Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Er jeg GAL?!
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 14 Aug 2006 11:09
- 18
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Nybegynner
- Startet: 06 Aug 2006 23:39
- 18
- Lokalisering: sykkylven
hmmmmm ... hva ellers skulle men kallt det ?Lilja skrev: Kall en spade for en spade, det gjør ting så mye enklere
.
Antall ord: 22
Ingenting er som det ser ut før du virkelig har sett det i detalj
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 31 Des 2005 23:45
- 18
- Lokalisering: Finnmark
- Blitt takket: 1 gang
Grave-i-jorda-ting ?Hira skrev:hmmmmm ... hva ellers skulle men kallt det ?Lilja skrev: Kall en spade for en spade, det gjør ting så mye enklere
.
Antall ord: 28
Ingenting er så bra at du ikke kan gå glipp av det.
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 18
hihi grave i jorda metall plate dingseboms som man tar opp jord med ...un0rmal skrev:Grave-i-jorda-ting ?Hira skrev:hmmmmm ... hva ellers skulle men kallt det ?Lilja skrev: Kall en spade for en spade, det gjør ting så mye enklere
.
vet du hva jeg foretrekker : Metall plate med slakk skje form med tre bit festet i enden å plast på toppen.
eller kanskje vi kan kalle det for en gnisavanakosimotrapes ?
eller spade da
Antall ord: 75
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 17 Jul 2006 23:30
- 18
- Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
- Lokalisering: Akershus
- Blitt takket: 1037 ganger
Det er jo det jeg sier: Kall en spade en spade, det ER jo det enkleste!!Hira skrev:hihi grave i jorda metall plate dingseboms som man tar opp jord med ...un0rmal skrev:Grave-i-jorda-ting ?Hira skrev:hmmmmm ... hva ellers skulle men kallt det ?Lilja skrev: Kall en spade for en spade, det gjør ting så mye enklere
.
vet du hva jeg foretrekker : Metall plate med slakk skje form med tre bit festet i enden å plast på toppen.
eller spade da
Antall ord: 93
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 18
gnisavanakosimotrapes! Der har vi det!Hira skrev:hihi grave i jorda metall plate dingseboms som man tar opp jord med ...un0rmal skrev:Grave-i-jorda-ting ?Hira skrev:hmmmmm ... hva ellers skulle men kallt det ?Lilja skrev: Kall en spade for en spade, det gjør ting så mye enklere
.
eller spade da
Antall ord: 82
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 18
syns det var litt bra jaun0rmal skrev:gnisavanakosimotrapes! Der har vi det!Hira skrev:hihi grave i jorda metall plate dingseboms som man tar opp jord med ...un0rmal skrev:Grave-i-jorda-ting ?Hira skrev:hmmmmm ... hva ellers skulle men kallt det ?Lilja skrev: Kall en spade for en spade, det gjør ting så mye enklere
.
eller spade da
Antall ord: 90
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 07 Aug 2006 20:30
- 18
- Lokalisering: Os
Ja jeg kjenner noen avdøde men jeg tror nok alle likte meg eller nja... Tror det...
Antall ord: 17
Ser Ned På Ett Kutt Gjør Det Igjen, Men Nå Er Det Slutt...
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Des 2005 21:35
- 18
- Blitt takket: 4 ganger
Hadde sikkert vore moro å fått seg ein tur ned i den kjellaren.
Antall ord: 13
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence
with intelligence
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 18
Skal vi ta en tur dit? Ha neste treff der ?madjava skrev:Hadde sikkert vore moro å fått seg ein tur ned i den kjellaren.
Antall ord: 25
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Des 2005 21:35
- 18
- Blitt takket: 4 ganger
Viss kjellar-eigar syns noko om det så.un0rmal skrev:Skal vi ta en tur dit? Ha neste treff der ?madjava skrev:Hadde sikkert vore moro å fått seg ein tur ned i den kjellaren.
Antall ord: 35
If we spread truth like a disease
with intelligence
with intelligence
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 18
Haha. Ser det for meg, hele para-gjengen i kjelleren :mozilla_surprised:madjava skrev:Viss kjellar-eigar syns noko om det så.un0rmal skrev:Skal vi ta en tur dit? Ha neste treff der ?madjava skrev:Hadde sikkert vore moro å fått seg ein tur ned i den kjellaren.
Antall ord: 49
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 10 Jan 2005 20:49
- 19
- Lokalisering: Bergen
huff!kjenner meg igjen! har hatt lignende opplevelser i kjelleren i vårt hus oxo...
Antall ord: 15
*Everytime have a good time*
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 03 Mai 2005 22:22
- 19
- Blitt takket: 2 ganger
Kall meg gjerne gal, men jeg tror vi alle er litt gal og at det inngår i å være normal. Men ja, det som skjedde i kjelleren var uforklarlig.
Antall ord: 30
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 21 Nov 2005 23:54
- 19
- Lokalisering: Lier
Ved alvorlige tilfeller av galskap mener personen selv at han/hun er helt frisk, og av og til at det er alle andre det er noe galt med.
Enkelte mennesker sliter imidlertid psykisk (av mange ulike grunner). De ber da selv om hjelp. Det er altså mulig å ha psykiske plager og erkjenne det selv.
I ditt tilfelle har jeg ingen grunn til å si at du er gal. Snakk med en god venn, og forsøk å dele dine opplevelser med han/henne. Jeg tror din plage heter "redsel". Du er engstelig for kjelleren, og dermed frykter du kanskje at du møter noen eller noe der. Jo mer du frykter, jo mer sannsynlig er det at hjernen din konstruerer skrekkscenariene, også. Det blir litt som det klassiske eksemplet: Tenk deg en deilig strand, som er så lang som øyne rekker. Det er ingen andre mennesker der, bare du. Du ser bølgene skylle inn mot land. Nå, ser du det for deg? Du må bare ikke se for deg den brune bjørnen! ...og hva ser du for deg? Jo, den brune bjørnen. Tankene spiller en et puss. Da gjelder det å bearbeide og ufarliggjøre tankene, og det gjøres best med en god venn.
Lykke til!
Enkelte mennesker sliter imidlertid psykisk (av mange ulike grunner). De ber da selv om hjelp. Det er altså mulig å ha psykiske plager og erkjenne det selv.
I ditt tilfelle har jeg ingen grunn til å si at du er gal. Snakk med en god venn, og forsøk å dele dine opplevelser med han/henne. Jeg tror din plage heter "redsel". Du er engstelig for kjelleren, og dermed frykter du kanskje at du møter noen eller noe der. Jo mer du frykter, jo mer sannsynlig er det at hjernen din konstruerer skrekkscenariene, også. Det blir litt som det klassiske eksemplet: Tenk deg en deilig strand, som er så lang som øyne rekker. Det er ingen andre mennesker der, bare du. Du ser bølgene skylle inn mot land. Nå, ser du det for deg? Du må bare ikke se for deg den brune bjørnen! ...og hva ser du for deg? Jo, den brune bjørnen. Tankene spiller en et puss. Da gjelder det å bearbeide og ufarliggjøre tankene, og det gjøres best med en god venn.
Lykke til!
Antall ord: 207
Skal du være ærlig, så vær det!
Hide post links |