Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderJeg innrømmer det...

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Tom_34
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 09 Nov 2006 18:06
18

Innlegg av Tom_34 »

snuppedilla skrev:
Hecate skrev:Klatremusene ;)
Knegg knegg... ikke skrem de to nå... den klatringen er ikke til å spøke med på en våt og kald dag hehe :mozilla_tongue:

men ja.. de hadde vært fne tilskudd til klatre/syklubben hehe...
Klatremus?? hehe...neida, var ikke noe avslag. Ikke er jeg spesielt sjenert heller, lei av den gemene hop kanskje, men overhodet ikke sjenert. Kan ikke være det jeg vet du som kan leses som en åpen bok i et internettfora!! :mozilla_wink:
Antall ord: 83

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 08 Jun 2005 10:40
19
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

Tom_34 skrev:
snuppedilla skrev:
Knegg knegg... ikke skrem de to nå... den klatringen er ikke til å spøke med på en våt og kald dag hehe :mozilla_tongue:

Klatremus?? hehe...neida, var ikke noe avslag. Ikke er jeg spesielt sjenert heller, lei av den gemene hop kanskje, men overhodet ikke sjenert. Kan ikke være det jeg vet du som kan leses som en åpen bok i et internettfora!! :mozilla_wink:
Hmm.. jeg som trodde du selv bestemte hvor lesbar du ville være på nett hehe....
la meg lese... du er i dårlig form.. ergo må det bli syklubb og ikke klatring på deg??? Er din kone i bedre form??? kanskje hun kan bli en klatremus???
Antall ord: 133
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tom_34
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Tom_34 »

snuppedilla skrev:
Tom_34 skrev:
snuppedilla skrev:

Hmm.. jeg som trodde du selv bestemte hvor lesbar du ville være på nett hehe....
la meg lese... du er i dårlig form.. ergo må det bli syklubb og ikke klatring på deg??? Er din kone i bedre form??? kanskje hun kan bli en klatremus???
Dårlig form?? Nå har jeg hørt det også!! :-D Neida, jeg klarer meg bra på formsiden også jeg...kan sikkert klatre OG sy samtidig (bare jeg lærer å sy). ;-)

Men det er en ting som irriterer meg til tider...og det er akkurat det at mange her inne tror de vet hva/hvordan andre er og tenker. INGEN her inne vet egentlig hva som skjer i toppen min...noe dere skal være sjeleglad for (er veldig mye meningsløst fjas der). :-D
Antall ord: 220

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av snuppedilla »

Tom_34 skrev:
snuppedilla skrev:
Tom_34 skrev:
snuppedilla skrev:

Dårlig form?? Nå har jeg hørt det også!! :-D Neida, jeg klarer meg bra på formsiden også jeg...kan sikkert klatre OG sy samtidig (bare jeg lærer å sy). ;-)

Men det er en ting som irriterer meg til tider...og det er akkurat det at mange her inne tror de vet hva/hvordan andre er og tenker. INGEN her inne vet egentlig hva som skjer i toppen min...noe dere skal være sjeleglad for (er veldig mye meningsløst fjas der). :-D
nei.. like gjerne at man ikke helt hva som skjer i ens egen topp.. man kan tro, foreslå, men ikke helt hundre prosent stadfeste... men akk.. det er hardt å leve i uvissheten for oss mennesker... :mozilla_tongue:
Antall ord: 258
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
First Day
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 18 Feb 2007 21:12
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Norra Skandinavien
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av First Day »

ID -point
Your place in the Universe. (DNA)
You can get help and energi in a nother way if realy are in troubble.
The access will come to all of us if we realy belive in love.
The vibration from your chakra tell us the through about your feelings.

Om du använder den tråden ökar din syförmåga markant. :D

VIH
Antall ord: 63
The substans of your thoughts is the key.
Probably also one part of the buildning of the Universe.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av snuppedilla »

Dimension skrev:ID -point

VIH
Tråd? hva slags tråd? altså anvende de utsagnene du har her som en mantra.. forstå de fullt ut hva de innebærer?

Om jeg forstår med min begrensede fatteevne så nærmer vi oss kjærligheten i sin rene essens.. og hva det vil si av nestekjærlighet for alt.. å elske alt som du elsker deg selv for du er også alt, andre etc...? Ønskelig.. men hardt, og det skal ta sin innsikt, forståelse, overkommelse og integrering å komme dit hen...
Antall ord: 149
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
First Day
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av First Day »

snuppedilla skrev:
Dimension skrev:ID -point

VIH
Tråd? hva slags tråd? altså anvende de utsagnene du har her som en mantra.. forstå de fullt ut hva de innebærer?

Om jeg forstår med min begrensede fatteevne så nærmer vi oss kjærligheten i sin rene essens.. og hva det vil si av nestekjærlighet for alt.. å elske alt som du elsker deg selv for du er også alt, andre etc...? Ønskelig.. men hardt, og det skal ta sin innsikt, forståelse, overkommelse og integrering å komme dit hen...
Syftar endast på er syklubb (med ovanstående inlägg)
Det har ingenting att göra med Toms berättelse.
Kommenterar detta inom kort.
Antall ord: 175

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
First Day
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av First Day »

Bäste Tom
Skall försöka förklara hur jag uppfattar vår ”världsbild”.
Det blir inte lätt, det finns så många variabler och möjligheter
att jag med lätthet skulle kunna skriva en hel bok.

Nätverket
Det dynamiska fältet sträcker sig överallt och troligen inom hela vårt solsystem med förbindelse länkar till Universum.
I fältet finns många livsformer människor, djur, insekter, mikroorganismer m.m. Men det finns även livsformer som vi inte kan se med våra ögon. Vi kallar dom X-life i fortsättningen här nedan. I universums utveckling ser jag det som att livet i sig måste vara utvecklande och leda till en fyllnadsgrad som täcker behovet/önskan om stabilitet och harmoni i samklang med det dynamiska fältet. Universum kan synas vara väldigt ”hård” i sin utveckling där många gånger djungelns lag råder. Våra gener utvecklas ju under seklernas gång och oförklarliga virus och elakartade mindre livsformer muteras. I det korta perspektivet är det väldigt svårbearbetat och tragiskt att behöva se någon lida men i ett långt perspektiv >miljoner år kommer förutsättningarna att öka för ett gynnsamt förhållande till de individer som existerar. Kan tänka mig att samma förhållande gäller för X-life.

Livet historik
Dinosaurierna levde ju under många miljoner år på vår planet.
Det måste ha varit ett mycket ansträngande liv där lagen i mycket handlade om att äta eller ätas. Att Dinosaurierna sedan försvann finns ju många teorier om. Det som dock står klart för mig är att det ej var förenligt med Universums önskade expansion i fraktala termer och en strävan till utveckling.

X-life
Allt påverkas av vad vi gör. Det dynamiska fältet är känsligt och registreringar sker kontinuerligt. X-life har en hög intelligens och kan göra allt från mirakel till förändringar i form och styrka. Jag tror dock att deras huvudsakliga syssla är att hålla en stabilitet i ”systemet”. Då och då visar man sin närvaro. Iakttagelser sker på många platser. UFO föreningar bildas etc. Ett annat sätt som man visar sin närvaro är de berömda bilderna/fraktalerna som man gör på sädesfälten.
Jag är inte säker men det kan hända att X-life även kan uppfattas som änglar av många. Möjligheterna är dock många.

Hjälpare
Många av oss människor har en hjälpare/skyddsängel som vakar över oss. Man tar del av allt som görs. Decennierna går och hjälparen kan nu allt som du kan i detalj. Åtminstone i tanken. Under en så lång tid tillsammans formas hjälparen av din egen personligehet och man skulle kunna säga att du har en ”dubbelgångare vid din sida”. Man lär sig av dina vanor och hjälper dig på många sätt utan att du själv registrerar närvaro. Tom dofter som du utsöndrar lär man sig men även ev. parfymer och tvålar. Hur stor kraft en hjälpare har vet jag inte, men det kan hända att den ökar med tiden och att man kan få hjälp från annat håll. Det är viktigt att vi människor verkligen känner efter vad vi egentligen vill inombords eftersom du påverkar andra mycket mer än du tror.

Det oförklarliga
Du berättar om en ”spökliknande” figur som rörts sig i det hem. Själv använder jag aldrig ord/tankar med den benämningen. Jag aktar mig väldigt noga med benämningar som mitt inre uppfattar som negativt. Hecate har helt rätt när hon säger att alla bär det inom sig och var och en skapar sin egen framtid. Vill du bli god eller ond så är det upp till dig.
Sedan har vi det här med att man måste tro. Människor som använder sig av försköningskrämer (antiwrinkle) etc. m du inte tror på verkan kommer troligtvis inget att ske. Men om du tror kan du mycket väl få hjälp på traven trots att vetenskapen säger att det är innehållet är verkningslöst. Det finns många liknande paraller att at upp men jag stannar här.

Om du går in och tittar på föreningars olika hemsidor för sjöodjur som beskådats av 100.000 tals människor. Tror du då att det är en illusion eller ligger det någon sanning i att man sett detta. Givetvis tänker du, men det är omöjligt det kan inte finnas sådana djur. Och visst, du har troligen rätt men det finns livsformer som kan skapa formationer ljussättningar på de mest förtroendeingivande sätt. Enn annan berättelse i modern tid berättar om en munk som man ofta hittade sittande i trädtopparna ropande på hjälp. Efter en tid blev han kallad till påven (man trodde han var besatt av onda krafter). När påven skulle döma mannen lyftes han plötsligt från sin stol och till allas förvåning kysste han Jungfru Marias fot på en tavla som hängde på väggen. Mannen blev omedelbart frikänd.

Som sagt var det kan vara många variabler om din upplevelse. :)
Antall ord: 951

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tom_34
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Tom_34 »

Dimesion: Jeg er ikke så helt uenig med deg i mye av det du skriver, du har en annen måte å si ting på enn meg. Men hovedsaklig så tenker vi til dels likt, når det kommer til det du kaller "nettverket" eller "veven" (husker ikke akkurat nå). Jeg er også enig i at det finnes vesener ute i dette som vi vanligvis ikke oppfatter, og jeg er fullstendig overbevist om at det ikke BARE finnes gode "x-vesener" (dette tror jeg nesten jeg kan si jeg vet).

Når det kommer til utviklingen din er jeg ikke med lenger, for det første fordi jeg anser majoriteten av den menneskelige rase for, til tross sin "intelligens", å være kanskje det minst utviklede dyr på jorden spirituelt sett. En annen ting som gjør at dette ikke glir rett inn hos meg er det faktum at jeg anser ikke tiden for å være hverken lineær eller noe annet. Tiden er for meg en illusjon vi skaper for å kunne forstå i det minste noe av hvordan vi tror ting fungerer. Tiden er bare et konsept for å kunne takle vår egen eksistens på en måte...

Hjelpere, engler osv er også for meg (foreløpig) et slags holdepunkt for mange, men ikke reelle "vesener". Det er mulig at disse menneskene har sett ett vesen for så å definere dette til noe slikt, men det er ikke deres hensikt i helheten å hjelpe noen. Vi må selv finne vår egen plass og vår egen realitet for så å finne vår egen vei videre.

Ang hva vi så, velger jeg å ikke tolke det ihjel, jeg tror kanskje det var noe jeg trengte å oppleve. Men at det var reelt og en separat bevisst "entitet" er jeg ikke i tvil om, hvorfor jeg observerte den som jeg gjorde vet jeg ikke, men hadde oppfattelsen vært helt subjektiv så ville vel ikke min kone beskrevet det identisk.
Antall ord: 324

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
First Day
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av First Day »

Tom
Poängterade vikten av att det vi tänker, säger och gör
påverkar någon annan. Ingen vet hur lång livslängd X-life har med tanke på det så kan X-life leva i många sekler. Självklart har man under den tiden påverkats av allt som sker på vår planet och speciellt då från människan. Det kanske t.o.m. är så att X-life fanns under Dinosaurier tiden. Hur stor påverkan har man inte utsatts för under den tidsepoken kontra gott/ont.
Ja, du har rätt när du säger att det finns onda krafter.

Det fanns en gång en man som förstod detta. Att vikten för att förmedla goda och positiva tankar, ord och gärningar är av väsentlig betydelse för vår vistelse här på Tellus. Men inte lyssnade man på den mannen. Man valde istället att förnedra och baktala honom. Slutligen korsfäste man honom. Ingen vet hur långa cyklerna är för uppdateringar/justeringar av det dynamiska fältet som omger oss alla. En sak tror jag dock att jag förstår, det är de goda krafterna som i slutändan måste dominera. Bygger detta på samspel mellan organismer individer i kärlekens tecken. Det är samspel och anpassning till detta system som är av väsentlig betydelse. Konsten att lära sig samspela/nyttja Universums energier kommer att bli dominerande i framtiden.

Du skriver att tiden är en illusion.
Tid är en konstruerad mätbar metod som har vår egen sol som bas. Tiden är viktig i ett mänskligt samhälle. Utan tidsangivelse skulle det vara svårt att skapa en väl fungerande och organiserad vistelse. Tid är också viktig för att kunna förutsäga vissa händelser av cyklisk karaktär. Detsamma gäller för att kunna förutsäga kroppsliga sjukdomar som uppstår i stamträdet för DNA. Alltsammans hör ihop och allt som gör att vi kan utvecklas på ett positivt sätt måste bevaras. Detsamma gäller toner och ackord som leder till melodier och symfonier. För att inte tala om matematikens betydelse. Alltsammans öppnar nya dörrar för oss och vi förstår mer och mer. I en snar framtid börjar vi ju bygga ”city in space” vilket kommer at innebära nya dörrar där tiden också kommer att vara av vikt för vår existens. Med hjälp av olika teleskop kan vi se hur olika himlakroppar rör sig och med hjälp av tids beräkningar kan vi förutsäga en ev. ”krock” och därmed också på tekniskt vis eliminera händelsen.

Mänskligheten är viktig och ett stort hopp finns för att vi en dag skall förstå sammanhang och funktioner. Hoppet ligger i att vi skall kunna utvecklas och bidra till ett varaktigt bestånd långt ut i Universum. Hela min inre emotionella förmåga talar för detta. Dessutom har vi alla förutsättningar för detta. En god och utvecklingsbar hjärna med extremiteter utöver det vanliga. Det som fattas är ett bättre samspel mellan människor nationer och förståelse/insikt för den hjälpande kraft/hand som finns att tillgå i Solsystemet och Universum.

Nästan allt är möjligt om du bara verkligen vill. :mozilla_wink:
Antall ord: 593

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links