BA skrev:Gaute skrev:BA skrev:Gautes innlegg hadde vært OK om han hadde fortalt at det handlet om hans meninger.
Sorry, men det er det ikke. Kanaliseringene gir meg ofte svar som jeg overhodet ikke har noen forutsetning for å vite noe om.
Greia her er at du ikke klarer å flytte tankegangen utenfor de grensene du selv har satt deg i forhold til hva du VIL tro på. Du må gjerne lese det jeg la ut om høyre og venstre hjernehalvdel igjen. Det er nemlig høyst relevant i forhold til holdningene du har til det meste som blir diskutert her på forumet.
En annen ting, du skal ikke ta kanaliseringer bokstavelig, som ALT annet.
Du skal ikke ta
noe av det du hører eller leser for gitt. Ikke kanaliseringer, ikke vitenskapsskrifter, eller noe som helst annet.
Ikke heft deg med informasjon, men la alt passere gjennom deg. Og begynn heller å lytte til din egen magefølelse om hva som er riktig eller ikke.
Svada og bortforklaring.
Jeg har ikke satt noen grenser, annet enn sannheten. Når du ikke vil holde deg til sannheten, men forsvarer løgnene dine med nye løgner, minner du mest av alt om en unge som er tatt med hånda i kakeboksen.
Når sannheten kommer fra hodet er den begrenset. Vi kan ikke lære oss hva som er riktig, det må erfares. Sjelen må erfare for at vi skal kunne forstå det vi ikke vet. Vi kan tro på mye, men ingen tro er sikker før vi vet.
"Kanaliseringene" dine er oppspinn fra ende til annen, og hvorfor du driver med dette vet jeg ikke. Vil du fortelle meg sannheten om det?
For det er min livsoppgave å hjelpe mennesker til å nå opplysning.
Jeg og helt sikkert flere med meg vet at du lyver, fordi hver gang du har nevnt noe som kan kontrolleres har du bommet.
Det kan kontrolleres gjennom erfaring. Om dette blir i fremtiden, ja da får vi bare vente å se. Mens vi venter så får vi bare tro hva vi vil, uten å hefte oss med verken det ene eller det andre som vi ikke enda har erfart.
Holdningene til løgn har ingenting med høyre og venstre hjernehalvdel å gjøre. Det har med etikk og respekt for medmennesker å gjøre.
Forståelsen av metaforer har i følge forskning.no sammenheng med høyre og venstre hjernehalvdel. Det at du anklager meg for å være en løgner viser din mangel på etikk og respekt for medmennesker.
Du kan si at du ikke tror på noe, eller at du tror noen ikke vet hva de snakker om. Men for å si at noen lyver, så må du vite det. For dersom du ikke vet det, så blir det ikke bare ufint og arrogant av deg, men da bekrefter du også atter en gang for leserne her hvor fastlåst du er i egen tro, siden du hevder å sitte med sannheten om noe du overhodet ikke har noen som helst forutsetning for å
vite noe om.
Nå har du kjørt krykkene dine dypt nedi sanden. Det eneste som hjelper deg til å komme opp igjen er om du hadde utviklet et ørlite snev av ydmykhet.
At vi ikke skal ta kanaliseringer for gitt, har du vist til fulle. Selv om jeg har vært skeptisk til slikt fra før, har du bevist at du lyver og ikke klarer å innrømme det.
Kanaliserte dette:
Er noe av det som er blitt kanalisert her løgner?
"Det er ingen løgner, men det er ting dere ikke vil forstå enda. Dere trenger å erfare en del motstand i forhold til de trosretningene dere har. Da vil det bli enklere for dere å motta det dere trenger for å virkelig vite hvor enkelt alt egentlig er.
Kanaliseringer er ikke nødvendigvis gitte sannheter, men de er viktige for å forstå en del realiteter som dere ikke er kjent med. Det er viktig at dere blir kjent med det dere ikke har blitt fortalt, fordi tiden er inne for at dere gir slipp på gamle trosretninger."
Kanskje du ikke vet det, men magefølelsen er ingen kilde til kunnkap. Den består av alt du har lært hittil av erfaringer, dogmer og kunnskap. Magefølelsen gir deg ofte riktig svar, fordi det er mye som stemmer med det du har lært fra før, men i endel situasjoner gir magefølelsen deg galt svar. Hvis det du leser ikke stemmer med magefølelsen, bør du først vurdere om det du leser kan kontrolleres. Hvis det kan, bør du stole mer på dette enn på magefølelsen, fordi magefølelsen kan ikke kontrolleres.
Magefølelsen er ingen direkte kilde til kunnskap nei, men det er sjelen - som den er forbundet med. Og da snakker vi ikke om praktisk kunnskap som f.eks hvordan man kjører bil - dette blir lært og lagret i hodet. Jeg limer inn det jeg skrev til Madjava om dette lenger oppe:
Magefølelsen eller intuisjonen er den som hjelper oss til å vite det som sjelen vet.
Det som vi vet i hodet er det som vi har lært oss til å bli riktig, mens sjelen vet og trenger ingen læring - kun erfaringer. Og dersom du ikke erfarer det du trenger for å forstå, vil du ikke vite med sikkerhet hva som er riktig.
Viten får man gjennom erfaringer. Og sjelen vet, for den sitter med erfaringene. Sjelens bevissthet gir seg til kjenne gjennom vårt høyere selv. Og jo bedre kontakt vi har med vårt høyere selv, desto tydeligere blir magefølelsen/intuisjonen og desto enklere blir det å ta til seg informasjon som harmoniserer med vår indre visdom.