Nei, det er ikke hva VI diskuterer.Asbjørn skrev:Saken som diskuteres her, er at et barn ser ting som andre ( deriblant du ) ikke ser.
Det som diskuteres er et barn som sov urolig, og som tanta TROR ser noe hun selv tror på.
Når så barnet får mareritt setter hun det også i sammenheng med sin egen tro, og herfra ser det for meg ut som at hun og sannsynligvis moren skremmer ungen.
Hvis du leser posten der jeg først nevnte barnevernet en gang til, så ser du at jeg ikke gjorde noe nummer av dette. Det er andre som har brukt dette for å bortforklare at det sannsynligvis er tanta og evt. mora som skremmer ungen.Husk det, BA; dette forumet heter PARANORMAL.NO, ikke kasus for barnevernet...
Det er de som henger seg opp i 'barnevernet'.Så hvem er usakelig ?
Og hvem som helst kan bedømme selv når de synes de har behov for litt hjelp. Det skal være lav terskel for å be om hjelp hos barnevernet, men høy terskel for å anklage andre for omsorgssvikt.Barnevernet som sådan er en viktig instans, men som offentlig etat - såsom brannvesen, politi, osv., tilkalles disse når det er behov for dem.
Nei, men hvis familien opplever dette som et problem, så bør man se om problemet kan løses på en eller annen måte.Skal man tilkalle barnevernet hver gang et barn våkner, og gråter etter å ha sovnet, så - ja, hvem skal betale for det ?