Jeg klarer ikke forklare hvorfor jeg bekymrer meg,men jeg syns det er fryktelig skummelt.Boringto skrev:Hvorfor bekymrer du deg?Luuuna skrev:
Jeg fikk høre om dette i går jeg,har stort sett konsentrert meg og bekymret meg for 2012 jeg..
Religion & livssyn ⇒ Dommedag 21 mai!
Moderator: Asbjørn
-
- Nybegynner
- Startet: 19 Mai 2011 09:41
- 13
- Blitt takket: 1 gang
- - - Dommedag 21 mai!
Antall ord: 44
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Nybegynner
- 13
- - - - Dommedag 21 mai!
Hm,så vi er fortsatt ikke helt trygge nei..Me1991 skrev:Det spørs vel hvilken tidssone man befinner seg i California er vel 9 timer bakSvartepus skrev:Svært gode spørsmål, jeg har lurt på det samme. Han skal vel sitte på en sky og se på God Channel.Luuuna skrev:Han sier han skal se på tv,på at alle ikke-troende blir tatt opp.
1: HVOR skal han se på TV? I himmelen? For han er jo en troende,så han er vel en av de som blir hentet?
2: HVORDAN skal han klare å se på tv,når jorden blir rammet av ett jordskjelv som varer i 24 timer? :mozilla_surprised:
Ja dere, nå er det bare å vente i spenning. Om ca en og en halv time får moder jord en forferdelig hjernerystelse, stakkar. Huff og huff...
Antall ord: 145
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 13
- - Dommedag 21 mai!
Dette var jo virkelig godt timet gitt..
Antall ord: 24
Hide post links |
-
Verifisert
- ADMIN
- Startet: 05 Apr 2005 01:39
- 19
- Kjønn (valgfri): *U*
- Lokalisering: Florø
- Har takket: 1435 ganger
- Blitt takket: 1726 ganger
- Kjønn:
- Dommedag 21 mai!
I skrivende stund er det ca 3 timer og 28 minutter før datoen 21 mai går over i historien...
Altså klokken 14 idag vil 21 mai 2011 være historie. Det skjer i Eniwetok Atollene i stillehavet.
Ref : http://www.timeticker.com/
Men, - risikoen for at det skjer noe vldsomt idag er jo ikke lenger sååå stor, da...
Selv om vi har fått et lokalt vulkanutbrudd på Island...
Altså klokken 14 idag vil 21 mai 2011 være historie. Det skjer i Eniwetok Atollene i stillehavet.
Ref : http://www.timeticker.com/
Men, - risikoen for at det skjer noe vldsomt idag er jo ikke lenger sååå stor, da...
Selv om vi har fått et lokalt vulkanutbrudd på Island...
Antall ord: 71
Hide post links |
-
Verifisert
- ADMIN
- Startet: 05 Apr 2005 01:39
- 19
- Kjønn (valgfri): *U*
- Lokalisering: Florø
- Har takket: 1435 ganger
- Blitt takket: 1726 ganger
- Kjønn:
- Dommedag 21 mai!
VG: http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artik ... d=10094076
Vel, foreløpig sitter nok jeg her enda, og dersom du leser dette, sitter du ( evt står eller ligger ) du der...
Så jeg antar at dramatikken om akopalypsen nok en gang har bommet...
Og jeg er ikke overrasket engang...
Det er de som mener at 21 desember 2012 ( nok en 21 - dato ) skal være verdens undergang.
Men - akkurat som du bytter kalender hvert år, - er det på tide å bytte ut maya-kalenderen med en ny. ( ok, den har større spenn enn våre vanlige kalendre, - men prinsippet er det samme...)
Eneste problemet er at maya'ene ikke lenger lager kalendre - og for deres sivilisasjon, - har nok dommedag inntruffet allerede. Selv om det fremdeles finnes folk av maya-avstamning.
Så at det blir noen "underganger - litt her og litt der innimellom, - jo .
Det skjer hele tiden. Men "treffer" somregel bare et mindretall av jordens befolkning hver gang.
Ellers i verden går livet stort sett videre som før....
A
Ut i fra det som står her, - skulle det ha skjedd ved midnatt - norsk tid.Lørdag kveld norsk tid, når dommedag egentlig skulle ha begynt i Norge og mange andre land som allerede har plassert klokka 18, sitter nok den pensjonerte New-York-mannen og lurer på om han har gjort det rette.
140.000 dollar, eller over 750.000 norske kroner, har Fitzpatrick brukt på å informere sine landsmenn om at 21. mai skulle bli den siste dagen før verdens undergang begynte. Det er nesten alle sparepengene han har, skriver New York Daily News.
Vel, foreløpig sitter nok jeg her enda, og dersom du leser dette, sitter du ( evt står eller ligger ) du der...
Så jeg antar at dramatikken om akopalypsen nok en gang har bommet...
Og jeg er ikke overrasket engang...
Det er de som mener at 21 desember 2012 ( nok en 21 - dato ) skal være verdens undergang.
Men - akkurat som du bytter kalender hvert år, - er det på tide å bytte ut maya-kalenderen med en ny. ( ok, den har større spenn enn våre vanlige kalendre, - men prinsippet er det samme...)
Eneste problemet er at maya'ene ikke lenger lager kalendre - og for deres sivilisasjon, - har nok dommedag inntruffet allerede. Selv om det fremdeles finnes folk av maya-avstamning.
Så at det blir noen "underganger - litt her og litt der innimellom, - jo .
Det skjer hele tiden. Men "treffer" somregel bare et mindretall av jordens befolkning hver gang.
Ellers i verden går livet stort sett videre som før....
A
Antall ord: 270
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 25 Aug 2004 16:02
- 20
- Har takket: 967 ganger
- Blitt takket: 892 ganger
- Dommedag 21 mai!
Hvorfor må det alltid en episk, oppblåst sak til (og alltid fra media) for at folk vil ha noe å snakke om?
Så, hvordan har din dommedag vært? Gjorde du noe kjekt med familien? Noen utflukter?
Spiste du noe godt? Hadde du en fin dag på jobb? Etc.
Så, hvordan har din dommedag vært? Gjorde du noe kjekt med familien? Noen utflukter?
Spiste du noe godt? Hadde du en fin dag på jobb? Etc.
Antall ord: 49
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”
leave the house before you find something worth staying in for.”
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 13
- Dommedag 21 mai!
Jeg lurer på hva som blir sagt og OM det blir sagt noe av Camping idag jeg.
Syns det er fryktelig at EN eneste mann klarer å skape frykt hos så mange,i hele verden.
Tenk på alle disse som solgte eiendelene sine,og flyktet. Som ikke hadde all verdens fra før av.
Han burde blitt stilt til ansvar. Det er jo bare det at man har jo ytringsfrihet,så han har jo ikke gjort noe "galt" sånn sett..
Syns det er fryktelig at EN eneste mann klarer å skape frykt hos så mange,i hele verden.
Tenk på alle disse som solgte eiendelene sine,og flyktet. Som ikke hadde all verdens fra før av.
Han burde blitt stilt til ansvar. Det er jo bare det at man har jo ytringsfrihet,så han har jo ikke gjort noe "galt" sånn sett..
Antall ord: 80
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 23 Sep 2008 10:12
- 16
- Kjønn (valgfri): Flaskepost
- Lokalisering: Inni ditt hode
- Har takket: 128 ganger
- Blitt takket: 402 ganger
- Dommedag 21 mai!
Det er mye som blir tilgitt når ting gjøres i religioners navn serru..
Da har man liksom en legetim grunn til å gjøre tåpelige og forferdelige handlinger.
"Sorry, men jeg var OVERBEVIST om at Gud pratet til meg, og kommanderte meg til å gjøre Hans vilje"
Da har man liksom en legetim grunn til å gjøre tåpelige og forferdelige handlinger.
"Sorry, men jeg var OVERBEVIST om at Gud pratet til meg, og kommanderte meg til å gjøre Hans vilje"
Antall ord: 49
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 13
- - Dommedag 21 mai!
Syns ikke det er en god nok unnskyldning,men igjen; hva kan man gjøre med det..Moonstone skrev:Det er mye som blir tilgitt når ting gjøres i religioners navn serru..
Antall ord: 68
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 23 Sep 2008 10:12
- 16
- Kjønn (valgfri): Flaskepost
- Lokalisering: Inni ditt hode
- Har takket: 128 ganger
- Blitt takket: 402 ganger
- - - Dommedag 21 mai!
Selvfølgelig er det ikke bra nok, men som du sier: Hva kan man gjøre?Luuuna skrev:Syns ikke det er en god nok unnskyldning,men igjen; hva kan man gjøre med det..Moonstone skrev:Det er mye som blir tilgitt når ting gjøres i religioners navn serru..
Folk har sagt sånne ting i hytt og pine gjennom historien uten særlig straff for det, hvis noen straff i det hele tatt..
Antall ord: 111
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 08 Apr 2011 21:38
- 13
- Kjønn (valgfri): en ei
- Lokalisering: Ved siden av skogen
- Har takket: 855 ganger
- Blitt takket: 996 ganger
- Dommedag 21 mai!
Jeg sitter å grubler på dette regnestykke hans jeg da. 5 står for forsoning, 10 for fullkommenhet og 17 skal stå for himmelen. Hvor han har disse tallene fra er jo et spørsmål i seg selv. Men han ganget disse og fikk 850. Det er etter dette det geniale skjer så vidt jeg kan se. Svaret hans skal tilsvare antall dager mellom korsfestelsen og dommedag, så han måtte jo ha begynt å svette litt da han så at han bare fikk 850.
Det hele blir fullbrakt da han ganske enkelt og freidig ganger tallet med seg selv og DA, endelig 722 500 dager = i går
Det hele blir fullbrakt da han ganske enkelt og freidig ganger tallet med seg selv og DA, endelig 722 500 dager = i går
Antall ord: 108
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."
Hide post links |
-
Verifisert
- Standard bruker
- Startet: 17 Sep 2006 01:35
- 18
- Kjønn (valgfri): hokatt
- Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
- Har takket: 668 ganger
- Blitt takket: 1057 ganger
- - Dommedag 21 mai!
Tror han har for mye fritid til overs...Arven skrev:Jeg sitter å grubler på dette regnestykke hans jeg da. 5 står for forsoning, 10 for fullkommenhet og 17 skal stå for himmelen. Hvor han har disse tallene fra er jo et spørsmål i seg selv. Men han ganget disse og fikk 850. Det er etter dette det geniale skjer så vidt jeg kan se. Svaret hans skal tilsvare antall dager mellom korsfestelsen og dommedag, så han måtte jo ha begynt å svette litt da han så at han bare fikk 850.
Antall ord: 118
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 21 Jun 2006 14:54
- 18
- Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
- Lokalisering: Borti natta
- Har takket: 163 ganger
- Blitt takket: 171 ganger
- Dommedag 21 mai!
Jeg vil ha igjen pengene for hermetikken min.
Antall ord: 8
Memento mori
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 08 Apr 2011 21:38
- 13
- Kjønn (valgfri): en ei
- Lokalisering: Ved siden av skogen
- Har takket: 855 ganger
- Blitt takket: 996 ganger
- - Dommedag 21 mai!
Ikke vær redd, du får brukt for den :mozilla_smile: . Om et par dager har han funnet feilen i regnestykket og vi vil få den rette datoen !Astarte skrev:Jeg vil ha igjen pengene for hermetikken min.
Antall ord: 39
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 13
- - - - Dommedag 21 mai!
Sant..Moonstone skrev:Selvfølgelig er det ikke bra nok, men som du sier: Hva kan man gjøre?Luuuna skrev:Syns ikke det er en god nok unnskyldning,men igjen; hva kan man gjøre med det..Moonstone skrev:Det er mye som blir tilgitt når ting gjøres i religioners navn serru..
Folk har sagt sånne ting i hytt og pine gjennom historien uten særlig straff for det, hvis noen straff i det hele tatt..
Bare å spare til 2012 det.. :mozilla_surprised:Astarte skrev:Jeg vil ha igjen pengene for hermetikken min.
Hermetikk holder seg jo..
Antall ord: 135
Hide post links |