Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderÅndeverden VS denne verden

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
suss24

Innlegg av suss24 »

Man er ikke eldre enn man føler seg :mozilla_tongue: Men i det tilfellet så har jeg godt passert 100.......hehe, iallefall noen ganger

Tenk hvor mange tyveåringer det innes som er innesperret i en gammel kropp, skikkelig skremmende tanke. Men mere skremmende er det å tenke på alle de voksne erfaringne som er tvungt i et barns kropp.
Antall ord: 58

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
kraBat
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 25 Jan 2007 15:00
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Vestfold

Innlegg av kraBat »

Vilma skrev:
kraBat skrev:Hahaha, skulle likt og diskutert med deg når du var på min alder.....
Ok, er 18 år jeg, det er sannheten om meg, Du da gamla?
Bare for the record, skjekk ut sitatet mitt det kler deg :mozilla_wink: .
De som virkelig har en mening legger det aldri politisk elr personlig
fordi sannheten omhandler så mye større problemstillinger en bagateller som dem selv, det har ikke du forstått elr?
Du får skjekke ut realiteten hvis du ikke har vært borti den før...

Right back at ya, sjekk ut mitt sitat, kler deg likegodt.

:mozilla_tongue:

Tja, det er vel ingen fasit for hvordan en mening skal legges frem. Du snakker jo utifra din egen frustrasjon, så det er vel ganske personlig, eh?
Jeg var vel kanskje i sannheten ganske lik som deg da jeg var 18, når deg gjelder den frustrasjonen som lyser mellom linjene dine haha!

Nei du... gammel er jeg ikke, jeg er 22 i oktober.
Jeg blir nok kanskje i sannheten som sånn deg når jeg blir 22.
Hold tompratet for deg selv helt seriøst, så det handler om min alder
relatert til hvordan du husker du var på den tia nå da?
Og da er jeg sånn du var da, nå? Du har skjønt det!
Ja for vi har jo tilbrakt så forfærdelig mye tid sammen itilegg.
Jeg ville ikke brukt ordet frustrasjon i denne sammenheng, og hvertfall
ikke dømt meg for og være det når det nettop er DEG som er frustrert...
Min mening ligger i følelsen bak det jeg skriver. Og det betyr ikke at
jeg TAR det du skriver personlig elr? Jeg lar det ihvertfall ikke gå inn på meg.
Du retter fokus på bedømmelser av
latterlige meningsløse ting som du virkelig burde holde deg for god til, hva skal du fram til egentlig når du svarer sånn? Har du kommet lengre i selvutvikling enn meg?
Uten følelsen vil man ikke ha noen mening spør du meg, og du ser jo
foreks for overfladiske innlegg som kan poppe innom foruma her...
Antall ord: 363

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
guardian
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 26 Feb 2007 21:20
17

Innlegg av guardian »

madjava skrev:
kraBat skrev:Dere nevner tid hele tiden dere som ikke har forstått det enda, Hele ide'en om tid og rom forsvinner som orientering totalt snart. Hva har det med noe og gjøre da, husk folk at vi har en human del av oss som skaper veldig mye problemer. Vi lever her nede mens vi i er kobla opp til jah som er vår bevissthet og tankene som våres illusjoner. Bob Marley skjønte dette uten en tvil, dette var leeenge før noen hadde noen ide om at det han sa var totalt sant.

Også for og nevne det så må jeg bare si at jeg er skuffa over de som jobber for penger å lever igjennom fortia si og er medskylding i drap av mennesker rundt omkring i verden! Dere som holder liv i maktbevegelsen. Tiden er nå. Ikke si du ikke kunne gjort noe. Våkn opp!
Pøh...bob marley var konstant dopa og levde nok meir i sin egen fantasiverden enn her på jorda. Om vi kutter ut tid vil alt egentleg stoppe opp, fryse til på ein måte, fordi tid bare måler bevegelse, uten tid har man ikkje bevegelse. Våkne opp du liksom...få deg ein kopp kaffi!
tror det er du som er dopa jeg,har du hørt tekstene hans???? ta deg en joner
Antall ord: 230
love'n peace

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
guardian
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av guardian »

kaja43 skrev:Jo mer jeg lærer og opplever den andre siden, jo mer sikker
blir jeg på at vi alle har ett hjemmeunivers, men reiser rundt i
ulike inkarnasjonssykluser på andre planeter og lyverdener
for å kunne bli de vi er ment å være.

Pleiadene blir nevnt, noen føler seg hjemme der, engleriket,
lysverdener, krystallverdener. Noen er fysiske og andre ikke-fysiske.

Første gangen jeg hørte dette tenkte jeg:l For noe vås!!
Men det dukker opp hele tiden, både i meg og utenfor, så
jeg har kommet til at det må være sånn på en eller annen
måte.

Vedlig mange mener jo at vi ikke er alene i universet.
Og en god del mener også at vi er sammenfattet i ETT.

Om en føyer disse tankene sammen med at vi er sjel som skal
lære og utvikle oss da blir dette ganske relevant og "forske" i.
enig der :) vi må vær åpen og tenk utenfor den lille boxen vi lever i noen ganger ;)
Antall ord: 175
love'n peace

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
suss24

Innlegg av suss24 »

Jeg er veldig tilfrds i min lille boks jeg. Er nok ikke helt enig...
Antall ord: 14

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
guardian
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av guardian »

Vilma skrev:Ja, for å snakke om meg igjen, det er noe jeg liker. Så har jeg iallfall aldri vært involvert i noe kristent system, og ikke har det stått krl på timeplanen, men religion. Alle religioner på lik linje. Så det.
Naiv og godtroende? Tviler på det cliff.
Nye generasjon ditt og datt. SÅ flott at du er bedre en alle andre. Høres jo ganske ufordragelig ut egentlig.
Du trenger ikke å infinne deg. Ikke er jeg helt sikker på hva vi diskuterer lenger, men hvis du ikke har lagt merke til det, så finnes det mange retninger, selv i norge å velge mellom. Du trenger ikke gå på en skole som gar krl på timeplanen. Det er bare å undersøke valgmulighetene.
Som sagt, jeg er ikke helt sikker på hva jeg diskuterer lenger. Men høres ut som du er en skolelei 10 klassing.
hmmm, grunnen til skole er jo at man skal bli kjørt inn i systemet som er skapt i samfundet, er man ikke flink på skolen så er det jo ikke så enkelt og få seg jobb med god lønn etc . det er ikke så mye alternativt for barn med konsetrasjon problemer,ad/hd osv, pluss at man blir hjernevaska av det man lærer på skolen....det er liksom ikke hva tror du,men heller du ska tro dette ellers blir det dårlige karakterer.

synes at skolesystemet må forandre seg ganske kraftig jeg....den eneste skolen som er litt bra er steinerskolen :)
Antall ord: 251
love'n peace

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
guardian
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av guardian »

suss24 skrev:Jeg er veldig tilfrds i min lille boks jeg. Er nok ikke helt enig...
fint for deg,men du vil sikkert åpne deg som en vakker blomst en gang ;)
Antall ord: 31
love'n peace

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
suss24

Innlegg av suss24 »

Hvorfor skal jeg det?Som jeg sa så har jeg det helt bra her jeg er nå.
Antall ord: 17

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
guardian
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av guardian »

suss24 skrev:Hvorfor skal jeg det?Som jeg sa så har jeg det helt bra her jeg er nå.
ja og som jeg sa fint for deg :) men husk og rydd litt i den boxen da...det kan bli en del hybelkanniner til slutt
Antall ord: 44
love'n peace

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Vilma
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 18 Jan 2006 22:51
18
Kjønn (valgfri): supahuman
Lokalisering: I'm gonna eat your brain and gain your knowledge...
Har takket: 18 ganger
Blitt takket: 18 ganger

Innlegg av Vilma »

guardian skrev:
Vilma skrev:Ja, for å snakke om meg igjen, det er noe jeg liker. Så har jeg iallfall aldri vært involvert i noe kristent system, og ikke har det stått krl på timeplanen, men religion. Alle religioner på lik linje. Så det.
Nye generasjon ditt og datt. SÅ flott at du er bedre en alle andre. Høres jo ganske ufordragelig ut egentlig.
Du trenger ikke å infinne deg. Ikke er jeg helt sikker på hva vi diskuterer lenger, men hvis du ikke har lagt merke til det, så finnes det mange retninger, selv i norge å velge mellom. Du trenger ikke gå på en skole som gar krl på timeplanen. Det er bare å undersøke valgmulighetene.
Som sagt, jeg er ikke helt sikker på hva jeg diskuterer lenger. Men høres ut som du er en skolelei 10 klassing.
hmmm, grunnen til skole er jo at man skal bli kjørt inn i systemet som er skapt i samfundet, er man ikke flink på skolen så er det jo ikke så enkelt og få seg jobb med god lønn etc . det er ikke så mye alternativt for barn med konsetrasjon problemer,ad/hd osv, pluss at man blir hjernevaska av det man lærer på skolen....det er liksom ikke hva tror du,men heller du ska tro dette ellers blir det dårlige karakterer.

synes at skolesystemet må forandre seg ganske kraftig jeg....den eneste skolen som er litt bra er steinerskolen :)
lol det er den jeg snakker om faktisk.

Men joda, jeg skjønner tankegangen absolutt. Totalt anarki er noe jeg har ønsket lenge.
Antall ord: 276
I'm in that awkward stage between birth and death.
The man in black fled across the desert, and the gunslinger followed.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Sep 2006 01:35
18
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Innlegg av Svartepus »

guardian skrev: hmmm, grunnen til skole er jo at man skal bli kjørt inn i systemet som er skapt i samfundet, er man ikke flink på skolen så er det jo ikke så enkelt og få seg jobb med god lønn etc . det er ikke så mye alternativt for barn med konsetrasjon problemer,ad/hd osv, pluss at man blir hjernevaska av det man lærer på skolen....det er liksom ikke hva tror du,men heller du ska tro dette ellers blir det dårlige karakterer.

Det er ikke rart at skolen blir som den blir, siden læreplanen er skrevet av politikere som er mer opptatt av store ord enn å faktisk gjøre noe for den oppvoksende generasjonen. Og når man vet hvor flinke politikere er til å gjøre noe ut av alle de store ordene ellers, så skjønner man kanskje hvorfor det går som det går...

Når jeg blir ferdig utdannet lærer, skal jeg ha som mål å lære mine elever at alle er unike og flinke på sin måte, og at man skal ha respekt for hverandre. Dessuten skal jeg bruke masse drama i undervisningen for å øke selvtilliten til elevene og lære dem at det ikke finnes noe som heter "problembarn". Det siste kunne forresten mange lærere ha trengt å lære...

Dramaentusiasten Svartepus...
Antall ord: 247
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
*Fortune*Cookie*
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 01 Jun 2007 21:00
17
Lokalisering: Tromsø

Innlegg av *Fortune*Cookie* »

Jeg mistet liksom tråden litt..
Men jeg er enda ganske ung kan man si, og dere har julpet meg med å åpne øynene litt. Hvis det er slik dere sier, betyr det altså at man ikke dør, man våkner på en måte..? Vel, døden høres ikke så fæl ut nå, og hvis ikke den er farlig, er jo ingenting farlig.. det er bare... jeg har ikke lyst til å forsvinne :/
Antall ord: 75
Hakunah Matata

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
guardian
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av guardian »

Vilma skrev:
guardian skrev:

lol det er den jeg snakker om faktisk.

Men joda, jeg skjønner tankegangen absolutt. Totalt anarki er noe jeg har ønsket lenge.
okey :) ja det er en bra skole for de som er kreativ på andre områder enn den vanlige skole. joda anarki kan vær bra det...men den har blitt misforstått og vridd rundt på at det har blitt negativt for mange med anarki tror jeg :P
Antall ord: 326
love'n peace

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
guardian
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av guardian »

Svartepus skrev:
guardian skrev: hmmm, grunnen til skole er jo at man skal bli kjørt inn i systemet som er skapt i samfundet, er man ikke flink på skolen så er det jo ikke så enkelt og få seg jobb med god lønn etc . det er ikke så mye alternativt for barn med konsetrasjon problemer,ad/hd osv, pluss at man blir hjernevaska av det man lærer på skolen....det er liksom ikke hva tror du,men heller du ska tro dette ellers blir det dårlige karakterer.

Det er ikke rart at skolen blir som den blir, siden læreplanen er skrevet av politikere som er mer opptatt av store ord enn å faktisk gjøre noe for den oppvoksende generasjonen. Og når man vet hvor flinke politikere er til å gjøre noe ut av alle de store ordene ellers, så skjønner man kanskje hvorfor det går som det går...

Når jeg blir ferdig utdannet lærer, skal jeg ha som mål å lære mine elever at alle er unike og flinke på sin måte, og at man skal ha respekt for hverandre. Dessuten skal jeg bruke masse drama i undervisningen for å øke selvtilliten til elevene og lære dem at det ikke finnes noe som heter "problembarn". Det siste kunne forresten mange lærere ha trengt å lære...

Dramaentusiasten Svartepus...
er helt enig med deg :) kjempebra at du ska gjør det som lærer :D vi trenger nye impulser rundt omkring,vist ikke så lærer vi ikke så mye nytt og andre metoder som kan vær mye bedre ;) jeg jobber selv i barnehage,så jeg prøver mitt beste og la barna få tenke selv og finne ut ting mest selv :)
Antall ord: 312
love'n peace

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tom_34
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 09 Nov 2006 18:06
18

Innlegg av Tom_34 »

*Fortune*Cookie* skrev:Jeg mistet liksom tråden litt..
Men jeg er enda ganske ung kan man si, og dere har julpet meg med å åpne øynene litt. Hvis det er slik dere sier, betyr det altså at man ikke dør, man våkner på en måte..? Vel, døden høres ikke så fæl ut nå, og hvis ikke den er farlig, er jo ingenting farlig.. det er bare... jeg har ikke lyst til å forsvinne :/
Jeg vet med meg selv at vi ikke forsvinner, tenk på det...det gir overhodet ikke mening. Til og med de som er tilhengere av en mer logisk måte å se tingene på må innrømme at det er en totalt ulogisk tanke.

Dødsoyeblikket må vel egentlig skremme fordi vi ikke VET, men det er jo på en måte det mest spennende øyeblikket i dette livet. Og skulle vi bare slutte å eksistere så er vel ikke det noe å frykte heller. :)
Antall ord: 160

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links