Liis skrev:
Fikk et lite støkk imeg når jeg leste det med atomkrig i Russland.
Starten på en serie drømmer jeg hadde en tid tilbake, startet med at vi måtte søke dekning i Norge, midt på en herlig sommerdag. En fredelig dag som blir avbrutt tvert pga en atomeksplosjon i Russland (!)
Jeg får prøve å gi deg kommentarer da, men utover det jeg allerede har skrevet føler jeg ikke jeg har stort mer å kunne gi... sorry :\
Men jeg kan prøve. For jeg husker også en annen drøm som gikk på dette, den var også veldig sterk, og jeg tipper jeg hadde den for cirka 15 år siden... det var at det var varmt ute, en sommerdag, som du også her sier, og at det var noe "galt".
Dette hadde også noe med atomkrig å gjøre. Det regnet, men regnet var kokende varmt, og alle rundt meg var veldig sjokkerte og forsto ikke hva som skjedde.
Husker ikke stort mer enn at vi søkte dekning.
Jeg og min søster søker dekning ved grunnmuren til et hus og knuger oss sammen i angst. Jeg ser en ...sirkel av ødeleggelse bre seg utover fra sentrum av bomben. Idet den når oss, våkner jeg...
Det som har gått igjen i drømmene er er den sterke følelsen av sjokk og vantro, angst idet bomber faller over himmelen.
Har hatt mye spesielle drømmer om ting som har skjedd i ettertid som har påvirket oss globalt, men det kan jeg kanskje komme tilbake til en annen gang...... (?)
Kom gjerne tilbake til det.
Jeg har drømt flere drømmer om "verdens undergang", men jeg føler dette er mer flyktige tanker og drømmer fra min side, som ikke har noen spesielle rotfester i virkeligheten.
Det jeg omsider har drømt er at jeg har reist i tid, både fram og tilbake, og på forskjellige lokasjoner. En gang drømte jeg at jeg gikk inn i et skjul i en boligblokk, inni parkeringshuset, med en sykkel, og at jeg kom ut etter at noe "skjedde". Da var jeg tilbake til 1971 eller noe slikt, og fikk se forandringene. Jeg fikk liksom en slags tillatelse til å vandre rundt og gjøre meg kjent med omgivelsene, fordi det var et slags oppdrag jeg var gitt på vegne av noen forskere (slik føltes det ihvertfall, jeg "visste" det liksom i drømmen uten at noen forskere var tilstede). Og det føltes herlig. Luften var renere, selv om det bare dreide seg om 35 år tilbake. Og mye var annerledes. Gamle biler den dag idag var "helt nye" da... alt var så autentisk på en måte, og jeg følte virkelig at jeg VAR der. Det var en herlig drøm ihvertfall.
Har du hatt flere drømmer, sa du?
Fortell!