Drømmer, NDO & ut av kroppenHvilke drømmer drømmer du?

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Bruker avatar
Me1991
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 20 Sep 2010 17:42
14
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 3 ganger

Re: Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av Me1991 »

For en drøy uke siden drømte jeg at en god venninne av meg døde. Var en utrolig ekkel drøm, den virket så ekte på mange måter. Jeg var (i drømmen) helt fra meg, gråt, og stemingen var forferdelig trist. Klarte ikke helt skjønne at hun var død, i mitt hode kunne det ikke være mulig. Kan slike drømmer ha noen betydning?
Antall ord: 72

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Sep 2006 01:35
18
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Innlegg av Svartepus »

Me1991 skrev:For en drøy uke siden drømte jeg at en god venninne av meg døde. Var en utrolig ekkel drøm, den virket så ekte på mange måter. Jeg var (i drømmen) helt fra meg, gråt, og stemingen var forferdelig trist. Klarte ikke helt skjønne at hun var død, i mitt hode kunne det ikke være mulig. Kan slike drømmer ha noen betydning?
At hun betyr veldig mye for deg og at du er redd for å miste henne?
Antall ord: 89
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
i.a
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 05 Mar 2011 18:20
13

Innlegg av i.a »

For to dager siden drømte jeg at jeg lå i en seng, alt rundt meg var hvitt, og at det var skumringstimen utenfor.
Jeg så en skikkelse som sto ved enden av sengen, og min mor sto til høyre for meg.
Denne skikkelsen minte meg litt om en klovn og var også kledd i hvitt. Den begynte å tviste og bevege seg unormalt i en stor fart.
Jeg kjente en kjempekraft inni meg, og det var som hele kroppen min ble fylt med lys. Moren min begynte å le hysterisk.
Dette lyset fikk jeg inntrykk av at ville sluke meg, men det ville jeg ikke, så jeg våknet i drømmen og alt jeg så var hvite gardiner og at jeg lå i den samme sengen.
Antall ord: 127

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Anarkai
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Mai 2011 17:17
13
Kjønn (valgfri): Kjærring

- Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av Anarkai »

I det siste har jeg drømt om at jeg prater med satan. Han sitter på huk oppå en stein. Han har bukkehorn i panna og store vinger sydd av menneskehud i forskjellige farger. Men i drømmen er det helt normalt. jeg sitter på gresset ved siden han og prater.

Ellers drømmer jeg ofte at jeg blir bortført av Aliens, noe jeg alltid har vært kjempe redd for, og at folk rundt meg hele tiden er så glade og løper rundt på store enger og ler, mens jeg løper sammen med dem og smiler, men vet inni meg at jeg bare later som jeg er gald, eller no. Også våkner jeg opp trist og deprimert.

Noen som har noen tanker om hva det kan bety?
Antall ord: 132

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Svartepus »

I går natt drømte jeg at jeg sto i vinduet på barnerommet mitt og skulle filme en UFO på himmelen, da jeg plutselig så i skjermen bakpå kameraet mitt at det sto noen bak meg. Jeg tror jeg fant ut i drømmen at denne skikkelsen var knyttet til UFOen men er ikke sikker. Ihvertfall måtte jeg kjempe mot denne eklingen ei god stund før jeg til slutt fikk tak i et sverd (ninjasverd eller noe). Jeg var såpass rettferdig at jeg ga ham et sverd også. Det hele endte med at jeg parterte fyren i små kjøtt-terninger og kokte dem i en stor kasserolle i garasjen! :lol:

Haha, noen teorier om denne? :eang
Antall ord: 119
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- - Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av ludoburgero »

Svartepus skrev:I går natt drømte jeg at jeg sto i vinduet på barnerommet mitt og skulle filme en UFO på himmelen, da jeg plutselig så i skjermen bakpå kameraet mitt at det sto noen bak meg. Jeg tror jeg fant ut i drømmen at denne skikkelsen var knyttet til UFOen men er ikke sikker. Ihvertfall måtte jeg kjempe mot denne eklingen ei god stund før jeg til slutt fikk tak i et sverd (ninjasverd eller noe). Jeg var såpass rettferdig at jeg ga ham et sverd også. Det hele endte med at jeg parterte fyren i små kjøtt-terninger og kokte dem i en stor kasserolle i garasjen! :lol:

Haha, noen teorier om denne? :eang
Tja.

Barnerommet er noe som forbindes med trygge omgivelser.
Det at du filmer en UFO du ser er nysgjerrighet, og en lyst til å fange dette øyeblikket (forevige/bevis) hvilket igjen kan tyde på at du vil bli trodd om hva du bevitnet.
Overraskelsen kommer så, hvilket indikerer at samvittigheten din snakker til deg:
Kanskje den prøver å si at du ikke bør være ute etter å ha bevismateriale?

Du sloss da mot denne samvittighetens manifestasjon i form av en ekkel skikkelse.
I stort monn dreper du den ved å dissekere og partere den helt - og dét i garasjen.
Garasjen er et sted der man oppbevarer en del skrot man ikke vil ha i huset. Ikke helt stuepynt.

Hva får vi så utav dette da, Svartepus?
Kanskje du prøver å fortelle deg selv noe her, som vi jo så ofte gjør i drømmene...

Trygge omgivelser, utsikter til noe nytt og fremmed. Holde seg selv tilbake fordi du bare vil dokumentere de mulighetene som er der ute. Ta et oppgjør med den delen av deg selv som holder deg tilbake. Plassere det i garasjen, siden du vet du alltid vil få bruk for litt selvdisiplin igjen, men bare ikke nå. Kan dette relateres til noe dagsaktuelt?

Har du noen tanker om noe som skjer i livet ditt i disse dager, noe du burde ta stilling til, som du kanskje vet kan ha en viss påvirkning for fremtiden, men som du ikke helt har bestemt deg vedrørende enda - en ting som du egentlig har veldig lyst til, men som du likevel tviler litt over?

Du trenger ikke svare, men sånn resonnerte jeg meg iallefall frem til en eller annen slags mening.
Antall ord: 407
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
nightshadow
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 30 Mai 2011 02:42
13
Kjønn (valgfri): jente
Har takket: 2 ganger
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av nightshadow »

Jeg drømmer alltid at jeg blir jaget av noen, monstere, zombier, u name it.... å jeg kommer alltid til en dør som jeg enten har problemer med å låse opp, eller låse igjen. kommer monsterne etter meg fortsatt, prøver jeg alltid å drepe dem, men de dør aldri... :rasende

også pleier jeg å ha en drøm der jeg har en 5 år gammel sønn, å han dør alltid.... og da våkner jeg opp nesten i gråt.

og en drøm der jeg var så sint på verden å ville forlate dette stedet, så jeg "datt av" jorda, datt i full fart ut av atmosfæren og langt ut i verdensrommet. da jeg endelig begynte å miste fart, kom jeg til å finne "Gud's plan" - som jeg ikke forstod bæret av, fordi det var skrevet på et rart språk med små steiner... :? da ble jeg enda sintere å ødela hele planen hans, da var plutselig jeg blitt "Gud" (må ha pause til å le..... haha jeg har syke drømmer) jeg dro tilbake til jorda, men siden det ikke lenger var noe plan var alt kaos her..... så brukte jeg resten av drømmen til å renske opp kaoset jeg hadde skapt hehe
Antall ord: 204

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Svartepus »

Takk for forsøket, Ludo :mozilla_wink: Men kjente meg i grunnen ikke igjen i det du skriver.

Nei jeg aner ikke helt hvorfor jeg drømte dette, men tror det henger sammen med at jeg har pløyd meg gjennom 18 spennende episoder av Heroes i det siste. Uansett var egentlig ikke drømmen verken skummel eller skremmende, og jeg følte virkelig at jeg hadde løst problemet i drømmen. Jeg var kjempestolt over min kreative måte å avlive den onde skikkelsen på og våknet med en fornøyd følelse i meg. :mozilla_smile:

Tror egentlig jeg hadde overskudd av fantasi og bare laget meg en liten spenningsfilm i drømme med happy ending.

Og Nightshadow; godt å høre at det er flere der ute med syke og morsomme drømmer! :lol:
Antall ord: 136

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Vortex
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 07 Mar 2011 22:22
13
Har takket: 40 ganger
Blitt takket: 52 ganger

Innlegg av Vortex »

Har hørt at man drømmer hver eneste natt selv om man ikke husker alt, men vet ikke om det stemmer. Jeg drømmer veldig uregelmessig, og det jeg drømmer gir ingen mening i det hele tatt slik som jeg ser det. Men veldig ofte når jeg våkner etter å ha drømt, hender det faktisk at jeg våkner opp til en slags skuffelse, for det var jo "bare" en drøm.

Når det er sagt, så husker jeg derimot mitt første mareritt ganske godt selv om jeg hadde det på et veldig tidlig tidspunkt i livet, hvor tidlig er jeg usikker på, men det innebar en sånn rangle som mødre ofte strekker over barnesenga. Dette var en rangle av forskjellige dyr (i messing),og et av de var av et ekorn. Denne må tydeligvis ha skremt meg godt, siden jeg drømte at dette ekornet var veldig stort (Kanskje 6 meter høyt) og det kom løpende gjennom skogen for å ta meg. Selv i dag har jeg et klart bilde av denne drømmen selv etter så mange år. Faktisk så klart i minnet at det kunne like gjerne vært i går.
Antall ord: 204
Spør de gamle til råds og de unge etter hjelp.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

Hadde en rar og creepy drøm i natt!

Var i leiligheten min, og gikk ut til kiosken som er ett kvartal unna, for å kjøpe noe. Da jeg kom tilbake fant jeg ikke døra inn til min gård. Trodde jeg hadde gått for langt, og gikk tilbake, men det var ingenting der, bare ukjente dører! Så gikk jeg tilbake til kiosken og spurte hvor langt husnummerne gikk i gaten vår, og de sa til nr 18.(Jeg bor i 14). Så spurte jeg om hvor nr 14 var, og de sa at det ikke fantes noen nr 14, at det gikk rett fra 12 til 16!

Jeg skjønte ingenting, og det var en ekkel følelse over det hele....

Tror dere dette kan være fordi jeg holder på å flytte og syns det er litt vemodig fordi jeg har trivdes så godt der jeg har bodd i år?
Antall ord: 155

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
18

- - Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av Svartepus »

karina skrev:Hadde en rar og creepy drøm i natt!

Var i leiligheten min, og gikk ut til kiosken som er ett kvartal unna, for å kjøpe noe. Da jeg kom tilbake fant jeg ikke døra inn til min gård. Trodde jeg hadde gått for langt, og gikk tilbake, men det var ingenting der, bare ukjente dører! Så gikk jeg tilbake til kiosken og spurte hvor langt husnummerne gikk i gaten vår, og de sa til nr 18.(Jeg bor i 14). Så spurte jeg om hvor nr 14 var, og de sa at det ikke fantes noen nr 14, at det gikk rett fra 12 til 16!

Jeg skjønte ingenting, og det var en ekkel følelse over det hele....

Tror dere dette kan være fordi jeg holder på å flytte og syns det er litt vemodig fordi jeg har trivdes så godt der jeg har bodd i år?
Det kan nok hende at flytting er grunnen ja. Det høres litt ut som at du har en bitteliten redsel i deg for å ikke finne deg til rette på ny plass. En sånn usikkerhet har nok de fleste når de flytter, selv om de gleder seg og er ganske sikker på at det blir bra å flytte.
Jeg er forresten litt misunnelig på deg for at du skal flytte! Det er så spennende å starte på nytt i nye omgivelser, plassere tingene sine i et nytt hus og sånn... :mozilla_smile:

Inatt drømte jeg at veien inn til sentrum ble stengt fordi en kar hadde laget en diger vannlekkasje i sentrum (boret hull i vannledning eller noe). Det viste seg senere å ikke være hull i vannledning og vann i hele sentrum, men at han fyren bodde i overetasjen i et hus og hadde fått vannlekkasje som rant ned i gulvet på leilighetene under ham. Haha, kanskje jeg er sanndrømt! :mozilla_laughing:
Antall ord: 324

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

Det som er, er at jeg egentlig bor på mitt nye sted allerede(hos min kjære) og jo allerede har vært der kjempemye... Så vet jo hva jeg går eller har gått til. Men er likevel litt vemodig fordi den leiligheten jeg nå forlater virkelig var drømmeleiligheten min. Heldigvis bor kjæresten til venninna mi i samme gård, så jeg kan komme på besøk når jeg vil og mimre :D

Hehe vet ikke helt åssen jeg skal tolke din, men vi får håpe at den ikke er sann :mozilla_laughing:
Antall ord: 99

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

Innlegg av Arven »

Jeg fikk kuttet av meg hodet i natt jeg. Jeg var hos en lege av en eller annen grunn og når jeg kom ut på venteværelse, så så jeg i speilet der at jeg hadde et kutt rundt halsen, helt nede. Det blødde ikke så når jeg bøyde hodet litt bakover for å se såret skikkelig, så kunne jeg se blodårene og ryggraden og jeg husker at jeg syns det var fasinerende. Jeg måtte holde meg selv i håret ellers falt hodet av. Det var hverken skremmende eller negativt merkelig nok. Jeg var mest opptatt av hvor upraktisk det var, så jeg prøvde å komme inn til legen igjen for å få sydd det fast igjen, men da var det ingen dør der lenger. Til slutt fant jeg noe tape som jeg surret rundt for å holde hodet på plass :lol:
Antall ord: 147
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Purka
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 20 Mar 2010 08:13
14
Kjønn (valgfri): Sugge

Innlegg av Purka »

Jeg har hatt noen utrolig merkelige drømmer i det siste. Hendelsene er alltid forskjellige, men det ser ut til at alle drømmene har et felles budskap, da jeg kan dra èn tydelig parallell mellom alle sammen.
Om drømmene er såkalte gode, eller om de er ment som et mareritt, varierer fra drøm til drøm. Felles mellom disse er rett og slett at jeg "vinner" i hver eneste drøm, og uredd kan bekjempe hver eneste trussel eller negativitet som omgir meg, enten det er på det fysiske eller åndelige plan. Av en eller annen merkelig grunn, blir jeg skremt i drømmen, men klarer fort å samle meg til en uant styrke og et vanvittig mot, og våkner alltid veldig godt fornøyd med meg selv og helt renset for fobier!
Hva kan disse drømmene bety?
Hvorfor ender de hele tiden med at jeg kommer uberørt ut av den ?
Har aldri tidligere i livet hatt slike parallelle-drømmer. Spennende, men det vekker stoooor nyskjerrighet i meg. Finner ingen forklaring i drømmebøker.
Setter pris på svar :) <3
Antall ord: 186
Use your psykic abilities like an umbrella. use it only when it rains.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Inatt drømte jeg at det var dommedag.

Det var en nokså rotete drøm, men det var iallefall slik:

Først var jeg inne på sykehuset, men det var mer likt slik det var før i tiden da det var Sentralsykehuset i Rogaland (før det ble Stavanger Universitetssykehus). Det var litt som en tidsreise, for det så mer sånn ut som det gjorde på 80-tallet.

Rundt meg lå det mange syke mennesker, og jeg skjønner egentlig ikke hva jeg gjorde der inne.
Har noen vage minner om at det dreide seg om farmora mi, men hun døde også i 1995. Hun var ofte på sykehuset. Det var mye skift mellom landskap, vær, geografi og tid. Flyttet oss frem og tilbake i tid, og folkene jeg var med skiftet også mellom å være diffuse, nesten identitetsløse skikkelser til forskjellige tidligere venner til nåværende venner.

Husker jeg "holdt pusten" fordi vi gikk forbi mange syke mennesker med mange merkelige sykdommer. Noen lå der med helt åpne sår og var ubehandlet.

Neste jeg husker var at jeg sto ved kiosken/Narvesen inne på sykehuset. Der loopet det litt, for det var som om jeg ikke fikk kjøpt det jeg skulle kjøpe, og prøvde på ny og på ny...
Surrealistisk drøm, som det mange ganger er her i gården...

Jeg befant meg i mitt gamle nabolag og var på kolonialforretningen der, men det var likevel sånn at jeg i perioder befant meg en helt annen plass. Det skulle visstnok være i trøndelag et sted.

Hele landskapet ble en fin miks av gamle nabolaget og et helt ukjent område for meg. Det var helt nye bygninger der, men likevel var mye av landskapet slik som før i barndommen min.
Når jeg står inne på kolonialforretningen er jeg med far min(?), tror jeg, og så forsøker jeg å ringe en kompis av meg med mobilen. Jeg og han henger ofte sammen, så det at jeg ringer ham er slett ikke uvanlig. Men samtalen bryter gang på gang, og plutselig fungerer ikke mobilen, og lysene går inne i butikken. Jeg ser ut utgangsdøra og plutselig begynner det å snø... som siden utvikler seg til en intens snøstorm. Dette skal være midt i juli, så jeg skjønner ingenting. Det kom helt plutselig.

Før vi vet ordet av det begynner det å buldre og brake i bakken rundt oss. Tordenvær kommer, snøen forsvinner, sola blir plutselig veldig intens og skarp, før det så stabiliserer seg igjen.
Da merker jeg en høy bygning som minner om sykehuset, men det er et slags kontorbygg ala Statoil. Det ligger til ved akebakken ved det gamle nabolaget mitt, og jeg ser en masse soldater klatre opp langs bygget. Plutselig er det et slags "dinosaurlandskap" rundt meg. Masse daler og fjell, god vegetasjon, nesten litt jungel-aktig, men samtidig mer litt som norsk natur - som i Hardangerfjorden. Uansett... jeg vil bort til den høye kontorbygningen med alle soldatene, men fremdeles er jeg litt skeptisk til hvem de er og hva de gjør der.

Bygget er plutselig på litt avstand, og jeg er nå med han kompisen jeg forsøkte å ringe uten hell tidligere. Fryktløse så bestemmer vi oss for å kjempe oss bort til den høye bygningen. Jeg husker jeg står der i drømmen og tenker at "den holder ikke den heller, likevel, vi er fortapt".

For rundt oss begynner jord å rase. Fjellene begynner å smuldre opp, alt går i oppløsningen. Intensiteten nærmer seg mer og mer. Rett under kontorbygningen finnes det nå plutselig en bro.
Vi bestemmer oss for å stå der heller, selv om den er lavere enn bygningen. Soldatene virker plutselig fiendtlige i det vi begynte å klatre i tauene som så komfortabelt plutselig var hektet opp til taket og ned langs veggene på bygningen, som om det var noen slags brannstiger.

Uansett... der står vi på broen og ser at bakken under oss rører seg villere og villere.
Så stopper det hele, og jeg husker ikke mer.
Antall ord: 696
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links