Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerEr de der? Hele tiden?

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Skarabè skrev:
Siden du siterer meg, og heller ikke benekter Kimbaras innlegg, ser det ut til at det er meg du mener kverulerer og er usaklig med personangrep. Vis meg i såfall hvor i innlegget jeg er usaklig og personangripende.
Det med kverulering og kranglefanter mener jeg ikke stammer kun fra dette innlegget.. Skulle kanskje laget en egen tråd.. har sett på andre innleg at personer kaller andre for idioter fordi de har annen mening enn deres... Jeg synes det skal være fult lovlig og være uenige, men en trenger ikke å gå til personangrep for det... Jeg mener ikke nødvendigvis deg, selv om jeg ser du liker og kverulere/diskutere.. Men det er bra, for det er tross alt ett diskusjonsforum...
Hvis det ikke stammer kun fra dette innlegget, stammer det vel også fra dette innlegget, men for all del, vis gjerne hvilke andre innlegg jeg starter usakligheter eller personangrep.
Akkurat det med Ålesund, det hadde ingenting med kverulering og gjøre.. Var det eneste jeg siterte fra deg... Og jeg ville kommentere det... Du skriver om andre ulykker som har skjedd og meninger med det... Hva skal man tro?? At der finnes en gud som kunne ha gjort noe med det, som ikke gjør det?? At vi har fri vilje og det vi gjør, kan ikke bli stoppet??
Tro hva du vil. Jeg peker på at det du sier virker usannsynlig og at konsekvenser av en slik tro blir forferdelige.

Jeg ønsker ikke å fortelle noen hva de skal tro, men jeg legger fram en del spørsmål og fakta, slik at de som er interessert i å tenke selv kan vurdere sin tro opp mot virkeligheten.
Jeg kan fortelle det jeg tror...Jeg tror at det fins en gud, men ikke den bibelske guden.. Tror at vi er på jorden for å lære, på både godt og vondt... At når vi er på den andre siden, så er livet som en skole vi går på for å lære... Hvis vi f.eks i ett liv har utsatt personer for overgrep og annen skade, så blir vi kanskje i det neste liv utsatt for det samme.. Vi velger som ånd og bli født av foreldre der det er sannsynlighet for overgrep.. På denne måten vil vi lære og ha empati med andre... En skal derfor passe seg for fordommene sine.. Er du f.eks en Homofob og ser den på de som er homofile og sårer de. Da kan det hende du i ditt neste liv selv blir homofil, for å lære hvordan det er att andre rakker ned på deg... Det kan virke brutalt at vi skal godta dette når små barn dør.. Og hadde jeg mistet min sønn som er det mest dyrebare jeg har, så hadde jeg ikke klart å se at jaja, så lærte jeg hvordan det er å ha sorg over ett barn.. Nei jeg hadde fordømt alt av gode makter fordi de ikke hjalp meg.. MEn den dagen jeg da dør, og møter de jeg har miste og ser alt i ett litt større perspektiv der jeg vet va dyp sorg er og kan virkelig ha empati med andre, da vil jeg kanskje se lærdommen i det, for da er jeg sammen med de igjen, og har faktisk lær MASSE på mtt liv på jorden, både på godt og vondt.....
Jeg tror ikke på noen gud og heller ikke på noe liv etter døden. Jeg synes vi skal oppføre oss skikkelig mot hverandre fordi vi alle fortjener å bli behandlet skikkelig. Jeg trenger ikke en straff eller fortjeneste etter døden for å forsøke å gjøre verden bedre for andre.
Helvete?? Finnes det?? jeg tror at viss du er en person som rakker ned på andre, uttøver vold, drap eller psykologisk misshandling, da vil du få din straff... Eller rettere sagt du må velge denne straffen selv for å videreutvikle deg.. Som jeg skrev tidligere blir du kanskje da offeret i det neste liv.. Å det må no virkelig være helvete på jord!!! Så ja, helvete finnes...
Nei, jeg tror ikke på helvete heller.
For sikkerhets skuld vil jeg si her på slutten at allt jeg har skrevet er MINE meninger, ikke noe jeg PÅSTÅR er slik!!! Hva tror så du er meningen med livet?? :)
Jeg tror ikke livet har noen mening. Jeg tror vi er et resultat av evolusjonen, og gjør det beste vi kan for å ha det trivelig den tiden vi lever. Om noen trenger å tro på belønning/ris etter døden for å oppføre seg ordentlig, så er det greit at de tror på det.
Antall ord: 792

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.



I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Asbjørn skrev:Å hjelpe er ikke alltid det samme som alle andre mener er å hjelpe...
Det spørs hvilket syn man har på dette.
Det skal gudene vite. :)

Likevel synes jeg at å hjelpe mennesker til å miste sine kjære, døtre, fedre, søsken eller kjæreste ikke er mye til hjelp.
NOEN tror at det ikke finnes noe mer her i livet, - at når klokka slår, så er man død- død - død . . . det finnes ingenting mer...
ferdig - finito - kaputt...
Ja, ingenting, hverken kulde eller varme, hveken lys eller mørke. Så lenge vi ikke har noen rasjonelle grunner til å tro annet, så er dette den mest sannsynlige utgangen.
Andre ( deriblant meg ) mener at det faktisk er noe mer, at livet som en sjel lever i millioner av år- kansje milliarder...
At det er en sjel som lever videre - uansett hva som skjer her på jorden.
At vi er her som i et rollespill - hvor vi har en form for spill - hvor vi skal lære om oss selv, hvordan vi er i x antall situasjoner.
For å få til x antall situasjoner, har vi det som kalles reinkarnasjon - slik at vi skal kunne oppleve mange sider av samme sak.
I ett enkelt liv, opplever vi somregel bare den ene siden, eventuelt noen få sider av livet...
Dette var en del om hva du tror, men hvorfor tror du det?
Kunnskapen vi har tilegnet oss i tidligere liv, vil ofte kunne forhindre at vi gjennomfører planen for dette liv, eksempel : fordi vi vet at å ta på et stearinlys - da vil vi brenne oss...
Vi vil ihvertfall huske at våre foreldre har sagt mange gangerat dette er varmt, au,au. Likevel er vår nysgjerrighet stor, og vi tiltrekkes av dette lyset, men varsomt, og vi erfarer selv at det blir varmere når vi kommer nærmere, og at det begynner å gjøre vondt, og da har vi bevist at det mamma og pappa sa var riktig.
Dermed stenges tidligere minner vekk, slik at vi skal kunne angripe en situasjon på en annen måte, og få en opplevelse / lærdom.
Dette medfører at noen må dø, for at andre skal oppleve tap. Grusomt ? Ja, klart det !
for den som opplever det.
Jeg velger å tro at det er en grunn for at slike ting skjer og skal skje.
Hvorfor velger du å tro det? Hvorfor overstyrer du den naturlige tankerekken, som krever bevis for slike påstander?

Du svarte ikke på mitt spørsmål. Hvis denne energien ikke kan påvirke vår fysiske verden, hvordan er det da mulig at vi i vår fysiske eksistens kan merke den?
Antall ord: 447

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Brenda skrev:Det er mange som mener at klarsynte burde vinne i Lotto hver lørdag. Men den gaven de har fått, har de fått fra noe større/Universet. Og denne gaven kan ikke brukes til egen vinning. Det er praktisk talt klin umulig å se tallene og vinne i Lotto, for det er absoluttt til egen vinning.

En klarsynt mister sine evner om de brukes feil. Gaven kan kun brukes til noe positivt.
Ja, man kunne gitt bort pengene, men om du vinner 8 mill, så ville du nok beholdt litt selv. Egoismen som råder over menneskene hadde seiret.

Det er ikke sånn Universet fungerer tror jeg.
Dette er bare tull. Hvorfor kan man bruke sine "evner" for $700/time til eget forbruk, men ikke vinne i lotto og sende pengene til f.eks. Røde kors?

Hvis du ikke tror du hadde klart det, kan du jo bare skrive inn Røde kors sitt kontonummer på registreringen, slik at gevinstene havner dit uten at du kan gjøre noe med det.
Antall ord: 177

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Brenda
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 755
Startet: 16 Jan 2008 22:37
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Østfold

Innlegg av Brenda »

BA. skrev:
Brenda skrev:Det er mange som mener at klarsynte burde vinne i Lotto hver lørdag. Men den gaven de har fått, har de fått fra noe større/Universet. Og denne gaven kan ikke brukes til egen vinning. Det er praktisk talt klin umulig å se tallene og vinne i Lotto, for det er absoluttt til egen vinning.

En klarsynt mister sine evner om de brukes feil. Gaven kan kun brukes til noe positivt.
Ja, man kunne gitt bort pengene, men om du vinner 8 mill, så ville du nok beholdt litt selv. Egoismen som råder over menneskene hadde seiret.

Det er ikke sånn Universet fungerer tror jeg.
Dette er bare tull. Hvorfor kan man bruke sine "evner" for $700/time til eget forbruk, men ikke vinne i lotto og sende pengene til f.eks. Røde kors?

Hvis du ikke tror du hadde klart det, kan du jo bare skrive inn Røde kors sitt kontonummer på registreringen, slik at gevinstene havner dit uten at du kan gjøre noe med det.
Nå må du høre da. Gaven som de klarsynte har fått (eller evnt trent seg opp til) kan ikke brukes til den slags. Det er umulig. Så uansett om gevinst gis bort så er det umulig å få tallene, for gaven blir brukt feil! Sånn er Universet laget TROR jeg.
Antall ord: 231
*** OOO***

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Skarabè
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 425
Startet: 31 Mar 2008 12:02
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sunnmøre
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Skarabè »

Hvis det ikke stammer kun fra dette innlegget, stammer det vel også fra dette innlegget, men for all del, vis gjerne hvilke andre innlegg jeg starter usakligheter eller personangrep.
Jeg har vel aldri sagt noe om dine usakeligheter, har jeg det??? Jeg har snakket generelt om at her er mye personlig angrep på de forskjellige trådene.. Tror ikke jeg en gang har nevnt deg... (grunnen til jeg kommenterte det med Ålesund, er vel at jeg er i fra byen, kjenner folk som kjenner de døde og vil gjærne tro at der var noen som var der og hentet de.. Sa aldri at dette var kverulering) Men du føler deg tydeligvis truffet, hvorfor vet jeg ikke... Jeg siterte det jeg mente var usaklig fra denne tråden, viss du leser tilbake så tror jeg ikke det var du som skrev det! Og vedkomende har unskylt seg for det! Så mener du at jeg har kritisert deg eller kallet deg for kranglefant så unskylder jeg for det! En kverulant er du nok, men det er vi vel alle her inne...

Viss du ikke tror på noe liv etter døden så er det helt greit.. Skal ikke kverulere på det eller prøve å prakke på deg en tro... Jeg synes mer synd på deg at du tror dette er det eneste og at etter dette er det ingenting.. (Tror jeg ville fått dødsangst og følt mer sorg i livet av å miste mine nermeste hvis jeg trodde at jeg aldri ville oppleve de igjen) Håper du vil få ett bevis du tror på en gang i livet for at det finnes noe... Slik at du også har noe og glede deg til etter dette... :)

Men selfølgelig, jeg har ikke fått mine "beviser" på ett liv etter dette... Jeg har følt nærver, og opplevd uforklarelige ting, men jeg har ikke opplevd så mye at jeg kan være 100% sikker.. Men jeg tror virkelig, og tror på det andre jeg stoler på forteller.. Hvorfor skulle mine nærmeste lyve for meg?? Og selfølgelig skulle det vise seg at det ikke eksisterer noe etter livet så føler jeg at mitt liv på jorden har blitt enklere fordi jeg trodde at mine nermeste ventet på meg, og at dette ikke var det siste... Å når alt er svart så ville jeg ikke følt noe uansett... Men som sagt, jeg tror absolutt ikke at det er slik..

Men hva skulle da hensikten med livet vært???
Antall ord: 424
Klem Torill =o)


Bilde
"Fødselen er ingen begynnelse, døden er ingen ende!"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Skarabè
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 425
Startet: 31 Mar 2008 12:02
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sunnmøre
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Skarabè »

Tro det eller ei, men for mange år siden drømte jeg lottotall... Husket de fire første... 3,6,9,15... De to neste var to tal på tjue-rekken og de var etter hverandre.. Men jeg husket ikke hvilken.. Åsso var der ett på tredve-rekken, men heller det husket jeg ikke når jeg våknet.. Flirte litt av det når jeg våknet, men jeg leverte ingen kupong.. På lørdagen kom tallene 3,6,9,15.. På tyve tallet var det to etter hverandre husker ikke hvilken, men tror det var 24&25... Til slutt kom 31.... Jeg flirte ikke lenger.. Ingen trodde på meg... Selfølgelig kan de første tallene være tilfeldig og at de andre var feil i drømmen også.. Men man kan begynde og lure... Skulle det skje en gang til skal jeg hoppe ut av sengen og skrive de opp... hehe... :D

Tror ikke de hjelper til på den andre siden med at du vinner ting.. men knskje viss en skulle være i en skikkelig krise, men da får en nok ikke mer enn en akkurat trenger!
Antall ord: 191
Klem Torill =o)


Bilde
"Fødselen er ingen begynnelse, døden er ingen ende!"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Brenda
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 755
Startet: 16 Jan 2008 22:37
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Østfold

Innlegg av Brenda »

Skarabè skrev:Tro det eller ei, men for mange år siden drømte jeg lottotall... Husket de fire første... 3,6,9,15... De to neste var to tal på tjue-rekken og de var etter hverandre.. Men jeg husket ikke hvilken.. Åsso var der ett på tredve-rekken, men heller det husket jeg ikke når jeg våknet.. Flirte litt av det når jeg våknet, men jeg leverte ingen kupong.. På lørdagen kom tallene 3,6,9,15.. På tyve tallet var det to etter hverandre husker ikke hvilken, men tror det var 24&25... Til slutt kom 31.... Jeg flirte ikke lenger.. Ingen trodde på meg... Selfølgelig kan de første tallene være tilfeldig og at de andre var feil i drømmen også.. Men man kan begynde og lure... Skulle det skje en gang til skal jeg hoppe ut av sengen og skrive de opp... hehe... :D

Tror ikke de hjelper til på den andre siden med at du vinner ting.. men knskje viss en skulle være i en skikkelig krise, men da får en nok ikke mer enn en akkurat trenger!
Men om du er i en pengekrise, på sammenbruddets rand og sanndrømmer f.eks at en vinner ett-eller-annet og får opp tall......så klart man må finne penn og papir og prøve. Det er nemlig ikke det samme som om en klarsynt prøver å finne ut av Lotto-tallene for egen vinning.

Så Silvkurs lærte vi av Deborah at vi kun kan gjøre ting i GOD mening, altså f.eks kan man ikke påføre noen noe vondt når man healer. Man kan ikke gjøre noe for egen del, det skal være for to eller flere for at "tilfeldingheten" skal komme.
Antall ord: 305
*** OOO***

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7982
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1431 ganger
Blitt takket: 1721 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Skarabè skrev:Tro det eller ei, men for mange år siden drømte jeg lottotall... Husket de fire første... 3,6,9,15... De to neste var to tal på tjue-rekken og de var etter hverandre.. Men jeg husket ikke hvilken.. Åsso var der ett på tredve-rekken, men heller det husket jeg ikke når jeg våknet.. Flirte litt av det når jeg våknet, men jeg leverte ingen kupong.. På lørdagen kom tallene 3,6,9,15.. På tyve tallet var det to etter hverandre husker ikke hvilken, men tror det var 24&25... Til slutt kom 31.... Jeg flirte ikke lenger.. Ingen trodde på meg... Selfølgelig kan de første tallene være tilfeldig og at de andre var feil i drømmen også.. Men man kan begynde og lure... Skulle det skje en gang til skal jeg hoppe ut av sengen og skrive de opp... hehe... :D

Tror ikke de hjelper til på den andre siden med at du vinner ting.. men knskje viss en skulle være i en skikkelig krise, men da får en nok ikke mer enn en akkurat trenger!
Jeg tror sat dersom man har planlagt å få masse penger ( før man ble født inn i dette livet ),
- for å lære hvorden det er å ha masse penger - tror jeg man får det, om det er i Lotto, om man blir født til det, tjener det, eller hva.

Samtidig er det dette med tilfeldigheter, dersom det ikke er noen grunn til at du IKKE skal vinne, så har du en sjanse som alle andre, DERSOM du deltar.

Men jeg ser ikke vekk fra at dersom det er planlagt at du skal få masse penger ved et visst punkt i livet, så kommer de, uansett om man spiller lotto eller ikke.
Jeg tar sjansen på at også jeg har en sjanse til å vinne - på lik linje med alle andre som deltar, og spiller derfor av og til.
Men å bruke tusenvis av kroner i håp om å vinne, det vil sannsynligvis medføre tap.
Skal man være sikker på å få den store premien, må man spille for MER enn den store premien, da visse % likevel skal gå til andre formål enn premier.

mvh Asbjørn
Antall ord: 381

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Brenda skrev:Nå må du høre da. Gaven som de klarsynte har fått (eller evnt trent seg opp til) kan ikke brukes til den slags. Det er umulig. Så uansett om gevinst gis bort så er det umulig å få tallene, for gaven blir brukt feil! Sånn er Universet laget TROR jeg.
Jeg hører skrift utmerket. ;)

Hvorfor skal ikke "gaven" som de såkalt klarsynte har fått være mulig å bruke til den slags. Det er ikke til egen vinning, i motsetning til de som tar 29,- kr/min for evnen sin.

Når du la fram din tro i første omgang, (som jeg svarte på) var det ikke som noe du tror, men som en stadfestelse. Jeg påpekte noen eksempler som skulle vise at dine påstander ikke holder, og hvis du fortsatt vil overbevise meg om at det er umulig, så må du vise hvorfor mine motargumenter ikke er gode nok.

Det nytter ikke å hamre på det samme argumentet, "det er umulig", uten å vise hvorfor det skulle være umulig. Argumentet i første omgang var at det var egen vinning, mens nå er det bare at de blir brukt feil. Hva er feil ved å gi pengene til veldedige organisasjoner, f.eks. Røde Kors?
Antall ord: 213

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Skarabè skrev:
Hvis det ikke stammer kun fra dette innlegget, stammer det vel også fra dette innlegget, men for all del, vis gjerne hvilke andre innlegg jeg starter usakligheter eller personangrep.
Jeg har vel aldri sagt noe om dine usakeligheter, har jeg det???
Du siterte meg, og snakket deretter om usakligheter. Normalt henvender man seg til den man siterer, og det en kommenterer gjelder den man siterer.
I flere innlegg, både fra meg og Kimbara fikk du muligheten til å si fra om det ikke var meg du siktet til, men det gjorde du ikke.
Jeg har snakket generelt om at her er mye personlig angrep på de forskjellige trådene.. Tror ikke jeg en gang har nevnt deg... (grunnen til jeg kommenterte det med Ålesund, er vel at jeg er i fra byen, kjenner folk som kjenner de døde og vil gjærne tro at der var noen som var der og hentet de.. Sa aldri at dette var kverulering) Men du føler deg tydeligvis truffet, hvorfor vet jeg ikke... Jeg siterte det jeg mente var usaklig fra denne tråden, viss du leser tilbake så tror jeg ikke det var du som skrev det! Og vedkomende har unskylt seg for det! Så mener du at jeg har kritisert deg eller kallet deg for kranglefant så unskylder jeg for det! En kverulant er du nok, men det er vi vel alle her inne...
Unnskyldningen er akseptert. :)
Viss du ikke tror på noe liv etter døden så er det helt greit.. Skal ikke kverulere på det eller prøve å prakke på deg en tro... Jeg synes mer synd på deg at du tror dette er det eneste og at etter dette er det ingenting.. (Tror jeg ville fått dødsangst og følt mer sorg i livet av å miste mine nermeste hvis jeg trodde at jeg aldri ville oppleve de igjen) Håper du vil få ett bevis du tror på en gang i livet for at det finnes noe... Slik at du også har noe og glede deg til etter dette... :)
Det kommer helt an på hvordan en ser det. Selv synes jeg det vil være fint om jeg ikke har noen bekymringer etter døden. :)
Men selfølgelig, jeg har ikke fått mine "beviser" på ett liv etter dette... Jeg har følt nærver, og opplevd uforklarelige ting, men jeg har ikke opplevd så mye at jeg kan være 100% sikker.. Men jeg tror virkelig, og tror på det andre jeg stoler på forteller.. Hvorfor skulle mine nærmeste lyve for meg?? Og selfølgelig skulle det vise seg at det ikke eksisterer noe etter livet så føler jeg at mitt liv på jorden har blitt enklere fordi jeg trodde at mine nermeste ventet på meg, og at dette ikke var det siste... Å når alt er svart så ville jeg ikke følt noe uansett... Men som sagt, jeg tror absolutt ikke at det er slik..
Det du sier om at alt er svart, det er nok ikke det. Det er mest sannsynlig ingenting, hverken mørkt eller lyst, hverken kaldt eller varmt. Bevisstheten er rett og slett vekk.
Men hva skulle da hensikten med livet vært???
Er det noen hensikt med livet? Er ikke livet i seg selv et resultat?
Antall ord: 554

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Brenda
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 755
Startet: 16 Jan 2008 22:37
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Østfold

Innlegg av Brenda »

BA. skrev:Hvorfor skal ikke "gaven" som de såkalt klarsynte har fått være mulig å bruke til den slags. Det er ikke til egen vinning, i motsetning til de som tar 29,- kr/min for evnen sin.
Nå sitter ikke jeg med svar, og det er det heller ingen som gjør. Ennå. Men for meg så vrker det som om den gaven ikke kan brukes til egen vinning, tilfredsstillelse og oppnåelse av verdier. De som ttar 29,- pr min har det vel som en jobb vil jeg tro? Jeg kjenner svært lite til Teletorget.
Når du la fram din tro i første omgang, (som jeg svarte på) var det ikke som noe du tror, men som en stadfestelse.
Da må du fortelle meg hvor jeg har sagt det. Jeg har alltid sagt at "tror jeg" eller "det er min mening" etc.. .....om du sikter til det første innlegget, så står det ganske svart på hvitt at jeg tror ikke Universet fungerer på den måten
Jeg påpekte noen eksempler som skulle vise at dine påstander ikke holder, og hvis du fortsatt vil overbevise meg om at det er umulig, så må du vise hvorfor mine motargumenter ikke er gode nok.
Jeg trenger ikke vise deg noe som helst, jeg sier hva jeg tror, vi får aldri (verken du eller jeg) besvist noe så lenge det ikke finnes bevis. Jeg snakker om hva jeg tror....
Det nytter ikke å hamre på det samme argumentet, "det er umulig", uten å vise hvorfor det skulle være umulig. Argumentet i første omgang var at det var egen vinning, mens nå er det bare at de blir brukt feil.
Da har du misforstått, jg sa: jeg tror ikke gaven kan brukes til egen vinning, det er umulig = det er en og samme påstand. Jeg har ikke endret argument.
Hva er feil ved å gi pengene til veldedige organisasjoner, f.eks. Røde Kors?
Det er flott å gi penger til f.eks Røde Kos, kreftforeningen, hjerte og lungesyke, eller hva det måtte være. Om man vinner penger på "lovlig vis", men iom at jeg ikke tror at det går an å bruke sine evner på å vinne i Lotto, så får man heller ikke gitt bort noe på den måten .
Antall ord: 391
*** OOO***

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Asbjørn skrev:Jeg tror sat dersom man har planlagt å få masse penger ( før man ble født inn i dette livet ),
- for å lære hvorden det er å ha masse penger - tror jeg man får det, om det er i Lotto, om man blir født til det, tjener det, eller hva.

Samtidig er det dette med tilfeldigheter, dersom det ikke er noen grunn til at du IKKE skal vinne, så har du en sjanse som alle andre, DERSOM du deltar.

Men jeg ser ikke vekk fra at dersom det er planlagt at du skal få masse penger ved et visst punkt i livet, så kommer de, uansett om man spiller lotto eller ikke.
Hvorfor tror du dette?
Antall ord: 120

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Skarabè
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 425
Startet: 31 Mar 2008 12:02
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sunnmøre
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Skarabè »

Det kommer helt an på hvordan en ser det. Selv synes jeg det vil være fint om jeg ikke har noen bekymringer etter døden.
Ja, kanskje hvis en føler en har gjort det en ville her i livet og ikke har noe uoppgjort... Jeg synes det er fint at jeg har muligheten til å tenke i slutten på livet at det jeg evt. skal ha uoppsjort kan jeg gjøre opp for i åndeverdenen, eller i det neste livet...
Er det noen hensikt med livet? Er ikke livet i seg selv et resultat?
Ett resultat av hva??
Antall ord: 99
Klem Torill =o)


Bilde
"Fødselen er ingen begynnelse, døden er ingen ende!"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Brenda skrev:
BA. skrev:Hvorfor skal ikke "gaven" som de såkalt klarsynte har fått være mulig å bruke til den slags. Det er ikke til egen vinning, i motsetning til de som tar 29,- kr/min for evnen sin.
Nå sitter ikke jeg med svar, og det er det heller ingen som gjør. Ennå. Men for meg så vrker det som om den gaven ikke kan brukes til egen vinning, tilfredsstillelse og oppnåelse av verdier. De som ttar 29,- pr min har det vel som en jobb vil jeg tro? Jeg kjenner svært lite til Teletorget.
Svarene du sitter med er de som gjør at du tror det du tror. Det jeg er ute etter er å finne ut hvorfor du tror dette, og om den er velfundert. :)

Det er et gammelt spørsmål, med standardsvar at du ikke kan "se" resultater og vinne penger til deg selv. Det jeg stusser på er dobbeltmoralen i en slik begrensning, for det er fullt mulig å ta penger fra de som har det vanskelig i utgangspunktet for det en "ser", men å vinne fra de som satser bort pengene er ikke mulig. ikke engang om gevinsten garantert går til et godt formål, uten egen vinning inne i bildet.
Da må du fortelle meg hvor jeg har sagt det. Jeg har alltid sagt at "tror jeg" eller "det er min mening" etc.. .....om du sikter til det første innlegget, så står det ganske svart på hvitt at jeg tror ikke Universet fungerer på den måten
Og det står i bunn av innlegget. Før dette så proklamerer du høylydt at "Det er praktisk talt klin umulig å se tallene og vinne i Lotto, for det er absoluttt til egen vinning."
Jeg påpekte noen eksempler som skulle vise at dine påstander ikke holder, og hvis du fortsatt vil overbevise meg om at det er umulig, så må du vise hvorfor mine motargumenter ikke er gode nok.
Jeg trenger ikke vise deg noe som helst, jeg sier hva jeg tror, vi får aldri (verken du eller jeg) besvist noe så lenge det ikke finnes bevis. Jeg snakker om hva jeg tror....
Hvis du vil overbevise meg om at det er umulig, så må du vise meg det, ellers så trenger du ikke. Da er det bare at jeg er interessert i å vite litt om hvordan du tenker.

Jeg trenger ikke bevis, men gode argumenter for å tro dette. Jeg se rpå hvor sannsynlig det ene er i forhold til det andre. :)
Det nytter ikke å hamre på det samme argumentet, "det er umulig", uten å vise hvorfor det skulle være umulig. Argumentet i første omgang var at det var egen vinning, mens nå er det bare at de blir brukt feil.
Da har du misforstått, jg sa: jeg tror ikke gaven kan brukes til egen vinning, det er umulig = det er en og samme påstand. Jeg har ikke endret argument.
I det ene innlegget, i det andre sa du "uansett om gevinst gis bort så er det umulig å få tallene, for gaven blir brukt feil!" Da ble argumentet endret.
Hva er feil ved å gi pengene til veldedige organisasjoner, f.eks. Røde Kors?
Det er flott å gi penger til f.eks Røde Kos, kreftforeningen, hjerte og lungesyke, eller hva det måtte være. Om man vinner penger på "lovlig vis", men iom at jeg ikke tror at det går an å bruke sine evner på å vinne i Lotto, så får man heller ikke gitt bort noe på den måten .
Men hvorfor tror du ikke det går an å "se" lottotallene da? Du sa tidligere at det var på grunn av at en ikke kunne bruke det til egen vinning, men du mener også at det ikke går å bruke det til å hjelpe andre, så da lurer jeg på hvorfor det er umulig.
Antall ord: 654

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Skarabè skrev:
Det kommer helt an på hvordan en ser det. Selv synes jeg det vil være fint om jeg ikke har noen bekymringer etter døden.
Ja, kanskje hvis en føler en har gjort det en ville her i livet og ikke har noe uoppgjort... Jeg synes det er fint at jeg har muligheten til å tenke i slutten på livet at det jeg evt. skal ha uoppsjort kan jeg gjøre opp for i åndeverdenen, eller i det neste livet...
Det som jeg ikke har fått gjort mens jeg lever regner jeg ikke med å få gjort. :) Når jeg er død, så er jeg uvesentlig. Da er det mine etterkommere som er viktig. Hvis jeg skulle være istand til å se deres liv uten å kunne påvirke dem ville vært helt forferdelig. Tenk å se sitt barnebarn sette det første "skuddet", eller kanskje se det sette seg i en bil i fylla, og kjøre ihjel et annet menneske. Slikt håper jeg å være forskånet for.

Samtidig håper jeg å leve så lenge at jeg blir gammel og fornøyd med livet. Kunne føle at jeg har utrettet noe positivt den stund jeg levde, og slå meg til ro med det.
Er det noen hensikt med livet? Er ikke livet i seg selv et resultat?
Ett resultat av hva??
Et resultat av evolusjon, eller av foreldrenes lek, alt ettersom en ser det. :)
Antall ord: 241

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !