Healing og annen alternativ medisin ⇒ Mirakelet i Stavanger
Moderatorer: Asbjørn, mod healing
-
- Standard bruker
- Startet: 20 Aug 2005 21:40
- 19
- Blitt takket: 1 gang
Litt Cartoon humor. :mozilla_wink:
Ble du såret? Går nok over om du vil.
Antall ord: 16
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- UTESTENGT ! Ref regelverket !
- Startet: 31 Okt 2005 10:18
- 19
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Såret? Næh. Har vanskelig for å ta deg seriøst.misty-gutt skrev:Litt humor.
Antall ord: 27
Don't be so open assed. Your poop falls out.
(14:46:22) Parachat: illegal jaha comments
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
jaha skrev:Såret? Næh. Har vanskelig for å ta deg seriøst.misty-gutt skrev:Litt humor.
Antall ord: 29
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.
Hide post links |
-
- 19
Spesielt de falske smilene dinemisty-gutt skrev:jaha skrev:Såret? Næh. Har vanskelig for å ta deg seriøst.misty-gutt skrev:Litt humor.
Antall ord: 37
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
jaha skrev:Spesielt de falske smilene dinemisty-gutt skrev:jaha skrev:Såret? Næh. Har vanskelig for å ta deg seriøst.misty-gutt skrev:Litt humor.
Antall ord: 39
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Jon Michelet er ateist. Men også ateister gjør seg tanker om tro, ja kanskje mer enn man får inntrykk av i en ellers stresset verden.
Jeg kom iallefall over dette, og siden det også er atister her blandt oss, så kan jo artikkelen være av interesse for en eller annen, så derfor.
- Min tro. For to og et halvt år siden ble Jon Michelet intervjuet i vår serie Min Tro. Her bekjente han seg som ateist: «Jeg tørster nok etter troen, men for meg blir det en ørkenvandring. Jeg finner ikke noen kilde.»
- Omsorg. Dette vekket omsorgen hos en del av våre lesere. De tok pennen fatt og ville hjelpe den søkende forfatteren i hans ørkenvandring. Varme, hjelpsomme brev. I ett av dem skriver Karen: «Eg har ikkje bedt for deg før, men no vil eg byrja gjera det. At også du må få opplatne augo, og ta imot Jesus. For han har gjort alt ferdigt også for deg. Lukke til vidare!»
- Michelet ble rørt. Han skriver i boka som nå er publisert på Internett: «Man må ha et hjerte av stein for ikke å la seg bevege av at en fremmed ber for seg. Mitt hjerte er ikke av stein, det er av kjøtt og blod, pluss en mekanisk ventil som er av titan og karbon.».
- Kreft. Allerede den gangen hadde han hilst på dødskreftene. De markerte seg med en akutt, livstruende hjertelidelse i 2002. Andre gangen var da han fikk diagnosen prostatakreft i juni i fjor.
- Et forlatt barn. Han sier «oss som ikke tror». Og boka levner ingen tvil om at han er like uforferdet ateist selv etter å ha spavendt både egne tanker og andres innspill gjennom 43 kapitler i boka si. Skjønt kanskje ikke helt uforferdet. Han avslutter slik: «Jeg er ikke et av Herrens barn. Men jeg føler meg som et barn der jeg ligger og kaster meg rastløst på mitt leie. Et forlatt barn, en foreldreløs unge, overgitt og prisgitt skjebnen. Famler i mørket. Finner lysbryteren. Drikker vannet av nattflaska. Drømmer at jeg er en gammel måke som svever over skriftens hav. Lander på skumtoppet sjø, i en kaskade av bokstaver, a, b, c...
Ateisten svarer de troende : http://www.vl.no/kultur/article3371556. ... vice=print
Jeg kom iallefall over dette, og siden det også er atister her blandt oss, så kan jo artikkelen være av interesse for en eller annen, så derfor.
- Min tro. For to og et halvt år siden ble Jon Michelet intervjuet i vår serie Min Tro. Her bekjente han seg som ateist: «Jeg tørster nok etter troen, men for meg blir det en ørkenvandring. Jeg finner ikke noen kilde.»
- Omsorg. Dette vekket omsorgen hos en del av våre lesere. De tok pennen fatt og ville hjelpe den søkende forfatteren i hans ørkenvandring. Varme, hjelpsomme brev. I ett av dem skriver Karen: «Eg har ikkje bedt for deg før, men no vil eg byrja gjera det. At også du må få opplatne augo, og ta imot Jesus. For han har gjort alt ferdigt også for deg. Lukke til vidare!»
- Michelet ble rørt. Han skriver i boka som nå er publisert på Internett: «Man må ha et hjerte av stein for ikke å la seg bevege av at en fremmed ber for seg. Mitt hjerte er ikke av stein, det er av kjøtt og blod, pluss en mekanisk ventil som er av titan og karbon.».
- Kreft. Allerede den gangen hadde han hilst på dødskreftene. De markerte seg med en akutt, livstruende hjertelidelse i 2002. Andre gangen var da han fikk diagnosen prostatakreft i juni i fjor.
- Et forlatt barn. Han sier «oss som ikke tror». Og boka levner ingen tvil om at han er like uforferdet ateist selv etter å ha spavendt både egne tanker og andres innspill gjennom 43 kapitler i boka si. Skjønt kanskje ikke helt uforferdet. Han avslutter slik: «Jeg er ikke et av Herrens barn. Men jeg føler meg som et barn der jeg ligger og kaster meg rastløst på mitt leie. Et forlatt barn, en foreldreløs unge, overgitt og prisgitt skjebnen. Famler i mørket. Finner lysbryteren. Drikker vannet av nattflaska. Drømmer at jeg er en gammel måke som svever over skriftens hav. Lander på skumtoppet sjø, i en kaskade av bokstaver, a, b, c...
Ateisten svarer de troende : http://www.vl.no/kultur/article3371556. ... vice=print
Antall ord: 390
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 12 Jan 2005 09:49
- 19
- Blitt takket: 6 ganger
Hahaha. Den bør dere ta bort umiddelbart.misty-gutt skrev:For deg ja, kan det nok virke slik, men er det ikke.jaha skrev:Hehe. Det der var en smule selvmotsigende
Men dette, siden du ikke synes noe videre om at jeg linker til youtube, så kan jeg linke til Godtube da til en avveksling.
Chatting with Charley. Kreasjon vs evolusjon: http://www.godtube.com/view_video.php?v ... deed13799b
Tenk å blotte sin kunnskapsløshet på den måten. Dere kristne, som visstnok skal ha så mye medfølelse for medmennesker, gjør Charlie nå den tjenesten han selv ikke har vett til å gjøre selv, og fjern denne videoen fra nettet.
Ja, her er det ingen andre enn den som linker til videoen som behøver å vedstå seg kunnskapsløsheten.Evolution Cartoon: http://www.godtube.com/view_video.php?v ... cc05a3afaf
Ja, dette var en video i din ånd, misty-gutt. Massevis med både løgner og halvsannheter, akkurat som om du skulle gjort det selv.
Antall ord: 176
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
BA, prøv da iallefall, om du kanskje kan være istand til å se galskapen i det at..si, en mygg blir til en elefant, selv hvor mange miliarder eller milioner av år du tror det måtte ta.
Det står en inteligent Skaper bak skaperverket, og det er også Han som holder det oppe ved sin kraft.
Problemet ditt i henhold til dette er vel at din verdensanskuelse ville falle som et korthus i et vindkast om du skulle våge å slippe taket i din illusjon.
Det står en inteligent Skaper bak skaperverket, og det er også Han som holder det oppe ved sin kraft.
Problemet ditt i henhold til dette er vel at din verdensanskuelse ville falle som et korthus i et vindkast om du skulle våge å slippe taket i din illusjon.
Sist redigert av misty-gutt på 25 Mai 2008 01:31, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 88
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Des 2005 21:35
- 18
- Blitt takket: 4 ganger
Illusjon er å tro at universet og dermed livet på jorda treng ein skaper...
Antall ord: 13
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence
we might just infect those around us
with intelligence
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Det er igrunnen en maktkamp som pågår. Og som kjent vandrer de fleste på den brede vei....madjava skrev:Illusjon er å tro at universet og dermed livet på jorda treng ein skaper...
Jeg siterer og linker.
- Darwin & Endetidens antikristelige Verdensreligion (Thoralf Gilbrant)
- Er det fakta eller fantasier som blir undervist i skole og media? Er alt virkelig blitt til av ingenting? Her er tankesystemene på kollisjonskurs. Var det tilfeldig eller plan som lå til grunn da menneskeslekten så sin opprinnelse og alle naturens undere stod frem?
Darwinismen er selve grunnlaget for den nye tidsalders religion, og ligger bak den utviklingsfilosofiske og utviklingsmoral som i ett nytt årtusen er i ferd med å utradere menneskeverdet. Evolusjonen har nå fått en religiøs dimensjon og er allerede en velvoksen spire i det bildet Bibelen tegner av endetidens antikristelige verdensreligion. I denne tredje boken i Det profetiske bibliotek, tegner redaktør Thoralf Gilbrandt et dystert bilde av Darwins vitenskap og hans antikristelige etterfølgere. Den endetidens verdensreligion som Bibelen har forutsett for flere tusen år siden, er i ferd med å innta media, politikk og undervisning.
- Ingen tilfeldighet - Et oppgjør med utviklingslæren (Edgar H. Andrews)
- «Jeg tror på Gud Fader, han som skapte himmel og jord...» Slik bekjenner den kristne. Nei, sier mange vitenskapsmenn og andre: Livet oppsto ved en tilfeldighet, og Bibelen kan ikke si oss noe om hvordan livet ble til.
Synet på skapelse kontra ut vikling brytes mot hverandre. På mange skoler og universiteter blir utviklingslæren fremdeles dosert som om den var et bevist faktum. Men et økende antall forskere setter spørsmålstegn ved hele evolusjonsteorien.
Forfatteren er en av dem, og han sier i forordet: «Jeg har forsøkt å gi et riktig, men forenklet bilde av det evolusjonsteorien virkelig lærer. Det er først når man har forstått dette fullt ut at en kan sette seg inn i de mange fellende argumentene mot Darwins teori og mot hele evolusjonsfilosofien.
Boka er skrevet spesielt for yngre lesere, spesielt for slike som ikke har vitenskapelig bakgrunn. Men også personer med vitenskapelig skolering vil finne mye i boka som kaller til ettertanke. I boka gir han på en lettfattelig måte bibelske og vitenskapelige svar på spørsmål om hvor vi kommer fra, hvordan livet oppsto, hvor gammel jorda er osv.
http://www.kreasjonisme.com/hoved/bok.php
http://www.kreasjonisme.com/hoved/home.php
Antall ord: 402
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Det er nok en grunn til at sosialistene eller politikere flest er så redd for skoler som ikke styres av staten. Ja, de kunne jo der lære sannheten om vår tilblivelse, istedet for deres utviklingstese.
Marsjer i takt!!
Hørt den før??
Marsjer i takt!!
Hørt den før??
Antall ord: 45
Hide post links |
Ja, dessverre.misty-gutt skrev:
Marsjer i takt!!
Hørt den før??
Har vært drillpike i min tid.
Antall ord: 20
Hide post links |
-
- 19
Du siterer og linker. Siterer og linker.misty-gutt skrev:Det er igrunnen en maktkamp som pågår. Og som kjent vandrer de fleste på den brede vei....madjava skrev:Illusjon er å tro at universet og dermed livet på jorda treng ein skaper...
Jeg siterer og linker.
- Er det fakta eller fantasier som blir undervist i skole og media? Er alt virkelig blitt til av ingenting? Her er tankesystemene på kollisjonskurs. Var det tilfeldig eller plan som lå til grunn da menneskeslekten så sin opprinnelse og alle naturens undere stod frem?
Darwinismen er selve grunnlaget for den nye tidsalders religion, og ligger bak den utviklingsfilosofiske og utviklingsmoral som i ett nytt årtusen er i ferd med å utradere menneskeverdet. Evolusjonen har nå fått en religiøs dimensjon og er allerede en velvoksen spire i det bildet Bibelen tegner av endetidens antikristelige verdensreligion. I denne tredje boken i Det profetiske bibliotek, tegner redaktør Thoralf Gilbrandt et dystert bilde av Darwins vitenskap og hans antikristelige etterfølgere. Den endetidens verdensreligion som Bibelen har forutsett for flere tusen år siden, er i ferd med å innta media, politikk og undervisning.
- Ingen tilfeldighet - Et oppgjør med utviklingslæren (Edgar H. Andrews)
- «Jeg tror på Gud Fader, han som skapte himmel og jord...» Slik bekjenner den kristne. Nei, sier mange vitenskapsmenn og andre: Livet oppsto ved en tilfeldighet, og Bibelen kan ikke si oss noe om hvordan livet ble til.
Synet på skapelse kontra ut vikling brytes mot hverandre. På mange skoler og universiteter blir utviklingslæren fremdeles dosert som om den var et bevist faktum. Men et økende antall forskere setter spørsmålstegn ved hele evolusjonsteorien.
Forfatteren er en av dem, og han sier i forordet: «Jeg har forsøkt å gi et riktig, men forenklet bilde av det evolusjonsteorien virkelig lærer. Det er først når man har forstått dette fullt ut at en kan sette seg inn i de mange fellende argumentene mot Darwins teori og mot hele evolusjonsfilosofien.
Boka er skrevet spesielt for yngre lesere, spesielt for slike som ikke har vitenskapelig bakgrunn. Men også personer med vitenskapelig skolering vil finne mye i boka som kaller til ettertanke. I boka gir han på en lettfattelig måte bibelske og vitenskapelige svar på spørsmål om hvor vi kommer fra, hvordan livet oppsto, hvor gammel jorda er osv.
http://www.kreasjonisme.com/hoved/bok.php
http://www.kreasjonisme.com/hoved/home.php
Marsjer i takt!!
Hørt den før??
Antall ord: 420
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Ja, dette er galskap. En mygg blir aldri til en elefant, og evolusjonsteorien har heller aldri prøvd å si noe tilsvarende. Det må kreasjonister til for å tro noe slikt.misty-gutt skrev:BA, prøv da iallefall, om du kanskje kan være istand til å se galskapen i det at..si, en mygg blir til en elefant, selv hvor mange miliarder eller milioner av år du tror det måtte ta.
Vis meg hva som helst, uten religiøs sirkelargumentasjon, som kan bekrefte en slik påstand. Hvilket fossilt funn bekrefter noe slikt?misty-gutt skrev:Det står en inteligent Skaper bak skaperverket, og det er også Han som holder det oppe ved sin kraft.
Nei, mitt syn på dette er veldig fleksibelt, og endres til stadighet, i takt med egen kunnskapsutvikling.misty-gutt skrev:Problemet ditt i henhold til dette er vel at din verdensanskuelse ville falle som et korthus i et vindkast om du skulle våge å slippe taket i din illusjon.
Antall ord: 165
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Vi vet ikke hvordan universet oppsto, om det oppsto fra ingenting eller om det alltid har vært. Begge deler er mulige hypoteser.misty-gutt skrev:Det er igrunnen en maktkamp som pågår. Og som kjent vandrer de fleste på den brede vei....madjava skrev:Illusjon er å tro at universet og dermed livet på jorda treng ein skaper...
Jeg siterer og linker.
- Er det fakta eller fantasier som blir undervist i skole og media? Er alt virkelig blitt til av ingenting?
Vi vet f.eks. at energi kan føre til spontan dannelse av partikler og antipartikler. Hvis disse så kommer i kontakt med hverandre igjen, så vil de begge forsvinne i en kraftig energiutladning. Hvis det har skjedd en slik spontan dannelse, kan man tenke seg at det har vært en liten ubalanse i antall partikler og antipartikler, noe som førte til at universet ble dannet ut av ingenting (annet enn energi).
At materien alltid har eksistert er en annen mulighet, som jeg personlig synes virker mer sannsynlig.
Dette hadde egentlig ikke noe med Darwinisme eller evolusjonsteorien å gjøre, men det var greit å nevne det, siden du tar det opp.
Spørsmålet er feil. Det er nok hverken tilfeldighet eller plan, men naturens orden som førte til menneskeslektens opprinnelse.misty-gutt skrev:Her er tankesystemene på kollisjonskurs. Var det tilfeldig eller plan som lå til grunn da menneskeslekten så sin opprinnelse og alle naturens undere stod frem?
Hvordan skal dette utradere menneskeverdet?misty-gutt skrev:Darwinismen er selve grunnlaget for den nye tidsalders religion, og ligger bak den utviklingsfilosofiske og utviklingsmoral som i ett nytt årtusen er i ferd med å utradere menneskeverdet.
Evolusjonsteorien er ikke, og kan ikke sammenlignes med noen noen religion. Evolusjonsteorien er kun en beskrivelse av virkeligheten, og innebærer hveken moralske retningslinjer, religiøse dogmer eller krav om ritualer.misty-gutt skrev:Evolusjonen har nå fått en religiøs dimensjon og er allerede en velvoksen spire i det bildet Bibelen tegner av endetidens antikristelige verdensreligion. I denne tredje boken i Det profetiske bibliotek, tegner redaktør Thoralf Gilbrandt et dystert bilde av Darwins vitenskap og hans antikristelige etterfølgere. Den endetidens verdensreligion som Bibelen har forutsett for flere tusen år siden, er i ferd med å innta media, politikk og undervisning.
Dette stemmer ikke. Vitenskapen sier ikke at livet oppsto ved en tilfeldighet. Jeg har mange ganger vist at det handler om kjemi og fysikk, ikke tilfeldigheter.misty-gutt skrev:- Ingen tilfeldighet - Et oppgjør med utviklingslæren (Edgar H. Andrews)
- «Jeg tror på Gud Fader, han som skapte himmel og jord...» Slik bekjenner den kristne. Nei, sier mange vitenskapsmenn og andre: Livet oppsto ved en tilfeldighet,
Dette er riktig.misty-gutt skrev:og Bibelen kan ikke si oss noe om hvordan livet ble til.
Evolusjon er et bevist faktum, selv om evolusjonsteorien i helhet ikke er det. Selv mange kreasjonister innser at evolusjon finner sted, men de innser ikke at evolusjon er evolusjon uavhengig om de kaller det makro eller mikro-.misty-gutt skrev:Synet på skapelse kontra ut vikling brytes mot hverandre. På mange skoler og universiteter blir utviklingslæren fremdeles dosert som om den var et bevist faktum.
Nei, det stemmer ikke.misty-gutt skrev:Men et økende antall forskere setter spørsmålstegn ved hele evolusjonsteorien.
Hvis han har forsøkt å få ting riktig, så har han ikke anelse om hva han skriver om. Bare ut fra det jeg har sett her, så ser jeg jo feil på feil hos denne "forskeren".misty-gutt skrev:Forfatteren er en av dem, og han sier i forordet: «Jeg har forsøkt å gi et riktig, men forenklet bilde av det evolusjonsteorien virkelig lærer. Det er først når man har forstått dette fullt ut at en kan sette seg inn i de mange fellende argumentene mot Darwins teori og mot hele evolusjonsfilosofien.
Tydeligvis, for den som har hatt naturfag på skolen bør se feilene i argumentene hans.misty-gutt skrev:Boka er skrevet spesielt for yngre lesere, spesielt for slike som ikke har vitenskapelig bakgrunn.
Dette hadde vært interessant, for hittil har jeg ikke sett noen bibelske og vitenskapelige svar disse spørsmålene.misty-gutt skrev:Men også personer med vitenskapelig skolering vil finne mye i boka som kaller til ettertanke. I boka gir han på en lettfattelig måte bibelske og vitenskapelige svar på spørsmål om hvor vi kommer fra, hvordan livet oppsto, hvor gammel jorda er osv.
Antall ord: 755
Hide post links |