Drømmer, NDO & ut av kroppenDommedag - hvordan er dine drømmer om verdens undergang?

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Bruker avatar
ingvildbovass87
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 17 Mar 2009 16:34
15
Blitt takket: 1 gang

Re: Dommedag - hvordan er dine drømmer om verdens undergang?

Innlegg av ingvildbovass87 »

Godt tips, får prøve på det da :mozilla_smile: det gjelder bare å gidde sperre opp øynene for å skrive.
Antall ord: 20
Døden er ikke slutten, bare starten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Innlegg av Bearchild »

Jeg har- så langt tilbake jeg kan huske- hatt drømmer om ødeleggelse fra oven. Enten i form av store ildkuler eller som fysisk angrep av flyvende farkoster, også en kombinasjon av dette.

Drømmene har gjort sterkt inntrykk på meg. Ikke fordi jeg har forstått det som noen "dommedag",- faktisk har det vært en egen ro når "alt er over". Drømmene slutter ofte med at jeg frigjøres fra kroppen og stiger til værs..! :mozilla_undecided:

Mange "varianter" av disse drømmene, men det dreier seg i hovedtrekk om det samme. Trussel og ødeleggelse fra oven.

Hadde dette vært "noe nytt" for meg hadde jeg nok tenkt at det var ytre påvirkning. Men jeg tror ikke det var så mye av disse katastrofefilmene på 70-tallet når jeg vokste opp. Og om det var ble jeg nok nektet å se på sånt. UFO`er og sånt ble det heller ikke diskutert i omgangskretsen før jeg var langt eldre.
Men for all del, ser ikke bort fra at det kan være påvirkning utenfra som har skapt disse drømmene..

Ser bare hvordan alt rundt 2012 kryper under huden på meg, selv om jeg ikke vil tro på det som blir sagt om jordas undergang.
Når man da i årevis har hatt drømmer lignende skrekkscenarioet som påståes å komme setter dette også i gang underbevisstheten og fantasien,- uansett hvor mye man blir fortalt at hypen om "PlanetX" og "Nibiru" bare er oppspinn og konspirasjon så har man tanker om at "men hva hvis.." osv.

Med alle diskusjonene rundtomkring, artikler og oppslag i media hvor voksne mennesker forteller at de faktisk er bekymret for hva som kan/ skal skje i 2012.. hva med alle barna? Jeg jobber med barn og unge og blir daglig (ja, de siste 3-4 ukene skjer det daglig) konfrontert om 2012. Verdens undergang. Dommedag. Mange unge er livredde!! De blogger om at livet ikke er verdt å leve siden de alikavel skal miste alle sine kjæreste om kort tid. Det er skremmende å se dette..
"Nettby" har daglig "forsideoppslag" om denne dommedagen, 1000-vis av barn og unge får dette servert rett i fleisen når de logger seg inn.

Flere av de unge jeg prater med forteller også at de har drømt om akkurat dette, om meteoritter og "ildregn" og ødeleggelse. Enkelte er så overbeviste om at denne hendelsen SKAL SKJE at de nesten er fanatiske. Noen driter i "alt" fordi "ingenting er noe vits i nå alikavel".

Men.. hvis disse drømmene er en sånn "kollektiv greie" (fått inntrykk av at "alle" har hatt tilsvarende drømmer en eller annen gang?) så kan det jo virke som om dette blir brukt bevisst av de som har satt i gang dette..?
Antall ord: 471
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.

http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Enig med deg, Bearchild... enig.

Jeg merker selv at flere får denne "gir faen"-holdningen.
Men akkurat det har det jo vært mer og mer av i mange, mange år nå.
Synes også det er rart at det nærmest er kollektivt hva folk drømmer...

Andre store begivenheter som har skjedd, f.eks. Berlinmuren, World Trade Center,
første og andre verdenskrig og gjerne noen hendelser som ikke har vært så mulig å
forutse... hadde mange folk lignende drømmer om dette også før det skjedde, mon tro?

Hadde vært interessant å se om det fantes noe på nett.
Antall ord: 103
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av Bearchild »

Andre store begivenheter som har skjedd, f.eks. Berlinmuren, World Trade Center,
første og andre verdenskrig og gjerne noen hendelser som ikke har vært så mulig å
forutse... hadde mange folk lignende drømmer om dette også før det skjedde, mon tro?
Jo, men da er vi inne på denne evige runddansen igjen,- det er garantert haugevis av folk som påstår å ha drømt om/ forutsett disse hendelsene. Men med èn gang noe alt har skjedd mister man troverdighet om man sier at..-"jammen,akkurat dèt drømte jeg om før det hendte". ;)

Så da må man jo finne nedtegnelser gjort før de aktuelle hendelsene.

Jeg fant forresten et nettsted en gang der man kunne maile til framtiden. Du skrev ned et notat, bestemte dato for sending (ett år, ti år fram i tid) og så ble mailen da lagret der og sendt den datoen du oppga. Fin måte å "dokumentere" spådommer på.. da kan man jo bevise at "ha, det visste jeg for et år siden at skulle skje".

Angående disse drømmene så vet jeg ikke om det rett og slett er noe iboende i oss mennesker ang "angrep ovenifra"? Siden himmelen/ universet er så stort og.. litt skremmende i seg selv, så er vår største frykt at dette på noe vis kollapser,- derav denne kollektive frykten/ drømmingen. Vi har antagelig andre "kollektive drømmer" også som slett ikke er skremmende.. husker en tråd her en gang hvor det viste seg at mange drømte om dette å kunne fly. Svømme gjennom lufta. At vi drømmer det samme betyr jo ikke (?) at det faktisk kan/ skal skje..

Jeg har tenkt litt på dette med "ytre påvirkning". Tror ikke TV eller radio har vært pådriver for denne dommedagsfrykten for min del i hvertfall. Kristendommen derimot..! Jeg hadde mange praktiserende kristne rundt meg i oppveksten, og husker godt snakket om "han der oppe som voktet alle mine bevegelser". Nå snakker jeg om meg selv som liten her altså.. og jeg erindrer at det faktisk var ganske skummelt at det var en svær mann oppi himmelen som var usynlig og hadde "magiske" egenskaper og så igjennom vegger og tak, og som kunne straffe meg om jeg gjorde noe galt.

Kanhende dette gjorde himmelen ekstra skummel for min del, og at det bare har ballet på seg i årenes løp med TV, film osv.
Antall ord: 411

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Riegrot
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Des 2005 13:23
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Riegrot »

jeg har muligens skrevet dette før ett sted her, men skriver det igjen.
Det var en klår drøm jeg hadde for en del år tilbake. Jeg satt i skogen her jeg bor akkurat no, i drømmen var det ingen hus her, bare hauger med lyng og ett tre her og der. Det er midt på natten, men ett rødt lys, lyser opp landskapet, og en varm fønvind kommer i fra sør-vestlig retning. I samme retning ser jeg også det som lyser opp landskapet i natten. En rødlig planet av noe slag. Den ligger lavt, og jeg ser den mellom trærne.
Hadde egentlig en veldig behagelig følelse i meg når jeg opplevde dette. Nesten som en ut av kroppen følelse, og en veldig harmonisk ro over meg.
Opplevde ikke mer rundt dette da.
Har undret meg mye over denne drømmen i ettertid, spesielt pga. at drømmen føltes så virkelig.

jeg har også sett "bilder" i innsovningsfasen. Husker spesielg godt ett, der jeg ser jorden i miniatyr, og en annen planet passere forbi veldig nært. På jorden står en rødlig menneskeskikkelse og strekker armene opp mot planeten, å på planeten er den en blå menneskeskikkelse som strekker armene ned mot jorden. De prøver på en måte å nå hverandre.
Skulle prøvd å tegna det bilde, for det gjorde godt inntrykk.
Antall ord: 237
Han skjulte sin dumhet bak en mur av kunnskaper.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Bearchild skrev:Så da må man jo finne nedtegnelser gjort før de aktuelle hendelsene.
Det er jo det vi skaper nå, hvis det blir noe dommedag i 2012.
Uansett så hjelper det jo ikke stort da både nedtegningene og oss og alt annet forsvinner ;)
Jeg fant forresten et nettsted en gang der man kunne maile til framtiden. Du skrev ned et notat, bestemte dato for sending (ett år, ti år fram i tid) og så ble mailen da lagret der og sendt den datoen du oppga. Fin måte å "dokumentere" spådommer på.. da kan man jo bevise at "ha, det visste jeg for et år siden at skulle skje".
Hihi! Den nettsiden husker jeg godt. Såvidt jeg husker har jeg også sendt meg selv masse mail derfra, og det er sikkert 7-8 år siden minst. Mon tro om det snart kommer en mail derfra... :)
Angående disse drømmene så vet jeg ikke om det rett og slett er noe iboende i oss mennesker ang "angrep ovenifra"? Siden himmelen/ universet er så stort og.. litt skremmende i seg selv, så er vår største frykt at dette på noe vis kollapser,- derav denne kollektive frykten/ drømmingen. Vi har antagelig andre "kollektive drømmer" også som slett ikke er skremmende.. husker en tråd her en gang hvor det viste seg at mange drømte om dette å kunne fly. Svømme gjennom lufta. At vi drømmer det samme betyr jo ikke (?) at det faktisk kan/ skal skje..
Logisk forklart.
Likevel, hør:

Det er jo sånn at vi mer og mer med tiden vil føle oss "mindre", at vi vil føle oss som en mindre brikke i et større spill. For sånn sett kan dette også logisk forklares, og dermed blir også forklaringen om en dommedag også mer eller mindre logisk, den kan ihvertfall framstå sånn...

1) Vi er mange, mange flere mennesker nå. Det å utspille en betydelig rolle er vanskeligere.
2) Dette ser vi på egocasting, ala blogg - selvsentrert - vil ut til verden - youtube, etc.
3) Reality-show får frem tittermentaliteten i oss, vi reflekterer, speiler oss mot andre
4) Vi får det inn med teskje fra alle kanaler at vi skal velge vår vei og være individualistiske
5) Bevissthetsnivået løftes høyere og høyere, stresset/all påvirkningen fra andre eskalerer, tiden føles som å gå raskere og raskere, den spinner rett og slett... og mye tyder på at vi har oppfunnet så mye teknologisk sett at vi ikke lengre ser for oss hva det neste blir (selv om det alltid mer eller mindre har vært sånn...)

Ett sted må det jo stoppe. En generasjon må jo være den siste.
Det er ikke sikkert det skjer med et smell. For all del kan det ta en helomvending og ting kan gå andre vei, men jeg tror det må noe drastisk til før vi lærer oss å elske hverandre og ikke være besatt av materiell velstand og bli mere altruistiske og oppriktig interessert i hverandre.

Jeg tror faktisk så absolutt - ja, jeg er overbevist - om at en ENDRING står på vent.
Om det er en "dommedag" er for meg litt mer... vet ikke... fanatisk eller kanskje hysterisk... men noe ganske så endevendende vil skje - jeg ser så uendelig mange antydninger til det.
Jeg har tenkt litt på dette med "ytre påvirkning". Tror ikke TV eller radio har vært pådriver for denne dommedagsfrykten for min del i hvertfall. Kristendommen derimot..! Jeg hadde mange praktiserende kristne rundt meg i oppveksten, og husker godt snakket om "han der oppe som voktet alle mine bevegelser". Nå snakker jeg om meg selv som liten her altså.. og jeg erindrer at det faktisk var ganske skummelt at det var en svær mann oppi himmelen som var usynlig og hadde "magiske" egenskaper og så igjennom vegger og tak, og som kunne straffe meg om jeg gjorde noe galt.
Interessant, men har det ikke riktig nok gjort deg til et mer lydig og kanskje tilogmed pliktoppfyllende menneske? Alt har sine fordeler, og jeg sier ikke dette for å forsvare undertrykkelse og frihetsberøvelse/innskrenkning som jo ofte forbindes med religion.
Kanhende dette gjorde himmelen ekstra skummel for min del, og at det bare har ballet på seg i årenes løp med TV, film osv.
Kan hende, klart det...
Uansett har jeg alltid hatt en følelse av å faktisk ha flydd av meg selv. Levitert.
Det er nærmest et dypt MINNE hos meg, og ikke bare en drøm. Når du først var inne på dette med felles drømmer om å flyve. Og det finner jeg svært merkelig, for det rimer ikke logisk i det hele tatt. Men jeg tror det er visse ting vi mennesker er i stand til som har blitt kraftig undertrykt gjennom årenes og generasjonenes løp...

Jeg tror vi har uante muligheter og egenskaper.
Det er alltid snakk om bevisstheten, som igjen kan spores til atferd og vaner, erfaringer som har preget oss og gitt oss stabile og trygge rammer å leve innenfor.
Slik som med din Gud da du var liten. Du har kanskje gitt litt mer slipp nå, og har merket at du har større frihet? Ikke vet jeg, men det å løsrive seg fra frykten må ha vært bra i seg selv...
Antall ord: 907
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av Bearchild »

Kan hende, klart det...
Uansett har jeg alltid hatt en følelse av å faktisk ha flydd av meg selv. Levitert.
Det er nærmest et dypt MINNE hos meg, og ikke bare en drøm. Når du først var inne på dette med felles drømmer om å flyve. Og det finner jeg svært merkelig, for det rimer ikke logisk i det hele tatt. Men jeg tror det er visse ting vi mennesker er i stand til som har blitt kraftig undertrykt gjennom årenes og generasjonenes løp...
Denne "flydrømmen" har flere omtalt på tilnærmet samme måte. At man ikke har opplevd den som "bare" en drøm, men som en særdeles sterk følelse,- eller som et minne som du beskriver det som. Nesten så jeg kjenner suget i magen bare ved å tenke på det.. :)
Ett sted må det jo stoppe. En generasjon må jo være den siste.
Det er ikke sikkert det skjer med et smell. For all del kan det ta en helomvending og ting kan gå andre vei, men jeg tror det må noe drastisk til før vi lærer oss å elske hverandre og ikke være besatt av materiell velstand og bli mere altruistiske og oppriktig interessert i hverandre.

Jeg tror faktisk så absolutt - ja, jeg er overbevist - om at en ENDRING står på vent.
Om det er en "dommedag" er for meg litt mer... vet ikke... fanatisk eller kanskje hysterisk... men noe ganske så endevendende vil skje - jeg ser så uendelig mange antydninger til det.
Jeg er veldig enig i det du skriver.
Samtidig er jeg litt frustrert over at jeg ikke kjenner noe til denne endringen som er på gang. Hverken ser eller føler det. Men jeg ser kanhende på feil sted og prøver endòg for hardt..?

Syns uansett det er noe snodig med disse kollektive drømmene i hvertfall. Nå har vel vi mennesker et felles opphav og alt det der, men med så mye innavl, utvanning og degenerering av rasen kan det virke som det har en signifikant betydning iom at de (drømmene altså) ikke forsvinner. Det er jo så mye annet vi mennesker mer eller mindre har "mistet" underveis.
Antall ord: 372

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
CherryOnTop
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 16 Jul 2009 14:44
15

Innlegg av CherryOnTop »

For meg handler det alltid om zombier som dreper folk. Type "28 weeks later" zombier.
Grøss og gru.
Antall ord: 19

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Borte..

Innlegg av Borte.. »

hest skrev:Image

Serriøøøst ass!!! :roll: Jeg fikk aldri vite hvem dette var eller om han hadde noe med dommedag å gjøre?
Antall ord: 21

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Herr Pusekatt
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 25 Sep 2009 08:23
15

Innlegg av Herr Pusekatt »

Jeg har også hørt at han på bildet skal ha noe med verdens undergang å gjøre.
Antall ord: 17

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Borte..

Innlegg av Borte.. »

Det var det jeg fryktet :shock:
Antall ord: 5

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

underberger
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Nov 2009 19:35
14
Kjønn (valgfri): Guttebass
Lokalisering: Sande

Innlegg av underberger »

Jeg har hatt en drøm om en dommedag. Det var krig og folk i nød overalt. Ikke et pent "syn".
Antall ord: 22

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Herr Pusekatt
Nybegynner
Nybegynner
15

Du drømte sikkert bare om Somalia.
Antall ord: 7

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

30cm
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 09 Sep 2009 22:35
15
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 12 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av 30cm »

Bilde
Antall ord: 0

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Herr Pusekatt
Nybegynner
Nybegynner
15

Jeg får opp en følelse av at han også har noe med verdens undergang å gjøre
Antall ord: 18

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links