Healing og annen alternativ medisinMirakelet i Stavanger

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 20 Aug 2005 21:40
19
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

Kimbara skrev:
misty-gutt skrev:
Kimbara skrev:Svaret er selvfølgelig nei på de tre siste spørsmålene.
Ja, det har du også gitt uttrykk for før.
Da var det vel kanskje litt unødvendig å spørre meg da?
Det var bare måten du ordla deg på, intet annet.
Antall ord: 52
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av misty-gutt »

En annen type mirakler Herren gjør: Jes 38:8 Se, jeg lar solskivens skygge, som er gått ned med solen på Akas' solskive, gå ti streker tilbake. Og solen gikk tilbake ti av de streker den var gått ned.

Googlet for å se om jeg kunne finne noe om dette på nettet, og fant en artikkel ja.

- Da solen sto stille

Ikke langt fra Jerusalem, på veien mot Tel Aviv fant følgende hendelse sted for over 3000 år siden:

Josva var i ferd med å innta Løftets land, Israel. Fem amoritterkonger (Fra Jerusalem, Hebron, Jarmut, Lakis og Eglon), gikk til krig mot byen Gibeon, fordi de hadde sluttet fred med Israels barn. Da ba de Josva om hjelp. Og Josva og hans menn marsjerte hele natten for å komme dem til unnsetning. Og Herren var med dem i striden.

I en telefonsamtale for en kort tid tilbake, fikk vi bekreftet historien vi her skal fortelle. Mannen som forteller historien er tilsluttet Frelsesarmeen i USA.

Det er en allmektig og stor Gud vi får lov til å tjene og som holder sin hånd over oss. Se opp mot stjernehimmelen i disse vinterkvelder, på stjernenes myriader og du blir liten og avhengig av denne allmektige Gud. Det trenger vi å være! En norsk filosof sa for en tid tilbake i et intervju at stjernehimmelen var noe av det mest meningsløse han kunne tenke seg. For en kristen er dette stikk mot satt.

Solen sto virkelig stille.

Visste du at NASA er travelt opptatt med å bevise at det som er blitt kalt en «myte» i Bibelen er sannhet? Harold Hill, som er president for Curtio Engine Co. i Baltimore, Mary land, og konsulent i romprogram, forteller det følgende:

Jeg tror at noe av de mest forbausende ting som Gud vil vise oss i vår tid, hendte nylig våre astronauter og romvitenskapsmenn i Green Belt, Maryland. De holdt på å sjekke solen og månen og planetenes stilling ute i rommet. Vi må ha greie på dette så vi ikke sender opp en satellitt som vil dumpe borti noe på sin bane. Vi må planlegge satellittens bane i forhold til dens levetid og hvor planetene vil være så ikke hele saken skal bli borte! De kjørte datamaskinen på avstandene frem og tilbake gjennom århundrene helt til den stoppet. Den stoppet, og lyste rødt som betød at det var noe galt med de opplysningene den hadde fått, eller med resultatene sammenlignet med de vanlige normer.

De sendte bud på service-avdelingen for at de skulle sjekke det, men de sa at «det er helt i orden». Lederen for denne operasjonen sa: «Hva er det som er galt?» For de hadde oppdaget at det manglet en dag i rommet av tiden som er gått. De klødde seg i hodet, og rev seg i håret. Det fantes ikke noe svar.

Et av medlemmene i gruppen sa: «Som dere vet gikk jeg engang på søndagsskole og der snakket de om at solen sto stille.» De trodde ikke noe på ham, men da de ikke fant noe annet svar, sa de: « La oss få se det.» Han fikk tak i en Bibel, og slo opp i Josvas bok. Der fant de et uttrykk som var helt latterlig for folk med «sunt vett.» Der fant de at Herren sa til Josva: «Vær ikke redd for dem! Jeg har gitt dem i dine hender; ikke en av dem skal kunne stå seg mot deg». Josva var urolig fordi han var omgitt av fiender, og hvis mørket falt på ville de overmanne ham. Så Josva ba Herren om å la solen stå stille! Det er riktig - «solen sto stille og månen ble stående.. .og drygde nesten en hel dag, før den gikk ned.» Josva 10,8,12,13.

Romfolkene sa: «Der har vi den dagen som mangler!» De satte datamaskinen tilbake til den omtalte tiden og sjekket og fant at det var nesten, men ikke helt riktig. Den tiden det var tale om på Josvas tid var 23 timer og 20 minutter - - Ikke en hel dag. De så nøyere etter, og der var det «nesten en hel dag.» Jos.10,13.

De små ordene i Bibelen er viktige. Men de hadde framdeles vanskeligheter, for hvis de ikke kunne redegjøre for 40 minutter ville de komme i vanskeligheter ett tusen år fra nå av. De førti minuttene måtte finnes, for de kunne bli fordoblet flere ganger i kretsløpet. Det samme kristne mennesket i gruppen, husket også at det ett eller annet sted i Bibelen ble sagt at solen gikk tilbake! NASA-mennene sa at han var gått fra forstanden. Men de fikk tak i boken og leste disse ordene i 2 Kongebok:

Esekias lå for døden og ble bedt om et tegn som bevis. Herren sa: «Skal skyggen gå ti streker fram?» Esekias svarte: «Det er en lett sak for skyggen å strekke seg ti streker fram: Nei, skyggen skal gå ti streker tilbake.» Kong. 21,9-11. Esekias ropte til Herren, og han lot skyggen gå tilbake ti streker. Ti streker er akkurat 40 min!

23 timer og 20 min. hos Josva, pluss 40 min. i 2. Kongebok utgjør de manglende 24 timer som romforskeme måtte føre inn i journalen som en tapt dag i universet! Er det ikke forbausende?

Ovenstående artikkel er sitert fra «The Evening Star Spencer,» Indiana. Den er bekreftet direkte fra Harold Hill.

http://www.mensviventer.no/mvv16/saksen16.htm
Antall ord: 931
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
rhonersen
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Apr 2008 14:41
16

Innlegg av rhonersen »

Haha, god research du har gjort du.

Første treff på google "sun stopped NASA";
http://www.snopes.com/religion/lostday.asp
Antall ord: 22

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av misty-gutt »

rhonersen skrev:Haha, god research du har gjort du.

Mange folk i NASA. Mange kilder sikkert, og ikke alle er troverdige, særlig ikke når Guds undre skal bortforklares.

At Gud stoppet solen eller jorden (solskivens skygge) kan en lese om i bibelen. Hvorfor skulle Han ikke kunne det?
Antall ord: 65

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

misty-gutt skrev:
BA. skrev:
misty-gutt skrev:
Gaute skrev:
misty-gutt skrev:Mirakler ja. Gud gjør mirakler enn idag. For Jesus Kristus er igår og idag den samme, ja til evig tid....
Jesus Kristus er død. Få fokus på deg selv, så skal du se at også DU kan gjøre mirakler.
Jesus (Sønnen) var død. Men Gud (Faderen) vekte ham opp igjen. Jesus lever.

Jeg kan ikke helbrede en flue engang. Gud kan. :)
Jesus døde for 2000 år siden.
For snart 2000 år siden ble Jesus korsfestet og døde. Men Livet er, som kjent, åpenbart for og blandt mange, større en døden.
Hverken livet eller døden er målbare størrelser. Man er enten levende eller død, noen størrelsesorden finnes ikke.
Døden med hele sitt velde var ikke istand til å holde på Jesus, som jo ER veien sannheten og LIVET. Etter at Jesus stod opp fra de døde viste han seg for mange. Etter 40 dager, like mange dager som han fastet, steg Han opp til himmelen, sitter ved Faderens høyre hånd, og skal derfra komme tilbake.
Ingen funn støtter denne påstanden, kun en rekke religiøst troendes skrifter.
Når Han kommer tilbake skal det være gått to tusen år siden han sist gang var her. Nådetiden utløper. Han skal da ved sitt annet komme gjøre ende på antikristens velde. Det mørkner til på mange måter nå. Makteliter og myndigheter har sin plan og visjon for den nære fremtid. Våpnene er smidd, ja de er i bruk, har vært det lenge alt, men bruken av forferdelige våpen vil eskalere før Satans makt blir satt en stopper for. Hvem andre kan stoppe galskapen en Jesus Guds Sønn? Nei, ingen kan det.
Isåfall kan han komme når som helst. Hvor har du imidlertid denne informasjonen fra?
Ved Jesu annet komme:" Og kongene på jorden og stormennene og krigshøvdingene og de rike og de veldige og hver træl og hver fri mann gjemte ssg i hulene og imellem berghamrene,
og de sier til fjellene og hamrene: Fall over oss og skjul oss for hans åsyn som sitter på tronen, og for Lammets vrede!
For deres vredes store dag er kommet, og hvem kan holde stand?"
Et sitat fra Johannes hallusinasjoner.
Så skal vi overta og styre verden i tusen år sammen med Jesus Kristus, Guds Sønn.
Så skal de overta. Hverken du eller jeg er med dersom bibelen har rett. Du lyver for mye, og i din hovmod angrer du heller ikke på dine løgner. "Hver hovmodig mann er en styggedom for Herren. Vær trygg, han slipper ikke straff!"
BA, Jesus lever, ja Han ER, selv om DU ikke tror det.
Jesus døde for 2000 år siden.
Han finnes neppe lenger.
Din antakelse, og intet annet.
Nei, det er ikke bare min antagelse, men antallet som antar det samme er uvesentlig. Det er hva antagelsen er basert på som teller, ikke hvor mange som deler den.
Antall ord: 525

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

misty-gutt skrev:---8<---

- Da solen sto stille

---8<---

Denne historien har jeg tidligere vist deg er en løgn.

Det viser ytterligere at du gjerne lyver for å misjonere for den ondes sak.
misty-gutt skrev:
rhonersen skrev:Haha, god research du har gjort du.

Mange folk i NASA. Mange kilder sikkert, og ikke alle er troverdige, særlig ikke når Guds undre skal bortforklares.

At Gud stoppet solen eller jorden (solskivens skygge) kan en lese om i bibelen. Hvorfor skulle Han ikke kunne det?
Fordi dersom jorden skulle stoppe opp slik ville alt liv på jorden omkomme. Ved ekvator har jordoverflaten en fart på 1700 km/t. Tenk deg hvilken effekt en bråstopp da ville fått på alt levende liv.
Antall ord: 139

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av misty-gutt »

Tenk deg en bitte bitte liten microbe, som sitter på et menneskes lilletå. Og tenk så videre at det var du som satt der, og at det var Guds tå.

Tror du da at den lille microben ville få full forståelse av hva den satt på?
Antall ord: 47

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

misty-gutt skrev:Tenk deg en bitte bitte liten microbe, som sitter på et menneskes lilletå. Og tenk så videre at det var du som satt der, og at det var Guds tå.

Vil du kommentere noe av det jeg sier istedet for bare å stille spørsmål og poste nye løgner?
Antall ord: 70

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av misty-gutt »

BA. skrev:
misty-gutt skrev:Tenk deg en bitte bitte liten microbe, som sitter på et menneskes lilletå. Og tenk så videre at det var du som satt der, og at det var Guds tå.

Vil du kommentere noe av det jeg sier istedet for bare å stille spørsmål og poste nye løgner?
Ser du ikke hvor små vi er i forhold til vår Skaper?
Antall ord: 85

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

misty-gutt skrev:
BA. skrev:

Ser du ikke hvor små vi er i forhold til vår Skaper?
Antall ord: 108

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av misty-gutt »

Som den lille microben ikke kan forstå menneskene, kan heller ikke menneskene forstå Gud.

En må søke Gud i tro for å få full visshet.

1Kor 1:21 For eftersom verden ikke ved sin visdom kjente Gud i Guds visdom, var det Guds vilje ved forkynnelsens dårskap å frelse dem som tror..
Antall ord: 52

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

Antall ord: 20

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
keke
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 06 Sep 2006 01:12
18
Kjønn (valgfri): vedirtikalandar
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 130 ganger

Innlegg av keke »

Om vi flytter oss fra troen og over til visthet "viten". så er vi så store og små som gud er - altså et speilbilde av skaperen. Gud for meg er alt og ingenting samtdig - uenderlig kjærlighet i alle aspekter. Jeg måtte bokstaveligtalt gå fra forstanden for å i det hele tatt klare å forstå... Slik at jeg kan erindre denne visstheten i det daglige, uten fordommer..
Det jeg ikke klarer å gjøre som mange Troende er ; Troen på en GUD som fordømmer - Da kommer plutserlig frykt inn i bildet - Jeg brenner i hel for ditten eller datten.
Himmelriket kommer nærmere meg for hvær dag som går. :mozilla_innocent:
Antall ord: 110
“If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved.” – Zen saying

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av misty-gutt »

BA. skrev:Vil du kommentere noe av det jeg sier istedet for bare å stille spørsmål og poste nye løgner?
Ingen løgner nei!! :D

Ja, det er artig å høre hvordan Gud helbreder på forskjellig vis, som det å bruke et skittent tøystykke for eksempel. :D

Skitten salveduk med kraft

Bilde
MIRAKELDUK: Gud helbredet gravmaskinkjører
Finn Ståle Jakobsen (46) for prolaps og slitasje
i skulder gjennom en salveduk.

Vi var på tur hjem fra noen møter på Stokmarknes en søndag i februar i år. Dårlig vær førte til at flyet var forsinket på flyplassen på Stokmarknes. Jeg ble sittende og snakke med en annen som ventet på flyet. En høy mann i 40-årene med en stor bart kom bort til bordet hvor vi satt. Han så gjenkjennende på meg, dro opp en skitten, krøllete gråhvit tøyfille fra baklomma og sa så høyt at andre ventende passasjerer kunne høre det:

– Denne salveduken har jeg gått med i baklomma helt siden i 2002. Den er skitten og fillete etter bruk, men den virker! Jeg ser hvem du er, du er Svein-Magne Pedersen.

Han langer ut en stor arbeidsneve mot meg, smiler slik at tennene vises under den fyldige, brune barten. – Mitt navn er Finn Ståle Jakobsen.

Jeg tar imot hånden og hilser på den frimodige mannen i 40-årene. Han har vekket min interesse. Hva er det han har på hjertet?

– Jeg har kjørt gravemaskin i 30 år i allslags vær og vind. Det har tatt på kroppen. En gang i 2002 sa det stopp. Jeg hadde fått prolaps og isjias i ryggen. Dessuten hadde jeg en forferdelig vond skulder. Røntgenbildene fra sykehuset i Bodø kunne fortelle at kula i min venstre skulder var slitt. Armen var nesten lam. Jeg kunne ikke løfte den. Smertene var så store at jeg nesten ikke kunne sitte eller gå. Legene på sykehuset sa at jeg var så dårlig at jeg ikke kunne opereres. Det var snakk om omskolering.

Han drar fingrene gjennom barten, bøyer seg frem mot meg og sier:

– Men så fikk jeg høre om deg, Svein-Magne. Jeg ringte til deg, fikk en bønn på telefonen og tilsendt en salveduk. Den la jeg i baklomma. Straks begynte jeg å bli bedre. Etter fire måneder var jeg helt god både i skuldra og i ryggen. Siden da har jeg fortsatt mitt arbeide som gravemaskinkjører i firmaet AF Skandinavia. Det er Norges tredje største entreprenørfirma. Jeg har vært smertefri i rygg og skulder siden da.

Nå skulle Finn Ståle til Bergen for å arbeide på et prosjekt som firmaet hans er engasjert i. Grave, grave og atter grave. Med en skitten, krøllete salveduk i den høyre baklomma. Da er det trygt. Kraften sitter i tøyet. Smerten har ikke en sjanse!
Og usedvanlige kraftgjerninger gjorde Gud ved Paulus' hender,
så at de endog tok svededuker eller forklær som han hadde hatt på seg, og bar til de syke, og sykdommene vek fra dem, og de onde ånder fór ut av dem.
Antall ord: 532

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av misty-gutt »

keke skrev:Det jeg ikke klarer å gjøre som mange Troende er ; Troen på en GUD som fordømmer - Da kommer plutserlig frykt inn i bildet - Jeg brenner i hel for ditten eller datten.
Himmelriket kommer nærmere meg for hvær dag som går. :mozilla_innocent:
Veien blir til mens en går sies det, og det er nok noe i det.

Fordømmelse..? Vel, Jesus kom ikke for å fordømme, men frelse oss. Men han kom også for å dømme denne verdens fyrste, mørkets fyrste. Det ble gjort ved det store under som fant sted på korset. Frelsesverket ER fullbragt! Satan har ikke den posisjonen lengre som han hadde før Jesu korsfestelse. Frelsesgaven er oss gitt av Guds nåde, ingen har fortjent det, ikke du, ikke jeg. Vi kan fritt velge om vi vil ta imot Guds kjærlighetsgave til oss, eller om vi vil si; nei takk, det passer ikke meg.

Jeg hører noen ganger folk si; nei det funker nok ikke for meg og folk som meg.

Tenkte også i slike baner noen ganger før, men om enn vårt hjerte fordømmer oss, så er Gud større enn vårt hjerte og kjenner alle ting.

Vårt hjerte, ja selv våre egene tanker er med på å forføre oss, slik at vi hindres tiltrede til Gud. Men om man våger å tro, da vil en få møte den levende Gud, han som har skapt oss alle.

1Joh 3:21 Dere elskede! dersom vårt hjerte ikke fordømmer oss, da har vi frimodighet for Gud

Så er det da ingen fordømmelse for den som er i Kristus Jesus, for livets Ånds lov har i Kristus Jesus frigjort meg fra syndens og dødens lov.

Det største mirakelet er frelsesmirakelet. :)
Antall ord: 303

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links