrical and biological selves, we can make ourselves higher beings who transmit the spiritual side of life...When you reach the point where you can control this energy and transform it into a positive force, you have found the part of you that is God." (Saved By The Light, by Dannion Brinkley with Paul Perry, 1994, p. 127.)
"Imagination is more important than knowledge.
Knowledge is limited. Imagination encircles the world."
-Albert Einstein
So, channeling is an art form that opens up creativity and greater possibilities for ourselves through the doorway of love and imagination - which is the doorway to more wisdom and God. Through channeling we open up to new realms of awareness and perspectives. We are more connected with the universality of life. And we can use it to create whatever we desire.
As a service, channeling requires and brings the openness to love, trust, and the ability and desire to receive. It also requires and affords more focus, intent, clarity, discretion and self-knowledge and self-respect, and is an on-going process. And in turn, when done properly and clearly, brings all more teaching, love, energy, clarity, focus, inspiration, empowerment, alternatives, compassion, sovereignty, joy, wisdom, increased abundance and much growth.
http://www.vibrani.com/Channeling.htm
En transekanal, JZ Knight, gikk gjennom en polygraf-test som viste at hjernebølgene hennes ble endret til delta-nivå mens hun kanaliserte.
For de som ikke vet det, når hjernebølgene er på delta-nivå, er man ubevisst. Som når vi sover, eller er i dyp transe.
"Using a sophisticated polygraph, noted parapsychologists Ian Wickramasekera and Stanley Krippner of Saybrook Graduate School repeatedly observed that while JZ Knight is channeling Ramtha, the readings of her brain-wave activity shift to delta, and that the lower cerebellum operates her body which talks, walks, eats, drinks and dances while Ramtha teaches – about the mystery of mind over matter." http://www.whatthebleep.com/scientists/
madjava skrev:Ein anna ting eg lure på er kva som skjer i 2012-2013? Dei fleste har nok fått med seg at inka-indianerene sin kalender slutter dette året. Kva for eit livssyn er det du følger som har svaret på kva som skjer i 2012-2013?
Du seie at du ikke vil skrive for mye om dette her inne siden ikke alle er klare for å høre om det. Er ikkje du fordømmande overfor alle andre her inne nå? Du burde jo heller være så ærlig at du forteller alt viss det er viktig kunnskap du sitter inne med.
Det er ikke meningen å virke fordømmende overfor andre, jeg er bare redd for at informasjonen kan bli misforstått av enkelte - slik at den kan virke skremmende. For man har overhodet ingen grunn til å frykte noe som helst! Derfor tenkte jeg at slik informasjon er bedre å oppsøke når man selv føler for det, istedefor å få det servert her inne på et forum. Men du har rett, det er bedre at jeg forteller alt. Har jeg sagt A, så må jeg si B.
Du spør om hvilket livssyn jeg følger som har svaret på hva som skjer i 2012.
Akkurat hva som skjer i 2012 er det ingen som vet helt sikkert, siden fremtida hele tiden er i endring. Det som er sikkert er at veldig mye kommer til å skje i tiden frem mot 2012.
Alt som jeg har skrevet tidligere angående Jord-endringene og bevissthetsskiftet som vi er inne i, er basert på kanaliseringer. Både mine egne, og andres. Jeg ser også at det som skjer ute i verden er akkurat det som blir omtalt i kanaliseringer, både i nye og i de som er 10 år gamle.
Vi er inne i en massiv opprensning og transformasjon akkurat nå, på alle plan. Både menneskeheten og Jorden går gjennom store forandringer. Følelser som er av egoet kommer opp til overflaten for å bli forløst. Som sinne, hat, frykt, tvil, misunnelse/sjalusi, bekymringer, griskhet osv. Dette har vi sett særlig mye av i det siste. I følge kanaliseringer, så har et nytt "grid" nylig blitt forankret.
Mer om gridnett:
http://www.luisprada.com/Protected/the_ ... _grids.htm
Den høye energien i dette gridnettet gjør slik at alt det negative som tilhører det gamle gridnettet blir tvunget frem i oss, vi blir nødt til å ta et oppgjør med våre begrensninger. Slike "oppgraderinger" i energiene på Jorda vil vi få flere av frem mot 2012.
Maya-folket visste dette. De visste hva som ville skje astrologisk i 2012, at planeter og galakser ville komme på linje med hverandre, og at dette ville være slutten på den gamle tiden slik vi kjenner den, og begynnelsen på den nye. Vi vil gå inn i 4. og 5. dimensjon. Dette handler altså ikke om dommedag/verdens undergang, men om at vi går inn i en tid hvor harmoni og kjærlighet regjerer. Dagens egoisme og maktkamp er i ferd med å gå i oppløsning.
Magnetismen på jorden beveger seg i takt med menneskenes tanke.
Magnetpolene på Jorden har begynt å bevege seg utover det "normale", som følge av menneskenes kollektive bevissthet, og pga at vi fortsetter å forurense og ødelegge Jorden. Følgene av dette er at vi vil se mye mer regn, høyvann og naturkatastrofer fremover, vi har bare sett begynnelsen.
Hvor mye av dette vi vil måtte gå gjennom, er avhengig av oss menneskene, og vår frie vilje. Om hvorvidt vi vil fortsette å klamre oss til egoet, eller om vi velger å gå inn i oss selv og forløse de følelsesmessige blokkeringene som ligger til grunn for vår egoistiske væremåte. Det som skjer akkurat nå i forhold til muslimene og karikatur-tegningene f.eks er til stor hjelp for mange av oss, av den grunn at det får oss til å se på vårt eget reaksjonsmønster, fordommer osv. Det gir oss en sjanse til å velge fordommer og frykt eller forståelse og samhold. Uansett vil det nok til slutt føre til det siste, og til en oppløsning av alle religioner.
Jeg vil bare ha en ting klart for alle her inne;
Jeg er ikke interessert i å diskutere om hvorvidt det jeg har skrevet her av kanalisert materiale kan påvises, motbevises, dokumenteres osv. For da blir det en diskusjon om kvantefysikk kontra tradisjonell vitenskap - og den kan vi heller ta
her
Nå har jeg kun forklart etter beste evne det madjava spurte om.
Har noen spørsmål eller innspill til det jeg skrev, så versågod - kom med egne ord og meninger. Men vær så snill, ikke kveruler, vri og stykk opp innlegget mitt til det ugjenkjennelige. For sånt gidder jeg ikke bruke tid på å svare på.