Fero skrev:Long time, no see! Kom egentlig inn på forumet for å kikke etter noe informasjon, og snublet over dette underforumet jeg ikke hadde sett før. Altså vært ute av gamet en stund, med andre ord.
Jeg står foran en stor omveltning i livet. Mye står og faller på at alle brikkene faller på plass, og jeg vet ikke om jeg engang har satset på riktige brikker. Nysgjerrigheten seiret, så tenkte jeg kunne legge inn et innlegg her da

Hei på deg og velkommen tilbake til forumet! Bli gjerne værende!

I hvert fall stikk innom av og til!
Siden ZigZag var så galant å gå ut av køen og slippe deg forbi, skal jeg prøve å legge et par kort for deg. Jeg liker å trekke to kort, ett for det som har skjedd og ett for det som er nå fremover. And so I did...
Det som har vært:
Kortet her handler om evner og kunnskaper, og det å tilegne seg viktig kunnskap og bli bedre innen et håndtverk eller en profesjon. Det handler også om det å bruke sine evner og kunnskaper til å bygge seg opp et godt liv, både for deg selv og dem rundt deg. Du har måttet bruke en stor porsjon med selvdisiplin, tålmodighet og utholdenhet for å komme dit du ville. Det er også noe med det å uttrykke deg selv i kortene her, nesten som om du har drevet med noe som handler om underholdning (musikk, teater eller dans) eller det å holde taler eller noe i den sjangeren. Og nå fikk jeg en følelse av at jeg spådde deg om noe lignende for et år eller to siden, men da var det visst ikke særlig treffende så muligens er det fremdeles et blindspor. Å uttrykke seg kan jo også handle om å uttrykke seg skriftlig.
På den mer voldsomme siden kan kortet tolkes som at du virkelig har kjempet mot noe veldig vanskelig, enten sykdom eller veldig rystende hendelser i livet. Du har måttet tatt vanskelige avgjørelser kanskje både på egne og andres vegne. Dette har krevd mye av deg, også at du har måttet satt deg inn i nye ting for å lære mer og finne passende løsninger.
Det som er nå og litt fremover i tid:
Her dukket et interessant kort opp! Et kort som handler om det å sette planer ut i livet, eller til og med virkeliggjøre drømmer. Det handler om en av de fine tingene ved å være et menneske; at man på ene siden er i kontakt med den fysiske verden rundt seg og kan samhandle med den, og på den andre siden har en stor evne til å bruke fantasien og bevege seg inn på det mer åndelige. Nettopp dette mener kortet er viktig fordi disse to sidene av livet henger sammen.
Kortet handler om det å begynne med en liten spire av en ide, utvikle denne ideen, formulere den om til håndfaste planer som også kan overbevise andre, og så sette den ut i livet. Det kan se ut som det er noe som i stor grad endrer livet ditt i positiv retning, og du vil høste respekt fra andre for den innsatsen og jobben du gjør.
Og helt uten kort fikk jeg en følelse av oppbrudd og det å stå på egne ben, om det har noe å si.
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap