Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderDe Gråtende Barna

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Mysticool
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 19 Sep 2005 15:25
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Lørenskog

Innlegg av Mysticool »

Globeline skrev:
Mysticool skrev:
Redd? Har du sett bildene i virkeligheten? Hva er det som gjør at du er redd dem?
Har sett et par i virkeligheten. En gammel tante (lever ikke lengre) hadde ett av de gråtende barna. Vanskelig å forklare hvorfor jeg liksom er litt redd dem.
Hadde aldri kunne hatt slike bilder på veggen hjemme.
Antall ord: 59
Mysticool

Digger Frognerfitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Slettet_Sparrow

Innlegg av Slettet_Sparrow »

Bildene skal føre med seg brann. Jeg har sett tv-program om det , det var en periode det var mye oppstyr rundt disse bildene, og folk brente dem for å bli kvitt forbannelsen.
Antall ord: 33

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Nov 2006 17:27
18

Innlegg av Globeline »

Mysticool skrev:
Har sett et par i virkeligheten. En gammel tante (lever ikke lengre) hadde ett av de gråtende barna. Vanskelig å forklare hvorfor jeg liksom er litt redd dem.
Hadde aldri kunne hatt slike bilder på veggen hjemme.
Vel. Det er i hvert fall svært masseproduserte bilder. At de finnes der det har vært branner er helt logisk. De er noen av de mest solgte bildene jeg vet om. Kanskje de er de mest solgte bildene. Ettersom de finnes i en stor andel av verdens husstander er det også logisk at de finnes i de husene som brenner.

De er nok ikke så veldig populære nå lenger. Men for en 20-30 år tilbake hadde alle disse bildene. Akkurat som alle hadde smijernslysestake på 90 tallet :) Kanskje det er det neste, historier rundt smijernslysestakens forbannelse? Dersom du knekker den vil du ikke kunne brenne stearinlys på 10 år uten at det bringer ulykke :)
Antall ord: 157

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mysticool
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 19 Sep 2005 15:25
19
Lokalisering: Lørenskog

Innlegg av Mysticool »

Ja kanksje det du.. Hehe...
Antall ord: 5
Mysticool

Digger Frognerfitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Scare
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 27 Jan 2007 18:58
17
Lokalisering: Snøhølet

Innlegg av Scare »

Tusen takk til dere som har gjort slik at jeg endelig fant ut litt om disse bildene :)

Det var artig å lese om, spesielt fordi jeg bare har hørt noen av bildehistoriene tidligere. Faren min har en av disse guttene hengende på et av soverommene. Jeg kan ikke huske at vi hadde det noe sted da jeg var liten, men mener at noen i familien min hadde funnet det på gården ett sted (låven, huset eller bestefars hus), for plutselig for noen år siden hadde noen hengt det opp på det soverommet de fleste gjester sover på.

Jeg likte de bildene da jeg var liten (kanskje fordi det var få jeg kjente som hadde det oppe + at jeg var samtidig litt redd de :D). Jeg har faktisk tenkt på flere ganger å ta det ned, men har aldri turt. Og det har gått bra å sove der, men det tar alltid veeeeldig lang tid før jeg sovner. Jeg føler at gutten stirrer på meg hvor enn jeg er i rommet, enda jeg ikke titter den veien føles det som han ser på meg. Å så ser han så trist ut, det gjør meg bare trist.
Antall ord: 198

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilo
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 24 Sep 2006 18:38
18
Lokalisering: Toten

Innlegg av Lilo »

Jeg liker heller ikke de bildene. Selv har jeg bare sett to av dem..ihvertfall som jeg husker :mozilla_laughing: Synes de er helt grufulle :mozilla_surprised:
Antall ord: 27

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links