Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderJente på 2 1/2 år trenger hjelp......

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Re: Jente på 2 1/2 år trenger hjelp......

Innlegg av BA. »

Asbjørn skrev:Saken som diskuteres her, er at et barn ser ting som andre ( deriblant du ) ikke ser.
Nei, det er ikke hva VI diskuterer.

Det som diskuteres er et barn som sov urolig, og som tanta TROR ser noe hun selv tror på.

Når så barnet får mareritt setter hun det også i sammenheng med sin egen tro, og herfra ser det for meg ut som at hun og sannsynligvis moren skremmer ungen.
Husk det, BA; dette forumet heter PARANORMAL.NO, ikke kasus for barnevernet...
Hvis du leser posten der jeg først nevnte barnevernet en gang til, så ser du at jeg ikke gjorde noe nummer av dette. Det er andre som har brukt dette for å bortforklare at det sannsynligvis er tanta og evt. mora som skremmer ungen.
Så hvem er usakelig ?
Det er de som henger seg opp i 'barnevernet'.
Barnevernet som sådan er en viktig instans, men som offentlig etat - såsom brannvesen, politi, osv., tilkalles disse når det er behov for dem.
Og hvem som helst kan bedømme selv når de synes de har behov for litt hjelp. Det skal være lav terskel for å be om hjelp hos barnevernet, men høy terskel for å anklage andre for omsorgssvikt.
Skal man tilkalle barnevernet hver gang et barn våkner, og gråter etter å ha sovnet, så - ja, hvem skal betale for det ?
Nei, men hvis familien opplever dette som et problem, så bør man se om problemet kan løses på en eller annen måte.
Antall ord: 259

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Angel2003
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 30 Mar 2008 13:36
16

Innlegg av Angel2003 »

:( :-#
Sist redigert av Angel2003 på 07 Apr 2008 22:14, redigert 2 ganger totalt. Antall ord: 0

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Muttern
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 07 Apr 2008 20:52
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo

Innlegg av Muttern »

Som dere ser av navnet mitt, så jeg er mutten... Altså mamman til den lille jenta det her er snakk om.

Det var jeg som ba Hmmfff om å legge inn ett innlegg her for å se om det var noen som kunne hjelpe med å få fjernet/hjulpet min avdøde svoger. Dette for at han ikke skal fortelle min datter om din død før vi har fått forklart henne det, og gi henne mareritt om natten. Kan være han også er inne på besøk hos min yngre datter på 1,5 år, for hun har også sterke drømmer om natten. Men hun er så liten at hun får ikke forklart seg med ord. Eller det kan være helt ordinære drømmer, men sånt vet man ikke med de yndige små.

Kjære BA:

Begge mine døtre er veldig harmoniske og har det veldig bra! Dette er ikke ett problem for barnevernet. Kan ikke se for meg at vi kommer inn der å ber om få hjelp med å fjerne en ånd. Da ville de vel sett på oss som om vi var gale....
Det å skremme henne har vi aldri gjort på noen som helst slags måte. Jeg har selv ingen evner utover det vanlige, men har merket at han er der innimellom. Og av hennes forklaringer skjønt hvem dette har vært. Jeg tror på det paranormale selv om jeg ikke forstår alt.
Jeg blir ikke skremt av slike ting, og derfor har vi heller ikke vekslet noen forskremte blikk når hun har forklart hva som hun ser. Det er hun selv som har kommet å fortalt, og vi har ikke hisset oss opp på noen måte, men hørt på henne. Jeg har ikke villet spørre henne ut... Dette fordi jeg ikke vil sette bilder i hodet hennes. Alt hun har kommet med av informasjon er fra hennes munn og ikke fra noen av oss andre.

Og til deg Angel2003....

Som oftest så er jeg alltid glad for besøk hjemme hos meg. Syntes det er koselig å lage litt kaffe, og bake noen muffins sånn kjapt. Men uinviterte åndelige besøk setter jeg ikke pris på! Og gudene skal vite hva du gjorte her, men dattern min har ALDRI noensinne vært så redd som etter du hadde vært på besøk! Hun har ALDRI tidligere fått mareritt etter hun har kommet over i vår seng, men denne natta skjedde det to ganger. Hun krøyp så langt inn mot meg som hun bare kunne, og jeg måtte ligge å holde henne fast hele natten!
Så til senere: ALDRI gjør sånt mot noen andre, dette er veldig respektløst og det er tydelig at du ikke aner hva du driver med!

Ellers vil jeg takke de som har vært til hjelp, og ønsker dere lykke vidre selv!
Antall ord: 488
Muttern

Livet er ikke som det engang var. Takk og pris

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
hmmfff
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 15 Aug 2006 19:53
18
Lokalisering: Lørenskog

Re: Jente på 2 1/2 år trenger hjelp......

Innlegg av hmmfff »

BA. skrev: Nei, det er ikke hva VI diskuterer.

Det som diskuteres er et barn som sov urolig, og som tanta TROR ser noe hun selv tror på.

Når så barnet får mareritt setter hun det også i sammenheng med sin egen tro, og herfra ser det for meg ut som at hun og sannsynligvis moren skremmer ungen.
Du har helt rett i at jeg TROR noe jeg selv ser, og tror på det *S*
Men jeg setter ikke drømmene hennes i sammenheng med det jeg tror på. Jeg setter det i sammenheng med det jeg ser.Og det hun selv forteller. Som sagt tidligere er hun aldri blitt fortalt om ulykken, og det er heller ikke jeg eller moren som har skremt henne opp.
Må inndrømme at du provoserer meg noe helt jævlig, ikke fordi du ikke tror på det paranormale, men fordi du er så snever at jeg faktisk synes synd på deg.

For det er det åndelige som blir diskutert her. Om jeg legger bort det åndelige, noe jeg også har gjort i min evaluering av situasjonen, så er det ingenting som tilsier at jenta skal drømme om denne bilen. Hun har aldri vært redd biler, aldri vært i nærheten av og bli påkjørt eller lignende. Og om man legger bort det åndelige, så må diskusjonen opp på det pedagogiske nivået. Og jeg kan ikke si at du har prøvd og tilnærme deg det. Kom med saklig argumenter, og gjør det klart for andre hvilket nivå du diskuterer på, så er det kansje lettere og følge deg.Dette er bare et vennlig råd.
Antall ord: 283
Jeg er alt og jeg er ingenting. Kommer ann på øyet som ser c",)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Muttern
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 07 Apr 2008 20:52
16
Lokalisering: Oslo

Innlegg av Muttern »

Angel2003....

Nå må du slutte å gjøre ting uten at dette er godkjent av dem du gjør det mot!!!!! Fordi du prøver å få til noe, så klarte du å ødelegge en prosess som vi var midt inni!
Antall ord: 38
Muttern

Livet er ikke som det engang var. Takk og pris

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

Skjønner ikke helt, kom hun uinvitert på døra deres?
Antall ord: 11

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Medi
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 02 Mar 2005 17:17
19
Lokalisering: Hjemme <3
Har takket: 13 ganger
Blitt takket: 31 ganger

Innlegg av Medi »

Sol@ngelica skrev:Skjønner ikke helt, kom hun uinvitert på døra deres?
Hvis du hadde lest lenger oppe i tråden, kjære deg:
Angel2003 skrev:Tok meg en tur hjem til dem.
Følg med jentungen og sjekk om hun sover bedre nå.
Angel2003 skrev:Hvileløse sjeler har ingenting å gjøre på denne jord!!

Og hvorfor skal en hvileløs sjel få lov til å skremme en liten unge. Skape unødvendig angst.

Beklager - men jeg ser helst at de er på den andre siden.

Angel2003 hadde da på eget initativ "dratt" hjem til de, uten tilaltelse. Og derfor reagerte moren slikt. Skjønner det godt.
Sist redigert av Medi på 07 Apr 2008 21:51, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 109
~ Don't feed the internet trolls ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jael
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 10 Jan 2007 19:33
17
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Jael »

Kjære Muttern,

får jeg lov å be for dere? En kristen bønn om hjelp?

-Jael.
Antall ord: 17

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Muttern og Hmmfff:

Dere ser ut til å ha bestemt dere for hva som er problemet, og det har dere gjort ut ifra deres egen overbevisning.
Greit nok det, jeg skal ikke blande meg opp i deres anliggende, men jeg vil likevel gi dere et tips; Forsøk i det minste å tenk at det faktisk kan hende at det ikke er noe overnaturlig. Istedet for BARE å tenke i overnaturlige baner - prøv mer jordnære muligheter også. Som BA sier; barnevernet er ingen dum idè. Det er ikke slik at det er flaut eller nedverdigende å søke hjelp der.

Jeg vet ikke hvordan dere oppfører dere rundt ungen, men vær klar over at selv rolig, vennlig snakk om spøkelser eller liknende kan nære fantasien til barn. Dere trenger ikke nødvendigvis ha gjort noe som i deres øyne er skremmende.

Så ikke dra raske konklusjoner her. Det er vel egentlig mitt tips.
Antall ord: 155
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Medi skrev:

Og hvorfor skal en hvileløs sjel få lov til å skremme en liten unge. Skape unødvendig angst.

Har lest hele tråden jeg, kjære deg!
Det virke litt som hun hadde gjort det mot deres vilje.
Antall ord: 110

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Medi
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av Medi »

Sol@ngelica skrev:
Medi skrev:

Har lest hele tråden jeg, kjære deg!
Det virke litt som hun hadde gjort det mot deres vilje.

Det er bra da, da stjønte du vel at hun på en måte kom uanmelt på døren deres.
Antall ord: 134

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Ja, da er det vel ikke vansklig å nekte hu å komme inn døra, jeg mener hun har vel ikke bare gjetta seg til riktig hus å gått inn, ting må da ha foregått på PM.
Antall ord: 36

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Medi
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av Medi »

Sol@ngelica skrev:Ja, da er det vel ikke vansklig å nekte hu å komme inn døra, jeg mener hun har vel ikke bare gjetta seg til riktig hus å gått inn, ting må da ha foregått på PM.
Muttern skrev:Angel2003....

Nå må du slutte å gjøre ting uten at dette er godkjent av dem du gjør det mot!!!!! Fordi du prøver å få til noe, så klarte du å ødelegge en prosess som vi var midt inni!
De hadde tydelig ikke godkjent det. Ikke over her eller pm.
Antall ord: 90

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Så hun tvang seg tydeligvis inn i huset mens hun ble invitert på kaffe og kaker gikk igjennom huset og renset det, er så klart noe som ikke stemmer her.
Hadde noen vært så frekke funnet fram til huset mitt (hvordan klarte hun det?)og gjort noe sånt hadde jeg da ringt politiet.
Antall ord: 55

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Medi
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av Medi »

Sol@ngelica skrev:Så hun tvang seg tydeligvis inn i huset mens hun ble invitert på kaffe og kaker gikk igjennom huset og renset det, er så klart noe som ikke stemmer her.
Hadde noen vært så frekke funnet fram til huset mitt (hvordan klarte hun det?)og gjort noe sånt hadde jeg da ringt politiet.
Muttern skrev:
Som oftest så er jeg alltid glad for besøk hjemme hos meg. Syntes det er koselig å lage litt kaffe, og bake noen muffins sånn kjapt. Men uinviterte åndelige besøk setter jeg ikke pris på!
Ingen ble invitert på kaker her. Dette var et åndelig besøk Hvor Angel2003 dro dit i sjelig tilstand.

Hun brøt seg på ingen måte fysisk inn, kjære deg sol. Det virker som at du har litt problemer med å forstå det, så jeg skal si det så enkelt jeg kan.

Flere lovlige mediumer bruker ofte å koble seg på energien til vedkommende de skal se eller besøke i åndelig tilstand. Dette er da en kjent teknikk som det virker som Angel2003 gjorde her, uten å spørre om hun fikk lov først.

Det kan være at du ikke tror at slikt kan gå an, siden du så hardnakket tenker at hun gjorde det fysisk, men såpass burde du forstå nå, iallfall, om du leser Mutterns innlegg nøyere. :) At det er dette det da går ut på.
Antall ord: 240

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links