Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderSkal på tur til kirkegård i kveld!

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
sosja
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 22 Mar 2005 09:54
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av sosja »

Som jeg leste over her så kommer den til onsdagen, ifølge Dano Worgtooth. Blir spennende å se den, gleder meg.
Antall ord: 20
sosja

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
hallinka
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Aug 2005 15:13
19
Lokalisering: Lørenskog

Innlegg av hallinka »

Ja, men det var jo onsdag som var,var det ikke?
Antall ord: 11
“I'm an illusion of your heart. A manifestation of your adolescent psyche.” – Haruko, FLCL

Life may not be the party we hoped for, but while we are here we might as well dance.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Christina

Innlegg av Christina »

lizziee skrev:jeg kan ikke noe om dette..
men min mening om at hvorfor åndene er på kirkegården...er altså da at:
det er sikkert få av de som henger på kirkegården..
men for de få som gjør det..er kansje forvirra over sin egen død?
og lurer på hvorfor kroppen demmes ligger der kansje?
kansje de sitter fast og lurer på hvorfor kroppen ligger der nede. osv..?
noen flere meninger?

alltid morro å høre :D
Er nok ganke enig med deg ja... Tror personlig ikke det henger masse ånder på en kirkegård... Hvorfor søren skulle de gidde være der? Kroppen er sikkert ikke så viktig for oss etter vi dør, spesielt ikke når den er råtnende-gammel-syk osv..
Har også erfaring med det.. Hadde en periode i mitt liv, som jeg var veldig fasinert av kirkegårder..
Opsøkte dem sent og tidlig.. Kl 24 på natten, ingenting skjedde... Kl 24 ved fullmåne, nå måtte det jo skje noe.... Flere ganger prøvde jeg dette...
Men må med skuffelse si at Kirkegården lå like fredelig og stille som den vanligvis gjør på dagtid...
Så av disse grunnene tror jeg ikke kirkegårdene er fulle av ånder, de har nok noe bedre fore!
Men, kanskje det finnes prester, kirkegårdsarbeidere ol som ikke har fått fred... Men ikke noe mer på en kirkegård enn andre plasser er nå min menig og erfaring!
Antall ord: 248

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
-Marie-
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Mar 2006 22:13
18
Blitt takket: 2 ganger

Re: Kirkegårder

Innlegg av -Marie- »

kaja43 skrev:Jeg er ikke av de som løper rundt å jakter på ånder men lurer på
en ting her.
Er det normalt en masse ånder svevende rundt på kirkegårder?

I min logiske tankegang (den er ikke alltid å stole på) så er en kirkegård ett sted
hvor mennesker gravlegger kroppen til sine nære som har gått over...(de fleste gjør faktisk det) for å ha ett sted å gå, som et fysisk sted og for at vi skal ha ett sted å gjøre av disse kroppene kanskje. De son har gått helt over er ikke der uansett så det må jo være de som henger igjen i det astrale, men hva gjør de på en kirkegård?
Var de som ev. er der så glad i kroppen sin at de holder seg der den er?

Jeg bare lurer på hva dere har opplevd eller tenker
Jo, du har nok et poeng der. Vet ikke helt om jeg tror åndene svever rundt på kirkegårder, men jeg har følt at på enkelte kirkegårder er jeg mer utrygg og føler meg nesten "beglodd", enn på andre. Noen som kan fortelle meg hvorfor?

Kirkegårds sand skal det være noe med, mener jeg å ha lest en plass. I følge gammel tro. Mener at det var noe med at man må sparke av seg sanda før man drar fra kirkegården, for å ikke få noe med seg hjem..?
Antall ord: 246
Du kan velge glede, uansett omstendigheter..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
sosja
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 22 Mar 2005 09:54
19
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av sosja »

hallinka skrev:Ja, men det var jo onsdag som var,var det ikke?
Ok, der ser man når man ikke følger helt med i svingene. :mozilla_smile:
Antall ord: 29
sosja

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
GunderVidunder
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 15 Sep 2006 23:17
18
Kjønn (valgfri): Jente
Lokalisering: Elverum

Innlegg av GunderVidunder »

Skal dit i kveld, har da ikke noe annet å finne på.. så drar jeg og ei venninne ned dit og knipser litt.. skjer sikkert ikke noe.. men håper det skjer no..
Antall ord: 32

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links