Jeg har vurdert å sette politiet på saken, men ulike medium og andre synske, fagfolk på området, mener at dette ikke vil gi noen særlig avkastning for saken, med tanke på det du sa angående ulike signal som gir telefonen ringelyd, uten innkommende samtale. De mener også at å forstyrre "ringeren", eller demonen eller hva det kan være, kan føre til at huset mitt, eller steder der jeg oppholder meg, kan bli hjemsøkt, siden "fenomenet" irriteres, men så langt våger ikke jeg å dra saken, jeg er ikke en parateoretiker, men etter tidligere hendelse, så er jeg veldig i tvil.Asbjørn skrev:Jeg kan fortelle om en sak, den har ikke med telefon å gjøre, men kan kansje gi en ide om "energi -utløsning" - eller noe slikt...
Hos noen eldre folk var det en gammel klokke - som måtte trekkes opp ca 1 gang i uka ( med slike lodd i snorer).
Den dagen den gamle mannen døde, hadde han lagt seg nedpå for å hvile middag, noe han hadde for vane.
Plutselig ble de andre som var tilstedet oppmerksom på at det var så stille - klokka hadde stoppet.
Litt senere synes de han hadde sovet lenge i forhold til hva han pleide. Så de gikk og skulle vekke ham. Men da var han "reist".
De fastslo senere at klokkeslettet han døde på, tilsvarte tidspunktet klokka stoppet.
Det hører med til historien at den klokka ikke lot seg reparere, den var utslitt - og deler kunne ikke skaffes. Hva som skjedde videre med klokka vet jeg ikke, men den kom aldri igang igjen.
Denne saken kjenner jeg til førstehånds, og skjedde for 34-35 år siden.
Så at noe "mer" kan skje når folk dør, har jeg hørt mange historier om.
Når det gjelder telefon, så er det pr idag datasystemer som logger alt som skjer i telenettet,
og det skal derfor være mulig å finne ut hvem som har ringt til en fast eller mobil telefon, omtrent på samme måte som man kan spore IP adresser idag.
Telenor har dog ikke lovhjemmel til å levere ut informasjon om skjulte nr, uten at det foreligger en politianmeldelse eller et rettslig pålegg om å skaffe tilveie detaljene.
Men ; på den annen side KAN en telefon - som tross alt er et elektronisk apparat - bli påvirket av signaler utenfra, og kansje avgi ringelyd, selv om det ikke er innkommende samtale.
A
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Telefonisk kontakt med død venn
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 28 Des 2009 17:05
- 14
Re: Telefonisk kontakt med død venn
Antall ord: 411
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Verifisert
- ADMIN
- Startet: 05 Apr 2005 01:39
- 19
- Kjønn (valgfri): *U*
- Lokalisering: Florø
- Har takket: 1432 ganger
- Blitt takket: 1724 ganger
- Kjønn:
Re: Telefonisk kontakt med død venn
Det å "forstyrre" eller "irritere fenomenet" har jeg sterk tvil på, enten så er det noe der eller så er det ikke.Master p skrev:Jeg har vurdert å sette politiet på saken, men ulike medium og andre synske, fagfolk på området, mener at dette ikke vil gi noen særlig avkastning for saken, med tanke på det du sa angående ulike signal som gir telefonen ringelyd, uten innkommende samtale. De mener også at å forstyrre "ringeren", eller demonen eller hva det kan være, kan føre til at huset mitt, eller steder der jeg oppholder meg, kan bli hjemsøkt, siden "fenomenet" irriteres, men så langt våger ikke jeg å dra saken, jeg er ikke en parateoretiker, men etter tidligere hendelse, så er jeg veldig i tvil.
Politiet vil sannsynligvis henlegge en anmeldelse, dersom dette er en engangs sak.
En gang er "ingen gang" - men flere ganger er flere ganger...
Dersom det er noe som gjentaes ( såkalt telefonterror ) blir det noe annet.
Du må da merke deg tidspunkt og dato disse tingene skjer, slik at de kan sjekke loggene sine.
A
Antall ord: 183
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |